ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 11 Δεκέμβρη 2009
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΕ ΓΙΑ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Μεθοδεύει την κυριαρχία της «μαύρης» εργασίας

Να πάψει η ελληνική ιθαγένεια να αποτελεί προϋπόθεση για την κάλυψη και των θέσεων πλοιάρχου και υποπλοιάρχου απαιτεί το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

Την επέλαση του εφοπλιστικού κεφαλαίου στο σύνολο των ναυτεργατικών δικαιωμάτων έρχεται να ενισχύσει απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που δημοσιοποιήθηκε χτες, σύμφωνα με την οποία δε διασφαλίζεται πλέον ούτε η θέση του Ελληνα πλοιάρχου στα πλοία με ελληνική σημαία!

Η σχετική απόφαση είναι η «C-460/08, Επιτροπής κατά Ελλάδας» με τίτλο: «Παράβαση κράτους μέλους - Πλοίαρχοι και υποπλοίαρχοι - Απαίτηση της ιθαγένειας του κράτους μέλους της σημαίας του πλοίου». Προβλέπει ότι «η Ελληνική Δημοκρατία, διατηρώντας στη νομοθεσία της την απαίτηση της ελληνικής ιθαγένειας για την πρόσβαση στις θέσεις πλοιάρχου και αξιωματικού (υποπλοιάρχου) σε όλα τα υπό ελληνική σημαία πλοία, παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από το άρθρο 39 ΕΚ», το οποίο άρθρο 39 «καθιερώνει την αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας των εργαζομένων και την κατάργηση κάθε διακρίσεως λόγω ιθαγενείας μεταξύ των εργαζομένων των κρατών μελών».

Η απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης σε συνδυασμό με τον Κοινοτικό κανονισμό 3577/92 που αφορά στις εσωτερικές θαλάσσιες ενδομεταφορές, ο οποίος, εκτός όλων των άλλων, προβλέπει για τα επιβατηγά πλοία, οργανικές συνθέσεις όπου οι ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα θα είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού και το υπόλοιπο πλήρωμα θα αποτελείται από χαμηλόμισθους, ανασφάλιστους, τον οποίο εναρμόνισαν με την ελληνική νομοθεσία οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, στα πλαίσια της αντιλαϊκής πολιτικής, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα σε βάρος των ναυτεργατών της χώρας, που τινάζει στον αέρα κάθε εργασιακό δικαίωμα και τις θέσεις εργασίας. Ηδη οι ακτοπλόοι εφοπλιστές απαιτούν με απανωτές επιστολές το διωγμό των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα από τα πλοία, το επιβατηγό πλοίο «CRUISE EUROPA» του ομίλου Γκριμάλντι, μεγαλομετόχου των «Μινωικών Γραμμών», εκτελεί τη γραμμή Πάτρα - Ιταλία με πλήρωμα που στην πλειοψηφία του αποτελείται από ανασφάλιστους χαμηλόμισθους ναυτεργάτες, ενώ οι «Μινωικές» έχουν αρχίσει να πετάνε έξω από τα ακτοπλοϊκά τους πλοία τους ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (θαλαμηπόλους, μαγείρους, κλπ).

Στο πλευρό τους η ΠΝΟ

Στην ολομέτωπη επίθεση που δέχονται οι ναυτεργάτες από το «μαύρο» μέτωπο εφοπλιστών και των πολιτικών τους εκπροσώπων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΕΕ, έχει ευθυγραμμιστεί και η υποταγμένη πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ. Χτες αποφάσισε να λήξει τις κινητοποιήσεις στα πλοία των «Μινωικών», επειδή την «ικανοποίησε» η πρόταση της εταιρείας να ναυτολογήσει στο πλοίο «CRUISE EUROPA» 67 Ελληνες ναυτεργάτες - σε σύνολο πληρώματος 142 - με την προϋπόθεση ότι ανάμεσα στους 67 δε θα συμπεριλαμβάνονται αξιωματικοί (πλοίαρχος και μηχανικός)! Την απόφαση αυτή κατήγγειλε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Σ. Τσιμπόγλου, μέλος της διοίκησης, ο οποίος αποχώρησε από τη συνεδρίαση.

ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καλούν τους ναυτεργάτες να κάνουν δική τους υπόθεση την οργάνωση και περιφρούρηση της απεργίας στις 17 του Δεκέμβρη, ώστε να αποτελέσει εφαλτήριο κλιμάκωσης των απεργιακών αγώνων για την απόκρουση της ολομέτωπης επίθεσης που δέχονται.

