ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 18 Αυγούστου 2001
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2»
Επιχείρηση συγκάλυψης του εγκλήματος

Το ταχύπλοο «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», δίδυμο πλοίο με το «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2»
Το ταχύπλοο «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ», δίδυμο πλοίο με το «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2»
Στα όρια της απροκάλυπτης συγκάλυψης του προχτεσινού εγκλήματος στο ταχύπλοο επιβατικό πλοίο «Αίολος Εξπρές 2» κινήθηκαν οι εξελίξεις μετά το χαμό του ναύτη Γιάννη Καρρά, 42 χρόνων, που η εφοπλιστική ασυδοσία και η κυβερνητική συμπαιγνία τον στέρησε από τα τέσσερα παιδιά του. Το πλοίο ταξιδεύει από χτες κανονικά σα να μη συνέβη τίποτα. Στο πλήρωμα ανακοινώθηκε ανεπισήμως πως ο ναύτης δεν έπαθε και τίποτα σπουδαίο από το κόψιμο της μπίντας, απλά το σίδερο του έκοψε το χέρι και πως ο θάνατός του προήλθε από καρδιακή συγκοπή. Δηλαδή, ο άνθρωπος πέθανε επειδή τρόμαξε! Το αίσχος δε σταμάτησε εκεί. Εκπρόσωπος της γαλλικής εταιρίας, που παρακολουθεί το πλοίο, σε συζητήσεις επί του πλοίου φέρεται να είπε πως δεν υπάρχει κατασκευαστικό πρόβλημα, γιατί η συγκεκριμένη δέστρα δεν είχε αποστολή την κύρια πρυμνοδέτηση του πλοίου και κακώς τη χρησιμοποιούσαν οι ναύτες! Το γεγονός ότι δύο ακόμα δέστρες είναι εμφανώς ραγισμένες αποσιωπήθηκε και οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες έδωσαν κανονική άδεια απόπλου, με μόνη υποχρέωση της εταιρίας να αντικαταστήσει τις δέστρες μέχρι τις 7 Σεπτέμβρη, όταν δηλαδή το πλοίο θα έχει σταματήσει το υπερκερδοφόρο τρέξιμό του στο Αιγαίο. Πάντως ως προς την αιτία θανάτου του ναύτη, η ιατρική γνωμάτευση είναι καταπέλτης: Η σπονδυλική στήλη του ναύτη ήταν κομμένη στα δυο. Το χτύπημα στο νωτιαίο μυελό συντριπτικό...

Μπροστά σ' αυτή την κατάσταση, που συνιστά άμεσο κίνδυνο για χιλιάδες επιβάτες, αλλά και για το πλήρωμα του πλοίου, αφού κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πότε θα σπάσει η επόμενη δέστρα, τα Σωματεία Μηχανικών και Κατώτερου Πληρώματος Μηχανής απευθύνουν δημόσια έκκληση να ακινητοποιηθεί το πλοίο.

Ακινητοποιήστε τον «Αίολο»

Την άμεση ακινητοποίηση του πλοίου «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2» μέχρι την αποκατάσταση του προβλήματός του και τον πραγματικό και ουσιαστικό έλεγχο, όχι μόνο του συγκεκριμένου, αλλά και άλλων πλοίων για να «μη θρηνήσουμε και άλλα θύματα», απαιτούν οι διοικήσεις των σωματείων της ΠΕΜΕΝ (Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού) και ΠΕΚΠΜΕΝ (Πανελλήνια Ενωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»). Καλούν, επίσης, τους ναυτεργάτες και όλους τους εργαζόμενους να δυναμώσουν την πάλη τους για την προστασία της ζωής τους και την ανατροπή της υπάρχουσας πολιτικής.

