ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Αυγούστου 1999
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΓΕΔΥ
Οι εργαζόμενοι νίκησαν!

Η εργοδοσία έκανε δεκτά όλα τα αιτήματα του σωματείου, μετά από 22 μέρες αγώνα

Υστερα από 22 μέρες επίσχεσης εργασίας, την κατάληψη της πύλης του εργοστασίου, τις συλλήψεις μελών της προσωρινής διοίκησης του σωματείου εργαζομένων, τις μηνύσεις της εταιρίας και την προκλητική, τρομοκρατική αστυνομική παρέμβαση, ο αγώνας των εργαζομένων της Γενικής Εταιρίας Δομικών Υλικών (ΓΕΔΥ), στη Χαλκηδόνα Θεσσαλονίκης, έληξε νικηφόρος,αφού η εργοδοσία αναγκάστηκε να κάνει δεκτά όλα τα αιτήματα του σωματείου τους! Συγκεκριμένα, με το συμφωνητικό που υπογράφηκε χτες στην Επιθεώρηση Εργασίας,η εταιρία δέχεται να καταβάλει άμεσα τα δεδουλευμένα δύο μηνών,αναγνωρίζοντας ως χρόνο δεδουλευμένης εργασίας και τις μέρες επίσχεσης εργασίας. Επίσης η εργοδοσία συμφώνησε να θεωρηθεί η απόλυση του συνδικαλιστή Χρήστου Καρκαμάνη ως μη γενόμενη και δεσμεύτηκε να αποσύρει και τις ψευδείς μηνύσεις που κατέθεσε εναντίον του σωματείου.

Τη συμφωνία υπέγραψαν οι εκπρόσωποι του σωματείου εργαζομένων, της εταιρείας και εκ μέρους του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης ο γενικός γραμματέας του, Θ. Κυριακίδης.

Ο συνδικαλιστής δήλωσε στο "Ρ" ότι "η νίκη των εργαζομένων της ΓΕΔΥ, οι οποίοι επέβαλαν την αναγνώριση του σωματείου τους και την περιφρούρηση των δικαιωμάτων τους, είναι νίκη όλων των εργαζομένων και του Συνδικαλιστικού Κινήματος και δίνει πολλαπλά μηνύματα". Πρόσθεσε, επίσης, ότι "αυτή η νίκη έρχεται μετά την αξιοθαύμαστη αποφασιστικότητα, που επέδειξαν για 22 μέρες οι εργαζόμενοι. Και έχει ιδιαίτερη σημασία η επιτυχημένη αυτή κατάληξη, δεδομένου ότι ο αγώνας γινόταν από ένα σωματείο, που βρίσκεται υπό ίδρυση και σε μια εποχή - κατακαλόκαιρο - που θεωρείται αντικειμενικά μια δύσκολη περίοδος για συνδικαλιστικές διεκδικήσεις. Οι εργαζόμενοι και το σωματείο τους αντιμετώπισαν την τρομοκρατία της εργοδοσίας, τις συνεχείς παρεμβάσεις της αστυνομίας, μηνύσεις και διώξεις. Αποδείχτηκε για μια ακόμη φορά ότι οι αγώνες φέρνουν τη νίκη, μια νίκη που χωρίς την ταξική αλληλεγγύη δεν μπορεί να επιτευχθεί".

ΠΑΤΡΑ - ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
Ναυτεργατικό "μπλόκο"

Κλιμάκια ναυτεργατών αρχίζουν σήμερα ελέγχους για τα ανασφάλιστα πλοία

Στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας μεταφέρεται η μάχη των ναυτεργατών για την προστασία του δικαιώματος της δουλιάς, την υπεράσπιση του θεσμού των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και για την πάταξη της "μαύρης εργασίας".Σήμερα το πρωί, οι ναυτεργάτες θα στήσουν "μπλόκο" στα πλοία ελληνικών συμφερόντων με σημαίες ευκαιρίας που καταπλέουν στο λιμάνι της Πάτρας και από αύριο θα ακολουθήσουν τα ανασφάλιστα πλοία που καταπλέουν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.Συνολικά θα γίνει προσπάθεια να ελεγχθούν περίπου 20 πλοία.

