ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 15 Ιούνη 2008
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Ηδη «τροπαιούχες» οι πολυεθνικές

Οι ποδοσφαιρικοί αγώνες αποτελούν το εφαλτήριο για τα κέρδη των πολυεθνικών

Sportidea

Οι ποδοσφαιρικοί αγώνες αποτελούν το εφαλτήριο για τα κέρδη των πολυεθνικών
Μπορεί όσον αφορά την αγωνιστική δράση η διοργάνωση του φετινού EURO να συνεχίζεται στα γήπεδα της Αυστρίας και της Ελβετίας, ωστόσο κάποιοι μπορούν να θεωρηθούν ήδη νικητές. Και αυτοί δεν είναι άλλοι από την πληθώρα των χορηγών και των πολυεθνικών που τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των αγώνων άσχετα με τα τεκταινόμενα εντός αγωνιστικού χώρου, ο στόχος τους έχει ήδη επιτευχθεί και οι ...τσέπες τους έχουν ήδη γεμίσει. Το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου συγκαταλέγεται στις κορυφαίες αθλητικές εκδηλώσεις στον πλανήτη, εξαιτίας του υψηλού αγωνιστικού επιπέδου που έχουν οι ευρωπαϊκές ομάδες. Αλλωστε, γι' αυτόν το λόγο είναι η Νο 2 διοργάνωση στο χώρο (μετά το Μουντιάλ), ενώ οι αντίστοιχες συναντήσεις άλλων ηπείρων διοργανώσεις βρίσκονται πολύ πίσω σε παγκόσμιο ενδιαφέρον. Το φανερώνουν άλλωστε και τα επίσημα στοιχεία.... Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της διοργανώτριας ΟΥΕΦΑ την προηγούμενη διοργάνωση το 2004 στην Πορτογαλία παρακολούθησαν περίπου 8 δισεκ. άνθρωποι (θεατές και τηλεθεατές). Αυτό το νούμερο φέτος αναμένεται να ξεπεραστεί τουλάχιστον κατά 4 δισεκ. αφού σύμφωνα με τις προβλέψεις ο αριθμός αυτών που θα... ασχοληθούν τα τεκμαινόμενα στα γήπεδα των δύο χωρών αναμένεται να φθάσει τα 12 δισεκ. ανθρώπους.

Παζάρι... υψηλού επιπέδου


Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν την απήχηση της διοργάνωσης. Και βέβαια όπως συμβαίνει σήμερα, όπου μεγαλύτερη απήχηση τόσο μεγαλύτερα αναμένονται να είναι τα κέρδη των χορηγών - πολυεθνικών. Αλλωστε, οι περισσότερες διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις σήμερα είναι γνωστό ότι δεν έχουν καμιά σχέση με τον πραγματικό αθλητισμό αλλά επί της ουσίας αποτελούν ένα προϊόν προς πώληση και κάποιοι κερδίζουν από αυτό.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα του υψηλού επιπέδου... παζαριού που γίνεται γύρω από τη συγκεκριμένη φετινή διοργάνωση του EURO είναι η έρευνα σχετικά με τα έσοδα της διοργάνωσης και τον αντίκτυπο στις οικονομίες των κρατών, που διεξήγαγε πριν την έναρξη των αγώνων διεθνής οικονομικός οργανισμός, όπου η πιστωτική κάρτα που εκδίδει αποτελεί τον επίσημο χορηγό της ΟΥΕΦΑ. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας εκτιμάται ότι το UEFA EURO 2008 θα αποφέρει οικονομική ώθηση στην ευρωπαϊκή οικονομία της τάξεως του ...1.4 δισ. ενώ στα πιο ειδικά στοιχεία η έρευνα αναφέρει ότι ο κάθε αγώνας εκτιμάται ότι θα αποφέρει περίπου 42 εκατ. ευρώ. Ποσό το οποίο, όπως διευκρινίζει η έρευνα, μπορεί να ξεπεραστεί όταν θα υπάρχουν αγώνες του λεγόμενου υψηλού ενδιαφέροντος.

«Ενώ δεν είναι δυνατό να "τιμολογήσεις" το πάθος των οπαδών, μπορείς να υπολογίσεις το απίστευτο μέγεθος της επίδρασης που θα έχει στην οικονομία της χώρας τους», δήλωσε χαρακτηριστικά ο οικονομικός καθηγητής Chadwick επικεφαλής της συγκεκριμένης έρευνας.

Λεφτά πολλά ...αλλά για ποιους;

Και βέβαια όταν ο Chadwick και οι αντίστοιχες έρευνες που έγιναν ή θα γίνουν μιλούν για θετικό επηρεασμό των εθνικών οικονομιών, καμιά σχέση δεν μπορεί να έχει αυτό με το λαό της κάθε χώρας. Η οικονομική άνθηση είναι σίγουρο βέβαια ότι αφορά το κεφάλαιο και τους εκπροσώπους του στην κάθε χώρα που συνδεμένο με την αθλητική διοργάνωση θα πραγματοποιήσει τις... μεγάλες δουλειές του. Για παράδειγμα τεράστια αναμένεται να είναι τα έσοδα από τον τζόγο καθώς πλέον αθλητικά γεγονότα και στοίχημα είναι ένα και το αυτό. Σύμφωνα με στοιχεία που αφορούν την ελληνική πλευρά για το Μουντιάλ ποδοσφαίρου στη Γερμανία το 2006 το Πάμε Στοίχημα «τζιράρισε» 400 εκατ. ευρώ. Φέτος όμως από τον ΟΠΑΠ αναμένουν ένα έσοδο άνω των 450 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα μετέχει και η Εθνική Ελλάδος, οπότε και το ενδιαφέρον αναμένεται να είναι μεγαλύτερο. Την ίδια ώρα, αύξηση στα κέρδη τους περιμένουν και τα μεγάλα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών και φυσικά οι ανάλογες πολυεθνικές εταιρείες κατασκευής τηλεοράσεων, αφού η συγκεκριμένη αγορά επενδύει σε διαφημιστικές καμπάνιες με σύμβολο τη στρογγυλή θεά και προσφορές σε συσκευές plasma και LCD.

