Οι πελάτες των εταιρειών θα κληθούν και πάλι να πληρώσουν την αύξηση των κεφαλαίων τους
Τα παραπάνω προκύπτουν από τις δηλώσεις του προέδρου της Επιτροπής Ασφάλισης Αυτοκινήτων και Αστικής Ευθύνης της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας Γ. Παυλίδη, στη διάρκεια παρουσίασης έρευνας γνώμης που διενήργησε η Ενωση για τον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου. Επικαλούμενος διάφορα λογιστικά και ποσοτικά στοιχεία, που καθόλου δεν αφορούν τους ασφαλισμένους που αναγκάζονται να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για την ασφάλιση του οχήματός τους, ο πρόεδρος του κλάδου των ασφαλιστικών εταιρειών ισχυρίστηκε ανενδοίαστα πως οι αυξήσεις των κατώτατων ορίων υποχρεωτικής ασφάλισης και οι πρόσθετες κεφαλαιουχικές υποχρεώσεις των εταιρειών που απορρέουν από τις νέες κανονιστικές ρυθμίσεις λειτουργίας του χρηματοπιστωτικού συστήματος πρέπει να αντισταθμιστούν με αύξηση των ασφαλίστρων! Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τα λεγόμενα των εκπροσώπων των εταιρειών, οι ασφαλισμένοι ιδιοκτήτες οχημάτων θα κληθούν να πληρώσουν την αύξηση των κεφαλαίων των ασφαλιστικών εταιρειών και να καλύψουν τα οικονομικά τους ανοίγματα. Ο ίδιος, μάλιστα, δε δίστασε να υποστηρίξει με διάφορους τρόπους πως οι εταιρείες με τα χαμηλότερα ασφάλιστρα έχουν περισσότερες πιθανότητες να μην είναι συνεπείς απέναντι στους πελάτες τους. Είναι επομένως φανερό, πέρα από κάθε αμφιβολία, τι εννοούν οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιρειών όταν διαβλέπουν ότι «η ελληνική αγορά στον κλάδο αυτοκινήτων έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και κυρίως αναβάθμισης υπηρεσιών και προϊόντων», με δεδομένο ότι, όπως ξεκαθαρίζουν, και η «ανάπτυξη» και η «αναβάθμιση» των υπηρεσιών περνάει μέσα από την παραπέρα αύξηση των ασφαλίστρων.
Κατά τα άλλα, σε μια «έρευνα γνώμης», κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους, οι εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιρειών διέκριναν μεταξύ άλλων από τις απαντήσεις των ερωτηθέντων ότι:
Βήμα βήμα προχωρά το σχέδιο για το ξεπούλημα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της ανάπτυξης των δραστηριοτήτων του με ιδιώτες ...επενδυτές. Το επόμενο διάστημα, το ΔΣ του ΟΛΘ ΑΕ αναμένεται να συζητήσει τη μελέτη βιωσιμότητας για τη δημιουργία κέντρου logistics, σε έκταση 100 στρεμμάτων στη βάση της 6ης προβλήτας. Ηδη, ο ΟΛΘ ΑΕ έχει έτοιμο το φάκελο για την αίτηση ένταξης της επένδυσης του κέντρου logistics, ύψους άνω των 20 εκατ. ευρώ, στο νέο αναπτυξιακό νόμο.
Ως υποψήφιοι επενδυτές για το κέντρο logistics του ΟΛΘ εμφανίζονται μεγάλες επιχειρήσεις («Hutchinson», «Cosco», «Prologis») στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας ναυτιλιακών εταιρειών, που επίσης ενδιαφέρονται και για τη διαχείριση της 6ης προβλήτας.
Την ίδια ώρα, δεν έχουν εγκαταλειφθεί τα σχέδια για τη μετατροπή του σημερινού επιβατικού σταθμού του ΟΛΘ σε ξενοδοχείο. Σ' αυτό το πεδίο δράσης φαίνεται πως ενδιαφέρονται να μπουν γνωστές διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες.
Συνεχίζεται η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών να εμφανίσει την κυβέρνηση της ΝΔ ως τον σύγχρονο «Ρομπέν των δασών» κατά της φοροδιαφυγής. Ετσι, μετά τις πρόσφατες εξαγγελίες για τη φοροδιαφυγή και τη σύσταση «εθνικής επιτροπής», χτες κοινοποιήθηκε και υπηρεσιακή εγκύκλιος της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων (ΥΠΕΕ), με θέμα τους τρόπους ελέγχου και για τις ενδείξεις ύπαρξης «πλαστών, εικονικών και νοθευμένων φορολογικών στοιχείων».
Με την εν λόγω εγκύκλιο της ΥΠΕΕ, «ενημερώνονται» οι υπηρεσιακοί παράγοντες των ΔΟΥ για τα ...κίνητρα εκείνων που εκδίδουν εικονικά στοιχεία (τιμολόγια, δελτία αποστολής), δηλαδή τη φοροδιαφυγή και φοροκλοπή προς ίδιον όφελος. Ειδική αναφορά γίνεται στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα ανέγερσης κατοικιών, η μεταβίβαση των οποίων υπάγεται σε ΦΠΑ, δηλαδή στις νεόδμητες οικοδομές.
Εκδότες αυτών των στοιχείων μπορεί να είναι είτε πρόσωπα που εγκαταλείπουν σε πολύ μικρό διάστημα τη φορολογική τους έδρα είτε ανύπαρκτες επιχειρήσεις (εκδίδουν πλαστά στοιχεία για πραγματικές ή για εικονικές συναλλαγές) είτε επιχειρήσεις με νομιμοφανείς συναλλαγές, όπως πρόσωπα τα οποία για την έναρξη δραστηριότητας χρησιμοποιούν κλεμμένες ή χαμένες ταυτότητες, θεωρούν βιβλία και φορολογικά στοιχεία, από τα οποία στη συνέχεια εκδίδουν στοιχεία για ανύπαρκτες συναλλαγές συνήθως μεγάλης αξίας.
Απορρίφθηκε χτες από τη χρηματιστηριακή αρχή της Κύπρου η πρόταση του ομίλου της Μάρφιν για την εξαγορά της Τράπεζας Κύπρου. Στη σχετική απόφαση αναφέρεται πως «δεν μπορεί να εξεταστεί το έγγραφο της Δημόσιας Πρότασης της Marfin Popular Bank για απόκτηση 35% - 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Τράπεζας Κύπρου Δημόσια Εταιρεία, επειδή προηγήθηκε η υποβολή της ανακοίνωσης της Τράπεζας Πειραιώς» για την εξαγορά της Μάρφιν. Ταυτόχρονα, εντείνονται οι διαγκωνισμοί των τραπεζιτών στην κατεύθυνση συγκέντρωσης μεγαλύτερων μεριδίων αγοράς. Ετσι, ο όμιλος της Πειραιώς αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα το επιχειρηματικό πλάνο για την 4ετία 2007 - 2010 καθώς και την κερδοφορία για το 12μηνο του 2006.
Οι εξελίξεις στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και το ενδιαφέρον ξένων κεφαλαίων για ντόπιες τράπεζες εξετάστηκαν - σύμφωνα με πληροφορίες - στη χτεσινή συνάντηση του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Ν. Γκαργκάνα με τους υποδιοικητές ορισμένων μεγάλων τραπεζών.