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση τονίζεται: «Δυστυχώς, με τραγικό τρόπο επιβεβαιώνονται οι επανειλημμένες καταγγελίες μας για την κατάσταση των πλοίων, τα προβλήματα που δημιουργούνται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και κυρίως τους κινδύνους για τη ζωή ναυτεργατών και επιβατών, συνέπεια του κυνηγητού ακόμα μεγαλύτερου κέρδους από τις εφοπλιστικές εταιρίες, καθώς και της εγκληματικής πολιτικής της κυβέρνησης και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που καλύπτει και ενισχύει την ασυδοσία τους».

Επισημαίνουν επίσης και προειδοποιούν ότι «αν δε ληφθούν άμεσα μέτρα, αν δεν αλλάξει αυτή η πολιτική, θα θρηνήσουμε θύματα. Γι' αυτές μας τις καταγγελίες δεχόμαστε τις επιθέσεις του υπουργού ΕΝ κ. Χρ. Παπουτσή και των εφοπλιστών.

Εχτές (σ.σ. προχτές) 16 Αυγούστου 2001 πλήρωσε με τη ζωή του ένας ακόμα συνάδελφος μας ναυτεργάτης του "ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2", ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΡΑΣ, όταν κατά τη διάρκεια της πρόσδεσης του πλοίου στο λιμάνι της ΠΑΡΟΥ έσπασε(!!) μια "μπίντα" (δέστρα) στην πρύμνη του πλοίου και στη φονική πορεία της προς τη θάλασσα χτύπησε το συνάδελφο, αφαιρώντας του τη ζωή.

Ηταν ζήτημα "τύχης" ότι δε χτύπησε και άλλους συναδέλφους που δούλευαν δίπλα στο νεκρό πλέον συνάδελφό μας ή που η "μπίντα" δεν έπεσε στην προβλήτα του λιμανιού της ΠΑΡΟΥ με εκατοντάδες επιβάτες από κάτω.

Στον έλεγχο που έγινε την ίδια ημέρα μετά τον κατάπλου του πλοίου "ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2" στο λιμάνι του Πειραιά διαπιστώθηκε διά γυμνού οφθαλμού ότι 2 (δύο) τουλάχιστον ακόμα "μπίντες" του πλοίου έχουν ρωγμές και σε παρόμοιες συνθήκες είναι πιθανόν να θρηνήσουμε νέα θύματα, εφόσον δε γίνει πλήρη αποκατάσταση των ελασμάτων».

Υπογραμμίζουν τέλος ότι το «γεγονός αυτό φορτώνει με τεράστιες εγκληματικές ευθύνες τους κατασκευαστές του πλοίου, την εφοπλιστική εταιρία, το νηογνώμονα που παρακολουθούσε και πιστοποιούσε την "καλή" κατασκευή του, καθώς και τον Κλάδο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ που εφοδίασαν το πλοίο με τα αναγκαία πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και επιβεβαιώνει με τραγικό τρόπο τις καταγγελίες μας ότι δε γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι στα πλοία.

Το έγκλημα όμως συνεχίζεται. Παρά το γεγονός ότι διαπιστώθηκαν τα παραπάνω που αναφέρουμε, στο πλοίο επιτράπηκε ο απόπλους και η εκτέλεση των καθορισμένων από πριν δρομολογίων του, αποδεικνύοντας ότι μπροστά στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εφοπλιστών, αδιαφορούν για τη ζωή των ναυτεργατών, αλλά και των επιβατών.

Είναι ζήτημα χρόνου πότε θα σπάσει η επόμενη "μπίντα" και δε χρειάζεται "ειδικός" για να το βεβαιώσει.

Τυχερός θα είναι αυτός που δε θα βρεθεί στην πορεία της και την τύχη αυτή την έχουν εξασφαλισμένη αυτοί που κάθονται στις αναπαυτικές καρέκλες των γραφείων τους και παίρνουν τέτοιες αποφάσεις συσσωρεύοντας τεράστια κέρδη. "Ατυχοι" όσοι είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται δίπλα της».

ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
«Προ των πυλών» η αύξηση των ορίων ηλικίας

Ανίκανη είναι η κυβέρνηση να αποκρύψει την πρόθεσή της για αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης των γυναικών

Η «επόμενη μέρα» της έγκρισης του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την «ίση μεταχείριση» ανδρών και γυναικών σε σχέση με τα ασφαλιστικά - συνταξιοδοτικά δικαιώματά τους, το οποίο σημαίνει μια νέα επίθεση με στόχο την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης των γυναικών, βρίσκει την κυβέρνηση να επιχειρεί ξανά την υποβάθμιση της σημασίας του.

Ωστόσο, με μια κυνική ομολογία, που δεν μπόρεσε να την αμβλύνει ή και δε θέλησε, ο υφυπουργός Εργασίας Χρ. Πρωτόπαππας επιβεβαίωσε χτες τη δρομολόγηση της αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης των γυναικών, περιοριζόμενος να παραπέμψει για το απώτερο μέλλον τις σχετικές ρυθμίσεις. Η κυβέρνηση δε μένει αδιάφορη μπροστά στις αντιδράσεις που μπορεί να προκαλέσει αυτή η ρύθμιση στους εργαζόμενους και προσπαθεί να «αποκοιμίσει» την εργατική τάξη, έχοντας και την κατάλληλη «βοήθεια», μια και η ΓΣΕΕ συνδράμει την κυβέρνηση στην προσπάθειά της.

Ο υφυπουργός Εργασίας, σε δηλώσεις του στο «ΣΚΑΪ», είπε ότι «δεν πρέπει να δημιουργηθεί πανικός στις γυναίκες» και ότι δεν πρόκειται να υπάρξει «κάποιο νομοσχέδιο που θα εξισώνει απότομα άνδρες και γυναίκες». Ταυτόχρονα όμως δήλωσε ότι «σε κάποια φάση στο απώτερο μέλλον σταδιακά επέρχονται αυτές οι εξισώσεις, γιατί είναι μια γενική τάση που υπάρχει»!

Δήλωσε επίσης ότι «δεν μπορούμε να παρατήσουμε το ασφαλιστικό», εκφράζοντας ακόμη μια φορά την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να υλοποιήσει την αντιασφαλιστική πολιτική της.

Αυτή της η τακτική είχε επισημανθεί και σε δελτίο Τύπου του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, με αφορμή την επιχειρούμενη αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης των γυναικών, στο οποίο αναφερόταν: «Το θέμα αυτό επιβεβαιώνει, επίσης, ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μόνο στα λόγια πήρε πίσω τα μέτρα κατά του δικαιώματος στην Κοινωνική Ασφάλιση. Τα διατηρεί και επιχειρεί να παγιδεύσει το λαό με ελιγμούς και με αναγωγή όλων των ζητημάτων της Κοινωνικής Ασφάλισης στον περιβόητο "κοινωνικό διάλογο".

Το ΚΚΕ καλεί και πάλι την εργατική τάξη, σύσσωμη, όλο το λαό να παρεμποδίσει τα νέα μέτρα, να τα ανατρέψει».

Αλλά και οι ταξικές δυνάμεις στο συνδικαλιστικό κίνημα, σε ευθεία αντίθεση με τη στάση συνεργασίας της πλειοψηφίας στη διοίκηση της ΓΣΕΕ, τόνιζαν σε σχετική ανακοίνωση του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου: «Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα θα ορθώσει το δικό του αποτρεπτικό και δυναμικό μέτωπο όλων των εργαζομένων και για τη μείωση των ηλικιακών ορίων συνταξιοδότησης των γυναικών, ως μερικό αντιστάθμισμα του αυξημένου ρόλου και βάρους που έχει η γυναίκα στην κοινωνία, στην οικογένεια και την εργασία, αλλά και για γενικότερες κατακτήσεις, που θα υπηρετούν τις σύγχρονες ανάγκες όλων των εργαζομένων, ανδρών και γυναικών».

