ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Φλεβάρη 2007
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΛΛΑΪΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Νέα συλλαλητήρια την επόμενη εβδομάδα

Την Τετάρτη 21 Φλεβάρη, στις 7 μ.μ., συλλαλητήριο στο Σύνταγμα

Από τη χτεσινή διαδήλωση

Motion Team

Από τη χτεσινή διαδήλωση
Με νέες κινητοποιήσεις την επόμενη εβδομάδα, σηματοδοτείται η συνέχιση του πολύμορφου αγώνα ενάντια στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία, ενάντια στην πολιτική ΕΕ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. Μια πολιτική που προωθεί την ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης. Το αγωνιστικό ραντεβού έχει ήδη ανανεωθεί για την ερχόμενη Τετάρτη και Πέμπτη, όταν θα ψηφίζεται στη Βουλή η πρόταση για αναθεώρηση του Συντάγματος.

Ηδη η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας έχει καλέσει από την προηγούμενη βδομάδα σε νέο συλλαλητήριο στο Σύνταγμα για την Τετάρτη 21 Φλεβάρη, στις 7 μ.μ., ενώ ανάλογη ανακοίνωση εκδόθηκε χτες και από τη Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ.

Η Ομοσπονδία Γονέων στην ανακοίνωσή της σημειώνει χαρακτηριστικά: «Ολοι στους δρόμους, μαζί με τους μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους».

Η Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ, επίσης καλεί όλους τους εργαζόμενους να στηρίξουν τις κινητοποιήσεις που συνεχίζονται και να συμμετέχουν στις 21 Φλεβάρη στο νέο συλλαλητήριο στο Σύνταγμα. Καλεί επίσης τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους ανέργους, τις οικογένειές τους να πάρουν μέρος και στην απεργιακή κινητοποίηση που οργανώνεται για τις 22 Φλεβάρη, με προσυγκέντρωση στα Χαυτεία.

Για τη συγκέντρωση της Τετάρτης 21 Φλεβάρη, έχουν οριστεί για τις 6.30 το απόγευμα οι εξής προσυγκεντρώσεις:


-- Στην πλατεία Κάνιγγος: Η Γραμματεία Αθήνας του ΠΑΜΕ καλεί τα συνδικάτα.

-- Στο σταθμό «Ευαγγελισμός» του Μετρό: Μαζικοί φορείς από ανατολικές, βορειοανατολικές συνοικίες και από το 1ο-7ο Διαμέρισμα της Αθήνας.

-- Στους στύλους του Ολυμπίου Διός: Μαζικοί φορείς από νοτιοανατολικές συνοικίες και από το 2ο Διαμέρισμα της Αθήνας.

-- Στην Ομόνοια: μαζικοί φορείς από δυτικές, βόρειες, βορειοδυτικές συνοικίες και από το 5ο-6ο Διαμέρισμα της Αθήνας.

-- Στην πλατεία Καραϊσκάκη: Μαζικοί φορείς από τις νοτιοδυτικές συνοικίες και το 3ο-4ο Διαμέρισμα της Αθήνας.

-- Στην Πάντειο: Μαζικοί φορείς από τις νότιες συνοικίες.

Φοιτητές και σπουδαστές

Για την Πέμπτη, 22 Φλεβάρη φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι προγραμματίζουν πανελλαδικό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, στην Αθήνα στις 12 το μεσημέρι, στα Προπύλαια. Στο συλλαλητήριο καλεί και το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας, η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας, ενώ για την ίδια μέρα απεργία έχουν κηρύξει η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ.

Εχουμε τη δύναμη να τους σταματήσουμε

Την αποφασιστικότητά τους να συνεχίσουν τον αγώνα ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 και το νέο νόμο πλαίσιο, διατυπώνουν σε ανακοίνωσή τους φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι από όλη την Ελλάδα, που προχώρησαν σε συνάντηση συντονισμού της δράσης τους, μετά το προχτεσινό μαζικό πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα.

