ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Μάρτη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ
Συλλαλητήρια σήμερα σ' όλες τις πόλεις

Στην Αθήνα στις 12 στα Προπύλαια, στη Θεσσαλονίκη στις 12 στο Πολυτεχνείο

Σήμερα όλοι στους δρόμους! Από την Αθήνα μέχρι την Κρήτη, από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καλαμάτα, οι δρόμοι θα πλημμυρίσουν με την αντιπαράθεση ενάντια στο νόμο - πλαίσιο, στην πολιτική ιδιωτικοποίησης και υποβάθμισης των σπουδών. Πανελλαδικά 315 τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ τελούν υπό κατάληψη, μετά από ιδιαίτερα μαζικές γενικές συνελεύσεις, και χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο γύρος των Γενικών Συνελεύσεων σε όλες τις σχολές, ενώ και μια σειρά τμήματα όπου μέχρι τώρα επικρατούσε το πλαίσιο της ΔΑΠ - ΝΔΦΚ πήραν αγωνιστική απόφαση.

Αυτά τα συντριπτικά αποτελέσματα υπέρ των αγωνιστικών αποφάσεων έρχονται να κλείσουν τα στόματα όσων μιλάνε για «μειοψηφίες», να δώσουν ηχηρή απάντηση στις συκοφαντίες - ελπίδες του τύπου «χαλαρώνουν οι καταλήψεις». Σήμερα, φοιτητές και σπουδαστές θα αποστομώσουν για άλλη μια φορά στους δρόμους της χώρας, την άφαντη «πλειοψηφία». Στην Αθήνα, το ραντεβού διεκδίκησης είναι στις 12 το μεσημέρι, στα Προπύλαια. Την ίδια στιγμή δίωρη στάση εργασίας έχουν κηρύξει η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, ενώ η ΠΟΣΔΕΠ συνεχίζει την απεργία διαρκείας. Αντίστοιχα στη Θεσσαλονίκη οι φοιτητές καλούν σε συγκέντρωση, στις 12 το μεσημέρι στο Πολυτεχνείο.

Χιλιάδες φοιτητές εδώ και 12 μήνες βρίσκονται κάθε έξι μέρες στα αμφιθέατρα των γενικών συνελεύσεων και δίνουν έναν μεγαλειώδη αγώνα για την ανώτατη εκπαίδευση. Πανελλαδικά οι 125 φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι από τους 161 έχουν πάρει αγωνιστικές αποφάσεις με πρόγραμμα κινητοποιήσεων και κατάληψη. Αναλυτικά βρίσκονται σε κατάληψη και έχουν πάρει αγωνιστικές αποφάσεις: Στην Αθήνα 31 φοιτητικοί σύλλογοι από τους 36 (να σημειωθεί ότι ανοιχτά είναι μόνο τρία τμήματα, μικρά σε αριθμό φοιτητών: ναυπηγών ΕΜΠ - το μικρότερο τμήμα του ΕΜΠ - θεολογίας και κοινωνικής θεολογίας). Στο Βόλο 9 σύλλογοι από τους 12, στα Γιάννενα οι 11 από τους 14, στο Ηράκλειο οι 8 από τους 8, στη Θεσσαλονίκη οι 22 από τους 38, στην Κομοτηνή οι 6 από τους 7, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου οι 12 από τους 16, στην Πάτρα οι 19 από τους 21 και στο Ρέθυμνο οι 9 στους 9. Επίσης, 3 φοιτητικοί σύλλογοι του ΔΠΘ και οι 2 σπουδαστικοί σύλλογοι του ΤΕΙ Καβάλας.

Οι φοιτητικοί σύλλογοι που έχουν αποφασίσει κατάληψη στην Αθήνα είναι: Οικονομικού Νομικής, Πολιτικού Νομικής, Νηπιαγωγών, Δασκάλων, ΕΜΜΕ, Παντείου, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθήνας, Πανεπιστημίου Πειραιά, Μαθηματικού, Γεωλογικού, Χημικού, Η/Υ, Βιολογικού, Φιλοσοφικής, Ιατρικής, Νοσηλευτικής, Οδοντιατρικής, ΣΕΜΦΕ, Αρχιτεκτονικής, Ηλεκτρολόγοι, Μηχανολόγοι, Μεταλλειολόγοι, Τοπογράφοι, Καλών Τεχνών, Φυσικού, ΤΕΦΑΑ, ΑΣΟΕΕ, Χημικοί Μηχανικοί, Νομικής, Χαροκόπειου.

