ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Ιούνη 2008
Σελ. /48
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Σε ρόλο εκπροσώπου Τύπου των εφοπλιστών

Προκλητικός ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κατά τη χτεσινή συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ για τις αυξήσεις στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας

Αδιάψευστος μάρτυρας των συνεπειών από τη διαχρονική εφοπλιστόδουλη πολιτική είναι η κατάσταση που βιώνουν οι νησιώτες σε όλη τη χώρα (φωτ. από κινητοποίηση στην Ικαρία)
Αδιάψευστος μάρτυρας των συνεπειών από τη διαχρονική εφοπλιστόδουλη πολιτική είναι η κατάσταση που βιώνουν οι νησιώτες σε όλη τη χώρα (φωτ. από κινητοποίηση στην Ικαρία)
Ακόμη και το 150% ξεπερνούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια τα τελευταία 6 χρόνια, κατήγγειλε χτες η βουλευτής του ΚΚΕ Βέρα Νικολαΐδου, κατά τη διάρκεια συζήτησης σχετικής Ερώτησης του Κόμματος στη Βουλή. Παρ' όλα αυτά, από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας έγινε εμφανές ότι προσπαθεί να αποκρύψει αυτήν την απαράδεκτη για τη λαϊκή οικογένεια κατάσταση, υπερασπιζόμενη τα εφοπλιστικά κέρδη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Π. Καμμένος δε δίστασε ακόμα και να διαφημίσει από το βήμα της Βουλής συγκεκριμένες εταιρείες λέγοντας πως «η Blue Star είναι η εταιρεία η οποία δήλωσε δημόσια ότι σεβόμενη τον καταναλωτή και για να κτυπήσει την ακρίβεια παγώνει τις τιμές» και ότι «οι εκπτώσεις που κάνουν οι Μινωικές γραμμές από την 1η Ιουνίου φτάνουν μέχρι και το 50%»!

Κρύβουν την αλήθεια

Βέβαια, απέκρυψε το γεγονός ότι η πρώτη εταιρεία, μόνο τα δύο τελευταία χρόνια και συγκεκριμένα από τον Μάη του 2006 έως τον Απρίλη του 2008, έχει επιβάλει αυξήσεις στα εισιτήρια που φτάνουν ως και 37%! Και σε αυτό το ποσοστό δε συμπεριλαμβάνεται η αύξηση 8% από την 1η Μάη που τους «δώρισε» η κυβέρνηση.

Οσον αφορά τις δήθεν εκπτώσεις των «Μινωικών», αυτές αφορούν σε μερικές καθημερινές, είναι οικογενειακά εισιτήρια (για πάνω από 1 άτομα) με υποχρεωτική την επιστροφή. Τα ίδια ισχύουν για όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αλλωστε, οι ίδιες στους ισολογισμούς (π.χ. ΑΝΕΚ) κάνουν λόγο για κέρδη ρεκόρ το 2007.

Και ενώ οι ακτοπλοϊκές εταιρείες «οργιάζουν», επιβάλλοντας όποτε θέλουν ό,τι ποσοστό αύξησης θέλουν στα εισιτήρια, ο υφυπουργός ισχυρίστηκε ότι «από το 2005 δεν έχει γίνει καμία αναπροσαρμογή και λόγω της αύξησης του πετρελαίου, πάρθηκε η υπουργική απόφαση στις 20 Μάρτη του 2008 να γίνει η αναπροσαρμογή στο ποσοστό του 8%»! Πρόσθεσε με θράσος ότι «στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εξέτασε τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω απελευθέρωση των ναύλων επιβατών και οχημάτων σε συγκεκριμένα δρομολόγια», που σημαίνει ακόμα μεγαλύτερη ασυδοσία για τους εφοπλιστές.

Μιλώντας για συγκεκριμένα δρομολόγια, υποστήριξε ότι «οι τιμές των ναύλων των εταιρειών για τη σύνδεση Πέραμα - Παλούκια, παρά τις σημαντικές αυξήσεις των καυσίμων οι οποίες επιδρούν σε πολύ μεγάλο ποσοστό, είναι κατά μέσο όρο 5,2%, λίγο πιο πάνω από τα όρια του πληθωρισμού και αυτά είναι στοιχεία του Απρίλη του 2007 - Απρίλη 2008, που είχαμε ποσοστό 4,4%».

