ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 5 Σεπτέμβρη 1999
Σελ. /48
ΚΕΝΗ
ΓΚΑΖΙΕΣ

ΟΙ ΙΤΑΛΟΙ φημίζονται για το στιλ τους, αλλά ψηφίζουν ως "πιο όμορφο αυτοκίνητο πόλης για το 1998" το Daewoo Matiz. Η αξιολόγηση έγινε από σχεδιαστές, αρχιτέκτονες, φωτογράφους, αναγνώστες και πραγματοποιήθηκε μετά από έρευνα που πραγματοποίησαν 13 περιοδικά ειδικού τύπου. Τα μοντέλα αξιολογήθηκαν σε 7 βασικά σημεία, και το Matiz επιλέχθηκε λόγω του ιδιαίτερου σχεδιαστικού σχήματος το οποίο αναμένεται να κυριαρχήσει ως "γραμμή" τον επόμενο αιώνα.

ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ Κέρκυρα θα πραγματοποιηθεί το 28ο Διεθνές Ράλι ΦΙΛΠΑ. Οι φίλοι του παλαιού αυτοκινήτου θα συγκεντρωθούν στο νησί των Φαιάκων στις 23 Σεπτέμβρη και ο αγώνας θα κρατήσει 3 ημέρες. Οι συμμετοχές ξεπερνούν τις 80 και τα αλλοδαπά πληρώματα φθάνουν τα 20. Η εκκίνηση θα δοθεί την Πέμπτη στις 23/9 από την πλατεία Σπιανάδα, ενώ ο τερματισμός είναι προγραμματισμένος για την Κυριακή 26/9, και οι απονομές θα γίνουν στο ξενοδοχείο SUNMAROTEL.

ΟΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ της τιμής της βενζίνης δεν πρόκειται να απασχολήσουν για αρκετό καιρό, όλους όσοι αγοράσουν αυτή την περίοδο ένα Lada Libra ή Niva. Ο λόγος; Η Lada Hellas προχώρησε στην εξαγγελία μιας νέας, φθινοπωρινής προσφοράς: Οι νέοι πελάτες της εταιρίας, μαζί με το καινούριο τους αυτοκίνητο, εξασφαλίζουν εντελώς δωρεάν και 500 λίτρα βενζίνης. Ποσότητα που είναι αρκετή, σύμφωνα με τις προδιαγραφές, για να κινηθεί ένα Libra μέχρι και για ένα χρόνο (9.000 χλμ περίπου). Η προσφορά αυτή της Lada Hellas πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Shell, στα πρατήρια της οποίας θα μπορούν οι νέοι ιδιοκτήτες Lada να εξαργυρώνουν τα κουπόνια που θα παίρνουν κατά την παραλαβή του αυτοκινήτου τους. Ετσι η αντιπροσωπεία της Lada στη χώρα μας δείχνει ότι παραμένει πιστή στην πολιτική της, διαθέτοντας στην αγορά αυτοκίνητα που δε διακρίνονται μόνο για τη χαμηλή τους τιμή (Libra από 2.990.000, Niva από 3.767.000 δρχ.) αλλά και για το χαμηλό κόστος χρήσης τους.

ΝΕΟ ΜΕΛΟΣ απέκτησε η οικογένεια των επίσημων συνεργατών της ΑΟΥΤΟ ΝΤΙΛ Π&Ρ Δάβαρη ΑΒΕΕ - εισαγωγική εταιρία της ΚΙΑ Motors. Πρόκειται για την ΑΥΤΟ ΠΟΪΝΤ ΑΕ που βρίσκεται στη Λ. Συγγρού 157. Στις εγκαταστάσεις της ΑΟΥΤΟ ΠΟΪΝΤ φιλοξενείται μια ευρεία έκθεση καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που καλύπτουν όλη την γκάμα της ΚΙΑ - MOTORS όπου οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να ενημερωθούν διεξοδικά τόσο για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό, όσο και για τα χρηματοδοτικά προγράμματα της εταιρίας. Το τηλέφωνο επικοινωνίας είναι το 9312.390 - 4.

