ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 4 Μάρτη 2008
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΕΚΟ
Ενιαίοι κρατικοί φορείς στην υπηρεσία του λαού

Οι ιδιωτικοποιήσεις τους υπαγορεύονται από τις ανάγκες του κεφαλαίου και αποτελούν συστατικό μέτρο της στρατηγικής του, τόνισε ο Δήμος Κουμπούρης, κεντρικός εισηγητής του ΚΚΕ

Οι ΔΕΚΟ «και άλλες επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας που είναι στα χέρια ιδιωτών πρέπει να ανήκουν στο κράτος όχι για να υπηρετούν τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, αλλά τα συμφέροντα των εργαζομένων και του λαού», τόνισε ο κεντρικός εισηγητής του ΚΚΕ Δήμος Κουμπούρης, σημειώνοντας ότι «το ΚΚΕ υποστηρίζει την ίδρυση και λειτουργία ενιαίων κρατικών φορέων».

Αναφερόμενος στη μέχρι τώρα πορεία των ΔΕΚΟ τόνισε ότι «στα πλαίσια του αστικού κράτους που αποτελεί το συλλογικό καπιταλιστή δεν μπορεί παρά σταθερά να εξυπηρετούν τις ανάγκες και μόνο τις ανάγκες του κεφαλαίου ανεξάρτητα από το ποσοστό που το ίδιο κατέχει σε αυτές και σε καμία περίπτωση σε αυτό το πλαίσιο δεν μπορούν να υπηρετήσουν τις λαϊκές ανάγκες». Επίσης, πρόσθεσε ότι «χρησιμοποιήθηκαν για την εξυπηρέτηση του κομματικού μηχανισμού των κομμάτων της εξουσίας. Το ρουσφέτι, οι κομματικές εξυπηρετήσεις, το βόλεμα των "ημετέρων" έγινε αξίωμα». Στο σημείο αυτό επισήμανε πως «δεν είναι τυχαίο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κυβερνητικών συνδικαλιστών εκλέγονται από αυτές τις επιχειρήσεις. Δεν είναι επίσης τυχαίο ότι οι πλειοψηφίες αυτές και του ΣΥΝ, στα συνδικάτα έχουν στηρίξει ενεργά αυτές τις πολιτικές, τα αντιασφαλιστικά μέτρα, τις οικειοθελείς αποχωρήσεις, τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις και τις ιδιωτικοποιήσεις».

Σχετικά με την ασκούμενη πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, ο Δήμος Κουμπούρης τόνισε ότι το ΚΚΕ αντιτάχθηκε εξαρχής ζητώντας να μην παραχωρηθεί ούτε μία μετοχή στους ιδιώτες. Θύμισε, επίσης, πως «από το τέλος της 10ετίας του '80 και τις αρχές του '90 οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ ανοίγουν το δρόμο για την είσοδο του ιδιωτικού κεφαλαίου στις ΔΕΚΟ». Πρόσθεσε ότι «οι ιδιωτικοποιήσεις που πραγματοποιούνται, ανεξάρτητα από τα ποσοστά που το κράτος μπορεί να κατέχει, το χαρακτήρα, το μέγεθος της επιχείρησης φέρνουν τη σφραγίδα της ΕΕ και του μεγάλου κεφαλαίου», ενώ «υπαγορεύονται από τις ανάγκες του κεφαλαίου και αποτελούν συστατικό μέτρο της στρατηγικής του, γνωστής και ως στρατηγικής των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων».

«Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ», συνέχισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, «με τις πολιτικές τους υπηρέτησαν και υπηρετούν αυτή τη στρατηγική. Ψήφισαν για τη χώρα μας το ανάλογο νομοθετικό πλαίσιο και έχουν φέρει βαριά πλήγματα σε όλα τα δικαιώματα όλων των εργαζομένων, αλλά και τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομική κατάσταση και γενικότερα στη ζωή των λαϊκών στρωμάτων».

Ο Δ. Κουμπούρης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην «Ολυμπιακή Αεροπορία», λέγοντας ότι είναι ψέμα ότι η ΟΑ ιδιωτικοποιείται για τα χρήματα του ελληνικού λαού. Ο λαός θα πληρώσει πολλαπλάσια στην ασφάλεια των πτήσεων και στο φθηνό εισιτήριο στη σύνδεση με τα νησιά και τις άγονες γραμμές, τονίζοντας ότι οι ελληνικές κυβερνήσεις έχουν αποδεχτεί «τη συρρίκνωση, κλείσιμο και τελικά την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ με βάση την επιλογή της Ευρωπαϊκής Ενωσης για απελευθέρωση της αγοράς και τη συγκέντρωση των αερομεταφορών σε δύο ή τρεις (σ.σ. εταιρείες)».