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Διαλυτικές μεταφορές κλινικών

Η ΝΕ Ιωαννίνων του ΚΚΕ και ο Σύλλογος Εργαζομένων του Νοσοκομείου «Χατζηκώστα» καταγγέλλουν την απόφαση του ΠεΣΥ Ηπείρου

Εντονες αντιδράσεις και ανησυχία στην κοινωνία των Ιωαννίνων έχει ξεσηκώσει η αιφνιδιαστική απόφαση του προέδρου του Περιφερειακού Συστήματος Υγείας (ΠεΣΥ) Ηπείρου για την εσπευσμένη «μεταφορά» δυο κλινικών του Νοσοκομείου Χατζηκώστα Ιωαννίνων στο Νοσοκομείο Δουρούτης με το πρόσχημα της ανακαίνισης της παλιάς πτέρυγας του «Χατζηκώστα», απουσία των προέδρων των δυο νοσοκομείων και χωρίς να έχει προηγηθεί συνεδρίαση των Διοικητικών τους Συμβουλίων.

Για το ζήτημα αυτό συνεδρίασε προχτές το ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων του Νοσοκομείου «Χατζηκώστα», το οποίο με έγγραφό του προς τη διοίκηση του νοσοκομείου δηλώνει πως δε θα δεχτεί καμία μεταφορά κλινικών σε άλλο νοσοκομείο. Ο σύλλογος, τονίζει ταυτόχρονα την ανάγκη για την ανακαίνιση της παλιάς πτέρυγας, με τη μεταφορά, ωστόσο, της παιδιατρικής και καρδιολογικής κλινικής σε άλλα τμήματα του νοσοκομείου, έτσι ώστε να μπορέσει να συνεχιστεί η εύρυθμη λειτουργία του. Οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου θα αποφασίσουν για την παραπέρα πορεία τους σε γενική συνέλευση, που θα γίνει στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Την απόφαση, που αντικατοπτρίζει ανάγλυφα την πολιτική Υγείας της κυβέρνησης και στοχεύει στην υποβάθμιση του νοσοκομείου «Χατζηκώστα» και στην ουσιαστική αναστολή της λειτουργίας του, αφού χωρίς καρδιολογική κλινική δεν μπορούν να λειτουργήσουν οι χειρουργικές κλινικές και χωρίς την παιδιατρική η μαιευτική κλινική, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή Ιωαννίνων του ΚΚΕ. «Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για καμία μεταφορά, αλλά για διάλυση των δυο κλινικών», επισημαίνει η ΝΕ Ιωαννίνων του ΚΚΕ και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, αφού σειρά έχει η παθολογική κλινική με την ίδια λογική και τις ίδιες επιδιώξεις.

«Η μεταφορά στο νοσοκομείο Δουρούτης είναι εικονική, αφού δεν υπάρχει πρόθεση για ανάπτυξη ανεξάρτητων - αυτόνομων κλινικών του ΕΣΥ σε αυτό το νοσοκομείο», τονίζει στη συνέχεια, ενώ επισημαίνει ότι υποβαθμίζεται η παροχή υπηρεσιών Υγείας και στα δυο νοσοκομεία, ενώ το προσωπικό, ιατρικό και νοσηλευτικό, χάνει τα βασικά εργασιακά του δικαιώματα.

Η ΝΕ Ιωαννίνων του ΚΚΕ επισημαίνει ότι η ανακαίνιση είναι αναγκαία και δυνατή χωρίς να υποβαθμιστεί η λειτουργία του νοσοκομείου «Χατζηκώστα» και τονίζει: «Η κυβέρνηση προωθεί την πολιτική της, πολιτική συρρίκνωσης του δημόσιου τομέα Υγείας και στήριξης των ιδιωτικών επιχειρήσεων Υγείας. Ομως, αυτή η πολιτική είναι σε βάρος του λαού, σε βάρος των εργαζομένων υγειονομικών, σε βάρος των φτωχών και μεσαίων λαϊκών στρωμάτων. Οι εργαζόμενοι πρέπει να αντιδράσουν».

