ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 24 Ιούλη 2010
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΛΟΗΜΕΡΗ ΕΞΟΡΜΗΣΗ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Χιλιάδες επιβάτες άκουσαν το αγωνιστικό κάλεσμα του ΚΚΕ

Από το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα οι δυνάμεις της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά ενημέρωναν το λαό για το δικαίωμα στην ανάπαυση και την ανάγκη να ταξιδεύουν με σύγχρονα και ασφαλή πλοία με φτηνά εισιτήρια

Από τη χτεσινή εξόρμηση στον Πειραιά
Από τη χτεσινή εξόρμηση στον Πειραιά
Μπροστά στους καταπέλτες των ακτοπλοϊκών πλοίων, σε κάθε πύλη και σημείο του λιμανιού του Πειραιά, από την Ακτή Μιαούλη μέχρι την Ακτή Βασιλειάδη στη Δραπετσώνα, οι δυνάμεις της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά (ΚΟΠ) του ΚΚΕ, από τα ξημερώματα, που είχαν καθοριστεί τα πρώτα από τα συνολικά 33 προγραμματισμένα δρομολόγια, της χτεσινής μέρας, μέχρι τα μεσάνυχτα, έδιναν με αποφασιστικότητα τη μάχη της ενημέρωσης του επιβατικού κοινού.

Μοιράζοντας την ανακοίνωση της ΚΟΠ στους χιλιάδες επιβάτες, φώτιζαν την αιτία για τη δραματική εικόνα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Εδειχναν ότι η καπιταλιστική εκμετάλλευση των πλοίων, η αντιλαϊκή πολιτική που ανάγει σε «ιερό και όσιο» τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, είναι ο λόγος που οι εργαζόμενοι, οι λαϊκές οικογένειες αναγκάζονται να δίνουν κοντά ένα μισθό για ένα ταξίδι «πήγαινε - έλα» με τα ακτοπλοϊκά πλοία. Να ταλαιπωρούνται με καράβια υποσυντήρητα - όπως μαρτυρούν οι απανωτές βλάβες - υπερήλικα και ταξίδια «οδύσσειες», ενώ το χειμώνα ψάχνουν καράβι με το κιάλι.

Οι χιλιάδες κόσμου που πέρασαν από το λιμάνι «άκουσαν» το αγωνιστικό κάλεσμα του ΚΚΕ, την πολιτική του πρόταση, αυτή του άλλου δρόμου ανάπτυξης, που έχει τη δύναμη να επιβάλει ο λαός με την οργανωμένη πάλη του. Ανάπτυξη που έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο, κοινωνικοποιώντας τα βασικά και συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, για να γίνουν τα καράβια εργαλεία για τη λαϊκή ευημερία.

Κοντά 30% οι αυξήσεις των εισιτηρίων σε ένα χρόνο

Από το 2001 που το ΠΑΣΟΚ εναρμόνισε, με τη σύμφωνη γνώμη της ΝΔ και του ΣΥΝ, τον κανονισμό 3577/92 (άρση του καμποτάζ) της Ευρωπαϊκής Ενωσης με την ελληνική νομοθεσία και άρχισε η σταδιακή «απελευθέρωση» των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών, η κατάσταση που διαμορφώνεται στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αγγίζει τα όρια του εφιάλτη. Και μόνο οι τιμές στα εισιτήρια είναι αδιάψευστος μάρτυρας.

Στις αρχές του Ιούλη, λίγες μέρες δηλαδή πριν υπογραφτεί η κατάπτυστη συμφωνία ΓΣΕΕ - ΣΕΒ για τη δραστική μείωση στην πραγματικότητα των μισθών, οι αυξήσεις που επιβλήθηκαν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ακόμα και της οικονομικής θέσης ξεπερνούν σε σχέση με πέρσι το 30%. Ενδεικτικά από Πειραιά: Ακριβώς 33,50 ευρώ ήταν το εισιτήριο της οικονομικής θέσης για Πάρο και φέτος έφτασε τα 44 ευρώ. Αύξηση 31,34%! Για Νάξο πέρσι το εισιτήριο (πάντα της οικονομικής θέσης) ήταν 36,50 ευρώ και τώρα κοστίζει 46 ευρώ. Αύξηση 26%. Για Μύκονο το εισιτήριο έφτασε φέτος τα 40 ευρώ από 34,50 ευρώ που ήταν πέρσι. Αύξηση 15,9%.

