ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 23 Μάη 2007
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ
Πλιάτσικο στα ακίνητα του δημοσίου

Τα ακίνητα του δημοσίου θα παραχωρούνται σε ιδιωτικές εταιρείες, από τις οποίες θα τα νοικιάζει για χρήση το δημόσιο πληρώνοντας το απαιτούμενο νοίκι

Την παράδοση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του δημοσίου, καθώς και της περιουσίας των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, στα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα, που δραστηριοποιούνται στις επενδύσεις ακινήτων (κατά κύριο λόγο τράπεζες), προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, με σχέδιο νόμου που παρουσίασε χτες ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Γ. Αλογοσκούφης.

Με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου, που φέρει τον τίτλο «πώληση και ταυτόχρονη μίσθωση ακινήτων του δημοσίου, μακροχρόνιες και χρηματοδοτικές μισθώσεις του δημοσίου», ολοκληρώνονται οι νομοθετικές παρεμβάσεις, που στόχο έχουν τη, γιγαντιαίων διαστάσεων, πολύμορφη μεταφορά των περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου σε ιδιώτες, όπως προβλέπεται και μέσα από το νόμο για τις «συμπράξεις» (ΣΔΙΤ). Πρόκειται για καραμπινάτες περιπτώσεις κρατικομονοπωλιακής ρύθμισης, με τις οποίες, με μοχλό την τεράστια περιουσία του δημοσίου, επιδιώκεται να δημιουργηθούν νέοι τομείς δραστηριότητας και κερδοφορίας για το ιδιωτικό, μεγάλο κατά κύριο λόγο, κεφάλαιο.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, η μεταφορά των περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου σε ιδιωτικές εταιρείες θα γίνει με το σύστημα «sale and lease back». Δηλαδή, αφού τα ακίνητα περιέλθουν στους ιδιώτες, το δημόσιο θα τα νοικιάζει πληρώνοντας νοίκι για μια περίοδο που μπορεί να φτάσει και τα 99 έτη. Για πρώτη φορά η διαδικασία αυτή στη χώρα μας εφαρμόστηκε το 2002, επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, από θυγατρικές του ΟΤΕ. Η διαδικασία έχει ως εξής: Το δημόσιο θα συνάπτει συμβάσεις παραχώρησης με ιδιωτικές εταιρείες εκμετάλλευσης ακινήτων, οι οποίες θα αποκτούν τα ακίνητα για διάστημα έως και 99 χρόνια. Αμέσως μετά θα τα νοικιάζει, καταβάλλοντας το ανάλογο μίσθιο... Είναι κατανοητό ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερα επικερδή διαδικασία για τους ιδιώτες και κύρια για επιχειρήσεις που είναι διασυνδεμένες με τράπεζες, όπου τα πλεονάζοντα κεφάλαια είναι τεράστια.

Ανάλογα με τον τύπο της σύμβασης που θα υπογράφεται η ιδιωτική εταιρεία θα μπορεί να προχωρά σε επισκευές, νέες κατασκευές και άλλες παρεμβάσεις. Κεντρικό ρόλο στη διαδικασία εκποίησης αναλαμβάνει η «αμαρτωλή» Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, ενώ οι συγκεκριμένες συμβάσεις απαλλάσσονται από κάθε φόρο μεταβίβασης, τέλος, ή χαρτόσημο υπέρ του δημοσίου.

Στο ίδιο σχέδιο νόμου υπάρχουν επίσης διατάξεις για τις «Ανώνυμες Εταιρείες Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας» καθώς και για τα «Αμοιβαία Κεφάλαια Ακίνητης Περιουσίας». Στις εταιρείες αυτές, εκτός από την απόκτηση και διαχείριση ακίνητης περιουσίας, επιτρέπεται επίσης: α) Η απόκτηση ακινήτου μέσω προσυμφώνου και β) η απόκτηση μετοχών ανώνυμης εταιρείας που δραστηριοποιείται στα ακίνητα. Σε περίπτωση επίσης συγχωνεύσεων, οι συγκεκριμένες εταιρείες εντάσσονται στις διατάξεις του Ν. 2166/93 «περί συγχωνεύσεων» και απαλλάσσονται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά υπέρ του δημοσίου.

Από τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις εξαιρούνται προς στιγμή οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, αλλά, όπως διευκρίνισε ο Γ. Αλογοσκούφης, αυτοί μπορούν να ενταχθούν, αν το ζητήσουν οι διοικήσεις τους...

ΚΚΕ
Προκλητικό και απαράδεκτο το νομοσχέδιο

Σε σχόλιό του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σχετικά με το νομοσχέδιο τονίζει:

«Το νομοσχέδιο για την ακίνητη περιουσία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Γ. Αλογοσκούφης είναι προκλητικό και απαράδεκτο. Αντί να αξιοποιηθεί η δημόσια περιουσία προς όφελος του λαού, παραδίδεται στα χέρια του κεφαλαίου και μάλιστα με επιδότηση από τα χρήματα του ελληνικού λαού. Για μια ακόμα φορά αποκαλύπτεται ότι η ΝΔ, όπως και το ΠΑΣΟΚ στο παρελθόν, δε διστάζει να προχωρήσει σε σκανδαλώδεις ρυθμίσεις και μέτρα υπέρ της κερδοφορίας του κεφαλαίου».

ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΑΣΗ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ»
Συρρίκνωση με απώλεια τεράστιων εσόδων

Σημαντικές απώλειες εσόδων, εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ έχει η «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ), εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού στην Τεχνική Βάση (ΤΒ). Ταυτόχρονα, η υπερεργασία των τεχνικών κοστίζει στην εταιρεία 4 εκατ. ευρώ το χρόνο, έναντι 1,3 εκατ. ευρώ που θα κόστιζε ετησίως η πρόσληψη 80 μόνιμων τεχνικών!

Τα παραπάνω κατήγγειλαν οι εκπρόσωποι των 4 τεχνικών ενώσεων της ΟΑ, ζητώντας την άμεση πρόσληψη 160 ατόμων. Αν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά τους έχουν προγραμματίσει στάσεις εργασίας για τις 29 Μάη και τις 7 Ιούνη.

Σύμφωνα με όσα κατήγγειλαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στις 4 τεχνικές ενώσεις της ΟΑ: Λόγω της έλλειψης τεχνικού προσωπικού, η εταιρεία χάνει περισσότερα από 13 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, καθώς η Τεχνική Βάση (ΤΒ) αδυνατεί να αναλάβει τη συντήρηση αεροσκαφών μεγάλων ξένων αεροπορικών εταιρειών. Από τον Ιούνη του 2005 μέχρι σήμερα, τουλάχιστον, 20 ξένες αεροπορικές εταιρείες έχουν υποβάλει αιτήσεις για συντήρηση των αεροσκαφών τους στην ΤΒ της ΟΑ. Οι αιτήσεις αυτές δεν ικανοποιήθηκαν, με απώλεια εσόδων για την ΟΑ, περισσότερα από 21,3 εκατ. ευρώ! Από το 1995 μέχρι σήμερα το προσωπικό της ΤΒ έχει μειωθεί κατά 50%, με την αποχώρηση 800 τεχνικών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