ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 21 Αυγούστου 2005
Σελ. /32
Στο όνομα της εμπορευματοποίησης

Ο τόπος συντριβής του αεροσκάφους έξι μέρες μετά...
Ο τόπος συντριβής του αεροσκάφους έξι μέρες μετά...
Πριν εφτά μέρες, στις 14 Αυγούστου 2005, στις 12:04 μ.μ., το μοιραίο «Μπόινγκ» της κυπριακής εταιρίας «Ηλιος», συνετρίβη στο Γραμματικό παρασύροντας στο θάνατο 121 ανθρώπους. Η τρίωρη πτήση του αεροσκάφους, προς το θάνατο, βάσει των στοιχείων που έρχονται μέρα με τη μέρα στη δημοσιότητα, δείχνει ότι γίναμε μάρτυρες ενός προδιαγραμμένου εγκλήματος στο όνομα του κέρδους.

Οι τελευταίες πληροφορίες και τα επίσημα στοιχεία που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, αποδεικνύουν ότι ο πιλότος του κυπριακού «Μπόινγκ» και ενώ το αεροπλάνο βρίσκεται ακόμα πάνω από την Κύπρο, αναφέρει στους μηχανικούς της εταιρίας «ΗΛΙΟΣ» ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον κυπριακό Τύπο, ο πιλότος μόλις οκτώ λεπτά μετά την απογείωση του αεροπλάνου, στις 9.17 π.μ., αναφέρει προβλήματα ψύξης των υπολογιστών του πιλοτηρίου με ακόλουθη θέρμανση των ηλεκτρονικών συστημάτων.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΧΑΡΑΥΓΗ» που παραθέτει τη συνομιλία μεταξύ του Βρετανού μηχανικού και του πιλότου, όταν ο τελευταίος του ανέφερε το πρόβλημα, ο μηχανικός του είπε να χρησιμοποιήσει το εφεδρικό σύστημα ψύξης. Και σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, να συνεχίσει την πτήση του. Η επικοινωνία στη συνέχεια μεταξύ εταιρίας και αεροπλάνου χάνεται, αλλά 12 λεπτά αργότερα, στις 9.27 π.μ., ο πιλότος επικοινωνεί με το Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας, χωρίς ο ίδιος να αναφέρει κανένα πρόβλημα και από τα 14.000 πόδια που βρίσκεται εκείνη τη στιγμή, το αεροπλάνο παίρνει τυπικές οδηγίες για να σηκωθεί σταδιακά στα 34.000 πόδια.


Eurokinissi

Στις 9.30 π.μ. οι μηχανικοί της «ΗΛΙΟΣ» επικοινώνησαν με το Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων Λευκωσίας, ζητώντας να μιλήσει με το αεροσκάφος, μια επικοινωνία που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ αφού από εκείνη τη στιγμή η επικοινωνία χάνεται για πάντα...

Συγχρόνως οι πληροφορίες που ήρθαν προχτές από τη Γαλλία για τα στοιχεία που έδωσε το πρώτο «μαύρο κουτί», αναφέρουν ότι λειτούργησε ο συναγερμός του αεροπλάνου, όταν αυτό βρισκόταν στα 14.500 πόδια, για πτώση της πίεσης στην καμπίνα των επιβατών. Εξάλλου περισσότερο φως στις έρευνες αναμένεται να δώσει το δεύτερο μαύρο κουτί που βρέθηκε την προηγούμενη Παρασκευή και περιέχει ήχους και συνομιλίες από την καμπίνα των πιλότων.

Την ίδια στιγμή η εταιρία «ΗΛΙΟΣ», παραδέχεται την επικοινωνία του πιλότου με τους τεχνικούς της εταιρίας, αλλά ισχυρίζεται ότι αυτή δεν έχει μαγνητοφωνηθεί, γιατί είναι πάγια τακτική της εταιρίας να μην ακολουθείται η συγκεκριμένη διαδικασία! Ούτε δίνει καμιά απάντηση γιατί δε ζήτησε από το αεροπλάνο να επιστρέψει στη βάση του μετά το πρόβλημα που εντοπίστηκε. Αυτά τα τελευταία στοιχεία που ήρθαν να προστεθούν στο μακρύ κατάλογο των πληροφοριών που υπήρξαν από την πρώτη στιγμή του τραγικού δυστυχήματος, δείχνουν ότι στο βωμό του κέρδους και της ενίσχυσης της «ανταγωνιστικότητας», η ανθρώπινη ζωή απαξιώνεται και περνάει σε δεύτερη και τρίτη μοίρα.

Οι ιατροδικαστικές έρευνες έδειξαν πως δε βρέθηκαν ίχνη μονοξειδίου του άνθρακα σε εφτά από τους επιβάτες του μοιραίου αεροσκάφους, απομακρύνοντας το ενδεχόμενο να υπήρξε ομαδική δηλητηρίαση των επιβατών. Είχε προηγηθεί η απόρριψη του ενδεχομένου οι επιβάτες να πέθαναν από αποσυμπίεση, αφού ο θάνατός τους σύμφωνα με τους ιατροδικαστές προήλθε από την πρόσκρουση του αεροπλάνου.