Οι πλοιοκτήτες αυτών των 20 πλοίων, το καλοκαίρι του 1997 και μετά από δυναμικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, είχαν συμφωνήσει να ναυτολογήσουν στα πλοία τους εν ενεργεία Ελληνες ναυτεργάτες, να ασφαλίσουν τα πληρώματά τους στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο και να εφαρμόσουν τις συλλογικές συμβάσεις που ισχύουν στα μεσογειακά τουριστικά πλοία. Από τις καταγγελίες ναυτεργατών, αλλά και από την πρόσφατη περιοδεία του προέδρου της ΠΕΜΕΝΓιώργου Τούσσα,διαπιστώθηκε ότι κανένα από τα 20 πλοία δεν εφαρμόζει πλήρως τις συμφωνίες! Μάλιστα χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα των πλοίων "ΠΟΣΕΙΔΩΝ" και "ΜΗΔΕΙΑ 2" που καταπλέουν στο λιμάνι της Πάτρας και στα οποία δεν εφαρμόζονται οι συλλογικές συμβάσεις, ενώ ορισμένοι από το πλήρωμα είναι ανασφάλιστοι. Αντίστοιχη περίπτωση είναι το πλοίο "ΚΑΠΤΕΝ ΖΑΜΑΝ",που καταπλέει στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

Την αγωνιστική παρέμβαση στα ανασφάλιστα πλοία, που "πιάνουν" σε αυτά τα δύο λιμάνια, αποφάσισε η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας μετά από την παρέμβαση της ΠΕΜΕΝ. Να σημειωθεί ότι η ΠΝΟ ήδη έχει στείλει επιστολές στους πλοιοκτήτες 19 τέτοιων πλοίων, με τις οποίες προειδοποιεί ότι αν στα πλοία αυτά διαπιστωθεί παραβίαση των όσων έχουν συμφωνηθεί από το 1997, θα γίνουν παρεμβάσεις για την εφαρμογή των συμφωνιών.

ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Πλωτές "παγίδες"

Προωθείται η ίδρυση ιδιωτικών σχολών για κυβερνήτες, κατά παράβαση διεθνών συμβάσεων

Σε εφιάλτη μετατρέπει τα ταξίδια με τα σκάφη αναψυχής η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, καθώς τα μέτρα που υποβαθμίζουν την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα παίρνονται το ένα μετά το άλλο, ώστε να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των εφοπλιστών του χώρου. Ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣταύρος Σουμάκης,ήδη, έχει έτοιμο σχέδιο υπουργικής απόφασης, που προβλέπει την ίδρυση ιδιωτικών σχολών για τη χορήγηση αδειών "διακυβέρνησης πλοίων αναψυχής",παραβιάζοντας την εθνική νομοθεσία και μια σειρά Διεθνείς Συμβάσεις!

Λίγες μέρες πριν, στις 13 Ιούλη, ο υπουργός Στ. Σουμάκης κατέθετε στη Βουλή νομοσχέδιο, που αποδυναμώνει ακόμα και τα ανεπαρκή μέτρα ασφαλείας που προβλέπει ο νόμος 438 για τα σκάφη αναψυχής. Την ίδια ακριβώς μέρα, οι 27 επιβάτες του τουριστικού σκάφους "ΙΑΣΩΝ" έβλεπαν στη Ζάκυνθο "το χάρο με τα μάτια τους", ενώ 4 από αυτούς - ανάμεσά τους δύο παιδιά - βρήκαν τραγικό θάνατο, όταν το πλοίο βούλιαξε από την έλλειψη των μέτρων ασφαλείας!

Το περασμένο Σάββατο, 9 Αυγούστου,παίχτηκε η τελευταία πράξη της τραγωδίας. Το "ΙΑΣΩΝ" ανελκύστηκε και στο εσωτερικό του βρέθηκαν εγκλωβισμένα τα κορμιά των 4 αγνοουμένων. Το σκάφος μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Ζακύνθου, οπότε και θα αρχίσει η έρευνα για τις συνθήκες του ναυαγίου από τους πραγματογνώμονες. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το σκάφος αντιμετώπιζε προβλήματα κατασκευής, ενώ έχει επιβεβαιωθεί ότι ο πλοίαρχός του δεν είχε τα απαιτούμενα πιστοποιητικά!

Παρ' όλα αυτά, ο υπουργός αναμένεται εντός των ημερών, να εκδώσει την υπουργική απόφαση για τη δημιουργία των ιδιωτικών σχολών, οι οποίες θα παρέχουν αυτά τα πιστοποιητικά! Με την απόφαση αυτή, ο υπουργός παραβιάζει το Προεδρικό Διάταγμα 243/98, με το οποίο εφαρμόστηκε στη χώρα μας η Διεθνής Σύμβαση STCW 78/95, καθώς και η Διεθνής Σύμβαση SOLAS!

Η ΠΕΜΕΝ, με χτεσινή της επιστολή προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και τις αρμόδιες υπηρεσίες, απαιτεί την απόσυρση του νομοσχεδίου και της υπουργικής απόφασης, επισημαίνοντας ότι διευρύνουν: "Την ασύδοτη δράση αυτών των πλοίων προς όφελος των εφοπλιστών, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες, τα πληρώματα των πλοίων αναψυχής, αλλά και γενικότερα για την ασφάλεια της ναυσιπλοϊας".

