ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 28 Ιούλη 2000
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΓΑΛΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ
Δεν τους αρκούν τα 2,2 τρισεκατομμύρια

Θετικά, αλλά... ανεπαρκή βρήκε η ηγεσία του ΣΕΒ τα μέτρα (γενναίες κρατικές επιδοτήσεις και επιχορηγήσεις), που θα δοθούν στις επιχειρήσεις, με πρόσχημα την αντιμετώπιση της ανεργίας, την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα

«Στη σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν αρκούν μόνο αυτά». Αυτή είναι η θέση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών απέναντι στα τρισεκατομμύρια που εγγυήθηκε προς το μεγάλο κεφάλαιο η κυβέρνηση, στα πλαίσια της εξειδίκευσης των δράσεων του Γ΄ ΚΠΣ στους τομείς που εποπτεύει το υπουργείο Ανάπτυξης. Τα 2,2 τρισεκατομμύρια δραχμές που θα βάλει στην τσέπη του το μεγάλο κεφάλαιο για την επόμενη εξαετία, μόνο από τα κονδύλια του Γ΄ ΚΠΣ, σύμφωνα με τον Οδ. Κυριακόπουλο, «είναι ένα καλό εργαλείο, αλλά δεν είναι και το παν. Αν δεν υπάρξουν και άλλα μέτρα, τότε δε θα υπάρξει το αναμενόμενο αποτέλεσμα», σημείωσε στα πλαίσια της χτεσινής συνάντησης με τους εκπροσώπους του Τύπου.

Αναφορικά με την προχτεσινή εξαγγελία του υπουργού Ανάπτυξης, Ν. Χριστοδουλάκη, ότι από τα 2,2 τρισεκατομμύρια δραχμές θα προκύψουν 100.000 νέες διατηρήσιμες θέσεις εργασίας, τα στελέχη του ΣΕΒ κρυφογελούσαν, υποδηλώνοντας με νόημα ότι κανείς δεν πιστεύει πως θα δημιουργηθούν οι προαναφερθείσες θέσεις εργασίας. Μάλιστα, μετά την ολοκλήρωση της συνέντευξης ο Ν. Αναλυτής, ερωτηθείς σχετικά, απάντησε ειρωνικά ότι «κάθε χρόνο χάνουν τη δουλιά τους 100.000 περίπου εργαζόμενοι και άλλοι τόσοι βρίσκουν καινούρια δουλιά. Αν λοιπόν ληφθεί αυτός ο αριθμός υπόψη, τότε όντως προκύπτουν 100.000 νέες εργασίας»!

Αξιοποιώντας την πολιτική τού «πάρτα όλα» της κυβέρνησης απέναντι στο μεγάλο κεφάλαιο, η ηγεσία του ΣΕΒ απαίτησε την ικανοποίηση των αξιώσεών της για μέτρα στην κατεύθυνση:

  • ιδιωτικοποίησης του συνόλου του δημοσίου τομέα
  • ανατροπής των εργασιακών σχέσεων
  • κατεδάφισης της κοινωνικής ασφάλισης
  • ριζικής αναμόρφωσης του εκπαιδευτικού συστήματος, αφού, κατά το ΣΕΒ, οι νέοι που εισέρχονται στην αγορά εργασίας, δεν έχουν τα απαραίτητα εφόδια για να ανταποκριθούν στις σημερινές αυξημένες ανάγκες των νέων τεχνολογιών και της παγκοσμιοποίησης.

Μαζί με αυτά, οι βιομήχανοι θέτουν και μια σειρά από θεσμικές αλλαγές στα ζητήματα που αφορούν τους οικονομικούς μετανάστες, την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης για τις επιχειρήσεις, πάταξη της διαφθοράς, υπερκερασμό των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, αλλαγή τρόπου λειτουργίας του ΟΑΕΔ.