Καταλήγοντας, καλεί το λαό, τους μαζικούς φορείς, τα συνδικάτα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση να αντιπαλέψουν αυτή την πολιτική και να απαιτήσουν τη συνέχιση και τη βελτίωση της λειτουργίας του νοσοκομείου «Χατζηκώστα», αλλά και να συσπειρωθούν στο λαϊκό μέτωπο, προκειμένου να επιβάλλουν άλλη κοινωνική και οικονομική πολιτική, άλλη πολιτική Υγείας.

«ΣΟΥΡΩΤΗ ΑΕ»
Στο στόχαστρο των πολυεθνικών

Περιοδεία του βουλευτή του ΚΚΕ Α. Τζέκη στο εργοστάσιο, επικεφαλής κλιμακίου της ΚΟΘ του ΚΚΕ

Μπροστά στο φάσμα της εξαγοράς της από τις μεγάλες πολυεθνικές του κλάδου βρίσκεται η «Σουρωτή», γνωστή για το φυσικό, ανθρακούχο, πλούσιο σε πολύτιμα μέταλλα και αναζωογονικό νερό της. Η επιχείρηση κατέχει το 48% των πωλήσεων των ανθρακούχων μεταλλικών νερών και η πορεία της είναι σταθερά ανοδική. Την επιχείρηση επισκέφτηκε χτες κλιμάκιο της ΚΟΘ του ΚΚΕ με επικεφαλής τον βουλευτή Αγγελο Τζέκη, ο οποίος συναντήθηκε με τον πρόεδρο της επιχείρησης Γ.Λόλα. Στο κλιμάκιο συμμετείχαν ο Σ. Γραβαλάς, μέλος της γραμματείας της ΠΑΣΥ, ο Χάρης Κουτσουράς, μέλος της διοίκησης του ΕΚΘ και τοπικά στελέχη του Κόμματος.

Η Κοινοτική Επιχείρηση Εμφιάλωσης Μεταλλικού Νερού Σουρωτής δημιουργήθηκε το 1987 και το 1998 μετατράπηκε σε ΑΕ. Το 70% των μετοχών της επιχείρησης κατέχουν οι κάτοικοι της περιοχής, ενώ το υπόλοιπο 30% ο τοπικός συνεταιρισμός, ο δήμος, η νομαρχία και άλλοι φορείς. Μέσα ακριβώς από πιέσεις που ασκούνται σε κατοίκους - μετόχους επιχειρείται η διείσδυση και ο έλεγχος της επιχείρησης από μεγάλες πολυεθνικές του κλάδου. Πάντως, όπως τόνισε ο πρόεδρος της επιχείρησης Γ. Λόλας, οι κάτοικοι προς το παρόν δεν αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να πουλήσουν τις μετοχές τους ή να δεχτούν την εισαγωγή της «Σουρωτής» στο χρηματιστήριο.

Ο Αγγελος Τζέκης επισήμανε ότι το ΚΚΕ είχε διαφωνήσει με την αλλαγή της εταιρίας - που λειτουργούσε κάτω από τον έλεγχο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και στην πορεία έγινε πολυμετοχική - καθώς είχε εκτιμήσει ότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να αλλάξει χέρια αυτή η σημαντική επιχείρηση που παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής.

«Το νόημα αυτής της επίσκεψής μας ήταν η στήριξη της "Σουρωτής" ώστε να μην αλλάξει αυτή χέρια και περιέλθει στα μεγάλα συμφέροντα που την πολιορκούν. Παρήγορο είναι ότι ο κόσμος συνειδητοποιεί ότι είναι προς το συμφέρον του να κρατήσει αυτές τις μετοχές. Εκφράσαμε τη στήριξη του Κόμματος στην επιχείρηση και επιμένουμε ότι θα πρέπει αυτή να μείνει κάτω από τον έλεγχο της ΤΑ, φυσικά μιας ΤΑ που δε θα είναι μοχλός των σχεδίων της κεντρικής εξουσίας, δηλαδή της αντιλαϊκής, αντεργατικής πολιτικής της κυβέρνησης», σημείωσε ο Αγγελος Τζέκης.

