ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 10 Φλεβάρη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΜΕ
Πρόταση για απεργία

Κατατέθηκε χτες από τον Δημήτρη Αγκαβανάκη στο πλαίσιο σύσκεψης, όπου συμμετείχαν και εκπρόσωποι των φοιτητών

Πρόταση για κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας στο Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα για τις 15 Φλεβάρη ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που προωθούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, είτε είναι στην κυβέρνηση είτε στην αντιπολίτευση, κατέθεσε το στέλεχος του ΠΑΜΕ, Δ. Αγκαβανάκης, στη χτεσινή σύσκεψη που οργάνωσε η ΟΛΜΕ.

Στη σύσκεψη, όπου είχαν κληθεί η ΓΣΕΕ, η ΑΔΕΔΥ και άλλοι συνδικαλιστικοί φορείς, εκπρόσωποι των φοιτητικών συλλόγων ανακοίνωσαν την απόφασή τους να προχωρήσουν σε διήμερο κινητοποιήσεων, 14 και 15 Φλεβάρη, και κάλεσαν τους συνδικαλιστικούς φορείς να συμμετέχουν ενεργά. Αλλοι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι κατηγόρησαν τους φοιτητές ως διασπαστές (!) και άλλοι απέφυγαν να δεσμευτούν, με πρόσχημα ότι δεν έχουν πάρει καμιά σχετική απόφαση τα συνδικαλιστικά τους όργανα. Να σημειωθεί ότι από τη σύσκεψη απουσίασε η ΓΣΕΕ με την αιτιολογία ότι δεν έχει πάρει καμιά συγκεκριμένη απόφαση!

Ο Δ. Αγκαβανάκης, στην τοποθέτησή του, υπογράμμισε ότι εργαζόμενοι και φοιτητές πρέπει να αντιπαρατεθούν σε κοινό μέτωπο με την κυβέρνηση. Να μην πέσουν στην παγίδα των τακτικών ελιγμών του ΠΑΣΟΚ, το οποίο σε καμιά περίπτωση δεν έχει αναιρέσει τη θέση του υπέρ της κατάργησης του άρθρου 16. Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσουν να επιδιώκουν την προώθηση των αντιεκπαιδευτικών τους σχεδιασμών. Γι' αυτό πρέπει να εντείνουμε τους αγώνες μας. Σαν ΠΑΜΕ βάζουμε πρόταση σε ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, το εργατικό και δημοσιοϋπαλληλικό κίνημα να προχωρήσει σε 24ωρη απεργία στις 15 Φλεβάρη και να πραγματοποιηθούν ανάλογες κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα. Επίσης, να στηριχτεί ενεργά η αγωνιστική πρωτοβουλία των φοιτητών.

Κατέληξε, τονίζοντας, ότι η απόφαση των φοιτητικών συλλόγων είναι απόλυτα θετική και πως είναι απαράδεκτο, αντί να ενισχύονται οι αγωνιστικές τους δράσεις να δέχονται επίθεση από συνδικαλιστικές δυνάμεις που με τη στάση τους επιβεβαιώνουν ότι μόνο στα λόγια αγωνίζονται για την Παιδεία, ενώ στην πράξη επιδιώκουν τη χειραγώγηση των φοιτητών, στην κατεύθυνση των αποσπασματικών κινητοποιήσεων και αιτημάτων. Χαρακτηριστικό της στάσης που κρατούν αυτές οι συνδικαλιστικές ηγεσίες και στα ζητήματα της Παιδείας είναι και το γεγονός ότι δε δέχτηκαν τις προτάσεις του εκπροσώπου του ΠΑΜΕ.

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Θα απεργήσουν στις 15 Φλεβάρη

Την εμμονή τους σε διαδικασίες ενός ψευδεπίγραφου διαλόγου και την εξάντληση της διεκδίκησης στα πλαίσια μιας «εποικοδομητικής» κριτικής, επαναβεβαίωσαν χτες οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ. Κατήγγειλαν τη στάση του υπουργείου Παιδείας γιατί προχώρησε σε ανακοινώσεις για την τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση με την ΟΛΜΕ, αλλά παράλληλα εκτίμησαν ότι οι πρόσφατες ανακοινώσεις για τα Επαγγελματικά Λύκεια και τις Επαγγελματικές Σχολές εμπεριέχουν αλλαγές σε θετική κατεύθυνση.

