ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Σεπτέμβρη 1999
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
"Γονείς αντισταθείτε. Ξεσηκωθείτε!"
  • Καλεί σε σύσκεψη την Πέμπτη στις 7 μ.μ., στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά, για συντονισμό της δράσης ενάντια στους αντιεκπαιδευτικούς νόμους
  • Στο "πτώμα" των γενικών εξετάσεων πατάει το υπουργείο Παιδείας για να προπαγανδίσει την αντιδραστική μεταρρύθμιση

"Γονείς αντισταθείτε - ξεσηκωθείτε. Τα παιδιά μας διώχνονται από το Λύκειο. Δεν είναι σχήμα λόγου, είναι η σκληρή πραγματικότητα".Αυτό προειδοποιεί η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Μαθητών Νομαρχίας Πειραιά με ανακοίνωσή της, καλώντας όλο το λαό του Πειραιά σε σύσκεψη την Πέμπτη στις 7 το απόγευμα,στην αίθουσα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά (Καραϊσκου 111, 3ος όροφος, δίπλα στον Αγ. Κωνσταντίνο), για να συντονίσουν από κοινού τη δράση τους για να μη συνεχιστεί η εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών νόμων, που πετούν τα παιδιά έξω από το σχολείο.

"Τα αποτελέσματα της "εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης" - λαιμητόμου είναι πλέον χειροπιαστά. Τη σχολική χρονιά 1996/97 φοιτούσαν στην Α Λυκείου 125.000 μαθητές. Με την πρώτη χρονιά εφαρμογής της "χάθηκαν" από τη Γ Γυμνασίου στην Α Λυκείου 34.430 μαθητές πανελλαδικά. Από την Α Λυκείου στη Β Λυκείου "χάθηκαν" 32.000 μαθητές. Στη νέα σχολική περίοδο θα μπουν στη Β Λυκείου λιγότεροι από 74.000 μαθητές", τονίζει η Ομοσπονδία.

Πιο συγκεκριμένα, για τον Πειραιά: Από τα σχολεία της Β Πειραιά παραπέμφθηκαν για το Σεπτέμβρη το 34% των μαθητών της Β Λυκείου και αντίστοιχα το 29% στα σχολεία της Α Πειραιά. Το 10% προήχθη με τη ρύθμιση για τη διαφορά των 5 μονάδων.

"Αν οι μαθητές δεν είχαν παλέψει πέρσι, γίνεται κατανοητό ότι το 40% των μαθητών του Πειραιά θα είχαν μείνει στη Β Λυκείου. Αυτό είναι το πρώτο πρακτικό αποτέλεσμα της δήθεν μεταρρύθμισης στην παιδεία. Ετσι διώχνουν τα παιδιά μας από το Λύκειο", επισημαίνουν οι γονείς. "Η μόρφωση είναι δικαίωμα. Να μην επιτρέψουμε μπροστά στον 21ο αιώνα τα παιδιά μας να μείνουν αμόρφωτα. Είναι καιρός να πάρουμε την τύχη τους στα χέρια μας και συντονισμένα να αγωνιστούμε για την ανατροπή αυτών των νόμων", τονίζουν.

Χτες, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιχείρησε - με επίθεση κατά του συστήματος των γενικών εξετάσεων - να νομιμοποιήσει στις συνειδήσεις του λαού τη "μεταρρύθμιση", δημαγωγώντας υπέρ του νέου συστήματος. Αφορμή για τις χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας αποτέλεσαν δημοσιεύματα σχετικά με τη μεγάλη πτώση των βάσεων, που είχαν ως αποτέλεσμα να εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιοι με μέσο όρο χαμηλότερο από 10.

