ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 3 Ιούλη 2014
Σελ. /24
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ
Επεκτείνουν στο σιδηρόδρομο τα προγράμματα μαθητείας

Μετά από τους επιχειρηματίες του τουρισμού, σειρά να ωφεληθούν από τη φθηνή εργασία παίρνουν οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι

Οι μαθητευόμενοι θα κάνουν μέρος της εκπαίδευσής τους στα μηχανουργεία των Γερμανικών Σιδηρόδρομων
Οι μαθητευόμενοι θα κάνουν μέρος της εκπαίδευσής τους στα μηχανουργεία των Γερμανικών Σιδηρόδρομων
Πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατά τα πρότυπα του γερμανικού συστήματος, ανακοίνωσε πως ξεκινά το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).

Το πρόγραμμα προβλέπει 140 θέσεις εκπαίδευσης για άνεργους νέους από 18 έως 20 ετών. Η διάρκεια της εκπαίδευσης προσδιορίζεται σε 2 με 3 χρόνια και, έπειτα από εξετάσεις, οι σπουδαστές θα αποκτούν δύο πτυχία, αναγνωρισμένα από τα ελληνικά υπουργεία Παιδείας κι Εργασίας, αλλά και από το γερμανικό κράτος, μέσω του Επιμελητηρίου.

Πρόκειται για τη δεύτερη σχετική πρωτοβουλία που αναλαμβάνει το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο. Είχε προηγηθεί αντίστοιχο πρόγραμμα «διττής επαγγελματικής κατάρτισης» σε επαγγέλματα του κλάδου του τουρισμού (ξενοδοχοϋπαλλήλους, μάγειρες, επισιτιστές, υπαλλήλους τουριστικών γραφείων), που λειτούργησε την περασμένη χρονιά, σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ και τη στήριξη μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, έμφαση δίνεται στην πρακτική άσκηση στις επιχειρήσεις, σε «πραγματικές συνθήκες εργασίας». Ετσι, η ενδοσχολική εκπαίδευση διαρκεί τέσσερις μήνες κάθε έτος και η μαθητεία καταλαμβάνει τους υπόλοιπους οκτώ μήνες, εφοδιάζοντας τις επιχειρήσεις με πάμφθηνους εργαζομένους κατά τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν.

Για την «ανταγωνιστικότητα» της οικονομίας

Τα ίδια βήματα ακολουθεί και το πρόγραμμα της ΕΕΣΣΤΥ, στο οποίο οι νέοι και οι νέες «θα εκπαιδεύονται υπό πραγματικές συνθήκες εργασίας, καθώς μέρος της μαθητείας τους θα πραγματοποιείται στα μηχανοστάσια και τα εργοστάσια της γερμανικής εταιρείας», δηλαδή στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (Deutsche Bahn). Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο χρηματοδοτούμενο από το ομοσπονδιακό υπουργείο Παιδείας και Ερευνας, πρόγραμμα VETnet, στο οποίο συμμετέχουν 11 διμερή γερμανικά επιμελητήρια, υπό το συντονισμό της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων της Γερμανίας.

Στη σχετική ανακοίνωση, το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο σημειώνει πως σκοπός της πρωτοβουλίας του είναι «να προωθηθεί περαιτέρω η διττή επαγγελματική εκπαίδευση και να αντιληφθούν οι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, ο επιχειρηματικός κόσμος, η πολιτική ηγεσία, οι γονείς και τα παιδιά, ότι η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να αναπτυχθεί και να βελτιωθεί ώστε η ελληνική οικονομία να γίνει πιο ανταγωνιστική».

Τον ίδιο στόχο διακηρύσσουν κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας, που χαρακτηρίζουν το θεσμό της μαθητείας «θεμέλιο λίθο για τη μεταμνημονιακή Ελλάδα», δίνοντας ένα περίγραμμα για όσα επιφυλάσσει η καπιταλιστική ανάπτυξη στη νεολαία. Σήμερα, η μαθητεία των σπουδαστών των σχολών του ΟΑΕΔ αμείβεται στο 75% του κατώτερου ημερομισθίου, δηλαδή με μεροκάματο χαμηλότερο από 18 ευρώ. Παράλληλα, η επέκτασή της στο σύνολο των μαθητών των επαγγελματικών σχολών και σχολείων προμηνύει ακόμα χειρότερους όρους, που δεν έχουν ακόμα αποσαφηνιστεί.

