ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Ιούλη 1999
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΝΕΚ - ΔΑΝΕ
"Διευκολύνσεις" δίχως τέλος

Στον ελληνικό λαό παραπέμπονται τα χρέη της ΔΑΝΕ, που παραδόθηκε στην ΑΝΕΚ

Ο "κρατικός κορβανάς" θα πληρώσει, όπως όλα δείχνουν, τα "σπασμένα" της πολύπαθης ΔΑΝΕ,που παραδόθηκε στην ΑΝΕΚ - μεγαλομέτοχός της είναι ο Σήφης Βαρδινογιάννης - για να "πατήσει πόδι" στην κερδοφόρα γραμμή των Δωδεκάνησων.

Η ΑΝΕΚ παρέλαβε τη ΔΑΝΕ με τη δέσμευση προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να εξοφλήσει τα συνολικά χρέη της, τα οποία μέχρι το τέλος του 1998 ανέρχονταν σε 16 δισ. δραχμές και τις οφειλές της ύψους 1 δισ. δραχμών προς το ΝΑΤ.Ομως, με προσωπική ευθύνη του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Σταύρου Σουμάκη,έχουν δοθεί μια σειρά διευκολύνσεις στην ΑΝΕΚ με αποτέλεσμα το ΝΑΤ, από το Μάρτη που δημιουργήθηκε το "νέο σχήμα" ΑΝΕΚ - ΔΑΝΕ, να έχει εισπράξει μόνο μια εγγυητική επιστολή 170 χιλιάδων δραχμών.Τώρα ο Σ. Βαρδινογιάννης αξιώνει την υπαγωγή της ΔΑΝΕ στο άρθρο 44 του νόμου 1892/90, περί προβληματικών επιχειρήσεων, ώστε να ρυθμιστεί ένα μεγάλο τμήμα των συνολικών οφειλών της ΔΑΝΕ (προς τράπεζες, δημόσιο και άλλα ταμεία)! Επιπλέον χτες, στις διευκολύνσεις που έχουν δοθεί στην ΑΝΕΚ ήρθε να προστεθεί ακόμα μία. Η διοίκηση του ΝΑΤ, προφανώς με άνωθεν εντολή, πήρε μια απόφαση - κοροϊδία η οποία προβλέπει ότι το "νέο σχήμα" από την 1η Αυγούστου θα κληθεί να καταβάλει κάθε βδομάδα 60 εκατ. δραχμές.Τα χρήματα αυτά η ΑΝΕΚ θα τα καταβάλει μέχρι να εκδοθεί η απόφαση του Εφετείου Δωδεκάνησων για την υπαγωγή ή όχι της ΔΑΝΕ στο άρθρο 44, που όμως αναμένεται τον... Αύγουστο!

Με τις "πλάτες" του ΥΕΝ

Ανενόχλητος, ο εφοπλιστής Λιγνός άλλαξε ονόματα και σημαίες σε υπερχρεωμένα προς το ΝΑΤ, πλοία του

Νέα στοιχεία για την απάτη του εφοπλιστή Λιγνού σε βάρος του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου και του ελληνικού δημοσίου, αποδεικνύουν ότι η εφοπλιστική ασυδοσία αποτελεί... "ιερό και όσιο" για το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Ο εφοπλιστής Λιγνός, του οποίου οι οφειλές προς το ΝΑΤ, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, ξεπερνούν κατά πολύ τα 460 χιλιάδες δολάρια - που είχαν υπολογιστεί αρχικά από το ΝΑΤ - παραμένειανενόχλητος από τις διωκτικές αρχές,ενώ οι οφειλές ενός μόνο από τα 7 πλοία του, στη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία Πλοίων Πειραιά,ανέρχονται στα 35.201 δολάρια!

Ειδικότερα, 5 από τα 7 πλοία του εφοπλιστή Λιγνού έχει βεβαιωθεί ότι αυτή τη στιγμή ταξιδεύουν με άλλα ονόματα και σημαίες, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι τον ίδιο δρόμο έχουν ακολουθήσει και τα υπόλοιπα 2 πλοία του. Οι οφειλές των 5 πλοίων προς το ΝΑΤ ανέρχονται στα 545.000 δολάρια! Τα πλοία φέρονται να έχουν πωληθεί, ωστόσο απαγορεύεται να σηκώσουν ξένη σημαία, εάν επιβαρύνονται με χρέη προς το ΝΑΤ.