Ο υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε το σύστημα των γενικών εξετάσεων"αναξιοκρατικό και σαθρό", λες και δεν ήταν κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αυτή που τις καθιέρωσε. Πρέπει να σημειωθεί ότι το υπουργείο Παιδείας χειρίστηκε τις φετινές εξετάσεις με τέτοιο τρόπο, ώστε να φανεί περισσότερο η αποτυχία τους. Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών,σχολιάζοντας τα θέματα των γενικών εξετάσεων, τα χαρακτήρισε "σκοπίμως δύσκολα". Πάντως, ο υπουργός Παιδείας επιχείρησε για άλλη μια φορά να διαστρεβλώσει την πραγματικότητα, κατηγορώντας όσους ζητούν την κατάργηση της εκπαιδευτικής "μεταρρύθμισης" ότι δήθεν επιδιώκουν τη διατήρηση της προηγούμενης κατάστασης.

Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε τα περί αναβάθμισης των σπουδών στο Λύκειο μέσα από τη "μεταρρύθμιση". Και αυτά, τη στιγμή που χιλιάδες μαθητές εξωθούνται έξω από το Λύκειο, το οποίο πιο στενά συνδέεται με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και που η πορεία έξωσης των μαθητών από το Λύκειο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι απόφοιτοί του δε θα επαρκούν για να καλύψουν τις εξαγγελθείσες 85.000 θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είπε επίσης ότι "το σύστημα των γενικών εξετάσεων είχε βάλει τη φροντίδα έξω από το σχολείο, στα φροντιστήρια των δεσμών", ενώ η εφαρμογή της "μεταρρύθμισης" συνοδεύεται με ακόμα μεγαλύτερη έκρηξη της παραπαιδείας.

Ο υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε χτες και στο ζήτημα του ορισμού ποσοστού εισαγωγής για όσους υποψηφίους των γενικών εξετάσεων κατοχυρώνουν βαθμολογία, λέγοντας ότι "τα ακριβή ποσοστά θα τα ανακοινώσουμε έγκαιρα όταν θα έχουμε τα αποτελέσματα της πορείας στη Γ Λυκείου και των οριστικών αποτελεσμάτων αυτών, που έδωσαν εξετάσεις φέτος".

Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα...

Eίδα τη φωτογραφία της στις εφημερίδες. Νέα, όμορφη, γελαστή και πετυχημένη. Η Ευαγγελία - Ρόζα Βιτζηλαίου είναι μια από τις "πρώτες των πρώτων" στις Γενικές Εξετάσεις. Πρώτευσε για τη Νομική Αθήνας. Δεν τη γνωρίζω προσωπικά. Επομένως δεν ξέρω πώς ακριβώς προσλαμβάνει και αντιλαμβάνεται το νόημα της επιτυχίας της. Βεβαίως, σε κάθε περίπτωση, είναι δικαιολογημένη η χαρά και η υπερηφάνεια της. Αλλωστε, πέτυχε γιατί προσπάθησε πολύ, γιατί αγωνίστηκε. Και η επιτυχία, ως αποτέλεσμα ενός αγώνα, έχει ουσιαστική αξία και θα πρέπει να αναγνωρίζεται απ' όλους.

Σκέφτομαι ότι είναι, μάλλον, ανεπίκαιρο, ίσως και μεμψίμοιρο, τούτη την ώρα της επιτυχίας, που φέρνει την ευτυχία και τη γεμίζει με αισιοδοξία για το μέλλον της, να της επισημάνω πως "τώρα αρχίζουν τα δύσκολα", Θα το επιχειρήσω, όμως, όχι για ν' αναλάβω το ρόλο του "συμβουλάτορα" και του "πεσιμιστή", αλλά επειδή πιστεύω πως η προσωπική επιτυχία στις εισαγωγικές εξετάσεις δε διαρκεί, αν δε συνδυαστεί με τη συνέχιση της προσπάθειας, μέσα από συλλογικούς αγώνες, για αναβάθμιση της Παιδείας και για αλλαγές στην κοινωνία. Ας μην με παρεξηγήσει, λοιπόν, η Ευαγγελία - Ρόζα, δε θέλω να μετριάσω την επιτυχία της, ίσως, μάλιστα, να εκφράζω και τους δικούς της προβληματισμούς, ή τους φόβους της και τους πόθους της, που "κρύβονται" στο βάθος των χαρούμενων αισθημάτων της.

