ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 31 Μάη 2014
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
Δράσεις ενάντια στις συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων

Συνεχίζονται τις επόμενες μέρες οι κινητοποιήσεις γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών

Στιγμιότυπο από πρόσφατη κινητοποίηση
Στιγμιότυπο από πρόσφατη κινητοποίηση
Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις γονιών και εκπαιδευτικών, που βλέπουν στις προωθούμενες συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων νέα επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.

Με δράσεις ενημέρωσης, παραστάσεις διαμαρτυρίας, κλείσιμο σχολείων δηλώνουν ότι θα μπουν φραγμός στη συρρίκνωση των σχολείων, προβάλλοντας παράλληλα αιτήματα για ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών των σχολείων και των μαθητών.

Χτες το μεσημέρι, στο πλαίσιο του κοινού προγράμματος δράσεών τους, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου» και η Ενωση Γονέων της πόλης έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής. Μαζί τους βρέθηκαν εκπρόσωποι από πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών και άλλες Ενώσεις γονέων. Σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, από τη συνάντηση με τον διευθυντή προέκυψε το ενδεχόμενο επανεξέτασης της λίστας των δημοτικών και νηπιαγωγείων που - σύμφωνα με το ΦΕΚ 1329/26 Μάη 2014 - καταργούνται και συγχωνεύονται. Ωστόσο, δήλωναν ότι δεν πρόκειται να εφησυχάσουν αλλά θα κλιμακώσουν τις αντιδράσεις και τις πιέσεις ώστε να μην προχωρήσει αυτό το αντιεκπαιδευτικό μέτρο.

Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων συνδέονται άμεσα με την οικοδόμηση του νέου σχολείου της αγοράς καθώς η εφαρμογή του προβλέπει σχολικές μονάδες με οργανικότητα μεγαλύτερη από 10θέσια. Ανοίγει δε το δρόμο για κατάργηση οργανικών θέσεων, στοίβαγμα μαθητών σε πληθωρικά τμήματα, υποβάθμιση της μορφωτικής διαδικασίας.

Στο μεταξύ, πρωτοβουλίες συντονισμού και κοινής δράσης αναπτύσσονται σε διάφορες περιοχές της χώρας. Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη», τη Δευτέρα 2 Ιούνη, καλεί σε σύσκεψη στο χώρο των 9ου και 16ου Δημοτικών Σχολείων Βύρωνα που συμπεριλαμβάνονται στον κατάλογο των 6 συνολικά δημοτικών του δήμου που γίνονται 3 πολυπληθή σχολεία. Την ίδια μέρα, στις 7 το απόγευμα, διοργανώνεται πικετοφορία στους δρόμους του Βύρωνα μαζί με γονείς και μαθητές, με σημείο εκκίνησης την πλατεία Ταπητουργείου.

Σε κλείσιμο του 5ου και του 22ου δημοτικών Κερατσινίου, τα οποία συγχωνεύονται στο 5ο δημοτικό, προχώρησαν χτες το πρωί γονείς και μαθητές των σχολείων. Με συνθήματα και πανό από νωρίς το πρωί διεκδικούσαν σχολεία ανοιχτά, δημόσια δωρεάν Παιδεία, ενώ κατήγγειλαν την πολιτική που θέλει τους γονείς πελάτες, αμόρφωτα παιδιά, σχολεία - μαγαζιά. Την Τρίτη 3 Ιούνη, στις 9.30 π.μ., η Ενωση Γονέων Κερατσινίου καλεί σε συμμετοχή σε συλλαλητήριο στην πλατεία Κοραή στον Πειραιά μαζί με άλλα σχολεία και πορεία στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.