Ο ΝΙΚ ΧΕΪΝΤΦΕΛΝΤ θα είναι μαζί με τον Ζαν Αλεζί, φυσικά, ο οδηγός που θα εμπιστευτεί τη νέα χρονιά ο Αλέν Προστ. Ο Γάλλος πολυπρωταθλητής δήλωσε υπερήφανος για τη μεταγραφή του Χέινφελντ που είναι πρωταθλητής στη Φόρμουλα 3 και πρόσθεσε ότι αποτελούν το ιδανικό δίδυμο αφού συνδυάζουν εμπειρία με νεανικό ενθουσιασμό.

Ο Προστ ξεκαθάρισε ότι το συμβόλαιο με την Γκολουάζ Προστ Πεζώ είναι για ένα χρόνο με δυνατότητα ανανέωσης, ενώ ευχαρίστησε και τους απερχόμενους οδηγούς της ομάδας Πανίς και Τρούλι.

Το Yaris... μεγάλωσε

Το μικρό θαύμα της Toyota, το "παιδί" του Ελληνα σχεδιαστή Σωτήρη Κωβού, διανύει την πρώτη του νιότη, αλλά αυτό δεν το εμποδίζει να μεγαλώσει... Ετσι οι Ιάπωνες αποφάσισαν να παρουσιάσουν στη Φρανκφούρτη το Yaris με κινητήρα 1.300 κ.εκ.

Η τεχνολογία είναι όμοια με αυτή του βραβευμένου των 1.000 κ.εκ., δηλαδή διαθέτει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, τέσσερις βαλβίδες στον κύλινδρο και σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VUT-i.

Η συνταγή σε επιδόσεις και οικονομία, παραμένει η βάση, αλλά φυσικά οι αναλογίες έχουν αλλάξει. Η μέγιστη ισχύς είναι 86 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή 124 Nm στις 4.400 σ.α.λ., και αυτά σίγουρα τοποθετούν απευθείας τον κινητήρα στους κορυφαίους της κατηγορίας. Αυτό όμως που σίγουρα τον κάνει να ξεχωρίζει είναι η καμπύλη της απόδοσής του που είναι σχεδόν επίπεδη, πράγμα που σημαίνει ελαστικότητα και δύναμη σε όλες τις στροφές, προσφέροντας διαθέσιμη ροπή 110 Nm από τις 2.400 έτος τις 5.400 σ.α.λ.

Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές με την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 175 χλμ./ώρα, ενώ τα 0-100 έρχονται σε 10,7 δευτερόλεπτα.

Η κατανάλωση, χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία που έχει εφαρμοστεί σε ανάφλεξη, τροφοδοσία, αλλά και στη χύτευση του αλουμινίου είναι 5,9 λίτρα για 100 χλμ. μεικτού κύκλου.

Για όσους θέλουν να συνδυάσουν την τεμπέλικη οδήγηση στην πόλη, με την απόδοση του κινητήρα των 1.300 κ.εκ., θα διατίθεται έκδοση με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.

Το Yaris τέλος, θα αποκτήσει μια ακόμη έκδοση - μετά τις Terra και Sol - τη Luna, που απευθύνεται σε όσους επιθυμούν σπορτίβ εξοπλισμό. Το Luna "πατάει" σε 14άρες ζάντες με νέα τάσια, έχει ομοιόχρωμους προφυλακτήρες με το αμάξωμα και μάσκα από τιτάνιο. Στο εσωτερικό δεσπόζει το ύφασμα που έχει "καταλάβει" χώρο στις πόρτες και τα προσκέφαλα, τα καθίσματα είναι δίχρωμα, ενώ επιλογέας και τιμόνι έχουν δερμάτινη επένδυση. Το Luna θα αρχίσει να διατίθεται μέσα στο φθινόπωρο σε τιμή ανάλογη με τις άλλες εκδόσεις του Yaris.