«ELITE»
«Στον αέρα» 250 εργαζόμενοι

Απαντώντας αγωνιστικά στην εργοδοσία που διαγράφει άγνωστο το μέλλον τους, εξέλεξαν εργοστασιακή επιτροπή ενώ σήμερα προχωρούν σε συνέλευση

Στον «αέρα» βρίσκονται οι 250 εργαζόμενοι ενός απ' τα μεγαλύτερα εργοστάσια υποδηματοποιίας της χώρας, της ELITE. Σε χτεσινή σύσκεψη που συγκάλεσε η εργοδοσία, ενημέρωσε τους εργαζόμενους πως βρίσκεται σε δεινή θέση, πως οι τράπεζες δεν τη χρηματοδοτούν και η επιχείρηση δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της.

Η εργοδοσία επισήμανε με νόημα πως «η αυριανή μέρα δε θα είναι σαν τη χτεσινή», αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. Η εταιρεία χρωστά στους εργαζόμενους τα δεδουλευμένα του Νοέμβρη, ενώ όπως η ίδια δήλωσε θα προσπαθήσει να εξασφαλίσει το δώρο Χριστουγέννων. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως δεν μπορεί να προμηθευτεί ούτε καν τα απαραίτητα υλικά.

Οι εργαζόμενοι χτες εξέλεξαν εργοστασιακή επιτροπή και μαζί με το Συνδικάτο Κλωστοϋφαντουργών, Ιματισμού και Δέρματος Νομού Αττικής. Σήμερα προχωρούν σε γενική συνέλευση για να καθορίσουν την πάλη τους, διεκδικώντας τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και την καταβολή των δεδουλευμένων σαν πρώτα αιτήματα. Επίσης, τη Δευτέρα έχει οριστεί τριμερής συνάντηση στο υπουργείο Απασχόλησης και στις 11 π.μ., την ίδια μέρα, οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση έξω από το υπουργείο.

Η ELITE, είναι μία από τις δύο μεγάλες επιχειρήσεις στον τομέα της υποδηματοποιίας στη χώρα και είναι βέβαιο πως μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει μια σειρά από βιοτεχνίες - δορυφόρους που είτε προμήθευαν είτε διακινούσαν τα εμπορεύματα της εταιρείας. Η εξέλιξη αυτή δείχνει, επιπλέον, πως ακόμη και απαραίτητες για την οικονομία της χώρας βιομηχανίες γίνονται βορά στα σχέδια των κεφαλαιοκρατών, που τις ανοίγουν και τις κλείνουν, ανάλογα με τα κέρδη και τις ανάγκες τους.

ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ «ΑΚΤΩΡΑ»
Σκοτώθηκε 57χρονος οικοδόμος

Στις σκαλωσιές μέχρι τα 57 του χρόνια ανέβαινε ο άτυχος οικοδόμος που έχασε χτες τη ζωή του από ανακοπή καρδιάς την ώρα της δουλειάς στο εργοτάξιο του ΑΚΤΩΡΑ στην ΠΕΤΡΟΛΑ, στην υπεργολαβία του Ι. Ψαρρού.

Οι περίπου 50 οικοδόμοι που εργάζονται στη συγκεκριμένη υπεργολαβία του ΑΚΤΩΡΑ, δουλεύουν κάτω από ελλειπή μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, ενώ ταυτόχρονα είναι απλήρωτοι για δύο μήνες. Ενδεικτικό είναι πως για να φτάσουν να δουλέψουν σε όρυγμα βάθους τριών μέτρων, αναγκάζονται να ισορροπούν πάνω σε πρόχειρα στερεωμένο μαδέρι. Στις δε σκαλωσιές, ύψους δύο μέτρων, δεν υπάρχουν πλαϊνά προστατευτικά, με κίνδυνο σε κάθε στραβοπάτημα να βρεθούν στο κενό. Στο εργοτάξιο δεν υπάρχει πόσιμο νερό, όταν οι εργαζόμενοι δουλεύουν καθημερινά εννιά ώρες, με αποτέλεσμα ο κίνδυνος «ατυχήματος» να πολλαπλασιάζεται. Να προστεθεί, δε, ότι σε ένα τέτοιο, εργοτάξιο με συνολικά 200 εργαζόμενους, υπάρχει μόνο μία γιατρός εργασίας που βρίσκεται στο χώρο μια φορά τη βδομάδα.