Προς συγχωνεύσεις γυμνασίων, λυκείων και ΕΠΑΛ

Στο μεταξύ, αναμένεται η αντίστοιχη απόφαση για συγχωνεύσεις - καταργήσεις γυμνασίων - λυκείων και ΕΠΑΛ. Σύμφωνα με το σχέδιο απόφασης που έχει δημοσιοποιηθεί αλλά δεν αποτελεί το οριστικό κείμενο, από τη σχολική χρονιά 2014 - 2015 προβλέπονται συγχωνεύσεις 16 γυμνασίων και λυκείων σε Υμηττό, Καλλιθέα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη και Καβάλα και άλλων 12 ΕΠΑΛ σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Αριδαία και Τρίπολη. Επίσης, προβλέπεται η κατάργηση ενός εσπερινού γυμνασίου στη Σπάρτη και 3 ΕΠΑΛ σε Κύθνο, Κορινθία και Λακωνία.

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων πραγματοποίησαν οι πέντε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, χτες το μεσημέρι, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.

Από τις 2 το μεσημέρι και για περίπου μία ώρα παρέμειναν έξω από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, έχοντας στο πλευρό τους και μαθητές σχολείων, απαιτώντας: Καμία συγχώνευση ή κατάργηση σχολείου. Οχι στη συνεχιζόμενη υποβάθμιση της δημόσιας δωρεάν Παιδείας. Οχι στις διαθεσιμότητες - απολύσεις. Να καταργηθούν η «τράπεζα θεμάτων» στο Λύκειο και το νέο εξεταστικό σύστημα. Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν Παιδεία.

Στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, προβλέπεται συγχώνευση των 1ου και 2ου Εσπερινών ΓΕΛ, των 1ου και 9ου ΕΠΑΛ, των 8ου και 10ου ΕΠΑΛ και 13ου και 17ου Γυμνασίων. Οι συνδικαλιστές των πέντε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης κατήγγειλαν ότι πρόκειται για νέα συμβολή στην υλοποίηση του «σχολείου της αγοράς», που θα εκπαιδεύει ένα υποταγμένο, ημικαταρτισμένο, φθηνό εργατικό δυναμικό για να υπηρετήσει το βασικό στόχο ΕΕ και μεγάλων επιχειρήσεων για ακόμα περισσότερα κέρδη εις βάρος των εργαζομένων. Οπως σημειώνουν μεταξύ άλλων, μιλάμε για 35άρια τμήματα, αντιπαιδαγωγικό περιβάλλον, έξωση των μαθητών από το σχολείο και παράδοση των κτιρίων στα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Με μπαλώματα οι εξετάσεις στα ΕΠΑΛ

Ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικούς από ΙΕΚ αναζητά το υπουργείο Παιδείας για τις εξετάσεις των μαθητών των ΕΠΑΛ. Οταν το υπουργείο Παιδείας το περασμένο καλοκαίρι πέταξε σε διαθεσιμότητα τους εκπαιδευτικούς που δίδασκαν τα μαθήματα ειδικοτήτων των Τομέων Υγείας - Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών, είχε υποτίθεται προβλέψει ότι οι μαθητές της Β' και Γ' τάξης των συγκεκριμένων ειδικοτήτων θα ολοκλήρωναν τη φοίτησή τους. Ομως τώρα έχουμε τον επίλογο μιας χρονιάς κατά την οποία τα μαθήματα των παραπάνω ειδικοτήτων ουσιαστικά δεν διδάχτηκαν, ενώ από πολλές περιοχές διατυπωνόταν το ερώτημα πώς οι μαθητές θα μπορέσουν να εξεταστούν σε αντικείμενα που δεν διδάχτηκαν επαρκώς.

Στο άρθρο 45 του πρόσφατου νόμου για τις λαϊκές αγορές ορίζεται ότι «με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατά το σχολικό έτος 2013-2014 και προκειμένου για την ομαλή διεξαγωγή των προαγωγικών, απολυτήριων και πανελλαδικών εξετάσεων στα ΕΠΑ.Λ και τις ΕΠΑ.Σ δύναται να διατίθεται ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευτικών των ειδικοτήτων του άρθρου 82 του ν.4172/2013 της μη τυπικής εκπαίδευσης στην τυπική εκπαίδευση».

