Εξασφαλίζει έγγραφα μη οφειλών από το ΝΑΤ, ενώ χρωστά εκατομμύρια ευρώ και βάζει ναυτεργάτες του ενός πλοίου να κάνουν επισκευές σε άλλο!
Συγκεκριμένα το 2005 από έλεγχο ορκωτών λογιστών στην εταιρεία, διαπιστώθηκε ότι εμφάνιζε στα έσοδά της και το ποσό των 7.074.720 ευρώ, το οποίο ήταν από κρατήσεις για το ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων) που δεν τις είχε αποδώσει το ΝΑΤ, δηλαδή τις είχε παρακρατήσει παραβιάζοντας το νόμο. Σε παραπέρα έλεγχο διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία είχε αποκρύψει και το ποσό των 16.000.000 ευρώ τα οποία επίσης έπρεπε να είχαν αποδοθεί στο ΚΑΕΟ! Τα ποσά αυτά σύμφωνα με έγγραφο της ΔΟΥ Μυτιλήνης ήταν μέχρι τη χρήση του 1998.
Οι οφειλές αυτές, βεβαιωμένες από την Εφορία, όχι μόνο δεν εισπράχτηκαν ποτέ από το ΝΑΤ, κατά παράβαση του νόμου, αλλά οι υπηρεσίες του ΝΑΤ και η πλειοψηφία της διοίκησης του Ταμείου συνεχίζουν μέχρι και σήμερα, αυθαίρετα, να παρέχουν κάθε είδους «διευκολύνσεις» στους εφοπλιστές που εναλλάσσονται στο προεδρείο της ΝΕΛ, όπως στον Απ. Βεντούρη πρόεδρο της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (πρώην Ακτοπλοΐας) και μέχρι το Δεκέμβρη πρόεδρο της ΝΕΛ, εκδίδοντας αυθαίρετα «πλασματικά» έγγραφα μη οφειλής και κάνοντας διακανονισμούς, για να συνεχίζουν «απρόσκοπτα» τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες.
Τελευταίος διακανονισμός που προωθείται υπέρ της ΝΕΛ και συζητήθηκε στην προχτεσινή συνεδρίαση του ΝΑΤ είναι για τα πλοία «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι» και «ΜΥΤΙΛΗΝΗ». Ο διακανονισμός αφορά οφειλές για τα δύο πλοία ύψους 600.000 ευρώ. Οσον αφορά τις συνολικές οφειλές της εταιρείας ουδείς γνωρίζει πόσες είναι σήμερα. Την ίδια ώρα το ΝΑΤ έχει φτάσει σε φάση χρεοκοπίας. Με δυσκολία καταβάλει τις συντάξεις, συνταξιούχοι περιμένουν και δύο χρόνια για την καταβολή του εφάπαξ, υπονομεύονται συνολικά τα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών.
Η περίπτωση της ΝΕΛ είναι χαρακτηριστική για τον τρόπο που κλέβουν οι εφοπλιστές το ΝΑΤ αποθρασυμένοι από την αντιασφαλιστική, αντιλαϊκή πολιτική διαχρονικά των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.
Η ασυδοσία της ΝΕΛ δε σταματάει εδώ. Χτες εντοπίστηκε από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ να χρησιμοποιεί παράνομα ναυτεργάτες που είναι μέλη του πληρώματος του δρομολογημένου πλοίου της «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» για να εκτελούν εργασίες στο άλλο πλοίο της «ΘΕΟΦΙΛΟΣ», το οποίο βρίσκεται στην επισκευαστική βάση του Νέου Μώλου Δραπετσώνας!
Τα σωματεία απαιτούν από το υπουργείο ΟΙ.Α.Ν. και τις υπηρεσίες του «να προχωρήσουν στον άμεσο έλεγχο (ταυτοπροσωπεία) των οργανικών συνθέσεων των πλοίων και να εφαρμοστεί η νομοθεσία για τις οργανικές συνθέσεις».