Αγωνιστική είναι η εικόνα που έρχεται και από τα ΤΕΙ του λεκανοπεδίου Αττικής, καθώς όλοι οι σπουδαστικοί σύλλογοι (8 συνολικά) που αντιστοιχούν σε 47 τμήματα ΤΕΙ, έχουν πάρει αγωνιστική απόφαση.

Συλλαλητήρια πραγματοποιούνται σήμερα σε πολλές ακόμα πόλεις. Συγκεκριμένα:

  • Στην Κοζάνη στη 1 το μεσημέρι, στην κεντρική πλατεία.
  • Στην Αλεξανδρούπολη στις 11 το πρωί, έξω από το Δημαρχείο.
  • Στην Ξάνθη στις 11 το πρωί, στο Πολυτεχνείο.
  • Στην Κομοτηνή στις 12 το μεσημέρι, στους Κήπους.
  • Στις Σέρρες στις 6 το απόγευμα, στην πλατεία Ελευθερίας.
  • Στη Δράμα στις 12 το μεσημέρι, στην πλατεία Ελευθερίας.
  • Στα Χανιά στις 6 το απόγευμα, στην πλατεία Δημοτικής Αγοράς.
  • Στο Ρέθυμνο στις 6:30 το απόγευμα, στην πλατεία Δημαρχείου.
  • Στο Ηράκλειο, στις 12 το μεσημέρι, στην πλατεία Ελευθερίας.
  • Στην Πάτρα, στις 12 το μεσημέρι, στο παράρτημα του παλιού Πανεπιστημίου
  • Στην Καλαμάτα, στις 12 το μεσημέρι, στην πλατεία 23ης Μάρτη.
  • Στα Γιάννενα, στις 5 το απόγευμα, στην Ακαδημία.
  • Στο Ναύπλιο, στις 12 το μεσημέρι, στο κέντρο της πόλης, θα πραγματοποιηθεί εξόρμηση και διανομή ενημερωτικού υλικού.
ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Να μην «τρομάζουμε» με τον εργασιακό μεσαίωνα

«Λέξεις/Φράσεις - κλειδιά: Τηλεργασία, μερική απασχόληση, εποχική απασχόληση, εργασία με το κομμάτι, παραδοσιακές μορφές απασχόλησης, νέες μορφές απασχόλησης, ηλεκτρονικό εμπόριο, μισθωτή εργασία, ελεύθερος επαγγελματίας, δεξιότητες» (Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός Γ' Γυμνασίου, σελίδα 26)

Εισάγοντας τα παιδιά της Γ' Γυμνασίου στο θέμα εργασιακές σχέσεις, μέσα από το βιβλίο αναπαράγεται όλη η προπαγάνδα που συνοδεύει την ισοπέδωση των εργασιακών δικαιωμάτων. Οι ελαστικές μορφές απασχόλησης, με μισές αμοιβές και μισά δικαιώματα παρουσιάζονται σαν εναλλακτικές και προβάλλεται για τους νέους το καθήκον να φροντίσουν να μαζέψουν δεξιότητες προκειμένου να ανταποκριθούν στις εκάστοτε επιθυμίες του μεγάλου κεφαλαίου. Με λίγα λόγια, τα μέτρα που παίρνει το κεφάλαιο προκειμένου να εξασφαλίσει και να μεγαλώσει την κερδοφορία του, ονομάζονται «μέτρα αντιμετώπισης» της ανεργίας! Αρα ο μαθητής μαθαίνει από νωρίς ότι η καλή αστική τάξη προκειμένου να βοηθήσει τον αυριανό και σημερινό εργαζόμενο να τα βγάλει πέρα στις «νέες συνθήκες», δημιουργεί ένα καινούριο εργασιακό περιβάλλον το οποίο ο νέος πρέπει να αποδεχτεί όχι απλά σαν αναγκαίο αλλά και σαν ιδανικό!