Ενδιαφέρον με παρελθόν

Στο έδαφος της μεγάλης ανεργίας, η μαθητεία αξιοποιείται ως «δόλωμα», προβάλλεται ως ένας τρόπος για να εξασφαλίσει η νεολαία μια πολυπόθητη θέση εργασίας. Ειδικά για την περίπτωση των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως το ενδιαφέρον τους δεν είναι καινούργιο. Πριν δύο χρόνια, τον Ιούλη του 2012, οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι, στην προσπάθειά τους ν' αντιμετωπίσουν ελλείψεις εξειδικευμένου προσωπικού, εξέταζαν το ενδεχόμενο να προσλάβουν νέους ανέργους από την Ελλάδα, την Ισπανία ή την Πορτογαλία.

Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθυντή προσωπικού της επιχείρησης στον Τύπο, οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι εξέταζαν να στρέψουν το ενδιαφέρον τους σε νέους και ανέργους, καθώς εκτιμούσαν πως τα επόμενα 10 χρόνια θα χρειαζόταν να καλύψουν 80.000 θέσεις εργασίας. Είχαν μάλιστα ξεκινήσει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης 80 ημερών για μακροχρόνια ανέργους, προκειμένου να εργαστούν στη συνέχεια στη στελέχωση των συρμών.

Το ενδιαφέρον των επιχειρηματικών ομίλων να βάλουν για τα καλά πόδι στην επαγγελματική εκπαίδευση δεν εξαντλείται στην εκμετάλλευση των νέων, που κάτω από την ταμπέλα της μαθητείας γίνονται φθηνό και χωρίς δικαιώματα εργατικό δυναμικό. Επιδιώκουν πιο ενεργή ανάμειξη σε κάθε πλευρά της τεχνικής - επαγγελματικής κατάρτισης: Θέλουν να περάσουν στα χέρια τους η διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών, η εκπαίδευση, οι εξετάσεις και η πιστοποίηση. Να επιλέγουν οι ίδιοι τις ειδικότητες που θα αναπτυχθούν, με βάση τους κλάδους στους οποίους ενδιαφέρονται να επενδύσουν, προσδοκώντας μεγαλύτερα κέρδη.

Η κυβέρνηση προχωράει τη διάλυση των λαϊκών αγορών

Ημερίδα - συγκέντρωση αύριο στο Περιστέρι από παραγωγούς και αυτοαπασχολούμενους

Την πρόβλεψη του νόμου 4264/2014 για διαχωρισμό των παραγωγών και των επαγγελματιών στις λαϊκές αγορές υλοποιεί υπουργική απόφαση, που εξέδωσε χτες ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γ. Γιακουμάτος. Η σχετική αρμοδιότητα ανήκει στην Περιφέρεια.

Σύμφωνα με όσα είπε ο Γ. Γιακουμάτος, μιλώντας χτες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, δεν έχει υπάρξει ακόμα συμφωνία με τους φορείς για τα κριτήρια του διαχωρισμού εμπόρων και παραγωγών και προανήγγειλε διευκρινιστική εγκύκλιο, όπου θα ορίζονται τα κριτήρια και η μοριοδότηση, τα οποία «είναι ακόμη υπό διαβούλευση».

Τοποθετούμενη εκ μέρους του ΚΚΕ, η βουλευτής Διαμάντω Μανωλάκου, κατήγγειλε την κυβέρνηση ότι προσπάθησε να κοροϊδέψει τους παραγωγούς και τους αυτοαπασχολούμενους με υποσχέσεις περί «διαβούλευσης», από τη στιγμή που ο αντιδραστικός νόμος προωθείται κανονικά. Είπε ακόμα ότι οι ρυθμίσεις για τις λαϊκές αγορές περιέχονται στη λεγόμενη «εργαλειοθήκη» του ΟΟΣΑ και ότι στόχος είναι να συγκεντρωθεί το λιανεμπόριο σε ακόμα λιγότερα χέρια. Απαίτησε την απόσυρση της σχετικής υπουργικής απόφασης.

Στην ίδια συνεδρίαση, ο Γ. Γιακουμάτος ανακοίνωσε ότι τις αποφάσεις για τη συγκρότηση από τις Περιφέρειες των τριμελών επιτροπών θα τις πάρουν οι νέοι περιφερειάρχες και γι' αυτό η σχετική προθεσμία παρατείνεται με τροπολογία μέχρι τις 30 Οκτώβρη (από 15 Αυγούστου).