Παράλληλα, καταθέτει συγκεκριμένες προτάσεις για την απόκτηση διπλωμάτων κυβερνήτη, ορισμένες από τις οποίες προβλέπουν: Η εκπαίδευση για την απόκτηση άδειας κυβερνήτη πλοίου αναψυχής να είναι αποκλειστική ευθύνη των δημόσιων ναυτικών σχολών. Η εκπαίδευση για την απόκτηση άδειας κυβερνήτη να είναι υπό τον έλεγχο της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ναυτικών του ΥΕΝ και μόνο. Οι ιστιοπλοϊκοί και ναυτικοί όμιλοι, τα ναυταθλητικά σωματεία και οι σύλλογοι, που έχουν αναγνωριστεί από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού (ΓΓΑ), να έχουν τη δυνατότητα δημιουργίας σχολείου, το οποίο θα λειτουργεί με την άδεια του ΥΕΝ/ΔΕΝ και την εποπτεία του οικείου νομάρχη και άλλα.

Ζητούν αποκατάσταση

Ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας για τη συνεχιζόμενη περιφρονητική στάση τους απέναντι στους διωχθέντες από τις αμερικανικές βάσεις, έστειλε προς τον πρωθυπουργό, τους υπουργούς Εθνικής Αμυνας, Προεδρίας, Οικονομικών και Εξωτερικών, η Συντονιστική Επιτροπή Αποκατάστασης Διωχθέντων από τις Αμερικανικές Βάσεις.

Η συντονιστική επιτροπή, με την επιστολή της, διαμαρτύρεται για τις "νομικίστικες αιτιάσεις" που προβάλλουν συχνά οι αρμόδιοι σε Αναφορές και Ερωτήσεις βουλευτών της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης για τα θέματα που αφορούν: "Την άρνηση του υπουργού Εθνικής Αμυνας να καταβάλει τις δεδουλευμένες οφειλές στους δικαιούχους, που προέρχονται από αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, καθώς την αμετάκλητη διαιτητική απόφαση, οι οποίες υπερβαίνουν τα 350 εκατομμύρια δραχμές περίπου. Την άρνηση των αρμοδίων να αποκαταστήσουν τους 100 περίπου διωχθέντες από τις αμερικανικές βάσεις από τις υπηρεσίες του ΓΕΑ, καθώς και των τριών εκλεγμένων συνδικαλιστών του ΣΕ - ΔΗΠΑ, προστατευομένων από ειδικές διατάξεις τόσο του Ν. 1264/82, όσο και των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας. Την άρνηση των αρμοδίων να απαιτήσουν από τις ΗΠΑ οφειλές προς το Ελληνικό Δημόσιο, τα Ασφαλιστικά Ταμεία και τους εργαζόμενους, που κατά τις εκτιμήσεις μας υπερβαίνουν τα 35 δισεκατομμύρια δραχμές περίπου".

ΜΕΤΑΛΛΕΡΓΑΤΕΣ ΕΛΔΑ
Επιμένουν απεργιακά

Νέα 24ωρη απεργία σήμερα, για συμβάσεις, υπερωρίες, ασφάλεια

Σε μια ακόμη 24ωρη απεργία προχωρούν σήμερα οι 500 περίπου έκτακτοι μεταλλεργάτες που απασχολούνται σε έργα που έχουν αναλάβει εργολαβικές επιχειρήσεις στα ΕΛΔΑ,μετά την άρνηση των επιχειρήσεων να ικανοποιήσουν τα αιτήματά τους. Οι μεταλλεργάτες απαιτούν να σταματήσει η εφαρμογή του ωρομίσθιου και να τους καταβληθεί βασικό μεροκάματο, καθώς και υπερωριακή αποζημίωση, προσαυξημένη κατά 100%.Ενα ακόμη βασικό αίτημά τους είναι και η τήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας.

Η σημερινή απεργία αποτελεί συνέχεια κινητοποιήσεων της προηγούμενης βδομάδας. Οι μεταλλεργάτες πραγματοποίησαν χτες στις 12 το μεσημέρι και νέα γενική συνέλευση στο χώρο του σωληνουργείου στα ΕΛΔΑ, για να εκτιμήσουν τα μέχρι τώρα αποτελέσματα.

Στη συνέλευση ενημερώθηκαν από τα μέλη της διοίκησης του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά για την αδιάλλακτη στάση που κρατούν οι εργολάβοι. Καταγγέλθηκε επίσης ότι, ενώ οι εργολάβοι στις διαπραγματεύσεις παρουσιάζονται ήπιοι, έχουν ξεκινήσει έναν "αγώνα" τρομοκράτησης των μεταλλεργατών και απειλούν ακόμα και με απολύσεις. Στη χτεσινή συνέλευση εκλέχθηκε και επιτροπή των μεταλλεργατών,που θα έχει την ευθύνη για το εργοτάξιο στα ΕΛΔΑ, όπως προβλέπεται και από το καταστατικό του Συνδικάτου Μετάλλου. Τέλος, για ακόμα μια φορά, τονίστηκε από όλους ότι δε θα σταματήσουν τις κινητοποιήσεις,αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