Eίναι φυσιολογικό για ένα νέο άνθρωπο να βλέπει με αισιοδοξία το μέλλον, πολύ περισσότερο, όταν ξεκινάει μ' ένα επιτυχημένο παρόν. Η Ευαγγελία - Ρόζα δικαιούται να οραματίζεται μια επιτυχημένη καριέρα δικηγόρου.

Αν έχει στο μυαλό της, ως πρότυπο, έναν "θηλυκό Λυκουρέζο" - εγώ θα διαφωνήσω μαζί της, αυτού του είδους η δικηγορία δεν ταιριάζει με τις δικές μου αντιλήψεις - θα πρέπει να της υπενθυμίσω πως υπάρχουν, μαζί με τους "πετυχημένους" και χιλιάδες άνεργοι δικηγόροι. Αν, ως πρότυπο έχει άλλους που κοπιάζουν να προσφέρουν ουσιαστικά στη Δικαιοσύνη, ας βαλθεί να τους φτάσει και να τους ξεπεράσει, αλλά να συνυπολογίσει πως στην κοινωνία που ζούμε και η νομική επιστήμη, στη θεωρητική υφή και στην πρακτική εφαρμογή της, είναι εξαρτημένη και, εν πολλοίς, διατεταγμένη να εξυπηρετεί τα συμφέροντα της ποικιλώνυμης και πολυποίκιλης εξουσίας.

Στον κοινωνικό στίβο της ζωής, λοιπόν, ο αγώνας για την προσωπική καταξίωση είναι συνεχής και αδιάλειπτος και για να είναι αποτελεσματικός και κοινωνικά ωφέλιμος θα πρέπει να συντελείται στα πλαίσια της συλλογικότητας.

Eχει, επομένως, πολύ δρόμο ακόμα να διανύσει η Ευαγγελία - Ρόζα. Ως φοιτήτρια, μαζί με την προσπάθειά της να "μυηθεί" στα νομικά, πρέπει ν' αγωνιστεί για την αναβάθμιση της πανεπιστημιακής γνώσης και γενικότερα της Παιδείας. Ως επαγγελματίας, να παλέψει για την ουσιαστική απόδοση της Δικαιοσύνης. Ως πολίτης, να συμβάλλει στην κοινωνική πρόοδο.

Η νέα γενιά που θ' αναλάβει τα ηνία της χώρας μας, πρέπει να είναι σπουδαγμένη, μορφωμένη, αλλά και κοινωνικά ευαίσθητη και αγωνιστική. Γιατί σ' αυτή ανήκει το χρέος ν' αλλάξει την Ελλάδα. Να δημιουργήσει μια καλύτερη κοινωνία. Αυτό το χρέος βαρύνει κατ' εξοχήν τους πετυχημένους, αλλά και όλους τους νέους, που μπορεί μεν να μην πέτυχαν σε κάποια από τις μάχες της ζωής- όπως π. χ. οι "αποτυχόντες" στις εξετάσεις - όμως ποτέ και κανένας αγώνας δεν πάει χαμένος και τα πεδία της προσωπικής καταξίωσης βρίσκονται παντού μέσα στην κοινωνική δραστηριότητα. Υπάρχει, λοιπόν, "πεδίον δόξης λαμπρόν", για όλους.

Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ

Αναβάλλονται οι σημερινές εξετάσεις

Δε θα γίνουν σήμερα οι επαναληπτικές εξετάσεις της Β Λυκείου, λόγω του χτεσινού σεισμού.

Οπως ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας, οι μετεξεταστέοι της Β Λυκείου θα εξεταστούν στο μάθημα της Αλγεβρας αύριο Πέμπτη και τα υπόλοιπα μαθήματα μετατίθενται κατά μία ημέρα. Οι Ελληνες του εξωτερικού θα εξεταστούν στο τελευταίο μάθημα δέσμης αύριο και οι εξετάσεις στα ειδικά μαθήματα μετατίθενται όλες κατά μία ημέρα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