Στις 6 μ.μ. η εκδήλωση αλληλεγγύης που διοργανώνουν η Ομοσπονδία και το Συνδικάτο του κλάδου μαζί με την εργοστασιακή επιτροπή
Χτες, στο χώρο του εργοστασίου έγινε εκδήλωση - συζήτηση που οργάνωσε η ΚΟΒ Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος του ΚΚΕ, με κεντρικό ομιλητή τον βουλευτή και μέλος της ΚΕ του Κόμματος Θανάση Παφίλη. Εκφράζοντας τη συμπαράσταση του ΚΚΕ στο «δίκαιο και σκληρό αγώνα» των εργαζομένων ο Θ. Παφίλης τόνισε: «Το ΚΚΕ σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα κόμματα λέει ότι οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να πληρώσουν ούτε ένα ευρώ για την κρίση. Το αντίθετο, πρέπει να πληρώσει το μεγάλο κεφάλαιο και οι εργαζόμενοι να διεκδικήσουν ουσιαστικές αυξήσεις και να μην αποδεχθούν αυτόν τον εξευτελισμό που υφίστανται από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, σε συνεργασία με τη Νέα Δημοκρατία και το ΛΑ.Ο.Σ. και με την ανοχή του ΣΥΡΙΖΑ».
Ο Θ. Παφίλης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα συντονισμένα πυρά που δέχονται οι εργαζόμενοι από το μαύρο μέτωπο κυβέρνησης - ΕΕ - εργοδοσίας, με τη συμπόρευση των δυνάμεων του «ευρωμονόδρομου», στις περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, στην επίθεση σε εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, στις φοροεπιδρομές, στο σχέδιο «Καλλικράτης». Και κατέληξε καλώντας τους: «Ολοι μαζί, σε συντονισμό - το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ θα είναι εδώ -, να παλέψουμε και για να μείνει ανοιχτό το εργοστάσιο αλλά και για να λυθούν τα συνολικά προβλήματα των εργαζομένων. Αυτός είναι ο ένας δρόμος. Ο άλλος οδηγεί στην εξαθλίωση, στη φτώχεια και την καταστροφή. Αν όμως το αποφασίσει ο εργαζόμενος και το πιστέψει, μπορεί να αλλάξει τα πάντα. Γιατί παραγωγή χωρίς τον εργαζόμενο δε γίνεται. Χωρίς τον εργοδότη γίνεται!».
Την ώρα που οι εξελίξεις στον κλάδο της Ενέργειας αποτυπώνουν πώς η ανάπτυξη υπέρ των μονοπωλίων χτυπά, αφ' ενός, τα εργατικά δικαιώματα και, αφ' ετέρου, την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, η συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ κάνει ό,τι μπορεί για την καθυπόταξη των εργαζομένων, όπως αποτυπώνεται και στην προετοιμασία του 33ου συνεδρίου που ξεκινά αύριο.
Οπως καταγγέλλει η «Αγωνιστική Συνεργασία» το Συνέδριο σημαδεύεται από νοθεία, μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά, με ευθύνη των παρατάξεων της πλειοψηφίας (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΣΑΔ (ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ)). Ορισμένα μόνο παραδείγματα:
Συνολικά, υπολογίζεται πως ο αριθμός των νόθων αντιπροσώπων κυμαίνεται από 35 έως 40, μεγαλύτερος από κάθε άλλη φορά. Τους αντιπροσώπους αυτούς καρπώνονται αναλογικά ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΣΑΔ.
Οι εργαζόμενοι, τονίζει η «Αγωνιστική Συνεργασία», «με την πείρα που έχουν αποκτήσει όλο το προηγούμενο διάστημα, δεν πρέπει να έχουν αυταπάτες για τα αποτελέσματα του συνεδρίου της ΓΕΝΟΠ, για το ρόλο του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού». Πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα και να καταδικάσουν το ρόλο αυτών των παρατάξεων. Να συμπορευτούν με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, το ΠΑΜΕ, για τη διεκδίκηση στόχων πάλης που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εργαζομένων, οι οποίοι «δε χωρούν στην ανταγωνιστικότητα των μονοπωλίων αλλά προϋποθέτουν την ανατροπή τους».
Σε σύσκεψη καλεί σήμερα όλους τους ναυτεργάτες η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ (Μπουμπουλίνας 21) στις 11 π.μ. Θέμα της σύσκεψης είναι η οργάνωση του αγώνα ενάντια στην πολιτική που τους πετάει έξω από τα καράβια.