Παπαδημητρίου - Στεφανής

Παπαδημητρίου - Στεφανής τη νίκη στο Ράλι Χαλκιδικής

Ενας πραγματικά γρήγορος και όμορφος αγώνας ήταν το φετινό ράλι ΕΛΠΑ Χαλκιδικής. Δυστυχώς όμως, δεν το χάρηκαν όσοι οδηγοί θα 'πρεπε ούτε και οι ανάλογοι θεατές. Ο Αρης Βωβός έμεινε έξω σχεδόν από την αρχή. Ο Κύρκος προηγήθηκε και η πρώτη μέρα τον βρήκε ως φαβορί. Ομως προβλήματα στην ανάρτηση, τα οποία τα παντρεύτηκε, όπως δήλωσε ο συνοδηγός του Γιάννης Σταυρόπουλος, του Escort έδωσαν στον Γιάννη Παπαδημητρίου την ευκαιρία να πάρει τη νίκη.

Οντως οι Παπαδημητρίου - Στεφανής οδηγώντας όχι όσο γρήγορα θα μπορούσαν, αφού το Ιμπρέζα αντιμετώπιζε μηχανικά προβλήματα, πήραν μια νίκη με διαφορά ενός λεπτού από τον Κύρκο.

Το πρώτο ξένο πλήρωμα τερμάτισε στην τρίτη θέση της γενικής. Πρόκειται για τους Τσέχους Σιμπέρα Γκρός με το Skoda Detavia Kit Car. Οι Τσέχοι - συμπαθέστατοι - μας θυμίζουν δυστυχώς την απουσία των μεγάλων ονομάτων που λάμπρυναν στο παρελθόν με την παρουσία τους το ράλι.

Ενα μπράβο αξίζει σίγουρα στους Χατζητσοπάνη - Κότσαλη που με το Φίατ Σέισεντο κέρδισαν την κατηγορία Α5 (έως 1.400 κ.εκ.) όπου συμμετείχαν τα περισσότερα αυτοκίνητα. Τον αγώνα υποστήριζε οικονομικά η Telestet και η Eurobank και διοργάνωσε με αρκετή επιτυχία η ΕΛΠΑ.

Κούλθαρντ - Χάκινεν

Κούλθαρντ - Χάκινεν Μακλάρεν θριαμβευτές στο Σπα

Με τις Μακλάρεν να δείχνουν εκτός συναγωνισμού πραγματοποιήθηκε το γκραν πρι του Βελγίου, στην πίστα του Σπα. Και οι δύο Μακλάρεν Μερσεντές ήταν ταχύτερες στα δοκιμαστικά και βρέθηκαν στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Με το πράσινο έφυγαν πρώτες, αλλά η επαφή μεταξύ τους δεν προδιέθετε για φιλικό αγώνα. Ο Ντέιβιντ Κούλθαρντ δεν έδειξε διατεθειμένος να αρκεστεί στη δεύτερη θέση, και οδηγώντας πραγματικά γρήγορα, άφησε στον Μίκα Χάκινεν τη δεύτερη θέση, που όμως του πρόσφερε τους απαραίτητους βαθμούς ώστε να βρεθεί επικεφαλής στη βαθμολογία.

Ο Ιρβάιν που κατείχε αυτή τη θέση μέχρι και το Σπα, δεν είχε τη Φεράρι του στην καλύτερη κατάσταση, αφού αντιμετώπιζε προβλήματα ευστάθειας. Πάντως ο Ιρβάιν κάνοντας πολύ καλή εκκίνηση κατάφερε να ανέβει από την έκτη στην τέταρτη θέση και να κρατηθεί μέχρι τέλους εκεί χάρη στα άψογα πιτ - στοπ.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει τόσο στον Φρέντζεν όσο και στον Χιλ που κέρδισαν την τρίτη και την έκτη θέση για λογαριασμό της Τζόρνταν. Πέμπτος ο Ραλφ Σουμάχερ που πάλεψε για το καλύτερο με την Γουίλιαμς και ίσως να το είχε πετύχει αν είχε φανεί περισσότερο τυχερός στα πιτ - στοπ. Ο Μίκα Σάλο τερμάτισε έβδομος και μάλλον απογοήτευσε τους Ιταλούς που ταξίδεψαν μέχρι το Σπα. Επόμενος αγώνας την Κυριακή 12 Σεπτέμβρη στον Μόντσα, και το ενδεχόμενο να έχει αναρώσει πλήρως ο Μίχαελ Σουμάχερ είναι όλο και πιο πιθανό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