Η αρχή έγινε με το πλοίο "ΠΑΤΕΡΑΣ" το οποίο οφείλει στο ΝΑΤ 130.000 δολάρια και βρίσκεται δεμένο στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας. Μετονομάστηκε σε "ΔΩΡΟΘΕΑ" και ήδη έχει εκδοθεί εναντίον του, μετά από παρέμβαση της ΠΕΜΕΝ,προσωρινή διαταγή απαγόρευσης απόπλου μέχρι τις 27 του Ιούλη οπότε και θα εκδικαστεί η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που κατέθεσε εναντίον του το ΝΑΤ. Με βάση τα επεξεργασμένα και αδιάψευστα στοιχεία που εκθέτει σε επιστολή της η ΠΕΜΕΝ προς τον υπουργό Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣταύρο Σουμάκη και το ΝΑΤ ακολουθούν:

Το πλοίο "KARDAMYLA" ελληνικής σημαίας το οποίο πωλήθηκε από το Λιγνό στην εταιρία ελληνικών συμφερόντων "Golden Union" και μετονομάστηκε σε "ISLA" με σημαία Παναμά. Οι οφειλές του πλοίου στο ΝΑΤ ανέρχονται σε 73.000 δολάρια. Το πλοίο "GOLDEN HORIZON" ελληνικής σημαίας το οποίο πωλήθηκε στην εταιρία "Edrima Maritime Enterprises SA" και μετονομάστηκε σε "CLARITY" με σημαία Μάλτας. Οι οφειλές του στο ΝΑΤ είναι 110.000 δολάρια. Το πλοίο "ΖΩΟΔΟΤΗΣ" ελληνικής σημαίας του οποίου οι οφειλές στο ΝΑΤ ανέρχονται σε 91.000 δολάρια πωλήθηκε στην εταιρία "Golden Union" και μετονομάστηκε σε "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" με σημαία Παναμά. Το πλοίο "ΛΥΤΡΩΤΗΣ" ελληνικής σημαίας, οφείλει στο ΝΑΤ 141.000,πωλήθηκε στην εταιρία "Iolkos Hellenic Maritime Enterprises Co LTD". Μετονομάστηκε σε "MARY G" με σημαία Παναμά. Το πλοίο βρίσκεται σε λιμάνι της Σιγκαπούρης.

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Προκλητικές αξιώσεις

Οι εφοπλιστές, βοηθούμενοι από τη στάση της ΠΝΟ, απαξιώνουν τη σύμβαση εργασίας στα τουριστικά

Καθαρή υπονόμευση του θεσμού των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των ναυτεργατών, αποτελεί η προκλητική στάση που κρατούν οι εφοπλιστές σε κάθε διαπραγματευτική συνάντηση με την Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.Αυτό καταγράφτηκε και χτες κατά τη συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας με την Ενωση Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων.

Συγκεκριμένα, οι εφοπλιστές των τουριστικών πλοίων, με πρόσχημα τη μείωση της τουριστικής κίνησης, αξίωσαν αρχικά να μην υπογραφεί το 1999 Συλλογική Σύμβαση. Στη διάρκεια της συνάντησης έφεραν σαν τελεσίδικη πρόταση να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση με ποσοστό αύξησης... 2%!Από την πλευρά της η ΠΝΟ, με ευθύνη της πλειοψηφίας της Εκτελεστικής Επιτροπής, αρχικά κάθισε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων διεκδικώντας 8% αύξηση, ποσοστό που έπεσε στο... 5%!Ανάλογη στάση με αυτή των εφοπλιστών των τουριστικών πλοίων κρατούν και οι εφοπλιστές των ποντοπόρων. Να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα η ΠΝΟ έχει υπογράψει Συλλογική Σύμβαση με την Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοϊας και την Ενωση Εφοπλιστών Πορθμείων.Και οι δύο Συλλογικές Συμβάσεις προβλέπουν 5% ποσοστό αύξησης για τους ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι σε αυτές τις κατηγορίες πλοίων.

Η τακτική του συμβιβασμού που ακολουθεί η νόθα πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ, είναι που αποθρασύνει τους εφοπλιστές, σημειώνουν σε κοινή τους ανακοίνωση η ΠΕΜΕΝ και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ."Οι εργοδοτικοί - κυβερνητικοί συνδικαλιστές απορρίπτουν την πρόταση των σωματείων μας για αγωνιστικές απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών και βάζουν πλάτη να περάσει η διαλυτική πολιτική της κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, του ΥΕΝ και των εφοπλιστών". Τα δύο σωματεία αύριο Πέμπτη, στις 10 το πρωί, διοργανώνουν συγκέντρωση στην ΠΕΜΕΝ, για την υπεράσπιση του δικαιώματος της δουλιάς και του θεσμού των Συλλογικών Συμβάσεων.

ΓΕΔΥ
Σταθερά στον αγώνα

Ελέγχονται σήμερα καταγγελίες για τις συνθήκες εργασίας, συνεχίζουν αγωνιστικά οι εργαζόμενοι

Τους εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις της "Γενικής Εταιρίας Δομικών Υλικών" (ΓΕΔΥ), στη Νέα Χαλκηδόνα Θεσσαλονίκης,που εδώ και 12 μέρες πραγματοποιούν επίσχεση εργασίας διεκδικώντας τα δεδουλευμένα Μάη - Ιούνη,θα επισκεφθεί σήμερα ο γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Θ. Κυριακίδης,μαζί με κλιμάκιο της Επιθεώρησης Εργασίας.Στόχος της επίσκεψης είναι η διενέργεια ελέγχου, μετά τις αλλεπάλληλες καταγγελίες σε βάρος της εταιρίας, για σοβαρές παραβιάσεις των κανονισμών εργασίας και των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας.