Σε αυτό το πλαίσιο, στα βιβλία καλλιεργείται η αντίληψη για την ατομική ευθύνη του κάθε εργαζόμενου να προσαρμοστεί, να πάρει δεξιότητες, να τρέχει από δω και από εκεί για να επιβιώσει, αλλά κυρίως «να μην αγχώνεται» από τις νέες εξελίξεις. Μάλιστα, για την καλύτερη αφομοίωση και αποδοχή των εργασιακών σχέσεων - λάστιχο προτείνεται στους μαθητές και εργασία «για τις αλλαγές που επήλθαν στην εργασία σε διάφορες ιστορικές περιόδους. Θα αντιληφθείς ότι δεν αντιμετωπίζουμε μόνο εμείς σήμερα αλλαγές στην αγορά εργασίας, που μας τρομάζουν λίγο», αναφέρεται στη σελ. 28

Και αν για τα προσχήματα στο κεφάλαιο υπάρχει μια αναφορά στο ότι «οι εργαζόμενοι οφείλουν να περιφρουρούν τα δικαιώματά τους και να διεκδικούν ανθρώπινες συνθήκες εργασίας», αυτή αναιρείται όταν το κεφάλαιο καταλήγει στην προτροπή: «Να θυμάσαι ότι: εναλλακτικές μορφές απασχόλησης εμφανίζονται. Ο τρόπος εργασίας και οι συνθήκες εργασίας αλλάζουν. Απαιτούνται νέες δεξιότητες από τους εργαζόμενους».

Ιδιαίτερη αναφορά στο ίδιο κεφάλαιο γίνεται στο ζήτημα «δεξιότητες». «Ωστόσο, με την εμφάνιση αυτών των νέων και πιο ευέλικτων μορφών απασχόλησης, ο άνθρωπος απαιτείται να αναπτύσσει πολλές και ποικίλες νέες δεξιότητες. Αυτές μπορεί να είναι δεξιότητες συνεργατικότητας, επικοινωνίας, χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών, λήψης απόφασης κλπ. που αποκτώνται μέσα από την αρχική ή τη διά - βίου εκπαίδευση» αναφέρεται χαρακτηριστικά, ενώ λόγος γίνεται για τις λεγόμενες κοινωνικές δεξιότητες.

Η προσαρμογή των συνειδήσεων των νέων ανθρώπων στο μεσαίωνα που φτιάχνουν για τους εργαζόμενους είναι ο ξεκάθαρος στόχος. Κάτι που επιβεβαιώνει την ανάγκη ρήξης με την ιδεολογική προπαγάνδα που γίνεται μέσα από τα νέα βιβλία και τη λειτουργία της εκπαίδευσης για να γίνει το σχολείο αυτό που αξίζει στα παιδιά του λαού. Ενα σχολείο που θα δημιουργεί προσωπικότητες ολοκληρωμένες, ικανές να ξεχωρίζουν το σωστό από το λάθος, την αλήθεια από το ψέμα, να παίρνουν τις τύχες τους στα χέρια τους.

Εκδηλώσεις για την Παιδεία

-- Η Αχτιδική Επιτροπή Λήμνου του ΚΚΕ διοργανώνει στη Μύρινα εκδήλωση σχετικά με τις θέσεις του Κόμματος για την Παιδεία το Σάββατο 3 του Μάρτη, στις 7 μ.μ., στο Κυδάδειο Κτίριο. Θα μιλήσει ο Κ. Μαδυτινός, εκπαιδευτικός και μέλος της ΑΕ Λήμνου του ΚΚΕ.

-- Οι KOB Χαϊδαρίου του ΚΚΕ διοργανώνουν εκδήλωση για τα ζητήματα «Ευέλικτη Ζώνη - Διαθεματικότητα - Αποσπασματικότητα», την Κυριακή 4 του Μάρτη, στις 11 π.μ. στο ΝΕΛΕ (αίθουσα Πολιτισμού) στην οδό Κολοκοτρώνη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