Αναφορικά με τα ζητήματα ανατροπής των εργασιακών σχέσεων η ηγεσία του ΣΕΒ, εμφανίστηκε να συμφωνεί με την πλειοψηφία της ΓΣΕΕ για την προώθηση του «κοινωνικού διαλόγου» και εξέφρασε την αγωνία της μήπως διαταραχθεί το κλίμα της εργασιακής ειρήνης. Ωστόσο, μετά την ολοκλήρωση της συνέντευξης, στέλεχος του ΣΕΒ διέρρεε ότι οι βιομήχανοι «δεν μπορούν να καταλάβουν για ποιο λόγο η κυβέρνηση προχωράει τέτοιο καιρό στη λήψη αυτών των μέτρων» και σημείωσε ότι «στη βιομηχανία δεν τίθεται ζήτημα διευθέτησης του χρόνου εργασίας, αφού ήδη εφαρμόζεται»! Μάλιστα, σε μια προσπάθεια να στηρίξει τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ, σημείωνε ότι «αυτό που θέλουμε είναι η διατήρηση της εργασιακής ειρήνης», καθώς επίσης ότι «δεν αντιμετωπίζουμε κανένα πρόβλημα με τη ΓΣΕΕ, καθώς είναι αξιόπιστος συνομιλητής». Προχωρώντας ακόμη πιο πέρα και πιθανολογώντας για την τακτική της κυβέρνησης ανέφερε ότι «η κυβέρνηση, υπό το άγχος της αύξησης της ανεργίας, που τα επόμενα χρόνια θα ανέλθει στο 14%, προσπαθεί τώρα να πάρει μέτρα και στην περίπτωση που οι εργαζόμενοι αντιδράσουν και δεν περάσουν αυτά τα μέτρα, τότε, όταν θα έχει αυξηθεί η ανεργία, θα ρίξει τα βάρη στους εργαζόμενους»!

Αυτές είναι οι απόψεις στελέχους του ΣΕΒ, σε καμία περίπτωση δεν ειπώθηκαν τυχαία. Οι βιομήχανοι δεν αγωνιούν για την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων επειδή σκέφτονται τους εργαζόμενους, αλλά επειδή θέλουν τη διατήρηση της εργασιακής ειρήνης. Οπως παραδέχτηκε και το εν λόγω στέλεχος του ΣΕΒ, «η διευθέτηση του χρόνου εργασίας στη βιομηχανία υφίσταται»! Τη στιγμή λοιπόν που δεν «καίγονται» άμεσα για τη λήψη ακόμα πιο σκληρών αντιλαϊκών μέτρων, επιδιώκουν να στηρίξουν τον πρόεδρο της ΓΣΕΕ που έχει καταστεί «προνομιακός εταίρος». Διότι, όταν ενταθούν τα αντεργατικά μέτρα, η θέση του προέδρου της ΓΣΕΕ κινδυνεύει, αφού με το ρόλο που διαδραματίζει «βάζει πλάτη» για να περάσουν οι αντεργατικές επιλογές και οι εργαζόμενοι αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά. Γι' αυτό το λόγο, λοιπόν, οι βιομήχανοι έθεσαν υπό την προστασία τους τον Χρ. Πολυζωγόπουλο.

Παράλληλα οι βιομήχανοι, εκφράζουν σε ένα βαθμό και την «πικρία» τους, που λόγω των εξελίξεων στην οικονομία σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει υποβαθμίσει κάπως το ρόλο του παραδοσιακού βιομηχανικού σκηνικού. Τώρα η προτεραιότητα έχει δοθεί στο χρηματιστικό κεφάλαιο και τα αντεργατικά μέτρα, ως επί το πλείστον, για τα συμφέροντα του χρηματιστικού κεφαλαίου λαμβάνονται...

