Σε πρώτη δύναμη ανέδειξαν για άλλη μια φορά οι εργαζόμενοι στους ΟΤΑ του Νομού Λάρισας το ψηφοδέλτιο των ταξικών δυνάμεων, της ΔΑΣ, στις πρόσφατες αρχαιρεσίες του Σωματείου. Μια πρωτιά που συνοδεύτηκε από αύξηση των δυνάμεων.
Για το εννιαμελές ΔΣ, η ΔΑΣ ΟΤΑ διατήρησε την απόλυτη πλειοψηφία παίρνοντας 637 ψήφους (από 562 το 2006) και 5 έδρες (είχε 5). Η ΠΑΣΚΕ πήρε 352 ψήφους (από 207) και 3 έδρες (από δύο), η «Ενωτική Πρωτοβουλία» (ΣΥΝ) 133 ψήφους (από 113) και μία έδρα (όσες είχε), η «Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση» (συσπειρώσεις) 57 ψήφους (από 109) και καμία έδρα (από μία). Για την εκλογή αντιπροσώπων στην Ομοσπονδία, η ΔΑΣ ΟΤΑ πήρε 8 έδρες (από 7 το 2006), η ΠΑΣΚΕ 5 έδρες (από 3), η «Ενωτική Πρωτοβουλία» δύο έδρες (όσες είχε), η «Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση» καμία έδρα (από μία) και η ΔΑΚΕ μία έδρα (όσες είχε).
Με την ψήφο τους οι εργαζόμενοι, σημειώνει σε ανακοίνωση η ΔΑΣ ΟΤΑ, «επικύρωσαν το συνεπή ταξικό προσανατολισμό του σωματείου» και «απαίτησαν με καθολικό τρόπο την ενότητα όλων των εργαζομένων ανεξάρτητα από τη σχέση εργασίας». Ταυτόχρονα, αποδοκίμασαν τις υπόλοιπες παρατάξεις που αρνήθηκαν την εγγραφή στο Σύλλογο όλων των εργαζομένων. Ενέργεια, «που οδήγησε την πλειοψηφία της ΠΟΕ-ΟΤΑ να σύρει το Σύλλογο στα δικαστήρια».
Παραβιάζοντας ακόμα και την ισχύουσα κατάπτυστη νομοθεσία, μειώνουν με εγκριτικές πράξεις τα πληρώματα σε κρουαζιερόπλοια
ICON |
Στις 26 Ιούλη του 2007 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 1298) η Εγκριτική Πράξη που υπέγραψε ο τότε υπουργός ΕΝ Μ. Κεφαλογιάννης για το εν λόγω κρουαζιερόπλοιο. Προέβλεπε ότι σε σύνολο 319 ναυτεργατών, μόλις 75 θα είναι Ελληνες, δηλαδή ναυτεργάτες με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Ακόμα και αυτή, η κατάπτυστη Εγκριτική Πράξη παραβιάστηκε πλήρως από την εταιρεία.
Μόνο κάτω από τις συνεχείς αγωνιστικές κινητοποιήσεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ναυτεργατών άλλων ειδικοτήτων, κατάφεραν να ναυτολογηθούν 53 Ελληνες ναυτεργάτες. Στο νόμο προβλέπεται ότι αν παραβιαστεί η Εγκριτική Πράξη η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ για το σύνολο του πληρώματος, δηλαδή και τους Ελληνες και τους αλλοδαπούς ναυτεργάτες.
Ωστόσο, το ΥΕΝ και η πλειοψηφία της διοίκησης του ΝΑΤ, αντί να εφαρμόσουν ακόμα και αυτή τη δική τους νομοθεσία, όχι μόνο άφηναν το «ORIENT QUEEN» να αποπλέει ανενόχλητο για κρουαζιέρες από την Ακτή Ξαβέρη, αλλά προχτές Δευτέρα, στις 18.40 ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης, νομιμοποίησε την παρανομία της ΛΟΥΗΣ. Εξέδωσε για το «ORIENT QUEEN» νέα Εγκριτική Πράξη που προβλέπει 53 Ελληνες ναυτεργάτες!
