ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 4 Αυγούστου 1998
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Κλείνουν τα "Κλωστήρια Πέλλης"!

Επιστρέφοντας από την καλοκαιρινή άδεια, οι εργαζόμενοι πληροφορήθηκαν ότι η επιχείρηση θα κλείσει για μερικούς μήνες και ότι θα ξανανοίξει αργότερα, αφού εισπράξει επιδότηση! Σε συντονισμό και αγώνα κατά της ανεργίας, καλεί όλους τους μαζικούς φορείς της περιοχής, ο πρόεδρος της κλαδικής ομοσπονδίας

Σαν "βόμβα" έσκασε χτες το πρωί ανάμεσα στους 170 εργαζόμενους των "Κλωστηρίων Πέλλης" η είδηση ότι η επιχείρηση κλείνει και οι ίδιοι απολύονται! Από καιρό κυκλοφορούσαν φήμες που έφεραν τους εργοδότες (Αντωνιάδης - Αθανασιάδης) αποφασισμένους να βγάλουν σε τρίμηνη διαθεσιμότητα τους εργαζόμενους, έτσι χτες το πρωί οι εργαζόμενοι επιστρέφοντας από την καλοκαιρινή άδεια, τους επισκέφτηκαν και έκπληκτοι άκουσαν την απόφασή τους να κλείσουν τα Κλωστήρια για τρεις ή τέσσερις μήνες και να τα ξανανοίξουν στη συνέχεια, με άλλη επωνυμία, προκειμένου να εισπράξουν την επιδότηση!

Μάλιστα οι εργοδότες προέτρεψαν τους εργαζόμενους να πάνε στον ΟΑΕΔ για να κανονίσουν τα του επιδόματος ανεργίας, ενώ σε μια προσπάθεια να χρυσώσουν το χάπι των απολύσεων, τους υποσχέθηκαν ότι θα τους προτιμήσουν για πρόσληψη στη "νέα" επιχείρηση που θα ανοίξουν... Δε διευκρινίστηκε, ωστόσο, ούτε το πότε θα ανοίξει η "νέα" επιχείρηση, ούτε το πόσους εργαζόμενους θα απασχολεί και κάτω από ποιες συνθήκες.

Οι επιχειρηματίες φαίνεται να είχαν πάρει την απόφαση αυτή από καιρό, αφού είχαν καθιερώσει βάρδιες εργασίας και τα Σαββατοκύριακα καταφέρνοντας έτσι να συγκεντρώσουν ένα ικανοποιητικό απόθεμα εμπορευμάτων (το οποίο έχει ήδη μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη), που θα τους επιτρέψει να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους προς τους πελάτες τους έως ότου λειτουργήσει η νέα επιχείρησή τους.

Οι εργαζόμενοι προσανατολίζονται σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κλάδων Ενδυσης Θ. Ευθυμίου,επισημαίνει ότι το κλείσιμο της επιχείρησης δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους, αλλά πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των φορέων του νομού, αφού η ανεργία στην περιοχή παίρνει μεγάλες διαστάσεις και οι συνέπειές της θα είναι για όλους τραγικές. Συνεχίζοντας σημείωσε: "Τέτοια περιστατικά θα αυξάνουν όσο συνεχίζεται η συγκεκριμένη πολιτική. Μια πολιτική, δέσμια των εντολών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που οδηγεί τον κλάδο στη διάλυση, καταστρέφει τη βιομηχανία, αυξάνει την ασυδοσία των εργοδοτών, οι οποίοι επιβραβεύονται κιόλας με φοροαπαλλαγές, κίνητρα, επιδοτήσεις κ. ά. Η προοπτική για τους εργαζόμενους είναι η ανεργία, τα επιδοτούμενα προγράμματα, προκειμένου να χρυσωθεί το χάπι και μετά από λίγα χρόνια ένα Τοπικό Σύμφωνο Απασχόλησης - που τώρα διευρύνονται περισσότερο μέσα από το αντεργατικό νομοσχέδιο - το οποίο θα μετατρέψει το νομό και κάθε νομό που έχει πρόβλημα ανεργίας σε ένα απέραντο σκλαβοπάζαρο με εργαζόμενους χωρίς κανένα δικαίωμα. Γι' αυτό θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη να συντονιστεί η δράση όλων των φορέων του νομού και μαζικά, μαχητικά όλοι να αντισταθούν σε μια τέτοια προοπτική".