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Παραπλανητικές οι ενδεικτικές τιμές»

«Μόνο στα κεφάλια των ιθυνόντων του υπουργείου Ανάπτυξης και σε απειροελάχιστα πρατήρια που επιδοτούνται για λόγους εξοντωτικού ανταγωνισμού με διάφορους τρόπους ώστε να πωλούν κάτω της τιμής αγοράς» ισχύουν οι ενδεικτικές τιμές στα υγρά καύσιμα που ανακοινώνει το υπουργείο Ανάπτυξης. Τη συγκεκριμένη καταγγελία την κάνει η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας (ΟΒΕ), σημειώνοντας ότι οι ενδεικτικές τιμές είναι «εντελώς παραπλανητικές και καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα».

Στην ανακοίνωση - καταγγελία της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών τονίζεται ότι όντως υπάρχουν στα πρατήρια διαφορετικές τιμές από τις ενδεικτικές τιμές, διότι το υπουργείο Ανάπτυξης δε λαμβάνει υπόψη το «πραγματικό κέρδος των εταιριών χονδρικής», αναφέροντας ότι «σήμερα οι τιμές πώλησης των εταιριών προς τα πρατήρια κυμαίνονται για τη σούπερ από 277,6 έως 264 δραχμές το λίτρο, ενώ για την αμόλυβδη 263,4, έως 247,2. Την ίδια στιγμή η ενδεικτική τιμή (Λεκανοπέδιο Αττικής και Ν. Θεσσαλονίκης) για τη σούπερ είναι 257,3 και για την αμόλυβδη 240,5» και θέτει το ερώτημα «ποιος βενζινοπώλης μπορεί να πουλά φθηνότερα από ό,τι αγοράζει για να προσεγγίζει τις ενδεικτικές τιμές;».

Σε ό,τι αφορά το φαινόμενο όταν ανακοινώνονται αυξήσεις να περνάνε αμέσως, ενώ οι μειώσεις να καθυστερούν, η ΟΒΕ σημειώνει ότι έχει παρατηρηθεί πως σε κάθε προαναγγελλόμενη μείωση, συνήθως κάθε Δευτέρα, οι καταναλωτές αναβάλλουν τον εφοδιασμό μέχρι την Πέμπτη περιμένοντας τις μειώσεις, ωστόσο όμως οι δεξαμενές των πρατηρίων έχουν αποθέματα καυσίμων που έχουν αγοραστεί ακριβά και οι μειώσεις εμφανίζονται όταν εξαντληθούν αυτά τα αποθέματα. Οταν όμως προαναγγέλλεται άνοδος των τιμών, οι καταναλωτές επισπεύδουν τον εφοδιασμό, οι δεξαμενές αδειάζουν, με αποτέλεσμα κάθε Πέμπτη να γίνεται αυτόματη εμφάνιση της ανόδου των τιμών μαζί με το νέο ανεφοδιασμό των πρατηρίων.

Σε άλλο σημείο η ΟΒΕ επισημαίνει ότι οι αποκλίσεις από πρατήριο σε πρατήριο οφείλονται αποκλειστικά στην ανεξέλεγκτη πολιτική τιμών των εταιριών, οι οποίες από πρατήριο σε πρατήριο μπορούν να πωλούν σε εντελώς διαφορετικές τιμές. Αναφορικά με τα «καπέλα» στις τιμές σε διάφορες τουριστικές και απομονωμένες περιοχές, η ΟΒΕ, απευθυνόμενη στο υπουργείο Ανάπτυξης, υπενθυμίζει ότι «η διαμόρφωση των τιμών είναι ελεύθερη και τα ηθικά κηρύγματα να τα απευθύνει στους άλλους εμπλεκομένους που κερδίζουν διπλά και τριπλά ποσοστά σε κάθε λίτρο από τους βενζινοπώλες».

Νομοσχέδιο για το πλασματικό ενέχυρο

Νομοσχέδιο για το πλασματικό ενέχυρο, δηλαδή ενέχυρο σε κινητά χωρίς παράδοση, καθώς και άλλες συμβάσεις ασφάλειας, ενεχυριάσεις και εξασφαλιστικές εκχωρήσεις απαιτήσεων προωθεί το υπουργείο Δικαιοσύνης για ψήφιση στη Βουλή. Με το νέο νομοθετικό μέτρο, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης Μ. Σταθόπουλος, γίνεται προσπάθεια αφ' ενός για διεύρυνση της πιστοληπτικής ικανότητας των οφειλετών (επιχειρήσεων και επαγγελματιών) και αφ' ετέρου η πληρέστερη εξασφάλιση των ασφαλιζόμενων απαιτήσεων των δανειστών (πιστωτικών οργανισμών).