Στις 22 Μάη, δημοσιεύτηκε απόφαση του υπουργού Παιδείας με την οποία αποσπά 704 ωρομίσθιους εκπαιδευτές από τα Δημόσια ΙΕΚ της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης, «για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ, των Διευθύνσεων Β/θμιας Εκπαίδευσης της επικράτειας μέχρι τη λήξη του εκπαιδευτικού έτους».

Συνολικά 1.793 εκπαιδευτικοί των 50 καταργημένων ειδικοτήτων τέθηκαν σε διαθεσιμότητα στις 22 Ιούνη του προηγούμενου χρόνου. Για 85 από αυτούς έχει ήδη διακοπεί η μισθοδοσία από τις 22 Μάρτη 2014, ενώ για 1.708 έχει γίνει παράταση της διαθεσιμότητας.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Τη Δευτέρα με μαθήματα κατεύθυνσης

Eurokinissi

Με την εξέταση των υποψηφίων σε μαθήματα γενικής παιδείας συνεχίστηκαν χτες οι πανελλαδικές εξετάσεις. Οι υποψήφιοι των γενικών λυκείων εξετάστηκαν σε Βιολογία, Φυσική, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Ιστορία.

Σε σχόλιό της για τα θέματα Ιστορίας, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι είναι «κατανοητά, διατυπωμένα με σαφήνεια και καλύπτουν περιορισμένο μέρος της εξεταστέας ύλης». Σε ό,τι αφορά τα θέματα της δεύτερης ομάδας, σημειώνει ότι τα κείμενα που δόθηκαν στους υποψηφίους «λειτουργούν συμπληρωματικά ή επεξηγηματικά, επαναλαμβάνοντας στοιχεία του εγχειριδίου. Συνεπώς, προσφέρονται για αναπαραγωγική παρά για συνθετική διαδικασία. Δεν προωθούν την ιστορική σκέψη και συνείδηση και περιορίζονται σε στρατιωτικά και πολιτικά γεγονότα».

Για τα θέματα των Μαθηματικών, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία σχολιάζει ότι τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο της ύλης, παρουσιάζουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, είναι συμβατά με το χαρακτήρα ενός μαθήματος Γενικής Παιδείας. Σημειώνει δε ότι «υπάρχουν ερωτήματα τα οποία δίνουν τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν οι μαθητές που είναι καλύτερα προετοιμασμένοι».

Αντίστοιχα, για τα θέματα της Φυσικής, η Ενωση Ελλήνων Φυσικών εκτιμά ότι καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης, δεν έχουν επιστημονικά λάθη και είναι διατυπωμένα με σαφήνεια χωρίς να κρύβουν παγίδες για τους μαθητές, έχουν την απαιτούμενη διαβάθμιση ως προς την επεξεργασία τους και ότι ένας σωστά προετοιμασμένος μαθητής μπορεί να διεκδικήσει το άριστα.

Βατά, με διαβάθμιση δυσκολίας και από ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης κρίνει τα θέματα της Βιολογίας η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων. Οπως αναφέρει, «τα περισσότερα θέματα απαιτούσαν απλή ανάκληση γνώσης, ενώ ορισμένα απαιτούσαν κριτική και σφαιρική προσέγγιση των βιολογικών εννοιών. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές με γνώση και κατανόηση της εξεταζόμενης ύλης μπορούσαν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις απαιτήσεις της εξέτασης, παρά τα προβλήματα κάποιων εκφωνήσεων». Η ΠΕΒ σημειώνει ότι «η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΕ θα συμβάλει σημαντικά στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, καθώς και πάλι οι παρεχόμενες οδηγίες δεν είναι επαρκείς».

Οι εξετάσεις συνεχίζονται τη Δευτέρα, 2 Ιούνη, με Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης και Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