Από το 2001, οπότε και άρχισε η σταδιακή «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και πάλι ενδεικτικά, τα στοιχεία δείχνουν τα εξής: Από Πειραιά για Ικαρία το εισιτήριο, πάντα της οικονομικής θέσης, ήταν 8,50 ευρώ, τώρα έφτασε τα 45,50 ευρώ, δηλαδή αύξηση (2001 - 2010) 435%! Για Σάμο από 10,27 ευρώ, τώρα είναι 50 ευρώ, ποσοστό αύξησης 411%! Για Νάξο ήταν 8,50 ευρώ, τώρα είναι 38 ευρώ. Ποσοστό αύξησης 441%!

Οι τιμές στα εισιτήρια, οι οποίες είναι μέρος της άγριας πολιτικής που καταληστεύει το εργατικό εισόδημα για την κερδοφορία του κεφαλαίου, στερούν από τις λαϊκές οικογένειες το δικαίωμα στην ξεκούραση. Είναι χαρακτηριστικά αυτά που ανέφεραν επιβάτες χτες καθώς επιβιβάζονταν στο πλοίο «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΙΘΑΚΗ» για Σύρο, Τήνο, Μύκονο. «Οι διακοπές φέτος θα είναι ολιγοήμερες. Δε φτάνουν τα λεφτά», ήταν η φράση που κυριαρχούσε. Ενώ ορισμένοι ένιωθαν και τυχεροί που κατάφεραν και φέτος να πάνε έστω και λίγες μέρες διακοπές.

Η ανακοίνωση της ΚΟΠ που κρατούσαν στο χέρι ανέγραφε:

«Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό, όχι εμπόρευμα. Με ισχυρό ΚΚΕ, με την οργάνωση της λαϊκής πάλης, μπορούμε να διεκδικήσουμε:

  • Διακοπές και αναψυχή για όλους τους εργαζόμενους. Δωρεάν διακοπές για όλα τα παιδιά των εργαζομένων, για τους συνταξιούχους και φτωχούς αγρότες.
  • Ασφαλή σύγχρονα πλοία. Η χώρα μας έχει όλες τις δυνατότητες να κατασκευάσει πλοία που να εξυπηρετούν τις συγκοινωνιακές ανάγκες.
  • Δραστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων.
  • Καθημερινή απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους για όλη τη διάρκεια του χρόνου.
  • Ναυτεργάτες με μισθούς και συντάξεις, εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους».

Και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Motion Team

Πανεξόρμηση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης από όπου χτες το απόγευμα εκατοντάδες εργαζόμενοι αναχώρησαν για τις ολιγοήμερες διακοπές τους, με το πλοίο «Διαγόρας», πραγματοποίησε η Κομματική Οργάνωση Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ. Τα μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ μοίρασαν το έντυπο υλικό του Κόμματος για το δικαίωμα στον ελεύθερο χρόνο και τις διακοπές. Μίλησαν με τους εργαζόμενους που συμμετείχαν στα εκδρομικά προγράμματα της εργατικής εστίας, αλλά και πολλούς άλλους που πραγματοποιούν ταξίδια «εξπρές», συμπιέζοντας το χρόνο των διακοπών στο σημαντικά μειωμένο εισόδημά τους.


ΜΕΓΑΛΟΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΣΤΗ ΖΩΝΗ
Θέλουν να ποινικοποιήσουν τον αγώνα των μεταλλεργατών

Εκδικάστηκε χτες αγωγή, που κατέθεσε εργολάβος αξιώνοντας να χαρακτηριστεί παράνομος και καταχρηστικός ο απεργιακός αγώνας των εργατών στην επιχείρησή του

Εντελώς αποθρασυμένοι από την άγρια αντιλαϊκή πολιτική και την επαίσχυντη συμφωνία ΓΣΕΕ - ΣΕΒ, που φουσκώνει τα πανιά της επιθετικότητάς τους, μερίδα μεγαλοεργολάβων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, όπως αποκαλύφθηκε περίτρανα χτες, επιχειρεί να ποινικοποιήσει τον αγώνα που δίνουν οι μεταλλεργάτες αυτήν την περίοδο για την υπογραφή της Τοπικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΤΣΣΕ) του 2010, να ανακόψει την αγωνιστική δράση του ταξικού τους σωματείου, του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, συσπειρωμένου στις γραμμές του ΠΑΜΕ!

