ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Αυγούστου 2010
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σε αγωνιστική ετοιμότητα για τη μεταφορά μαθητών ΑμΕΑ

Με ψίχουλα, που βρίσκονται έτη φωτός μακριά από την ανάγκη για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών με ειδικές ανάγκες στα σχολεία τους, προσπαθεί το υπουργείο Παιδείας να ρίξει στάχτη στα μάτια για την προώθηση της ιδιωτικοποίησης του δικτύου μεταφοράς από τη μια και από την άλλη να καλύψει την απουσία της αναγκαίας κρατικής χρηματοδότησης για κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης και εξασφάλισης μόνιμου και εξειδικευμένου προσωπικού.

Συγκεκριμένα, προχτές το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την προκήρυξη 76 θέσεων εποχικού προσωπικού (35 θέσεις οδηγών και 41 θέσεις συνοδών σχολικών λεωφορείων) για τις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής της χώρας που διαθέτουν ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την Αττική ξεκινά από την επόμενη Τρίτη για δέκα μέρες.

Τα ειδικά σχολεία που διαθέτουν ιδιόκτητα σχολικά υπολογίζονται περίπου σε 20, καθώς στη συντριπτική πλειοψηφία των ειδικών σχολείων η μεταφορά των 700 εγγεγραμμένων μαθητών από και προς αυτά έχει αφεθεί στις ορέξεις των ιδιωτών, με το γνωστό παιχνίδι μεταξύ επιχειρηματιών, νομαρχιών και κυβέρνησης. Το αποτέλεσμα είναι, εδώ και 15 χρόνια - είτε με κυβερνήσεις ΝΔ, είτε με κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ - τα ειδικά σχολεία στη συντριπτική τους πλειοψηφία να μην ανοίγουν στην ώρα τους, αλλά και εκείνα που ανοίγουν να υπολειτουργούν στη μεγαλύτερη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, λόγω των τεράστιων ελλείψεων προσωπικού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι τη σχολική χρονιά που πέρασε, 8 στα 10 Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) έμειναν κλειστά για μήνες, τα περισσότερα ειδικά σχολεία να υπολειτουργούσαν με δύο ή τρία τμήματα, με δίωρα και τρίωρα και με μαθητές να πηγαίνουν εκ περιτροπής.

Την ίδια στιγμή, τουλάχιστον 185.000 παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες παραμένουν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ομως ακόμη και η προκήρυξη 76 εποχικών θέσεων χαρακτηρίζεται από τον αντεργατικό και τον επικίνδυνα αντιπαιδαγωγικό της χαρακτήρα (εποχικό προσωπικό σημαίνει έλλειψη εξειδίκευσης και εκπαίδευσης). Πάγιο αίτημα του ταξικού αναπηρικού κινήματος είναι η μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών, ειδικών εκπαιδευτικών, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού στις μονάδες Ειδικής Αγωγής και Πρόνοιας και οι μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού. Η διαρκής εναλλαγή προσώπων αποδιοργανώνει ένα παιδί με ειδικές ανάγκες και μπορεί να αποτελέσει αιτία κρίσης επιδεινώνοντας σοβαρά την υγεία του.

Αξίζει να θυμίσουμε ότι μέχρι και το Φλεβάρη του 2010 η μεταφορά μαθητών στα ειδικά σχολεία της Θεσσαλονίκης και στα περισσότερα της Αττικής ήταν αδύνατη, γιατί το υπουργείο δεν είχε δώσει τα απαραίτητα κονδύλια στις Νομαρχίες, με αποτέλεσμα τα παιδιά να μένουν σπίτι τους, ή να εκτίθενται σε κινδύνους μεταφερόμενα με ταξί και οι λαϊκές οικογένειες να πληρώνουν για άλλη μια φορά από την τσέπη τους.

Φέτος, ήδη η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων, η Επιτροπή Φορέων και Συνδικαλιστών του αναπηρικού και γονεϊκού κινήματος και ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και με υπόμνημά τους στο υπουργείο Παιδείας πριν λίγες μέρες επισημαίνουν ότι «δεν έχουν δοθεί από το υπουργείο προς τις Νομαρχίες οι απαραίτητες πιστώσεις και από τις Νομαρχίες δεν έχουν ολοκληρωθεί οι ανάλογοι διαγωνισμοί. Συνέπεια αυτής της κατάστασης είναι να μην υπάρχουν τα απαραίτητα μέσα μεταφοράς για την εξυπηρέτηση των παιδιών με αναπηρίες και τη μεταφορά τους από τα σπίτια τους στα ειδικά σχολεία και αντίστροφα. Η ανάγκη αυτή προκύπτει από την ίδια τη φύση της αναπηρίας των παιδιών, αλλά και από τον περιορισμένο αριθμό των ειδικών σχολείων σε σχέση με τις ανάγκες που υπάρχουν. Αποτέλεσμα, οι μαθητές να διανύουν μεγάλες αποστάσεις προκειμένου να φτάσουν στα σχολεία τους».


ΔΑΝΙΑ
Λουκέτο στο 1/3 των σχολείων για να ... αντέξουν οι Δήμοι!