Η έκδοση νέας Εγκριτικής Πράξης αποκαλύφθηκε χτες όταν ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ στο πλαίσιο νέας κινητοποίησης μαζί με άνεργους ναυτεργάτες πήγαν στο λιμάνι, για να ακινητοποιήσουν το κρουαζιερόπλοιο. Στη συνέχεια, «εισέβαλαν» στα γραφεία της ΠΝΟ, απαιτώντας να συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή και να αποφασίσει αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις. Εκεί επιβεβαιώθηκε ότι υπήρξε μυστική συμφωνία, καθώς η πλειοψηφία της ΕΕ αρνήθηκε να γίνει συνεδρίαση. Μάλιστα, κάποιοι πρόεδροι ναυτεργατικών σωματείων όπως των Ναυτών, Καμαρότων κ.ά., είχαν «εξαφανιστεί».
ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καλούν τους ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων να καταδικάσουν και να ανατρέψουν τις διοικήσεις που συναλλάσσονται με μυστικές συμφωνίες πίσω από την πλάτη τους. «Με πολύμορφες αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, να συγκρουστούμε με την αντιναυτεργατική πολιτική που αφανίζει το δικαίωμα στη δουλειά με συγκροτημένα δικαιώματα», σημειώνουν τα σωματεία.
Κάλεσμα των ταξικών δυνάμεων στον ΟΛΠ με αφορμή και τη σημερινή κινητοποίηση
«Να γίνει πράξη το μέτωπο πάλης που δε θα αφήσει σε χλωρό κλαρί την κυβέρνηση και τους κεφαλαιοκράτες να ολοκληρώσουν το έγκλημα του ξεπουλήματος των λιμανιών και θα αντιπαλέψει αυτήν την πολιτική σε κάθε περίπτωση». Αυτό επισημαίνουν, σε ανακοίνωση που εξέδωσαν χτες οι αγωνιστικές παρατάξεις της Δημοκρατικής Ενότητας Λιμενεργατών και η Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα (ΔΕ) Υπαλλήλων Λιμανιών, θέτοντας όλους τους εργαζόμενους του ΟΛΠ απέναντι στις ευθύνες τους.
Τους καλούς να απομονώσουν τη συμβιβασμένη συνδικαλιστική πλειοψηφία ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ «Αυτόνομη Παρέμβαση», στην Ομοσπονδία και τα σωματεία. Να γίνουν παντού γενικές συνελεύσεις και να παρθούν αγωνιστικές αποφάσεις για την κλιμάκωση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων. Να συντονίσουν τη δράση τους με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, με τους κλάδους των εργαζομένων μέσα και έξω από το λιμάνι που τους αφορά η διατήρηση του ενιαίου και 100% δημόσιου ΟΛΠ και ήδη για το λόγο αυτό βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του αγώνα όπως τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, ναυτεργατικά σωματεία και άλλοι.
Την αναγκαιότητα του συντονισμού δράσης με διεκδικητικό πλαίσιο λιμάνια ενιαία εξ ολοκλήρου στο δημόσιο στην υπηρεσία του λαού, αναδεικνύουν οι ίδιες οι εξελίξεις. Αύριο Πέμπτη, θα συνεδριάσει η διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ, για να αποφασίσει την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου, δηλαδή της Cosco, στον οποίο θα παραχωρηθεί ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων. Με απαίτηση των εργαζομένων, η Ομοσπονδία (ΟΜΥΛΕ) αποφάσισε για την ημέρα αυτή να γίνει στάση εργασίας 9.30 το πρωί με 1 το μεσημέρι σε όλα τα λιμάνια. Για τον Πειραιά έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση στις 10 το πρωί στην πλατεία Καραϊσκάκη και πορεία προς το κτίριο του ΟΛΠ, όπου θα συνεδριάζει η διοίκηση.