Στην ανακοίνωσή τους οι σύλλογοι τονίζουν ότι «την ώρα που στην ολομέλεια της Βουλής ξεκινούσε η τελική συζήτηση για την αναθεώρηση, η μαζικότητα και ο παλμός των χιλιάδων διαδηλωτών επιβεβαίωναν την αποφασιστικότητα του φοιτητικού και σπουδαστικού κινήματος, από κοινού με όλο το λαό να μην κάνει βήμα πίσω από τις διεκδικήσεις και τα αιτήματά του, από τη σύγκρουση με την πολιτική ΕΕ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ».

Ακόμα επισημαίνουν ότι «αυτή η κινητοποίηση όπως και τα αυριανά (σ.σ. χτεσινά) παλλαϊκά - πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε κάθε πόλη σηματοδοτούν την κορύφωση της πάλης, τη σαφή και κατηγορηματική διάθεσή μας να μην υποκύψουμε στους ελιγμούς και τα τερτίπια κυβέρνησης και ΠΑΣΟΚ, που επιχειρούν με κάθε μέσο να εκτονώσουν και να υπονομεύσουν των ηρωικό αυτό αγώνα, να παγιδεύσουν το κίνημα και να υποσκάψουν την ενότητά μας. Είναι τρομοκρατημένοι όσο ποτέ! Εχουμε τη δύναμη με το λαό να τους σταματήσουμε!».

Υπογραμμίζουν ότι «το φοιτητικό και σπουδαστικό κίνημα είναι πιο ενωμένο και αποφασιστικό από ποτέ! Το μαρτυρούν οι μαζικότατες Γενικές Συνελεύσεις και κινητοποιήσεις, που δίνουν αποστομωτική απάντηση στις ρητορείες και τις συκοφαντίες της κυβέρνησης και του ΠΑΣΟΚ, που διοχετεύονται στα ΜΜΕ, περί "υποχώρησης, διάσπασης, κούρασής" του. Αυτή η απέλπιδα προσπάθεια αποτελεί συνέχεια του σχεδίου συκοφάντησης και δυσφήμισης του αγώνα μας, απομόνωσής του από το λαό και την κοινωνία, αποτελεί συνέχεια της τακτικής του κοινωνικού αυτοματισμού. Και αυτή η κυβερνητική επιχείρηση θα πέσει στο κενό, είναι καταδικασμένη σε αποτυχία».

Ξεκαθαρίζοντας ότι το επόμενο διάστημα οι φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι θα δυναμώσουν την πάλη τους για να μην περάσουν τα μέτρα, καλούν «τις Γενικές Συνελεύσεις, που θα διεξαχθούν τις επόμενες μέρες, για μαζική συμμετοχή όλων των συλλόγων της Ελλάδας στο πανελλαδικό - παλλαϊκό - πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Πέμπτη 22 Φλεβάρη, τη μέρα που είναι προγραμματισμένη η έναρξη των ψηφοφοριών στη Βουλή για την αναθεώρηση του Συντάγματος και του άρθρου 16».


ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Να μπούμε μπροστά στον αγώνα για την Παιδεία

Η υπόθεση της Παιδείας πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων και όλοι να μπούμε μπροστά και να παλέψουμε για δημόσια δωρεάν Παιδεία.

Αυτό το κάλεσμα στους συγκεντρωμένους έστειλαν χτες βράδυ οι εκπρόσωποι όλων των φορέων που διοργάνωσαν την παμπειραϊκή συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Κοραή ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, το νέο νόμο πλαίσιο και όλα τα μέτρα ιδιωτικοποίησης της Παιδείας.

Η μαζική συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Πειραιά και κοινή απόφαση 18 σωματείων, συλλόγων γονέων, γυναικείων συλλόγων και τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών. Στη συνέχεια οι συγκεντρωμένοι πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας σε κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Στη συγκέντρωση, παραβρέθηκαν, μεταξύ άλλων, η Ελπίδα Παντελάκη και η Βέρα Νικολαΐδου, βουλευτές Πειραιά του ΚΚΕ, ο Γιώργος Τούσσας, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, ο Στέλιος Μπενετάτος, δήμαρχος Νίκαιας, ο Νίκος Σοφιανός, γραμματέας της ΚΟΠ, καθώς και αντιπροσωπεία του ΔΗΚΚΙ.


ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Ο ανοιχτός δρόμος της «επιχειρηματικότητας»

«Σήμερα ο δρόμος της επιχειρηματικότητας είναι ανοιχτός σε όλους. (...) Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ανταγωνιστικότητα" του Υπουργείου Ανάπτυξης, με τη συμβολή της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τη δική σου συμμετοχή, ενισχύει τις νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες των Ατόμων με Αναπηρίες. Στη μεταποίηση. Το εμπόριο. Τις υπηρεσίες. Τον τουρισμό. Ελα τώρα κι εσύ στο δρόμο της ανάπτυξης(...)

(...) Τώρα υπάρχει η δυνατότητα να γίνεις επιχειρηματίας! Αν είσαι Ατομο με Αναπηρία μπορείς να υποβάλεις πρόταση στον ΕΟΜΜΕΧ για να ξεκινήσεις επιχειρηματική δραστηριότητα.(...)» (Νεοελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου, σελίδα 60).

Το παραπάνω κείμενο προέρχεται από αφίσα του υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία δημοσιεύτηκε στον Τύπο το 2003 και αφορά το πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» που χρηματοδοτήθηκε από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα «ποιο είναι το λεκτικό μήνυμα της αφίσας; Ποιος είναι ο φορέας που έχει εκδώσει την αφίσα; Ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται; Ποια σχέση έχει η εικόνα της αφίσας με το λεκτικό της μήνυμα;», να σταθούν δηλαδή και να εμπεδώσουν την προπαγάνδιση του συγκεκριμένου προγράμματος που προτρέπει στην εξεύρεση της ατομικής λύσης και απαλλάσσει το κράτος από τις υποχρεώσεις του. Αλλά και να αποδεχτούν όλοι οι μαθητές τη λογική ότι τα προβλήματα επιβίωσης αντιμετωπίζονται με το «επιχειρηματικό πνεύμα» που δεν αφορά ούτε μόνο ούτε κύρια τη δημιουργία δικής τους επιχείρησης αλλά κυρίως συνδέεται με την αποδοχή της λογικής του κέρδους.

Φαίνεται, πάντως, ότι οι δημιουργοί των νέων βιβλίων δε χάνουν ευκαιρία για προβολή των «παροχών» της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με στόχο να την εξιδανικεύσουν στα μάτια των μαθητών. Το συγκεκριμένο κείμενο - αφίσα διαδέχεται η επόμενη ενότητα του βιβλίου που είναι εξ ολοκλήρου αφιερωμένη στο θέμα «Ενωμένη Ευρώπη και Ευρωπαίοι Πολίτες» και όπως αναφέρεται εισαγωγικά, «θα σκεφτούμε και θα μιλήσουμε για το ρόλο που καλείται να παίξει η χώρα μας μέσα στην Ευρωπαϊκή Ενωση αλλά και η Ευρωπαϊκή Ενωση μέσα στο σύγχρονο κόσμο».

Το αξιοπερίεργο μάλιστα είναι ότι το παραπάνω κείμενο - διαφήμιση αποτελεί μέρος μιας ενότητας που αναφέρεται στο ζήτημα του ρατσισμού, με στόχο να δουν οι μαθητές «ποιο ρόλο παίζουν οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα στις σχέσεις μας με τους άλλους». Με προγράμματα της ΕΕ για προώθηση της επιχειρηματικότητας, θεωρείται πως καταπολεμούνται οι προκαταλήψεις απέναντι στα άτομα με ειδικές ανάγκες, στην προκειμένη περίπτωση; Με υποσχέσεις να γίνουν επιχειρηματίες τη στιγμή που οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις κλείνουν η μία μετά την άλλη ή φυτοζωούν μέσα στις συνθήκες της παντοκρατορίας των μονοπωλίων; Αν ήθελαν να προβάλουν την ανάγκη για ισότητα, θα μπορούσαν οι δημιουργοί των βιβλίων κάλλιστα να συμπεριλάβουν τα πραγματικά προβλήματα και τις διεκδικήσεις του κινήματος των ΑμΕΑ, όπως τα προβάλλουν μέσα από τους αγώνες τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