Ευτυχώς, η Γένοβα δεν ήταν ροζ

Μ' αφορμή την «καραμέλα» για το φόρο Τόμπιν

Ο χτεσινός αρθρογράφος της στήλης «Εν-Στάσεις» της «Ελευθεροτυπίας» ήταν κάποτε συνδικαλιστής στον ΟΤΕ. Τότε, την εποχή που οι εργαζόμενοι στον οργανισμό διαδήλωναν με σύνθημα «ούτε μία μετοχή στους ιδιώτες». Τα χρόνια κύλησαν. Ο τότε συνδικαλιστής και οι ΣΥΝ αυτώ στην πλειοψηφία τους απολαμβάνουν πλέον τα προνόμια της κλίκας που έχει καβαλήσει στο σβέρκο των εργατών και παριστάνει τη συνδικαλιστική ηγεσία του τόπου.

Το σύνθημα «ούτε μία μετοχή σε ιδιώτες» εξαφανίστηκε. Η μετοχή του ΟΤΕ τζογάρεται σε διεθνή χρηματιστήρια. Ο συνδικαλιστής «μας» και οι ΣΥΝ αυτώ προβάλλουν πλέον το αίτημα να φορολογηθεί ο τζόγος επί της μετοχής του ΟΤΕ (αυτό δε σημαίνει στην πράξη «φόρος Τόμπιν»;). Και για να αποδείξει πόσο αριστερό είναι αυτό το αίτημα παραχαράσσει ευθέως τον Μαρξ για να εγκαλέσει στη συνέχεια το ΚΚΕ το οποίο, κατ' αυτόν, (περί του Στρατούλη πρόκειται) αγνοεί ηθελημένα πως ο Κάρολος είναι αυτός που πρώτος έθεσε το αίτημα «οι άνθρωποι πάνω από τα κέρδη».

Η απάντηση σ' όλα αυτά θα μπορούσε να ήταν το «μωραίνει κύριος ον βούλεται απολέσαι». Μόνο που τέτοιοι τύποι δεν είναι μωροί. Πολιτικό προσωπικό ενός αντιδραστικού συστήματος είναι, με πλήρη συνείδηση του ρόλου τους. Και η δράση τέτοιων αποβρασμάτων του εργατικού κινήματος δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται συγκαταβατικά. Καθώς η καπιταλιστική κρίση βαθαίνει. Καθώς όλο και πλατύτερες μάζες εργαζομένων στην ίδια την καρδιά του καπιταλισμού χειραφετούνται, ανακαλύπτοντας εκ νέου την «παντιέρα ρόσα» και δεν ντρέπονται να τραγουδούν στους δρόμους της κάθε Γένοβα «εβίβα κομμουνίσμο», τα αφεντικά των διάφορων τέτοιου τύπου συνδικαλιστών έχουν κάθε λόγο να απαιτούν από τους υφισταμένους τους να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό -τον καθαρόαιμα αντικομμουνιστικό- για να στραφεί το εργατικό κίνημα σε δρόμους διεκδίκησης ενός ανθρώπινου καπιταλισμού.

Είναι λάθος να απαντάμε σ' αυτή την προσπάθεια με όρους ιστορικής αισιοδοξίας και φράσεις όπως «ματαιοπονούν». Δε ματαιοπονούν. Λυσσαλέα μάχη δίνουν. Ακριβώς την ώρα που στη γειτονιά μας ο ιμπεριαλισμός ξαναμοιράζει τα σύνορα, στρώνοντας με θάνατο το δρόμο προς τη μεγάλη ληστεία των πετρελαίων της άλλοτε Σοβιετικής Ενωσης, την ώρα ακριβώς που απαιτείται πανστρατιά με μόνο σύνθημα - ιαχή το «ένας είναι ο εχθρός, ο ιμπεριαλισμός», διάφορα «espace Marx» (σ.σ. το γαλλικό πρωτότυπο του δικού μας «Χώρου») προσπαθούν να πείσουν την εργατική τάξη πως ο εχθρός βρίσκεται αλλού, στο γεγονός ότι δε φορολογούνται τα κέρδη των χρηματιστών.