Τεράστιες οι επιπτώσεις από τις πολιτικές απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης

Αποκαλυπτικές παρεμβάσεις των κομμουνιστών βουλευτών

Με συγκεκριμένα παραδείγματα, οι βουλευτές του ΚΚΕ ανέλυσαν χτες τις τεράστιες επιπτώσεις των πολιτικών απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης των ΔΕΚΟ από το βήμα της Βουλής.

Στη μεθοδευμένη προσπάθεια απαξίωσης των ΔΕΚΟ αναφέρθηκε στην παρέμβασή του ο Γιώργος Μαυρίκος. Ειδικά για την περίπτωση της ΔΕΗ, τόνισε ότι έχει «7 χρόνια να γίνει επένδυση σε εργοστάσιο της ΔΕΗ», μιλώντας παράλληλα για εντατικοποίηση της εργασίας χωρίς τη λήψη μέτρων ασφάλειας, με αποτέλεσμα να έχουμε «ένα θανατηφόρο ατύχημα στη Μεγαλόπολη κάθε χρόνο». Την ίδια ώρα μίλησε για «εισαγωγή ακριβότερου ρεύματος» που επιβαρύνει τον καταναλωτή. Σχολιάζοντας την κατάσταση στην «Ολυμπιακή Αεροπορία», θύμισε ότι «από το 1994 έχουν γίνει 4 προγράμματα εξυγίανσης», με «αποτέλεσμα από 8.800.000 επιβάτες έχουν πάει στα 6 εκατομμύρια», ενώ «το προσωπικό από 10 χιλιάδες, σήμερα είναι 3.000 μόνιμοι».

Το ΚΚΕ ουδέποτε παρασύρθηκε από τις κυρίαρχες πολιτικές που πρέσβευαν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για τις ΔΕΚΟ, τόνισε η Σοφία Καλαντίδου, σημειώνοντας ότι «την περίοδο που ο ΣΥΝ έψαχνε για το πόσες μετοχές των ΔΕΚΟ θα πάνε στο ιδιωτικό κεφάλαιο, το ΚΚΕ έβγαινε με το σύνθημα ούτε μια μετοχή στους ιδιώτες». Αναφερόμενη στον ΟΤΕ, επισήμανε ότι «η μετοχοποίησή του ήταν η πρόβα "τζενεράλε"» για τις ιδιωτικοποιήσεις που ακολούθησαν με σοβαρά αρνητικά επακόλουθα. Ειδικά αναφέρθηκε στις επιπτώσεις μιλώντας για «δυσβάσταχτο λογαριασμό με ανατιμήσεις στα τιμολόγια, με αύξηση του πάγιου», τονίζοντας πως «όφελος από τον ανταγωνισμό δεν έχουν τα λαϊκά στρώματα», αφού «πληρώνουν πιο ακριβά τις υπηρεσίες», ενώ το προσωπικό του ΟΤΕ πάει «από το κακό στο χειρότερο».

Εκτενή αναφορά στον ΟΣΕ έκανε ο Τάκης Τσιόγκας, αναφέροντας συγκεκριμένα παραδείγματα στοχευμένης υποβάθμισης του οργανισμού. Οπως χαρακτηριστικά είπε, «στη μόνη γραμμή Οινόης - Χαλκίδας σταμάτησαν τα δρομολόγια για να επισκευαστούν οι γραμμές και να εξυπηρετήσουν τους εργολάβους». Παραθέτοντας ένα ακόμη παράδειγμα, είπε ότι «έγιναν ζημιές στη γραμμή Αλεξανδρούπολης - Ορμενιου από τις πλημμύρες, αλλά η κυβέρνηση αντί να φτιάξει τη γραμμή έχει κάνει σύμβαση με τουριστικά λεωφορεία που στοιχίζουν 200 χιλιάδες ευρώ το μήνα»! Σχολιάζοντας πολιτικά την περίπτωση του ΟΣΕ, τόνισε ότι «η ιδιωτικοποίηση επιδιώχτηκε και από τα δυο κόμματα», αφού «το προεδρικό διάταγμα (σ.σ. για το διαχωρισμό του ΟΣΕ σε θυγατρικές) που συντάχθηκε από τους Χριστοδουλάκη - Βερελή υπογράφτηκε από τους Αλογοσκούφη - Λιάπη».

«Αντιτιθέμεθα στην ιδιωτικοποίηση όχι γιατί κοιτάζουμε στο παρελθόν», επισήμανε στη δική του παρέμβαση ο Νίκος Καραθανασόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στα πολιτικά - οικονομικά αίτια που οδηγούν σήμερα στις ιδιωτικοποιήσεις και τονίζοντας πως «προκαλούμε τους εργαζόμενους για να δημιουργήσουν ένα σταθερό μέτωπο πάλης που θα αντιτίθεται στην ιδιωτικοποίηση». Ο Ν. Καραθανασόπουλος τόνισε ότι «η επιχειρηματική δραστηριότητα του κράτους στον καπιταλισμό δεν έγινε για εξυπηρετηθούν οι λαϊκές ανάγκες», αλλά «έγιναν για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του κεφαλαίου», αφού «συνέβαλαν στη μεγέθυνση των κερδών του κεφαλαίου είτε μέσω των προμηθειών, είτε μέσω των τιμών». Σήμερα - επισήμανε ο βουλευτής του ΚΚΕ - ακολουθείται η πολιτική της απελευθέρωσης αφού «με αυτό τον τρόπο απαντάει στις δυσκολίες αναπαραγωγής του το κεφάλαιο» και «αποκαθιστά τον ανταγωνισμό που αποτελεί τη ζωογόνο δύναμη του καπιταλιστικού συστήματος».