Στην πραγματικότητα, βέβαια, όσες βελτιώσεις κι αν γίνουν, δεν μπορούν να αναιρέσουν τον ταξικό χαρακτήρα της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης και να δώσουν λύση στα προβλήματα και αδιέξοδα. Η πραγματική διέξοδος και αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης προϋποθέτει την κατάργηση των δύο δρόμων μετά το Γυμνάσιο, αυτού της γενικής και της τεχνικοεπαγγελματικής παιδείας, και την καθιέρωση ενός δωδεκάχρονου σχολείου ενιαίου για όλα τα παιδιά μέχρι τα 18 τους χρόνια. Στις 15 και 22 Φλεβάρη, μέρες συζήτησης στη Βουλή της αναθεώρησης, οι καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν αποφασίσει να πραγματοποιήσουν δύο 24ωρες απεργίες. Την ανάγκη για μαζική συμμετοχή, συνέχεια, κλιμάκωση και προσανατολισμό προς τη διεκδίκηση πραγματικά δημόσιας δωρεάν Παιδείας σε όφελος των λαϊκών αναγκών επισημαίνουν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στους εκπαιδευτικούς μπροστά στην κινητοποίηση του κλάδου. Μετά τις δύο απεργίες θα γίνει νέος γύρος γενικών συνελεύσεων των ΕΛΜΕ και γενική συνέλευση των προέδρων τους στις 3 Μάρτη προκειμένου να αποφασιστεί η παραπέρα πορεία των κινητοποιήσεων.

Ερωτήματα & Απαντήσεις

Τι προτείνει το ΚΚΕ για την εισαγωγή των νέων στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ;

Το σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ δεν μπορεί να είναι δίκαιο από τη στιγμή που εντάσσεται σε μια εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα που δημιουργεί ανισότητες.

Η ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος προϋποθέτει το σύνολο των νέων να έχει προηγουμένως αποκτήσει την απαραίτητη γενική μόρφωση από ένα ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο. Συνδέεται με την πάλη για την εξασφάλιση σε όλους του καθολικού δικαιώματος στη σταθερή και πλήρη εργασία. Καθώς και με την ανάγκη να δοθεί ουσιαστική διέξοδος στην επαγγελματική μόρφωση μέσα από ένα σύστημα δημόσιων και δωρεάν «μεταλυκειακών» επαγγελματικών σχολών.

Η διαδικασία πρόσβασης πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί πλήρως από τη λειτουργία του σχολείου και να ακολουθεί, χρονικά αλλά και ουσιαστικά, την ολοκλήρωση του μορφωτικού του έργου. Η επιλογή της συνέχισης των σπουδών στην ανώτατη εκπαίδευση δεν μπορεί να γίνεται πριν την ολοκλήρωση της γενικής μόρφωσης. Ταυτόχρονα, δεν μπορεί η επιλογή ή όχι της συνέχισης των σπουδών να αποτελεί κριτήριο για το αν θα ολοκληρώσει ένας μαθητής τη γενική μόρφωση στο σχολείο.

Ανεξαρτητοποίηση του σχολείου από τη διαδικασία εισαγωγής σημαίνει κατάργηση των κατευθύνσεων του λυκείου και των πανελλαδικών εξετάσεων στη Γ' Λυκείου, που ταυτίζουν τις απολυτήριες με τις εισαγωγικές εξετάσεις. Οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις οφείλουν να είναι ενδοσχολικές και να γίνονται με ευθύνη του εκπαιδευτικού, καθώς αυτός είναι σε θέση να σταθμίζει τις ανάγκες, τη γενική προσπάθεια και το κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών. Ακόμα, οι εξετάσεις αυτές οφείλουν να αποτελούν το αναγκαίο αλλά και τελευταίο στάδιο της μορφωτικής λειτουργίας.

Προϋπόθεση μιας δίκαιης διαδικασίας πρόσβασης είναι η αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους. Και αυτό συνεπάγεται, ανάμεσα σε άλλα, και τη δωρεάν παροχή βιβλίων, σχολικών ειδών, φοιτητικής μέριμνας καθώς και μέτρα ενίσχυσης των λαϊκών οικογενειών.

Επίσης, στο σύστημα πρόσβασης θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη, ώστε να δίνεται η δυνατότητα σε εργαζόμενους, που δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν σε ανώτατο επίπεδο τις σπουδές τους, αν το επιλέξουν να μπορούν να εισαχθούν στην ανώτατη εκπαίδευση μέσα από ειδικές διαδικασίες.

