Στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στον Ασπρόπυργο περιόδευσε χτες ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης, όπου αρκετοί σπουδαστές, με αποκλειστική ευθύνη κυβέρνησης και εφοπλιστών, κινδυνεύουν να μην πάρουν ποτέ πτυχίο!
Η αντιπροσωπεία, αφού ενημερώθηκε από τον διοικητή και τον υπεύθυνο σπουδών της σχολής για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές - είναι χαρακτηριστικό ότι η έλλειψη μόνο σε εκπαιδευτικό προσωπικό φτάνει το 75%, χρειάζονται δηλαδή 35 καθηγητές και διδάσκουν μόλις 8 - στη συνέχεια περιόδευσε στη σχολή, όπου συνομίλησε πρόσωπο με πρόσωπο με τους σπουδαστές και ενημερώθηκε από πρώτο χέρι για τα προβλήματα των σπουδαστών.
Τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν, πέρα από τις χαμένες διδακτικές ώρες, είναι, πως ένας μεγάλος αριθμός σπουδαστών δεν έχει πραγματοποιήσει το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι ενώ υπάρχουν και σπουδαστές που δεν έχουν πραγματοποιήσει ούτε καν το πρώτο εκπαιδευτικό ταξίδι. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι σπουδαστές - χωρίς να φέρουν καμία απολύτως ευθύνη - δε θα καταφέρουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές στη σχολή, αφού τα ταξίδια είναι υποχρεωτικά για την απόκτηση του πτυχίου!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου, το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι (που έπρεπε να είχε ξεκινήσει για τους σπουδαστές από τον Ιούνη) δεν το έχουν πραγματοποιήσει ακόμα 94 πλοίαρχοι και Μηχανικοί, ενώ υπάρχουν σπουδαστές που δεν έχουν ακόμα πραγματοποιήσει το πρώτο ταξίδι! Κι αυτό, γιατί οι εφοπλιστές για να εξασφαλίσουν τη ναυτολόγηση των σπουδαστών, αξιώνουν να επιδοτούνται για το σύνολο των εκπαιδευτικών ταξιδιών και όχι μόνο για το πρώτο ταξίδι το οποίο το χρηματοδοτεί αποκλειστικά το κράτος.
Ακόμη χειρότερη είναι η κατάσταση για τις γυναίκες σπουδάστριες της ΑΕΝ, που επειδή αύριο ως εργαζόμενες θα έχουν περισσότερα δικαιώματα (π.χ. άδειες μητρότητας) και θα κοστίζουν περισσότερο, οι εφοπλιστές αποφεύγουν να τις βάζουν στα εκπαιδευτικά ταξίδια και στην ουσία τις πετάνε έξω από τις σχολές.
«Για το γεγονός ότι δεν έχετε καθηγητές, το κράτος λέει πως δεν έχει λεφτά. Την ίδια στιγμή, έχει λεφτά για αυτούς που έχουν λεφτά και θέλουν να τα κάνουν περισσότερα. Για τους εφοπλιστές δηλαδή που θέλουν όλο να κερδίζουν περισσότερα και να διώχνουν αυτούς που κοστίζουν περισσότερα. Πριν από περίπου 20 χρόνια η ελληνική ναυτιλία είχε 120.000 ναυτεργάτες και σήμερα έχει με το ζόρι 20.000. Επιπρόσθετα, έχουμε την άποψη πως από τη στιγμή που μπαίνει κανείς σε μια σχολή, εν προκειμένω στην ΑΕΝ, οφείλει το κράτος να του δίνει τη δυνατότητα να βγει και στη συνέχεια να δουλέψει», επεσήμανε ο Γ. Μανουσογιαννάκης και τόνισε:.
«Αυτή η πολιτική που δημιουργεί όλα αυτά τα προβλήματα πρέπει να την καταδικάσουμε και με την ψήφο μας στις εκλογές, ψηφίζοντας "Λαϊκή Συσπείρωση" σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας, τόσο στο δήμο όσο και στην Περιφέρεια. Η ψήφος στη "Λαϊκή Συσπείρωση" όχι μόνο δεν παζαρεύεται στα γραφεία των κυβερνώντων, αλλά δημιουργεί τις συνθήκες και προϋποθέσεις οργάνωσης της πάλης, για να μπορέσουμε αύριο από καλύτερες θέσεις να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες, να διεκδικήσουμε αυτά που μας ανήκουν. Και μας ανήκουν όλα. Δεν πρέπει να βάζουμε περιορισμούς στο τι μας ανήκει. Ο,τι παράγεται σε αυτόν τον τόπο, ό,τι φτιάχνεται γίνεται από τα δικά μας χέρια και αυτά τα χέρια πρέπει να τα απολαύσουν κιόλας».
Από την πλευρά του, ο Σ. Τσιμπόγλου κάλεσε τους σπουδαστές να συσπειρωθούν γύρω από την Επιτροπή Αγώνα της ΑΕΝ και υπογράμμισε την ανάγκη οργάνωσης του αγώνα, μαζί με τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, ώστε από κοινού να διεκδικήσουν όλα εκείνα τα αιτήματα που θα τους επιτρέψουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές στη σχολή, θα τους επιτρέψουν να βρουν δουλειά αμέσως μετά τη σχολή με συγκροτημένα μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
Συνυπολογίζοντας κάποιος όλα τα παραπάνω, μαζί με την σταθερή φορομπηχτική πολιτική της κυβέρνησης σε βάρος πάντα των εργαζόμενων λαϊκών στρωμάτων για την αντιμετώπιση κάθε είδους ελλείμματος - από το έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού, μέχρι αυτό των νοσοκομείων, του ΟΣΕ ή των αστικών συγκοινωνιών - εύκολα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι επέρχεται νέα αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων.
Είναι βέβαιο ότι τα προαναφερόμενα άρθρα του «Καλλικράτη» δεν αφορούν μόνο τις δημοτικές συγκοινωνίες, όπου και όπως αυτές υπάρχουν σήμερα - οι οποίες επίσης θα πληγούν εξαιτίας της υποχρηματοδότησης - αλλά το σύνολο των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας και της Θεσσαλονίκης, αλλά και των ΚΤΕΛ. Η «εμπλοκή» της τοπικής διοίκησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς, είναι ξεκάθαρη κυβερνητική επιταγή.
Πίσω από τα «στημένα» χαμόγελα των υποψηφίων του δικομματισμού και των εφεδρειών του, που εμφανίζονται ως «ανεξάρτητοι» ή «αντάρτες», είναι κρυμμένος ο λογαριασμός που θα σταλεί για πληρωμή στα λαϊκά σπίτια, από την επομένη των εκλογών.