Και ενώ στην Κύπρο, συνεχίζονται οι έρευνες και η συλλογή πληροφοριών γύρω από τις επικοινωνίες μεταξύ του αεροπλάνου, της εταιρίας και του Πύργου Ελέγχου της Λευκωσίας, στην Αθήνα δημιουργούνται σοβαρά ερωτηματικά για την ολιγωρία που επέδειξε η ελληνική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αφού επί 30 λεπτά και ενώ έχει ενημερωθεί από την κυπριακή ΥΠΑ ότι το μοιραίο αεροπλάνο δεν επικοινωνεί με τον πύργο ελέγχου, δεν επιχειρεί να έρθει σε επικοινωνία μαζί του. Την ίδια στιγμή φαίνεται ότι η πολεμική αεροπορία προχώρησε άμεσα στη διαδικασία «renegade» (του συναγερμού που βάσει του νέου «αντιτρομοκρατικού» νόμου προβλέπει ακόμα και την κατάρριψη αεροσκαφών) με τη συμμετοχή δυο ζευγών F - 16 και Mirage 2000 αντίστοιχα, που είχαν πάρει τα τελευταία λεπτά της πτήσης του «Μπόινγκ», εντολή κατάρριψης.

Το ιστορικό του «Μπόινγκ»

Οι πληροφορίες και οι μαρτυρίες που έρχονται στο «φως» της δημοσιότητας, μετά το αεροπορικό δυστύχημα του κυπριακού «Μπόινγκ», επιβεβαιώνουν ότι η εμπορευματοποίηση των λαϊκών αναγκών εξελίσσεται σε μια μεγάλη απειλή για την ασφάλεια και την ίδια τη ζωή του λαού. Μια μέρα πριν, στις 13 Αυγούστου, το μοιραίο αεροπλάνο, πραγματοποιεί την πτήση Λάρνακα - Μπέρμιγχαμ και αναφέρει πρόβλημα στον βρετανικό πύργο ελέγχου, πιθανολογώντας δυσλειτουργία στο σύστημα πτερυγίων καμπυλότητας. Στο αγγλικό αεροδρόμιο σημαίνει συναγερμός, όπως επιβεβαιώνει η εκπρόσωπος Τύπου του αερολιμένα του Μπέρμιγχαμ, Τζάστιν Χαντ, αλλά το αεροπλάνο τελικά προσγειώνεται, ο κυβερνήτης του δηλώνει απλά... λανθασμένη ένδειξη, το αεροσκάφος δεν υπόκειται σε κανέναν έλεγχο, απογειώνεται για Λονδίνο και προσγειώνεται στο αεροδρόμιο Χίθροου. Από εκεί ξεκινάει στις 22.30 το βράδυ του Σαββάτου, τοπική ώρα, για Λάρνακα, όπου και προσγειώνεται στις 4.15 της Κυριακής, με τους επιβάτες του να δηλώνουν ότι κατά τη διάρκεια της πτήσης παρουσιάστηκε πρόβλημα στο σύστημα ψύξης.

Απαξιώνεται η ανθρώπινη ζωή

Χωρίς κανέναν έλεγχο, ούτε στην Κύπρο, η εταιρία «Ηλιος», στις 14 Αυγούστου αποφασίζει να βάλει 121 ανθρώπους στο «Μπόινγκ» της, για να πετάξουν από τη Λάρνακα στην Πράγα, μέσω Αθήνας, αποδεικνύοντας όπως υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ«πως στα πλαίσια του Μάαστριχτ και του ευρωμονόδρομου τα περιθώρια ελέγχου του κεφαλαίου και περιορισμού της ασυδοσίας του, είναι από ελάχιστα έως ανύπαρκτα».

Η τραγική κατάληξη της πτήσης του, σκορπίζει θλίψη και οργή σε Κύπρο και Ελλάδα. Την Παρασκευή το απόγευμα το υπουργείο Μεταφορών της Κύπρου, αποφάσισε να καθηλώσει στο έδαφος όλα τα αεροπλάνα του «Ηλιου»... Την ίδια στιγμή που η ελληνική και η κυπριακή κοινωνία συγκλονίζονται από τις καθημερινές αποκαλύψεις που πιστοποιούν ότι η ιδιωτική εταιρία «ΗΛΙΟΣ» στην ουσία λειτουργούσε ανεξέλεγκτα, η ελληνική κυβέρνηση δεν αναθεωρηθεί σε κανένα σημείο τη «μεταρρυθμιστική» της πολιτική και αναζητά «αγοραστή» για να ξεπουλήσει την «Ολυμπιακή Αεροπορία».


Παναγιώτης ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