Τα υπερκέρδη και οι αυξήσεις δεν κρύβονται

«H αδιέξοδη πολιτική σας για την ανταγωνιστικότητα και η απελευθέρωση των τιμών έχουν φέρει αυτά τα αποτελέσματα και τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα» τόνισε, παίρνοντας τον λόγο, η Βέρα Νικολαΐδου. Παράλληλα, κατέθεσε συγκεκριμένα στοιχεία για τα δρομολόγια προς την Αίγινα και τη Σαλαμίνα, μιλώντας «για αυξήσεις που ξεπερνούν μόνο από πέρσι μέχρι φέτος, στην Αίγινα το 28%. Εάν πάρουμε το θέμα της Αίγινας, από το 2002 μέχρι το 2008 μιλάμε για αύξηση 128,5% και αν το πάμε με 9 ευρώ το εισιτήριο, μιλάμε για αύξηση 157,14% με πολύ συγκεκριμένα στοιχεία. Οσο για τη Σαλαμίνα, η αύξηση των δύο τελευταίων χρόνων είναι γύρω στο 42,85%»!

Παράλληλα, τόνισε η βουλευτής του ΚΚΕ, υπάρχουν υπερκέρδη των ακτοπλόων εφοπλιστών αφού η «ΑΝΕΚ, η BLUE STAR και οι Μινωικές γραμμές, που είναι εισηγμένες και στο χρηματιστήριο, έχουν μια αύξηση τα τελευταία χρόνια που δωδεκαπλασιάζεται. Σε ποσοστό είναι ένα ασύλληπτο ποσό. Είναι περισσότερο από 1.000%».

Τέλος, η Βέρα Νικολαΐδου είπε πως σήμερα «μια οικογένεια για να μετακινηθεί χρειάζεται περισσότερα από 500 ευρώ. Μέσα στις σημερινές συνθήκες, πώς θα μετακινηθεί η λαϊκή αυτή οικογένεια; Αυτό, φυσικά, φαίνεται ότι δε σας απασχολεί. Κοιτάξτε, οι εφοπλιστές από τη μια αφήνουν τα νησιά στην κυριολεξία στο έλεός τους, χωρίς να έχουν κανέναν προγραμματισμό, γιατί δεν ελέγχονται από κανέναν και, από την άλλη, απαιτούν απ' αυτά τα συγκεκριμένα σαπάκια τους που χρονολογούνται πάνω από τριάντα χρόνια συνέχεια επιδοτήσεις και τις παίρνουν». Για το 2008 οι επιδοτήσεις είναι τουλάχιστον 70 εκατ. ευρώ από 60 εκατ. που ήταν πέρσι.

ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ
Απειθαρχία στο ξεπούλημα του ΣΕΜΠΟ

Με τους λιμενεργάτες συζήτησε χτες η βουλευτής του ΚΚΕ, κατά τη διάρκεια περιοδείας της στο χώρο

Σε «απειθαρχία και ανυπακοή απέναντι στις εγκληματικές πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων», «απέναντι συνολικά στη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική», κάλεσε τους λιμενεργάτες του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά ΑΕ η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος, στη διάρκεια της χτεσινής περιοδείας της στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων. Δηλαδή, την κύρια πύλη του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας, την οποία η κυβέρνηση της ΝΔ, με συνένοχο το ΠΑΣΟΚ, παραδίδει στα σαγόνια του μονοπωλιακού κεφαλαίου και στην προκειμένη περίπτωση στην πολυεθνική κινεζική εταιρεία «Cosco». Μαζί με την Δ. Μανωλάκου, ήταν η Ελπίδα Παντελάκη, μέλος της ΚΕ και γραμματέας της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ και άλλα στελέχη της ΚΟΠ.