Τέλος, η διαδικασία επιλογής θα πρέπει να γίνεται με κριτήρια που αντιστοιχούν στις απαιτήσεις για τη σπουδή μιας επιστήμης και το λειτούργημα του επιστήμονα. Για παράδειγμα, μια λιγότερο άδικη και οδυνηρή για τη σημερινή πραγματικότητα διαδικασία επιλογής θα ήταν η διενέργεια, μετά την ολοκλήρωση του σχολείου, πανελλαδικών εξετάσεων σε περιορισμένο αριθμό, δύο ή τριών μαθημάτων ανάλογα με τις ανώτατες σπουδές, στις οποίες προσανατολίζεται ο υποψήφιος. Σ' αυτό το σύστημα θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας, καθώς και απεριόριστης επανάληψης των εξετάσεων.

Να σημειώσουμε ότι η αξία του συστήματος αυτού είναι σχετική και γι' αυτό θα υπόκειται σε διαρκή έλεγχο και κρίση ανάλογα με την εξέλιξη της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πραγματικότητας.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ
Αρκετοί σύλλογοι στην απεργία

Διαστρέβλωση της απόφασης του Πολυτεχνείου

Στους δώδεκα έχουν φτάσει οι σύλλογοι πανεπιστημιακών που συμμετέχουν ή και στηρίζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου τους, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας τους (ΠΟΣΔΕΠ). Συνολικά, στη δύναμη της Ομοσπονδίας ανήκουν είκοσι εννιά σύλλογοι πανεπιστημιακών, κάποιοι από τους οποίους όμως παραμένουν ανενεργοί και κάποιοι άλλοι δεν έκαναν συνέλευση τη βδομάδα που μας πέρασε. Από τους συλλόγους που κάνουν γενικές συνελεύσεις το κλίμα φαίνεται να είναι στην πλειοψηφία τους υπέρ των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Ωστόσο, η κυβέρνηση προσπαθεί να αξιοποιήσει και την παραμικρή λεπτομέρεια, προκειμένου να εμφανίσει διχογνωμίες και τριγμούς στο μέτωπο των κινητοποιήσεων για την Παιδεία. Φαίνεται, μάλιστα, πως έχει ρίξει αντίστοιχη γραμμή και στο φιλοκυβερνητικό Τύπο. Μόνο έτσι μπορούν να εξηγηθούν τα ρεπορτάζ που επιμένουν να εμφανίζουν την απόφαση του συλλόγου πανεπιστημιακών του Πολυτεχνείου ως αντίθετη στις κινητοποιήσεις και σε όσα προτείνει η ΠΟΣΔΕΠ...

Το ψέμα, όμως, έχει κοντά ποδάρια. Ο σύλλογος πανεπιστημιακών του Πολυτεχνείου αποφάσισε και έκανε πενθήμερη απεργία μέχρι και χτες, ενώ τη Δευτέρα έχει νέα γενική συνέλευση. Το κλίμα στη γενική συνέλευση του συλλόγου που αποφάσισε την απεργία κάθε άλλο παρά ευνοούσε το σταμάτημα των κινητοποιήσεων (μάλιστα, η μόνη παράταξη που πρότεινε να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις συγκέντρωσε μόλις το 10% των ψήφων της συνέλευσης). Η μόνη διαφοροποίηση σε σχέση με την απόφαση της ΠΟΣΔΕΠ από το σύλλογο του Πολυτεχνείου είναι ότι εξετάζει το ενδεχόμενο αντί για πενθήμερες επαναλαμβανόμενες απεργίες να συνεχίσει π.χ. με τριήμερες επαναλαμβανόμενες. Αυτό όμως θα το αποφασίσει τη Δευτέρα. Ακόμα και με κυβερνητικά γυαλιά λοιπόν, είναι αδύνατον να διαβαστεί αυτή η απόφαση ως αντίθετη στις κινητοποιήσεις!

Ημερίδα για τα νέα σχολικά βιβλία

Ημερίδα με θέμα «Τα νέα σχολικά βιβλία στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο» διοργανώνει την ερχόμενη Τετάρτη, 14 Φλεβάρη, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ). Η ημερίδα θα γίνει στις 5 το απόγευμα, στη Νομική Σχολή (αίθουσα Οικονομίδου) και θα μιλήσουν σε αυτή εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ.

Σήμερα στο Γκάζι

Σήμερα, Σάββατο 10 Φλεβάρη, η Οργάνωση Αθήνας της ΚΝΕ θα κόψει την πρωτοχρονιάτικη πίτα στις 9.30 μ.μ. στην Τεχνόπολη στο Γκάζι (Πειραιώς 100, είσοδος από Περσεφόνης, αίθουσα Δ7 - «Κωνσταντίνος Καβάφης»). Θα ακολουθήσει γλέντι με ζωντανή μουσική, σε μελωδίες λαϊκές, ρεμπέτικες και παραδοσιακές και στη συνέχεια τη μουσική σκυτάλη θα πάρει DJ. Η είσοδος είναι 5 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται φαγητό).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