ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 18 Σεπτέμβρη 2024
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ - ΕΛΜΕ
Παρέμβαση προς το υπουργείο Εσωτερικών για το ζήτημα της στέγασης

Το εκρηκτικό πρόβλημα της στέγασης που αντιμετωπίζουν και οι εκπαιδευτικοί αναδεικνύουν Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ΕΛΜΕ, ζητώντας άμεση συνάντηση με τον υπουργό Εσωτερικών.

«Βιώνουμε μια αντιμετώπιση από το κράτος που δεν ταιριάζει προς τους δασκάλους των παιδιών του ελληνικού λαού», σημειώνουν. Οπως υπογραμμίζουν, «δεν βρισκόμαστε πλέον στην περίοδο που το πρόβλημα της στέγασης το αντιμετώπιζαν μόνο οι εκπαιδευτικοί στα τουριστικά νησιά, το πρόβλημα της στέγασης των εκπαιδευτικών έχει γίνει εκρηκτικό και στην Αττική. Επιπλέον, στα νησιά του Αργοσαρωνικού το πρόβλημα έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, αφού αυτή τη στιγμή υπάρχουν νησιά που δεν υπάρχει ούτε ένα σπίτι διαθέσιμο για να φιλοξενήσει εκπαιδευτικούς.

Οι συνάδελφοι που φτάνουν στην Αττική πλέον δεν βρίσκουν σπίτια γιατί δεν διατίθενται για πολύμηνη ενοικίαση και, όταν βρίσκουν, πρέπει να πληρώσουν εξωφρενικά, σε σχέση με τον μισθό τους, ενοίκια, από 400, 500 έως και 700 ευρώ για γκαρσονιέρες και δυάρια, όταν, όπως πολύ καλά ξέρετε, ο μισθός του νεοδιόριστου είναι 776 ευρώ και του αναπληρωτή 953 ευρώ, αλλά και της μεγάλης μάζας των εκπαιδευτικών λίγο παραπάνω. Οπως καταλαβαίνετε, αν πληρώσουν τέτοιο ενοίκιο συν τις ΔΕΚΟ γύρω στα 200 - 250 ευρώ και περισσότερα τον χειμώνα, δεν μένει τίποτα για σίτιση, μετακίνηση και άλλες βασικές ανάγκες».

Με τα παραπάνω λόγια περιγράφεται η κατάσταση και τονίζεται: «Θέση μας είναι ότι κυβέρνηση, υπουργείο Παιδείας, Περιφέρειες και δήμοι με κρατική χρηματοδότηση πρέπει να λύσετε το εκρηκτικό αυτό πρόβλημα, με επέκταση της διάταξης που ισχύει για τους μικρούς νησιωτικούς και ορεινούς δήμους σε όλη τη χώρα και για όλους τους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται υποχρεωτικά για τις ανάγκες της υπηρεσίας και πρωτίστως φυσικά για τους αναπληρωτές και τους νεοδιόριστους συναδέλφους. Επίσης, με δέσμευση κτιρίων για να μένουν οι συνάδελφοι κ.λπ. Παράλληλα ζητάμε να δοθεί επίδομα ενοικίου 300 ευρώ στους νεοδιόριστους και αναπληρωτές συναδέλφους που ενοικιάζουν σπίτι και να ληφθούν μέτρα για τη μετακίνησή τους (δωρεάν ή μεγάλη έκπτωση στα εισιτήρια) και στη διατροφή τους (λέσχες κ.λπ.)».

Το αίτημα υπογράφουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ Βύρωνα - Καισαριανής - Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη», Ανατ. Αττικής «Ο Σωκράτης», Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος», Ν. Ιωνίας, Ηρακλείου, Μεταμόρφωσης, Λυκόβρυσης «Γ. Σεφέρης», Κερατσινίου - Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», Σαλαμίνας, Αγ. Αναργύρων, Χαϊδαρίου, Κορυδαλλού - Αγ. Βαρβάρας και η ΕΛΜΕ Πειραιά.

ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑ
Σοβάδες έπεσαν στο κεφάλι των μαθητών

Σοβάδες έπεσαν στο κεφάλι των μαθητών της Γ' τάξης του Γυμνασίου Φιλιππιάδας εν ώρα μαθήματος, με αποτέλεσμα δυο μαθήτριες να μεταφερθούν στο Κέντρο Υγείας για την παροχή πρώτων βοηθειών.