Η αντιπροσωπεία του Κόμματος συναντήθηκε με τους λιμενεργάτες τα χαράματα στο χώρο που «τσουρμάρονται». Από τους εργαζόμενους εκφράστηκε με έντονο τρόπο η οργή τους για το «έγκλημα» που συντελείται, όπως ειπώθηκε από τους ίδιους, σε βάρος του λιμανιού, αλλά και η έλλειψη πλέον εμπιστοσύνης απέναντι στις συνδικαλιστικές ηγεσίες του χώρου, τις οποίες αποτελούν ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΑΠ. Εργαζόμενος ανέφερε χαρακτηριστικά για τις ηγεσίες αυτές: «Βλέπουμε ότι κάτι δεν πάει καλά. Είμαστε μέσα στην αβεβαιότητα. Δεν ξέρουμε αν προχωράμε σωστά ή μήπως πρέπει να κάνουμε κάτι άλλο...».

Η Δ. Μανωλάκου ανέφερε ότι από την ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ ο μόνος που κερδίζει είναι το κεφάλαιο, ενώ για τους εργαζόμενους η κατάσταση θα γίνει εφιαλτική. Ξεκαθάρισε ότι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ μαζί ξεκίνησαν το έγκλημα, ενώ ο ΣΥΝ ασχολείται μόνο με τη διαχείριση και το τίμημα. «Ποιος μπορεί να αποτιμήσει το λιμάνι; Σημασία - τόνισε - δεν έχει πόσο πουλάνε. Το λιμάνι είναι λαϊκή περιουσία και πρέπει να ανήκει στους εργαζόμενους».

Δείχνοντας ποιος είναι ο δρόμος που φέρνει αποτελέσματα, επισήμανε: «Οι εργαζόμενοι μόνο με αγώνες κερδίζουν. Χάνουν όταν σκύβουν το κεφάλι. Μην καταθέσετε τα όπλα. Απειθαρχία και ανυπακοή στη συμφωνία παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ, στη βάρβαρη πολιτική». Κατέθεσε την πρόταση, οι εργαζόμενοι να απομονώσουν τις συμβιβασμένες πλειοψηφίες, οι οποίες κρατούν σε ανώδυνα πλαίσια τον αγώνα που δίνουν από τις 5 Γενάρη οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ. Να ενώσουν τις δυνάμεις τους καταρχήν με κλάδους εργαζομένων που τους αφορά η δραστηριότητα του λιμανιού και να αναδείξουν πλαίσιο που να θέτει ορθά κοφτά, λιμάνια εξ ολοκλήρου στο Δημόσιο, στην υπηρεσία του λαού.

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΠΟΝΤΟΠΟΡΩΝ
Θέλουν να βάλουν στο χέρι την εκπαίδευση

Την παραπέρα υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης, για την αντικατάσταση των διπλωμάτων με «πιστοποιητικά» και τη διαμόρφωση «φτηνών» και «πειθήνιων» ναυτεργατών, προδιέγραψε χτες ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου της διοίκησης της Ενωσης. Ο Ν. Ευθυμίου, με πρόσχημα ότι «δεν υπάρχουν αρκετά ελληνικά στελέχη για να επανδρώσουν τον ταχέως αναπτυσσόμενο ιδιόκτητο ελληνικό στόλο», έδωσε το «σύνθημα» για τη δημιουργία ιδιωτικών ναυτικών σχολών. Αυτές, είπε, στα πλαίσια του ανταγωνισμού που θα αναπτυχθεί «θα βελτιώσουν και το επίπεδο των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού που είναι τελματωμένο» και συνέχισε, «δεν καταλαβαίνω γιατί οι πάντες θα πρέπει να προέρχονται από δημόσιο πανεπιστήμιο, δημόσιο σχολείο. Γιατί να έχουμε κάποιες αρνητικές πρωτοπορίες;». Να σημειωθεί ότι το θεσμικό πλαίσιο για την εμπορευματοποίηση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης το έχουν ήδη διαμορφώσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με το νόμο 3153/2003, «έργο» που συνέχισε η κυβέρνηση της ΝΔ με το νόμο 3460 του 2006.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