Η τηλεθέαση των αγώνων μάλιστα θεωρείται η ψυχή των κερδών στη διοργάνωση αφού το μεγαλύτερο μερίδιο της οικονομικής πίτας καταλαμβάνουν οι διαφημίσεις. Για παράδειγμα, όσον αφορά τη χώρα μας, η ΕΡΤ που έχει τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων υπολογίζει αύξηση στα έσοδά της κατά 70% σε σχέση με τον περσινό Ιούνη.


Μπάμπης ΤΣΟΥΡΜΠΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ


«Αγωνίζεσθαι» μετά ... τιμής

Μπορεί η κατάκτηση του τροπαίου να αποτελεί τον αυτοσκοπό των περισσότερων ομάδων, όμως πριν τις λεγόμενες στιγμές δόξας, ακόμα και εάν αυτές δε φτάσουν ποτέ για κάποιους, κανείς δεν μπορεί να θεωρηθεί χαμένος από τους συμμετασχόντες. Στον επαγγελματικό σημερινό αθλητισμό τα πάντα πουλιούνται, αγοράζονται και πληρώνονται... Η κάθε μία από τις 16 φιναλίστ που διεκδικούν στα αυστριακά και ελβετικά γήπεδα τον τίτλο της πρωταθλήτριας Ευρώπης ήδη έχει αρχίσει να μετράει λεφτά, και αρκετά μάλιστα, αφού σε σχέση με το 2004 η UEFA θα μοιράσει συνολικά 184 εκατ. ευρώ, 40% περισσότερα από τα 129 εκατ. που μοίρασε πριν από 4 χρόνια στην Πορτογαλία.

Για τη συμμετοχή της - και τα έξοδα διαμονής - η κάθε μία από τις 16 φιναλίστ θα εισπράξει 7,5 εκατ. ευρώ έναντι των 4,8 εκατ. της προηγούμενης διοργάνωσης, ενώ τα υπόλοιπα 64 εκατ. ευρώ θα μοιραστούν ανάλογα με τ' αποτελέσματά τους. Αναλυτικά, στη φάση των ομίλων, για την κάθε νίκη της η ομάδα θα εισπράξει 1 εκατ. ευρώ και 500.000 ευρώ για την κάθε ισοπαλία. Οι ομάδες που θα καταφέρουν να προκριθούν στο 2ο γύρο θα εισπράξουν ένα επιπλέον μπόνους 2 εκατ. ευρώ, οι τέσσερις φιναλίστ από 3 εκατ. ευρώ, οι δύο φιναλίστ από 4,5 εκατ. ευρώ, ενώ η νικήτρια 7,5 εκατ. ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι η ομάδα που θα έχει καταφέρει να φτάσει μέχρι τέλους θα έχει βάλει στην τσέπη της τουλάχιστον 23 εκατ. ευρώ.


«Χρυσά νούμερα»

Το τι θα επικρατήσει από οικονομικής πλευράς τις ημέρες διεξαγωγής των αγώνων του EURO 2008 γίνεται φανερό και από τα λεγόμενα «χρυσά νούμερα» που αφορούν τη διοργάνωση και αναγράφονται στο επίσημο σάιτ της διοργάνωσης. Μερικά από αυτά είναι:

8.000.000.000 είναι οι θεατές που παρακολούθησαν τους αγώνες του Euro 2004 της Πορτογαλίας και στη διοργάνωση του 2008 στα γήπεδα της Αυστρίας και της Ελβετίας αυτό το νούμερο σίγουρα θα ξεπεραστεί!

1.200.000.000 κλικ αναμένονται να γίνουν στο επίσημο σάιτ της διοργάνωσης.

234.000.000 ευρώ το μπάτζετ των διοργανωτών για το Euro 2008.

100.000.000 χρήστες αναμένεται να επισκεφτούν το επίσημο σάιτ της διοργάνωσης.

10.359.177 αιτήσεις έγιναν για εισιτήρια, από το Μάρτη του 2007, όταν βγήκαν στην κυκλοφορία.

2.200.000 ευρώ διατέθηκαν από τους διοργανωτές, έτσι ώστε οι κάτοχοι εισιτηρίων να έχουν τη δυνατότητα της δωρεάν χρήσης των αστικών συγκοινωνιών τις ημέρες των αγώνων!

100.000 και πλέον φίλαθλοι από όλη την Ευρώπη ψήφισαν στο σάιτ του Euro 2008 για τα σλόγκαν των ομάδων τους στα πούλμαν.

80.000 εισιτήρια φιλοξενίας έχουν πουληθεί. Πρόκειται για πακέτα που περιλαμβάνει εισιτήριο στα επίσημα, γεύμα και άλλα καλά.

80.000 οικοδομήματα έχουν ανακινηθεί στους δρόμους γύρω από τα γήπεδα των αγώνων.

740.000 ευρώ θα δοθούν από την UEFA σε διάφορα κοινωφελή ιδρύματα που έχουν να κάνουν με μικρά παιδιά, άτομα με ειδικές ανάγκες κλπ.

21.400 δωμάτια σε 408 ξενοδοχεία (220 στην Αυστρία και 188 στην Ελβετία) έχουν «κλειστεί» για τις ημέρες των αγώνων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