Εικόνες από το μέλλον αποτελούν τα στοιχεία και οι «συστάσεις - λύσεις» που έρχονται από τη Δανία, σημαίνοντας συναγερμό και στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με Εκθεση του «Περιφερειακού και Δημοτικού Ινστιτούτου Αξιολόγησης», η οποία παρουσιάστηκε προχτές στη Δανία, προτείνεται στους δήμους της χώρας να κλείνουν το ένα σχολείο στα τρία, προκειμένου να βοηθηθούν τα οικονομικά τους! Η προτροπή να κλείσει το 1/3 των σχολείων της χώρας συνοδεύεται από τη «διαπίστωση» ότι 483 σχολεία σε όλη τη χώρα έχουν κάτω από 200 μαθητές και η λειτουργία τους κρίνεται ...ασύμφορη. «Δεν έχουμε ακόμη υπολογίσει τι σημαίνει αυτό σε χρήματα, αλλά είμαστε πεπεισμένοι ότι είναι η σωστή λύση», υποστήριξε ο υπεύθυνος της έρευνας Simon Feilberg.

Αυτό σημαίνει ότι σε μεγάλα αστικά κέντρα θα συσσωρευτεί μεγάλος αριθμός μαθητών, που θα στοιβάζεται σε υπεράριθμα τμήματα, ενώ ένα μέρος των μαθητών θα μείνει έξω από το εκπαιδευτικό σύστημα, αφού θα αναγκαστεί να διακόψει το σχολείο. Να σημειωθεί ότι το κλείσιμο του 1/3 των σχολείων προτείνεται σε μια χώρα που αριθμεί το μισό πληθυσμό απ' την Ελλάδα, περίπου 5 εκατομμύρια.

Σα θετικό παράδειγμα προβάλλεται ο δήμος Lolland, όπου στην περίοδο 1998 έως 2008 ο μέσος όρος μαθητών ανά σχολείο αυξήθηκε από 230 σε 289, ενώ ο συνολικός αριθμός των δημοτών μειώθηκε. «Είναι πολλοί οι δήμοι που ακόμη δε τόλμησαν να κλείσουν κάποια σχολεία και αυτό το πληρώνουν αλλιώς», αναφέρεται στην Εκθεση, ενώ σε ερώτηση αν αυτό σημαίνει το θάνατο των μικρότερων επαρχιακών πόλεων, «η έρευνα δείχνει ότι πριν το σχολείο κλείνουν τα καταστήματα, εξαφανίζονται οι δουλειές και τελευταία τα σχολεία».

Να σημειωθεί ότι το αντίστοιχο πρόγραμμα «Καλλικράτης» - η αποκέντρωση, η ευέλικτη λειτουργία της εκπαίδευσης και η μεταφορά αρμοδιοτήτων του κράτους στους δήμους, στις νομαρχίες και τις περιφέρειες - εφαρμόζεται στη Δανία εδώ και πέντε χρόνια. Ηδη οι εργαζόμενοι πληρώνουν ακόμη περισσότερα για τη μόρφωση των παιδιών τους, τα σχολεία - όπως επιβεβαιώνεται - χωρίζονται σε πρώτης, δεύτερης και τελευταίας κατηγορίας και όσα απ' αυτά δεν εξασφαλίζουν πόρους μέσω επιχειρηματιών και χορηγών οδηγούνται σε λουκέτο, αφού οι δήμοι είναι υπερχρεωμένοι.


36ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ - «ΟΔΗΓΗΤΗ»
Συνεχίζονται οι εκδηλώσεις

Το ταξίδι του 36ου Φεστιβάλ συνεχίζεται σ' όλη τη χώρα και θα κορυφωθεί με το κεντρικό τριήμερο στην Αθήνα (πάρκο «Αντ. Τρίτσης») στις 16, 17 και 18 του Σεπτέμβρη, ενώ μια βδομάδα νωρίτερα θα γίνει το κεντρικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, στις 9, 10 και 11 του Σεπτέμβρη, στο Στρατόπεδο «Παύλου Μελά».

Για σήμερα, Παρασκευή, έχει προγραμματιστεί στα Λιμενάρια Θάσου, εκδήλωση στις 9 το βράδυ, που θα περιλαμβάνει παράσταση θεάτρου Σκιών από το Θεατρικό Εργαστήρι της ΚΝΕ, εργατικό - λαϊκό τραγούδι από «Τα παιδιά της Θάσου», πολιτική ομιλία από τον Δήμο Ζαχαριάδη, Γραμματέα της ΝΕ Καβάλας του ΚΚΕ.

Ποικιλόμορφες εκδηλώσεις του 36ου Φεστιβάλ αναμένονται να γίνουν σε 23 ακόμη πόλεις.

Συνεχίζονται οι εκδηλώσεις στο κάμπινγκ της ΚΝΕ

Αύριο, Σάββατο, στις 10 το πρωί αναχωρεί από το Μεταξουργείο το τελευταίο γκρουπ κατασκηνωτών για το κάμπινγκ της ΚΝΕ. Το κάμπινγκ της ΚΝΕ φιλοξενείται από τις αρχές του μήνα στις εγκαταστάσεις του Παραθεριστικού Τουριστικού Συνεταιρισμού των εργαζομένων στην «Τυποεκδοτική» (ΠΑΤΟΥΣΥ), μέχρι και τις 22 του Αυγούστου.

Η ΚΝΕ έχει επιμεληθεί για το πρόγραμμα του κάμπινγκ μια σειρά εκδηλώσεις. Συγκεκριμένα, σήμερα, Παρασκευή, θα προβληθεί η ταινία «Τα σταφύλια της οργής» και την Τετάρτη 18 του Αυγούστου«Οι 9 βασίλισσες». Στις 21 του Αυγούστου ο Νίκος Μποφίλιος θα παίξει λαϊκά, ρεμπέτικα και τραγούδια του αγώνα. Κάθε Σαββατόβραδο προβλέπονται λαϊκά γλέντια, ενώ πολλά ερασιτεχνικά συγκροτήματα δίνουν συναυλίες στο χώρο του κάμπινγκ.




Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