Ασυδοσία στα λιμάνια

Παραβίαση συλλογικών συμβάσεων, εξαντλητικά ωράρια, παρακράτηση δεδουλευμένων, εισφοροκλοπή, μαύρη εργασία... Απ' όλα έχει ο "μπαχτσές" της εφοπλιστικής ασυδοσίας, που καλύπτεται από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Περιοδείες συνδικαλιστών και απόφαση για κινητοποιήσεις

"Καζάνι που βράζει" αποτελεί ο χώρος των επιβατηγών πλοίων, καθώς οι ναυτεργάτες δηλώνουν έτοιμοι να αγωνιστούν για να υπερασπιστούν τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, το ωράριο εργασίας, αλλά και την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα που κινδυνεύει από την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών που δρουν με την κάλυψη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των λιμενικών αρχών. Την αγωνιστική διάθεση των ναυτεργατών στα επιβατηγά τουριστικά πλοία και στα πλοία της ακτοπλοϊας διαπιστώνουν καθημερινά οι συνδικαλιστικές αντιπροσωπείες της ΠΕΜΕΝ και του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ σε συνεχείς περιοδείες τους. Εδώ και 10 μέρες... οργώνουν τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας,από χτες ξεκίνησαν περιοδείες στα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας,ενώ την περασμένη Τετάρτη 29 Ιούνη, ολοκλήρωσαν πενθήμερη περιοδεία στα λιμάνια της Κέρκυρας,της Κυλλήνης και του Ρίου.

Στο λιμάνι του Πειραιά και δίπλα στο Κεντρικό Λιμεναρχείο, οι εφοπλιστές της ακτοπλοϊας έχουν επιδοθεί σε κατάφωρη παραβίαση των συλλογικών συμβάσεων. Πρωτοπόρος στην παρανομία εμφανίζεται ο εφοπλιστής Κώστας Αγαπητός,ο οποίος στους 500 περίπου ναυτεργάτες, που αποτελούν τα πληρώματα και των 6 πλοίων του, δεν έχει καταβάλει δραχμή για τα εξπρές δρομολόγια που εκτελούν τόσο τη χειμερινή, όσο και τη θερινή περίοδο. Επίσης, δεν καταβάλει το επίδομα άδειας, ενώ εδώ και ένα μήνα οφείλει και τους μισθούς των πληρωμάτων! Σήμερα στις 10 το πρωί θα γίνει συνάντηση μεταξύ πλοιοκτήτη και της διοίκησης της ΠΝΟ.

Ο εφοπλιστής Στρίντζης στα πληρώματα των πλοίων του ΙΟΝΙΑΝ ΣΑΝ και ΣΟΥΠΕΡ ΦΕΡΙ,επίσης δεν καταβάλλει τις οφειλές από τα εξπρές δρομολόγια. Ο Α. Αγούδημος όχι μόνο παραβιάζει τη συλλογική σύμβαση, αφού ούτε αυτός καταβάλλει τις οφειλές για τα εξπρές δρομολόγια, αλλά παραβιάζει και την οργανική σύνθεση στην ακτοπλοϊα. Συγκεκριμένα στο επιβατηγό του πλοίο ΠΗΝΕΛΟΠΗ λείπουν από την οργανική του σύνθεση δύο δεύτεροι μηχανικοί! Πρόβλημα με τις πληρωμές των εξπρές δρομολογίων αντιμετωπίζουν και οι ναυτεργάτες που υπηρετούν στο επιβατηγό πλοίο του Γιώργου Βεντούρη,ΜΠΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ.

Στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας οι συνδικαλιστικές αντιπροσωπείες μέχρι τώρα έχουν περιοδεύσει σε 30 πλοία για να διαπιστώσουν, υπερεντατικοποίηση και εξαντλητικά ωράρια. Χαρακτηριστικά στο επιβατηγό - τουριστικό πλοίο ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ του εφοπλιστή Στρίντζη το πλήρωμα βρίσκεται "στο πόδι" 20 ώρες το 24ωρο,βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή του και τη ζωή των επιβατών. Εξαντλητικά είναι τα ωράρια που έχει επιβάλει στα πληρώματα των πλοίων του ΣΟΥΠΕΡ ΦΑΣΤ και ο εφοπλιστής Π. Παναγόπουλος.

Χτες στο λιμάνι της Πάτρας περιόδευσαν ξανά συνδικαλιστές από τα ναυτεργατικά σωματεία, για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της εισφοροκλοπής σε βάρος του ΝΑΤ στην οποία έχει επιδοθεί η πλοιοκτήτρια εταιρία VERGINA FERRIES,η οποία παρακρατεί τις εισφορές των ναυτεργατών που υπηρετούν στα πλοία της "VALENTINO" και "PRINDEZI".Αν η πλοιοκτήτρια εταιρία δεν έχει εξοφλήσει τις οφειλές της προς το ΝΑΤ, αλλά και προς τους ναυτεργάτες (οφείλει τους μισθούς των 4 τελευταίων μηνών), μέχρι την Τετάρτη, τα πλοία της θα ακινητοποιηθούν.

Κοντά σε όλα τα παραπάνω, οργιάζει και η "μαύρη εργασία". Στο πλοίο "RANA" με σημαία... King Stown από το 16μελές πλήρωμα, μόνο ο πλοίαρχος είναι Ελληνας. Οι υπόλοιποι είναι Γιουγκοσλάβοι χαμηλόμισθοι ναυτεργάτες.

Νέες ενισχύσεις εργοδοτών

Συνεχίζουν να μπαίνουν σε εφαρμογή μέτρα σημαντικής επιχορήγησης εργοδοτών για την απασχόληση εργαζομένων, με αποφάσεις του υπουργείου Εργασίας, που βασίζονται είτε στα μέτρα "για την απασχόληση" που έχει πάρει η κυβέρνηση, είτε σε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Με τις αποφάσεις αυτές, μοιράζονται αρκετά δισ. δραχμές σε διάφορες επιχειρήσεις, οι οποίες για να απασχολήσουν άνεργους παίρνουν σε πολλές περιπτώσεις το μεγαλύτερο μέρος των αποδοχών που καταβάλλουν στο προσωπικό τους.

Ετσι, ο υπουργός Εργασίας υπέγραψε απόφαση για τη "δημιουργία" 1.180 θέσεων εργασίας, για την απασχόληση ανέργων και νέων ελεύθερων επαγγελματιών, που καταρτίστηκαν στα πλαίσια της κοινοτικής πρωτοβουλίας "ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ", την περίοδο 1997 - 1999.

Ειδικότερα, θα επιδοτηθούν 280 θέσεις για γυναίκες, 110 θέσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες, 310 θέσεις για άτομα ηλικίας 16 - 24 ετών, που δε διαθέτουν βασικά επαγγελματικά προσόντα. Επίσης, 480 θέσεις για παλιννοστούντες, πρόσφυγες, μετανάστες, αποφυλακισμένα άτομα, ανήλικους παραβάτες, αποθεραπευμένους πρώην χρήστες ναρκωτικών ή άλλων ουσιών, άτομα απομακρυσμένων περιοχών, αρχηγούς μονογονεϊκών οικογενειών, μακροχρόνια άνεργους, άτομα ηλικίας 55 - 64 ετών.