Ετσι στην αίθουσα του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά, εκδικάστηκε η αγωγή που κατέθεσε για λογαριασμό συνολικά του σιναφιού του ο εργολάβος Στ. Ρισσάκης στον οποίο ανήκει η εταιρεία ΜΕΓΑΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΕ, αξιώνοντας να χαρακτηριστεί παράνομος και καταχρηστικός ο απεργιακός αγώνας με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, που έχουν ξεκινήσει οι μεταλλεργάτες της επιχείρησής του με απόφαση του Συνδικάτου τους, διεκδικώντας την υπογραφή της ΤΣΣΕ. Επίσης, να καταδικαστούν οι Σ. Πουλικόγιαννης και Θ. Αντωνίου, πρόεδρος και γραμματέας, αντίστοιχα, του Συνδικάτου σε ένα χρόνο φυλάκιση και πρόστιμο 9.500 ευρώ!

Την αγωγή του Στ. Ρισσάκη ενίσχυσε με πρόσθετη παρέμβαση η εργοδοτική Ενωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά, καταθέτοντας στο δικαστήριο ο πρόεδρός της Δ. Μεταξάς, ο οποίος είναι και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργοδοτικών Ενώσεων Ναυπηγοεπισκευαστών, για να γίνει έτσι φανερό ότι η υπόθεση δεν αφορά κάποια μεμονωμένη περίπτωση. Αλλά και ότι επιδιώκεται από μεγαλοεργολάβους να χτυπηθεί η ίδια η Τοπική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η οποία αποτελεί από τις μεγαλύτερες κατακτήσεις του κλάδου και μετράει για ολόκληρη την εργατική τάξη.

Να σημειωθεί ότι το Συνδικάτο Μετάλλου μετά την άρνηση της διοίκησης της εργοδοτικής Ενωσης να υπογράψει την ΤΣΣΕ, έχει ξεκινήσει αγώνα για την υπογραφή της Σύμβασης με κάθε επιχείρηση ξεχωριστά. Η Σύμβαση προβλέπει και αυξήσεις 5% στο μεροκάματο. Μέχρι τώρα έχουν υπογράψει όλες οι επιχειρήσεις που έχουν αυτήν την περίοδο δουλειά (78) εκτός από την ΜΕΓΑΤΕΧΝΙΚΑ.

Ανοιχτή πρόκληση προς τους εργαζόμενους, αποτέλεσαν οι καταθέσεις των εργοδοτών, όπου ο Δ. Μεταξάς έφτασε να πει «ότι θα έπρεπε να μας πληρώνουν από πάνω οι εργαζόμενοι», αλλά και το σκεπτικό της αγωγής που δικαζόταν. Αναφέρει ως «κατηγορία» ότι το Συνδικάτο «αναπτύσσει τη συνδικαλιστική του δράση κατευθυνόμενο απροκάλυπτα από συγκεκριμένη πολιτική παράταξη, με αποτέλεσμα να μετέρχεται πολλές φορές μεθόδους και πρακτικές (....) που την μετατρέπουν σε μακρύ και ευέλικτο βραχίονα πολιτικών επιδιώξεων, εναρμονισμένων με τη φιλοσοφία και την ιδεολογία μιας άλλης πολιτικής και ιδεολογικής κοσμοθεωρίας»!

Από την πλευρά των εργαζομένων, κατέθεσαν ο Μ. Σημαντίρης, μέλος της Διοίκησης του Συνδικάτου και ο Ν. Ξουράφης, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Πειραιά, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ, από τους οποίους έγινε πεντακάθαρο ότι τα όσα σχεδιάζονται σε βάρος των εργατών της Ζώνης δε θα περάσουν.

Η απόφαση θα εκδοθεί τη Δευτέρα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