Το γεγονός ότι αυτή η εκστρατεία ευλογείται από περιοδικό που εκφράζει δημιουργικά - «αριστερά» τις ιδέες του γαλλικού υπουργείου Εξωτερικών (Monde Diplomatique), αν δε χρηματοδοτείται απευθείας από τον «αδύναμο», σ' αυτή τη φάση, γαλλικό ιμπεριαλισμό, για να υπηρετήσει την αντιπαλότητά του με τον ομόδοξό του αμερικάνικο, δεν καθιστά λιγότερο επικίνδυνη για το εργατικό κίνημα αυτή την προσπάθεια. Αντίθετα, σπέρνοντας αυταπάτες για οφέλη στους λαούς από την ενδοϊμπεριαλιστική αντίθεση, αν δεν παροπλίζει, τουλάχιστον παθητικοποιεί πλατιές μάζες. Ενδεικτικό του προσανατολισμού τους το γεγονός ότι το κίνημα της «αντι-παγκοσμιοποίησης» υμνείται μόνο ως προς το τμήμα του που διαδηλώνει με σημαία ένα ροζ σουτιέν...


Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ

«ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ»
Αρχίζει σήμερα η εξαήμερη απεργία

Συνεχίζουν από σήμερα στις 7 το πρωί, με τρεις 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες οι εργαζόμενοι στα «Ελληνικά Πετρέλαια» (ΕΛΠΕ) και τις θυγατρικές τις κινητοποιήσεις ενάντια στην πολιτική ολοκληρωτικού ξεπουλήματος της εταιρίας. Η απεργία που είχε ανασταλεί, μετά από έξι ημέρες ξεκινάει και πάλι από σήμερα με το κλείσιμο των εγκαταστάσεων παραγωγής στον Ασπρόπυργο και στη Θεσσαλονίκη, καθώς και στις φορτώσεις της ΕΚΟ, ΕΛΔΑ ΑΒΕΕ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Η απεργία θα αναπτύσσεται τμηματικά σε ένα προς ένα τα τμήματα της παραγωγής και μέχρι τη Δευτέρα θα απεργήσουν όλοι οι εργαζόμενοι των ΕΛΠΕ και των θυγατρικών (ΕΚΟ, ΕΛΔΑ ΑΒΕΕ και ΑΣΠΡΟΦΟΣ ΑΕ).

Να υπενθυμίσουμε ότι την τελευταία ημέρα της 6ήμερης απεργίας στις 23 Αυγούστου αναμένεται να ψηφιστεί και η τροπολογία σε πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης με το οποίο μετοχοποιείται - εκτός από το 49% - ακόμα 30% της εταιρίας. Παραδίνεται έτσι ολοκληρωτικά από την κυβέρνηση μία ακόμα δημόσια στρατηγικής σημασίας επιχείρηση στα χέρια των ιδιωτών.

«Ο αγώνας που αρχίσαμε κατά της ιδιωτικοποίησης του δημόσιου τομέα πετρελαίου, για να μην αποτελέσει ντουφεκιά στον αέρα, δεν πρέπει να τελειώσει με τις επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες, αλλά πρέπει να έχει συνέχεια, προοπτική, να επεκταθεί σε ολόκληρο τον κλάδο και την ελληνική κοινωνία». Τα παραπάνω επισημαίνει σε χτεσινή ανακοίνωση η «Ταξική Αγωνιστική Κίνηση Εργαζομένων στο Πετρέλαιο και Χημική Βιομηχανία» (στηρίζεται από την ΕΣΑΚ) και καλεί τους εργαζόμενους η απάντησή τους να μην περιοριστεί μόνο στο αίτημα για επαναφορά των ΕΛΠΕ 100% στο δημόσιο. Αντίθετα τους καλεί να απαιτήσουν «έναν κρατικό φορέα ενέργειας που θα αξιοποιεί τις εγχώριες πηγές και θα προωθεί τη συστηματική έρευνα για την εξεύρεση νέων πηγών, με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες».