Η διεύρυνση της πιστοληπτικής ικανότητας των οφειλετών επιτυγχάνεται με τη δυνατότητα ενεχυρίασης κινητών, χωρίς παράδοση της κατοχής τους. Αυτό μπορεί να συμβεί με τη δυνατότητα διατήρησης από τους οφειλέτες της εξουσίας διάθεσης των αντικειμένων της ασφάλειας και ταυτόχρονη αντικατάστασή τους με άλλα παρόμοιας αξίας (κυμαινόμενη ασφάλεια).

Η εξασφάλιση των απαιτήσεων από τους δανειστές επιτυγχάνεται με την εισαγόμενη δυνατότητα δημοσίευσης της συμφωνίας παροχής ασφάλειας. Με τη νέα ρύθμιση γίνεται εισαγωγή του συστήματος δημοσιότητας των ασφαλειών σε κινητά, απαιτήσεις ή άλλα δικαιώματα με εγγραφή τους σε δημόσια βιβλία, όπως ως τώρα τα βιβλία υποθηκών για ασφάλειες επί ακινήτων.

Ως ενεχυροφυλάκια, μέχρι την ίδρυσή τους με προεδρικό διάταγμα, ορίζονται τα κατά τόπους υποθηκοφυλακεία ή κτηματολογικά γραφεία που λειτουργούν σήμερα στα πρωτοδικεία.

Το νομοσχέδιο κατά τον υπουργό Δικαιοσύνης Μ. Σταθόπουλο εισάγει τέσσερις θεσμούς:

  • Ρυθμίζεται το πλασματικό ενέχυρο ή κατά τον χρησιμοποιούμενο στο σχέδιο περισσότερο δόκιμο προσδιορισμό, το «ενέχυρο σε κινητά χωρίς παράδοση». Μέχρι τώρα για να αξιοποιηθεί ένα πράγμα, έπρεπε να δοθεί στην τράπεζα, ενώ τώρα πλέον μπορεί να το κρατήσει ο κάτοχός του.
  • Επεκτείνεται η θεσπιζόμενη για το εν λόγω ενέχυρο δημοσιότητα και στην πώληση κινητών με τον όρο της διατήρησης της κυριότητας.
  • Καθιερώνεται η δημοσιότητα και στην ενεχυρίαση ή εκχώρηση επιχειρηματικών απαιτήσεων και δικαιωμάτων (άυλα αγαθά) με την εγγραφή σε δημόσια βιβλία.
  • Αναγνωρίζεται και ρυθμίζεται η «κυμαινόμενη ασφάλεια», ως ειδική μορφή ασφάλειας σε κινητά και σε δικαιώματα, καθώς γίνεται με το ίδιο καθεστώς δημοσιότητας.

Στη χτεσινή συνέντευξη ο υπουργός Δικαιοσύνης ανακοίνωσε ότι σύντομα θα είναι έτοιμο άλλο ένα νομοσχέδιο που αφορά τις ηλεκτρονικές υπογραφές. Με το νομοσχέδιο αυτό, θα κατοχυρώνεται και η ηλεκτρονική υπογραφή, η οποία σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορεί να αντικαταστήσει τη χειρόγραφη υπογραφή. Επίσης, το υπουργείο Δικαιοσύνης ετοιμάζει και νομοσχέδιο σχετικά για τις συμβάσεις που γίνονται με διαγωνισμό είτε για την προμήθεια αγαθών είτε για εκτέλεση δημοσίων έργων και θα αφορά κυρίως τους διαγωνισμούς στους οργανισμούς ενέργειας, ύδατος και τηλεπικοινωνιών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