Στο μεταξύ, αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, δηλώνουν οι εργαζόμενοι της ΓΕΔΥ, παρά τις παράνομες απολύσεις συνδικαλιστών και τις απειλές της διεύθυνσης με στόχο τη διάλυση του σωματείου, που δημιούργησαν πρόσφατα οι εργαζόμενοι προκειμένου να αμυνθούν στην αντεργατική επίθεση της εταιρίας. Χαρακτηριστικό είναι, πως η διεύθυνση της εταιρίας απαιτεί εκβιαστικά τη διάλυση του σωματείου σαν προϋπόθεση για την καταβολή των δεδουλευμένων! Οι εκπρόσωποι της εργοδοσίας, επιδιώκοντας την τρομοκράτηση των εργαζομένων απαιτούν να κατεβάσουν οι εργάτες, που συνεχίζουν αποφασιστικά την επίσχεση εργασίας, το πανό στο οποίο αναγράφονται τα αιτήματά τους και να σταματήσουν κάθε δημοσιοποίηση του αγώνα τους.

Η εταιρία εξάλλου, όπως καταγγέλλει το σωματείο, κοινοποίησε στο σωματείο ότι όλοι οι εργαζόμενοι θεωρούνται απολυμένοι, αφού δεν επέστρεψαν στις εργασίες τους.

Το σωματείο εργαζομένων θεωρεί τις ενέργειες της διεύθυνσης σαν ένα απαράδεκτο δείγμα "καταπάτησης κάθε αρχής δημοκρατικής νομιμότητας" και δηλώνει ότι θα συνεχίσει τον ενωτικό του αγώνα μέχρι τη δικαίωση των εργαζομένων και την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων τους.

Πυρκαγιά σε υδροπτέρυγο

Πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο του υδροπτέρυγου επιβατικού πλοίου "ΣΑΝΤΑ ΙΙ" εκδηλώθηκε χτες το μεσημέρι, ενώ έπλεε τριάμισι μίλια δυτικά των εκβολών Καλαμά, εκτελώντας το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα. Το 6μελές πλήρωμα έσβησε τη φωτιά με τα πυροσβεστικά μέσα του πλοίου. Οι 11 επιβάτες του πλοίου παρελήφθησαν από σκάφος του Λιμενικού Σώματος και μεταφέρθηκαν στην Κέρκυρα. Επίσης στην Κέρκυρα οδηγήθηκε και το υδροπτέρυγο με τη βοήθεια ρυμουλκού.

Να εφαρμοστεί η σύμβαση

Σε... "κουρελόχαρτο" έχουν μετατρέψει το νόμο οι πλοιοκτήτες των υδροπτέρυγων επιβατικών πλοίων που εκτελούν τη γραμμή Καβάλα - Θάσο.Η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας δεν εφαρμόζεται, δεν καταβάλλονται στους ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι στα πλοία της γραμμής, επιδόματα και υπερωρίες.

Την άθλια αυτή κατάσταση καταγγέλλει με έγγραφό της η ΠΕΜΕΝ προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας,επισημαίνοντας ότι εδώ και δύο χρόνια οι αρμόδιοι γνωρίζουν το καθεστώς που επικρατεί στα πλοία αυτής τη γραμμής, ωστόσο δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο. Η ναυτεργατική Ενωση απαιτεί να εφαρμοστεί άμεσα σε όλα τα επιβατηγά υδροπτέρυγα η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ακτοπλοϊκών πλοίων και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας να λάβει μέτρα για την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας.

Θανατηφόρο ατύχημα

Ενας νεαρός εργάτης, χειριστής μπετονιέρας, έχασε τη ζωή του το βράδυ της Δευτέρας, την ώρα της δουλιάς, στον οικισμό Λευκώνα της Φλώρινας, από ηλεκτροπληξία. Θύμα είναι ο 23χρονος οδηγός Ηρακλής Γεωργακόπουλος,κάτοικος Καλλιθέας Φλώρινας. Το δυστύχημα έγινε όταν στην προσπάθειά του να αδειάσει το μπετόν που μετέφερε με την μπετονιέρα, σε νεοανεγειρόμενη οικοδομή, το μηχάνημα ήρθε σε επαφή με καλώδια υψηλής τάσης της ΔΕΗ. Στην απροσεξία, ως αποτέλεσμα της κούρασης από την πολλή δουλιά,αποδίδουν το θανατηφόρο ατύχημα οι συνάδελφοί του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