Η παράταξη σημειώνει ακόμα ότι «η κυβέρνηση και ο κάθε "στρατηγικός σύμμαχος" πρέπει να καταλάβουν πως είμαστε αποφασισμένοι να προασπίσουμε τις εργασιακές κατακτήσεις μας, τις θέσεις εργασίας, αλλά παράλληλα να αντισταθούμε σε κάθε προσπάθεια ξεπουλήματος εθνικής περιουσίας. Είναι γνωστό σε τούτο τον τόπο πως ο κάθε επίδοξος αγοραστής, αφού εκμεταλλευτεί αυτό τον πλούτο και αποκομίσει τεράστια κέρδη, θα τον μετατρέψει σε παλιοσίδερα».

Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην απεργία απευθύνει σε όλους τους εργαζόμενους και η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού ΕΚΟ ΑΒΕΕ, σημειώνοντας ότι πρέπει να αντιταχθούν στην «πολιτική εκποίησης».

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εγκλημα της εφοπλιστικής ασυδοσίας

Την εφοπλιστική ασυδοσία, που τρέφεται από την κυβερνητική πολιτική, καταγγέλλει το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του, με αφορμή το θάνατο του ναυτεργάτη Γιάννη Καρρά. Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται:

«Ο τραγικός θάνατος του ναυτεργάτη στο "Αίολος Εξπρές 2" αποτελεί ένα ακόμα έγκλημα της εφοπλιστικής ασυδοσίας. Αποδεικνύει και επιβεβαιώνει τις καταγγελίες των ναυτεργατικών συνδικάτων και του ΚΚΕ για την ανεξέλεγκτη κατάσταση των πλοίων και τη σωρεία παραβιάσεων βασικών κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας, με αποτέλεσμα να πληρώνουν με τη ζωή τους ναυτεργάτες και επιβάτες.

Η εφοπλιστική ασυδοσία και εκμετάλλευση, ο απάνθρωπος και αντιλαϊκός χαρακτήρας της πολιτικής της κυβέρνησης, που εξυπηρετεί αδίστακτα τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για τα συνεχιζόμενα εγκλήματα.

Τα ναυτικά εγκλήματα και οι άδικοι θάνατοι των ανθρώπων της εργατικής τάξης θα μετατραπούν σε μεγαλύτερο δυνάμωμα του αντιιμπεριαλιστικού και αντιμονοπωλιακού αγώνα, ενάντια στους εκμεταλλευτές, για να επιβάλουν ένα άλλο πολιτικό σύστημα, ποιοτικά ανώτερο, που θα έχει στο κέντρο της προσοχής τον εργαζόμενο και τις ανάγκες του.

Οι πρόσφατες μεγαλειώδεις αγωνιστικές κινητοποιήσεις της εργατικής τάξης και των συμμάχων της δίνουν το μήνυμα ελπίδας, επιβεβαιώνοντας τη δύναμη της ενότητας και της αποτελεσματικότητας της πάλης των εργαζομένων».

Απεργία στην OIC

Επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες, από τις 19 Αυγούστου, αποφάσισε, η διοίκηση της Ομοσπονδίας εργαζομένων στα πετρελαιοειδή - διυλιστήρια, για τους εργαζόμενους στην Εταιρεία Ανεφοδιασμού Αεροπορικού Καυσίμου OIC. Οι εργαζόμενοι ζητούν να απορροφηθούν από τη νέα εταιρία AFSSA (θυγατρική της κοινοπραξίας ΣΑΦΚΟ), που ανέλαβε τον ανεφοδιασμό των αεροπλάνων στο καινούριο αεροδρόμιο. Πριν λίγες μέρες απορροφήθηκαν μόνο οι 24 από τους 33 εργαζόμενους. Στους υπόλοιπους βρίσκεται και ο συνδικαλιστής Β. Δημάκας, μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας, η οποία καταγγέλλει και τη συνδικαλιστική δίωξη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