Η διάρκεια της επιδότησης είναι 18 μήνες το ανώτερο και 6 μήνες το κατώτερο, ενώ το ποσό της επιχορήγησης είναι 6.500 δρχ. για κάθε θέση, κάθε μέρα!

Η ΔΕΗ και το ΜΙΝΙΟΝ

Την αντίδραση της ΔΕΗ προκάλεσε το δημοσίευμα της εφημερίδας μας στις 31/7/98 με τίτλο "Στα "σκοτάδια" το ΜΙΝΙΟΝ", που αφορούσε την άρνησή της να προβεί στην επανηλεκτροδότηση του καταστήματος, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η λειτουργία του.

Ετσι, με επιστολή του στην εφημερίδα μας ο διευθυντής του κλάδου κεντρικών παροχών Σ. Καφαντάρης εξαίρει την "κοινωνική ευαισθησία" της ΔΕΗ, που - όπως ισχυρίζεται - στο ΜΙΝΙΟΝ εκφράστηκε με επανειλημμένες παρατάσεις εξόφλησης των λογαριασμών. Σημειώνει επίσης ότι "οι υπάλληλοι είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν κάθε μέτρο για την είσπραξη των λογαριασμών και παράλειψη χρησιμοποιήσεως κάποιου μέτρου μπορεί να θεμελιώσει και ποινικές ευθύνες για τους αρμόδιους υπαλλήλους".

Είναι, ωστόσο, γνωστή η ανεξάντλητη "κοινωνική ευαισθησία" της ΔΕΗ - και όχι των υπάλληλων της - σε άλλες επιχειρήσεις που χρωστάνε ποσά πολλαπλάσια αυτού που χρωστάει το ΜΙΝΙΟΝ, ενώ για ορισμένες η "κοινωνική ευαισθησία" μεταφράζεται σε χορήγηση ηλεκτρικού ρεύματος σε εξευτελιστική τιμή. Επίσης, να σημειώσουμε ότι στο δημοσίευμα δεν επιρριπτόταν καμία απολύτως ευθύνη στους υπαλλήλους της Επιχείρησης, που είναι κατανοητό ότι εκτελούν άνωθεν εντολές. Το αν θα χορηγηθεί ή όχι ρεύμα στο ΜΙΝΙΟΝ στην κρίσιμη κατάσταση που έχει περιέλθει το γνωστό πολυκατάστημα, είναι πολιτική απόφαση και το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί αμέσως, αν υπήρχε η σχετική πολιτική βούληση.

Ενοποίηση, υπό προϋποθέσεις

Μόνο υπό προϋποθέσεις μπορεί να είναι επωφελής η ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων των αυτοαπασχολουμένων. Αυτό τόνισαν σε κοινή τους σύσκεψη οι πρόεδροι της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών - Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Ελλάδας, καθώς και οι διοικητές του ΤΕΒΕ, του ΤΑΕ και του ΤΣΑ, Ταμεία τα οποία πρόκειται να ενοποιηθούν.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, αποφασίστηκε, ακόμη, η συγκρότηση ομάδας εργασίας από εκπροσώπους των φορέων και εμπειρογνώμονες, με αντικείμενο την επεξεργασία των δεδομένων και των προϋποθέσεων της ενοποίησης και τις προοπτικές της. Τέλος, οι εκπρόσωποι των φορέων και των Ταμείων συμφώνησαν ότι θα πρέπει να γίνει οικονομοτεχνική μελέτη της κατάστασης κάθε Ταμείου, ώστε να καταγραφεί η καθαρή τους θέση σε τιμές '98, πριν την ενοποίηση και να διευρυνθεί η ασφαλιστική βάση του νέου φορέα με ένταξη όλων των αυτοαπασχολούμενων και εργοδοτών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που σήμερα δεν υποχρεούνται σε ασφάλιση σε κύριο φορέα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