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Απάντησε με αφορισμούς

Σπύρος Χαλβατζής: Οι στρατηγικής σημασίας δημόσιες επιχειρήσεις να αποτελούν λαϊκή περιουσία

Με αφορισμούς όπως ότι το ΚΚΕ «βρίσκεται μακριά από την πραγματικότητα», έχει «ξεπερασμένες αντιλήψεις», υπερασπίζεται το σοσιαλισμό «που απέτυχε παγκοσμίως» και διακατέχεται από «ιδεοληψίες», διάνθησε την ομιλία του ο κήρυκας του νεοφιλελευθερισμού υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης, επιχειρώντας να απαντήσει στην Επερώτηση.

Με μανία υπερασπίστηκε όλες τις αντιλαϊκές επιλογές της κυβέρνησης και της ΕΕ, λέγοντας ότι για τη σημερινή κατάσταση στις πρώην ΔΕΚΟ δε φταίει η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και η αξιοποίησή τους υπέρ του κεφαλαίου, αλλά ο «κρατισμός» που επικρατούσε επί χρόνια και στη χώρα μας!

Για την «Ολυμπιακή» είπε ότι έχει ήδη τεράστια χρέη και επιχειρείται σε συνεργασία με την ΕΕ συμψηφισμός των χρεών με τα ποσά που έχουν επιδικαστεί υπέρ της «Ολυμπιακής». Στόχος, ανέφερε, ένα μέρος της να λειτουργεί χωρίς χρέη προκειμένου να αποκρατικοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2008.

Αναφερόμενος στον ΟΣΕ, ανέφερε ότι αυτός είχε εγκαταλειφθεί επί χρόνια και ισχυρίστηκε ότι για τον εκσυγχρονισμό του θα δοθούν 5,5 δισ. από το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Δε θα προχωρήσει είπε η ιδιωτικοποίηση όχι γιατί δεν το θέλει η κυβέρνηση, αλλά γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους ιδιώτες.

Οσον αφορά τον ΟΤΕ, είπε ότι αυτός δεν είναι πλέον δημόσια επιχείρηση, λειτουργεί πλέον με τους κανόνες της αγοράς και το κράτος το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να παρακολουθεί αυτούς τους κανόνες.

Ο υπουργός είπε ότι η ΔΕΗ θα προχωρήσει σε επενδύσεις 12 δισ. ευρώ προκειμένου να εξασφαλιστεί η επάρκεια σε ενέργεια, με σεβασμό πάντα στο περιβάλλον.

Απάντηση στους ισχυρισμούς του υπουργού έδωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Σ. Χαλβατζής. Τόνισε ότι τα όσα είπε περί εγκατάλειψης του κεντρικού σχεδιασμού δεν ισχύουν, αφού είναι φανερό στον καθένα πως τόσο η ΕΕ όσο και οι μεγάλες επιχειρήσεις λειτουργούν με κεντρικό σχεδιασμό προκειμένου να εξασφαλίσουν τα συμφέροντά τους.

Υπογράμμισε ότι η ΕΕ, που με τόσο πάθος υπερασπίστηκε ο υπουργός, βρίσκεται πίσω από κάθε επίθεση στα κάθε είδους δικαιώματα των εργαζομένων. Ο Σ. Χαλβατζής υπενθύμισε στον υπουργό, που είπε ότι ο σοσιαλισμός απέτυχε, ότι για να εδραιωθεί ο καπιταλισμός χρειάστηκαν 280 χρόνια και ως εκ τούτου το εγχείρημα του σοσιαλισμού όχι μόνο δε χάθηκε, αλλά άφησε πίσω του και κατακτήσεις, αλλά και εμπειρία.

Ο βουλευτής κατήγγειλε ότι συνεχώς δίνονται κομμάτια της ενέργειας και των επικοινωνιών σε μεγάλα συμφέροντα και υπενθύμισε ότι πρόκειται για μια διαδικασία που ξεκίνησε από τη συμφωνία του Μάαστριχτ, που ψήφισαν από κοινού ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ. Για εμάς, είπε, οι στρατηγικής σημασίας δημόσιες επιχειρήσεις πρέπει να είναι στα χέρια του κράτους, να αποτελούν λαϊκή περιουσία και να ικανοποιούν τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες μέσα από έναν κεντρικό σχεδιασμό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