Αύριο Παρασκευή, στις 7.30 μ.μ. στο Αμφιθέατρο του Δημαρχείου Περιστερίου, οι Ομοσπονδίες Επαγγελματιών και Παραγωγών πωλητών Αττικής και Θεσσαλονίκης, διοργανώνουν ημερίδα - συγκέντρωση, προκειμένου να ενημερώσουν τον κλάδο για τις εξελίξεις γύρω από το θέμα των Λαϊκών Αγορών και να εξετάσουν το ενδεχόμενο νέων κινητοποιήσεων. Στην εκδήλωση έχουν κληθεί εκπρόσωποι κομμάτων και φορέων, για να πάρουν θέση πάνω στα δίκαια αιτήματά τους.

Αίτημα για φροντίδα των χαλαζόπληκτων

Να εισαχθεί ως θέμα συζήτησης στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου η λήψη άμεσων και δίκαιων μέτρων για 100% αποζημίωση των πληγέντων από τη χαλαζόπτωση (καλλιέργειες και κτίσματα) στην Περιφερειακή Ενότητα Σερρών, ζητούν οι σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Με επιστολή τους προς τον περιφερειάρχη και τον πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου, σημειώνουν ότι οι οικονομικές συνέπειες θα είναι εξοντωτικές, αφού η καταστροφή της παραγωγής αποτελεί τη σταγόνα που ξεχειλίζει το ποτήρι, το τελειωτικό χτύπημα, σε χιλιάδες οικογένειες μικρομεσαίων αγροτών και όχι μόνο.

Δράση του ΠΑΜΕ για τον ΟΑΣΘ

Συνέντευξη Τύπου για τις εξελίξεις στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, σήμερα Πέμπτη στις 11.30 π.μ., στο ΕΚΘ και παράσταση διαμαρτυρίας στα κεντρικά γραφεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), μαζί με τις Λαϊκές Επιτροπές της Θεσσαλονίκης, την Τρίτη 8 Ιούλη, στις 10.30 το πρωί, προγραμματίζει η Γραμματεία Μεταφορών Κεντρικής Μακεδονίας του ΠΑΜΕ. Σε ανακοίνωσή της σημειώνει: «Οι εξελίξεις στις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη, στον ΟΑΣΘ, περιλαμβάνουν, αυξήσεις στις τιμές εισιτηρίων, αύξηση ηλικίας του στόλου από τα 15 χρόνια που είναι σήμερα στα 20, τροποποιήσεις - κόψιμο δρομολογίων, μεταφορά των προστίμων στην εφορία. Ολα αυτά, "δεμένα" με νέο χτύπημα των δικαιωμάτων των εργαζομένων στον Οργανισμό».

Νέα βλάβη σε πλοίο της ακτοπλοΐας

Νέο κρούσμα βλάβης σε πλοίο της ακτοπλοΐας καταγράφηκε χτες, όταν το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο της ANEK «Κρήτη ΙΙ» κατέπλευσε με καθυστέρηση 4,5 ωρών στο λιμάνι του Πειραιά. Η δεξιά κύρια μηχανή του πλοίου παρουσίασε βλάβη ανοιχτά της Μήλου και το πλοίο αναγκάστηκε να μειώσει ταχύτητα. Το πλοίο είχε ξεκινήσει από το Ηράκλειο Κρήτης με 597 επιβάτες κι 95 άτομα πλήρωμα, 117 φορτηγά, 103 ΙΧ αυτοκίνητα και 10 δίκυκλα.

Να σημειωθεί ότι είναι η τρίτη βλάβη που καταγράφεται σε πλοίο της ακτοπλοΐας μέσα σε 48 ώρες. Τη Δευτέρα το πλοίο «Μυτιλήνη» επέστρεψε στον Πειραιά λόγω μηχανικής βλάβης, ενώ και το επιβατηγό - ταχύπλοο «Master jet» έφτασε στον Πειραιά με καθυστέρηση. Σύμφωνα με στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, το 2011 καταγράφηκαν 23 ζημιές σε επιβατηγά πλοία, 49 το 2012 και 26 το 2013. Οι μηχανοηλεκτρολογικές βλάβες στα πλοία υπό ελληνική σημαία επιβατηγά - οχηματαγωγά ήταν 110 το 2012.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