Κι ενώ συμβαίνουν τα παραπάνω, οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι επί δύο μήνες, τακτική την οποία ο υπεργολάβος φαίνεται πως έχει μετατρέψει σε ...σύστημα. Τελευταία φορά πληρώθηκαν στα τέλη Νοέμβρη για το μήνα ...Σεπτέμβρη κι αυτό μόνο κατόπιν δυναμικής παρέμβασης του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας. Το Συνδικάτο τονίζει πως θα προχωρήσει σε δυναμικές παρεμβάσεις και διαμαρτυρίες, για τη διασφάλιση της ζωής των εργαζομένων και για την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων.

Ο «Ρ» ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ

ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ: Στην αποφασιστική στήριξη του ψηφοδελτίου της καλεί η «Ταξική Ενότητα» μπροστά στις αρχαιρεσίες της Ενωσης Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Ηρακλείου, που ξεκινούν σήμερα Παρασκευή και θα ολοκληρωθούν τη Δευτέρα 14/12. Οι εκλογές διεξάγονται στο Εργατικό Κέντρο σήμερα από τη 1 μ.μ. έως τις 7 μ.μ.. Αύριο από 12 μ. έως 6 μ.μ. Την Κυριακή από 10 π.μ. έως 4 μ.μ. και τη Δευτέρα 1 μ.μ. - 7 μ.μ.

«ΛΑΡΚΟ»: Σε εκλογές για την ανάδειξη νέας διοίκησης προχωρά το Σωματείο Εργαζομένων στην επιχείρηση «ΛΑΡΚΟ» αύριο Σάββατο και την Κυριακή 13/12. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να ψηφίζουν το Σάββατο στο Εργατικό Κέντρο Λαμίας από τις 11 π.μ. έως τις 5 μ.μ. Την Κυριακή στην αίθουσα της Κοινότητας στη Λάρυμνα από τις 11 π.μ. έως τις 5 μ.μ.

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Μεγαλώνει η ανησυχία των εργαζομένων

Συνάντηση χτες του σωματείου των εργαζομένων με τον αναπληρωτή υπουργό Αμυνας

Την απόφαση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να παραδώσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά βορά σε άλλους ιδιώτες, αποκλείοντας κάθε περίπτωση επαναφοράς τους κάτω από τον κρατικό έλεγχο που είναι και η μόνη λύση για τη σωτηρία του ναυπηγείου και των θέσεων εργασίας, ήταν αυτά που ξεκαθάρισε ο αναπληρωτής υπουργός Αμυνας Π. Μπεγλίτης, στη διάρκεια της συνάντησής του χτες το απόγευμα με τη διοίκηση του σωματείου των εργαζομένων.

Επί της ουσίας, το «ρεζουμέ» της συνάντησης ήταν ότι ναυπηγείο και θέσεις εργασίας παραμένουν «στον αέρα», καθώς η γερμανική πολυεθνική Thyssen σημερινή ιδιοκτήτρια του ναυπηγείου απειλεί ακόμα και με πτώχευση, αν δεν ικανοποιηθούν οι αξιώσεις της για «ζεστό χρήμα» από τον κρατικό κορβανά. Ενώ δεν προβλέπεται να πληρωθούν τουλάχιστον άμεσα οι 160 εργαζόμενοι του τμήματος τροχαίου υλικού, οι οποίοι κοντεύουν να κλείσουν 8 μήνες χωρίς μισθό, αφού ο Π. Μπεγλίτης, ανέφερε ότι η πληρωμή τους είναι θέμα του υπουργείου Μεταφορών!

Σε ό,τι αφορά τις προσφορές που κατατέθηκαν από τους «επενδυτές» για την αγορά του ναυπηγείου, διαδικασία που επίσημα έχει λήξει από την περασμένη Παρασκευή, ο Μπεγλίτης δεν έδωσε καμία συγκεκριμένη πληροφορία. Ανέφερε αόριστα ότι αν δε βρεθεί συμφέρουσα προσφορά, τότε θα υπάρχει πιθανότητα η κυβέρνηση να «δει» τη συγκρότηση ενός κοινοπρακτικού σχήματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με τα άλλα ναυπηγεία στο οποίο θα συμμετέχει και το δημόσιο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