Το περιστατικό καταγράφεται πλάι στα δεκάδες αντίστοιχα που συνέβησαν και την περσινή χρονιά και καθώς γονείς και εκπαιδευτικοί, με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καταθέτουν την έντονη ανησυχία τους για την κατάσταση των σχολικών υποδομών σε όλη τη χώρα. Σε ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πρέβεζας σημειώνει ότι και αυτό το γεγονός «έρχεται να προστεθεί στα σχεδόν καθημερινά "περιστατικά" που θέτουν στο επίκεντρο τον κίνδυνο για την ίδια την ανθρώπινη ζωή από την εγκληματική πολιτική του "κόστους - οφέλους" που εφαρμόζει η κυβέρνηση και ακολουθεί και η Τοπική Διοίκηση. Από την πολιτική που έχει συγκεκριμένα "δημοσιονομικά περιθώρια" ακόμα και για ζητήματα που αφορούν την προστασία μικρών παιδιών.

Αυτή είναι η κατάσταση στα εκατοντάδες σχολεία της χώρας, για τα οποία η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα δώσει 250 εκατ. ευρώ, αφού πρώτα τα συγκεντρώσει από ιδιώτες - χορηγούς (!), για να γίνουν κάποια "μερεμέτια". Περιστατικά τέτοιου είδους δείχνουν την πρόθεση της κυβέρνησης να απαξιώσει ακόμα περισσότερο το δημόσιο σχολείο. Από παντού και με τραγικό τρόπο προβάλλει το σύνθημα "`Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας"».

Παραμένουν χωρίς απαντήσεις τα ουσιαστικά ζητήματα

Συνάντηση της ΟΛΜΕ στο υπουργείο Παιδείας

Χωρίς απαντήσεις σε μια σειρά ουσιώδη ζητήματα για τη λειτουργία των σχολείων, τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, πραγματοποιήθηκε χτες η προγραμματισμένη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Στην έναρξη μιας σχολικής χρονιάς κατά την οποία τα χρόνια προβλήματα συναντιούνται με την προσπάθεια εφαρμογής νέων αντιδραστικών μέτρων, από πλευράς ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας φάνηκε για μια ακόμα φορά η απόφαση για συνέχιση της ίδιας πολιτικής.

Για το οξυμένο ζήτημα της σχολικής στέγης και γενικότερα των υποδομών, οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών άκουσαν και πάλι τις εξαγγελίες που είχε κάνει ο πρωθυπουργός για σχετικό πρόγραμμα, το οποίο ωστόσο αφορά μόνο «μερεμέτια» και δεν απαντά στην ανάγκη για ουσιαστική μελέτη και αντιμετώπιση των προβλημάτων, ούτε στο αίτημα για ανέγερση νέων, σύγχρονων σχολείων, με ευθύνη του κράτους.

Σε ό,τι αφορά τις συγχωνεύσεις και τα λουκέτα σε ολιγομελή τμήματα, ειπώθηκε ότι πολλά εγκρίθηκαν μετά τις ενστάσεις, ωστόσο το υπουργείο υπερασπίζεται την πολιτική του «εξορθολογισμού», επικαλούμενο την - πέρα από την πραγματικότητα - μαθηματική αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό. Σύμφωνα πάντα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, από τη συνάντηση προέκυψε ότι σε δυο βδομάδες περίπου θα γίνει η επόμενη φάση πρόσληψης αναπληρωτών, ενώ για την ανάγκη μαζικών διορισμών η απάντηση ήταν ότι θα συνεχιστούν οι διορισμοί, επαναλαμβάνοντας την εξαγγελία για αύξηση της αναλογίας μόνιμων έναντι αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Από τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τέθηκαν μεταξύ άλλων τα ζητήματα της αναγκαίας μισθολογικής αναβάθμισης, άμεσων μέτρων της πολιτείας για τη στέγαση των εκπαιδευτικών, το δίκαιο αίτημα για εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων συναδέλφων τους, η διεκδίκηση ΣΣΕ. Σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, ο υπουργός επικαλέστηκε ότι πρόκειται για ζητήματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων και άλλων υπουργείων, όπως Εργασίας, Εσωτερικών και Οικονομικών, και παρέπεμψε στο μέλλον για απαντήσεις στα παραπάνω.

Στην εφαρμογή του νόμου για την αξιολόγηση - κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών επέμεινε επίσης η ηγεσία του υπουργείου, ενώ από την πλευρά της ΟΛΜΕ τονίστηκε για μια ακόμα φορά ότι για τους εκπαιδευτικούς είναι δικαίωμα η αγωνιστική αντίδραση, ότι δεν θα ανεχτούν διώξεις και ποινές απέναντι σε όσους αγωνίζονται.

Οι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προχωρούν το επόμενο διάστημα σε Γενικές Συνελεύσεις, με ΓΣ των προέδρων της ΕΛΜΕ της χώρας στις αρχές Οκτώβρη, προκειμένου να συζητήσουν και να αποφασίσουν την οργάνωση των διεκδικήσεών τους.

Ψηφιακές προτεραιότητες αντί κάλυψης των άμεσων αναγκών

Αρχές ακόμα μιας σχολικής χρονιάς που ξεκινά με συσσωρευμένα προβλήματα και αντιδράσεις, με όρους μακριά από τις δυνατότητες της εποχής, κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας συνεχίζουν να προπαγανδίζουν ως εμβληματική αλλαγή και πρόοδο τα ψηφιακά φροντιστήρια.

Και καθώς η αγωνία και η αγανάκτηση ξεχειλίζουν σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, με την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο υπουργείο Παιδείας χτες επιχειρήθηκε να πέσουν τα φώτα στο ψηφιακό φροντιστήριο. Ενα μέτρο που είχε εξαγγελθεί ως κίνηση υποστήριξης στους μαθητές απομακρυσμένων περιοχών, ως παροχή για όσους δεν έχουν να πληρώσουν το «κανονικό» φροντιστήριο. Την ίδια στιγμή βέβαια, η ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική στήριξη για τα παιδιά που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη με εκπαιδευτικούς δίπλα τους υποβαθμίζεται συνεχώς.

Ο Κυρ. Μητσοτάκης παρακολούθησε την πρώτη σύγχρονη (live) παράδοση του δωρεάν ψηφιακού φροντιστηρίου, για το μάθημα της Ιστορίας. Σύμφωνα με το υπουργείο, στην πρώτη συνεδρία καταγράφηκαν 4.000 ταυτόχρονες συνδέσεις, σε πρώτη φάση προσφέρεται «ενισχυτική διδασκαλία» για 11 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, με τη συνδρομή 79 καθηγητών, με στόχο να φτάσει τα 45 μαθήματα από την Ε' Δημοτικού μέχρι τη Γ' Λυκείου.

Χωρίς ράμπα Ειδικό Νηπιαγωγείο...

Την ώρα που η κυβέρνηση προσπαθεί να εξωραΐσει την κατάσταση στην Εκπαίδευση, η πραγματικότητα την διαψεύδει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, μεταξύ πολλών, είναι η κατάσταση στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Τρικάλων.

Συγκεκριμένα, ενώ το Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Τρικκαίων ενέκρινε την προσωρινή μεταστέγαση του Ειδικού Νηπιαγωγείου, από τις Καρυές στο 6ο Νηπιαγωγείο Τρικάλων, μιας και η αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν στο σχολικό συγκρότημα από τις περσινές καταστροφικές πλημμύρες του «Daniel» δεν έχει ολοκληρωθεί, την παραμονή της μέρας του αγιασμού οι υπεύθυνοι της δημοτικής αρχής συνειδητοποίησαν ότι δεν υπάρχει ράμπα πρόσβασης των παιδιών με αναπηρία.

Το έργο δεν έχει τελειώσει, με αποτέλεσμα οι ίδιοι οι γονείς να μεταφέρουν στην αγκαλιά τα παιδιά τους στο εσωτερικό του σχολείου...

Αυτή είναι η «έξυπνη πόλη» για την οποία περηφανεύεται η δημοτική αρχή! Αυτό είναι το αίσχος μιας πολιτικής σύγχρονου Καιάδα που ακολουθούν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις απέναντι στα παιδιά με αναπηρίες...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