Αγωνιστικός αναβρασμός στις επιχειρήσεις της κλωστοϋφαντουργίας και του ιματισμού. Με τον εφιάλτη της απόλυσης ζουν και οι 500 υπάλληλοι της «Lannet AE»
Motion Team |
Σε χτεσινή συνάντηση με εργαζόμενους από το εργοστάσιο κλωστοϋφαντουργίας στο Βαθύ Εύβοιας, που συγκεντρώθηκαν έξω από το κεντρικό κτίριο του ομίλου στην Αθήνα, ο γενικός διευθυντής Προσωπικού, Ν. Παπαπάνου, είπε ότι χωρίς δάνειο η εταιρεία δεν μπορεί ούτε να τους πληρώσει, ούτε να λειτουργήσει τα εργοστάσια. Προσπαθώντας να τους αποπροσανατολίσει και να καλλιεργήσει στους εργαζόμενους τη λογική του «όλοι είμαστε μια οικογένεια», η εργοδοσία τους κάλεσε να πιέσουν την κυβέρνηση για τη δανειοδότησή της.
Στην ίδια κατεύθυνση εξουδετέρωσης των αγωνιστικών διαθέσεων των εργαζομένων, η διεύθυνση της εταιρείας απαίτησε τον αποκλεισμό της Ομοσπονδίας Εργαζομένων Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος (ΟΕΚΙΔΕ) από τη συνάντηση, ενοχλημένη από τον αγώνα που δίνει αταλάντευτα η ταξική Ομοσπονδία του κλάδου για την υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων. Σύμφωνα με πληροφορίες της ΟΕΚΙΔΕ, η Εθνική Τράπεζα έχει εγκρίνει το δάνειο που ζήτησε ο Λαναράς, αλλά η εταιρεία δεν πληρώνει τους εργαζόμενους, ουσιαστικά εκβιάζοντας για νέο δάνειο για λογαριασμό της «Lannet ΑΕ».
Απ' τη μεριά τους οι εργαζόμενοι τόνισαν ότι δεν πρόκειται να γίνουν φερέφωνα της εργοδοσίας, ξεκαθαρίζοντας ότι αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να συνεχίσει το εργοστάσιο να λειτουργεί, να πληρωθούν και να μη χάσουν τη δουλειά τους. Την ίδια στιγμή, η ΟΕΚΙΔΕ καταγγέλλει τις εργοδοτικές μεθοδεύσεις και συμβάλλοντας στην οργάνωση του αγώνα βρίσκεται ήδη σε επαφή με όλες τις μονάδες του ομίλου για το συντονισμό της δράσης και τη διοργάνωση δυναμικών κινητοποιήσεων, συναντώντας σημαντική ανταπόκριση.
Η αποφασιστικότητα των εργαζομένων να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους αποτυπώνεται και στις νέες αποφάσεις για επίσχεση εργασίας. Εκτός από τους εργάτες στα κλωστήρια «Μαρώνεια» της Κομοτηνής και στο εργοστάσιο της Εύβοιας που βρίσκονται σε επίσχεση από προχτές, αντίστοιχες αποφάσεις πήραν οι εργαζόμενοι στα Κλωστήρια Γ΄ (Νάουσα), στη ΦΑΝΚΟ (Κομοτηνή), στο Δούβρο (Θεσσαλονίκη) και την ΟΤΤΟ Εβρος (Αλεξανδρούπολη).
Σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω, δικαιολογημένη είναι η ανησυχία των 500 εργαζομένων της «Lannet ΑΕ» (μέλους επίσης του ομίλου Λαναρά) οι οποίοι, για περίπου ένα 6μηνο, αντιμετώπισαν σοβαρές καθυστερήσεις στις πληρωμές, διάρκειας από λίγες μέρες μέχρι και δύο μήνες. Μετά από παρέμβαση του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής Νομού Αττικής (ΣΕΤΗΠ), οι εργαζόμενοι πληρώθηκαν μέχρι και το Μάη.
Στο μεταξύ, ο ΟΤΕ ανακοίνωσε χτες την προσωρινή διακοπή ορισμένων κυκλωμάτων διασύνδεσης προς την εταιρεία «Lannet» λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών της, μια μέρα μετά το αίτημα της τηλεπικοινωνιακής εταιρείας για προσωρινή αναστολή διαπραγμάτευσης των μετοχών της στο χρηματιστήριο, λόγω σοβαρών προβλημάτων ρευστότητας και «μέχρι την ημέρα που η εταιρεία θα είναι σε θέση να δημοσιοποιήσει ένα πακέτο μέτρων για τη συνέχιση της ομαλής λειτουργίας της». Στην ανακοίνωσή του ο ΟΤΕ προσθέτει ότι η εταιρεία εκδήλωσε αδυναμία να ανταποκριθεί στις οικονομικές της υποχρεώσεις προς τον Οργανισμό για μεγάλο χρονικό διάστημα, παρότι «η ίδια εισέπραττε κανονικά τους λογαριασμούς των πελατών της».
Οι εξελίξεις φέρνουν σε δύσκολη θέση και τους περίπου 15.000 πελάτες σταθερής τηλεφωνίας της εταιρείας, ενώ λέγεται ότι προ των πυλών βρίσκεται η εξαγορά της από ισχυρό τηλεπικοινωνιακό όμιλο που θα καταθέσει προσφορά από μέρα σε μέρα.
Προκλητικός ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας στη χτεσινή ενημέρωση των δημοσιογράφων
Eurokinissi |
Ο Π. Καμμένος στην ουσία έδειξε ότι η κυβέρνηση είναι σε κοινή γραμμή με τον Απ. Βεντούρη, ο οποίος αντιπροσωπεύει όλους τους εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, σαν πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας. Πρόκειται για τον εφοπλιστή που ήδη καταδίκασε τον υποπλοίαρχο του «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» - ανήκει στην εταιρεία του - ως ένοχο για την πρόσκρουση του πλοίου, ενώ άνθρωποί του εξαφάνισαν στοιχεία που αποδείκνυαν ότι το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», που επίσης ανήκει σε εταιρεία του, είναι αναξιόπλοο και άκρως επικίνδυνο.
Ο υφυπουργός ήταν σαφέστατος σχετικά με τους ελέγχους για την αξιοπλοΐα των πλοίων. «Οποτε υπήρξε -είπε- η παραμικρή καταγγελία, η Επιθεώρηση (σ.σ. ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων - ΚΕΕΠ) ενήργησε άμεσα. Μάλιστα η Επιθεώρηση καταγγέλλεται ότι είναι πιο αυστηρή από ό,τι πρέπει»! Αυτά λέγονται όταν ο ΚΕΕΠ, είτε με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, είτε σήμερα με τη ΝΔ, ενοχοποιείται με σωρό από συγκεκριμένες καταγγελίες σε βάρος του, με ατράνταχτα στοιχεία, για ελέγχους - «μαϊμού» και ως υπηρεσία «κάλυψης» των εφοπλιστών! Με δικά του πιστοποιητικά αξιοπλοΐας βούλιαξε άλλωστε το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Ο υφυπουργός αρνήθηκε επίσης να πάρει θέση απέναντι στην καταγγελία των σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, η οποία βρίσκεται στο γραφείο του από το περασμένο Σάββατο, για τους «φουσκωτούς» του Βεντούρη.
Σε ό,τι αφορά το πλοίο «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», ο υποπλοίαρχος στην απολογία του φέρεται να παραδέχτηκε τις όποιες ευθύνες μπορεί να του αναλογούν, όμως είπε ότι: «Ενώ διόρθωνα την πορεία του πλοίου, αυτό ξαναπήγαινε για άγνωστους λόγους αριστερά, παρέκκλινε αριστερά», αφήνοντας να εννοηθεί ότι υπήρξε πρόβλημα. Πάντως χτες, εναντίον του υποπλοιάρχου συντάχθηκε από τον εισαγγελέα κατηγορητήριο για ρύπανση, για παράβαση του Κώδικα Αποφυγής Συγκρούσεων και παράβαση του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου. Οσον αφορά τον πλοίαρχο κατέθεσε ως μάρτυρας χτες, μέσα στο καράβι - επειδή συνεχίζονται οι εργασίες επικόλλησης επιθεμάτων στο ρήγμα, που αναμένεται να ολοκληρωθούν σήμερα το βράδυ - ενώ αναμενόταν η απαγγελία κατηγορίας και σε βάρος του.
Με καθολική συμμετοχή των ναυτεργατών ολοκληρώθηκε χτες τα μεσάνυχτα η 24ωρη απεργία που κήρυξε το Σωματείο Μηχανικών και Κατώτερων Πληρωμάτων «Αγιος Σπυρίδων» στην Κέρκυρα. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν την άμεση υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ) στα πορθμεία, τη ρύθμιση και διευκρίνιση των άρθρων 6 και 27 της ΣΣΕ για να μην παρερμηνεύονται οι ώρες διακοπής και ανάπαυσης, τις δυο 24ωρες άδειες ανάπαυσης, οργανικές συνθέσεις σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, καθώς και χαρακτηρισμό της γραμμής Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας - Παξών σαν ακτοπλοϊκής.
Με απολύσεις (κάνοντας χρήση του νόμου για το 2% κάθε μήνα) προσπαθεί η εργοδοσία στη «Βοσινάκης» να περάσει τα μέτρα (εθελούσια ή μεταφορά στη νέα έδρα) που απέρριψαν οι εργαζόμενοι και να ολοκληρώσει τη μετεγκατάσταση της επιχείρησης από την Πάτρα στο Πικέρμι. Προχτές απολύθηκαν οι πρώτοι 3 εργαζόμενοι. Σε χτεσινή σύσκεψη των εργαζόμενων με μαζικούς φορείς της περιοχής, ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος επανέλαβε τη διεκδικητική πρόταση του Κόμματος να μη γίνει καμιά απόλυση, να μη μεταφερθεί η επιχείρηση και να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας με πλήρη δικαιώματα.