ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Μάρτη 2023
Σελ. /32
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Συγκάλυψη, μείωση δρομολογίων και «πακέτα» στους ομίλους

Eurokinissi

Με κροκοδείλια δάκρυα, υποσχέσεις αλλά και προκλητικές διαπιστώσεις προκειμένου να αναδειχτεί το ...«ανθρώπινο λάθος», εμφανίστηκε χτες ο υπουργός Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτης, δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει την ίδια εγκληματική πολιτική. Παράλληλα, φρόντισε να εξαγγείλει νέο πακτωλό εκατομμυρίων στο ιδιωτικό κεφάλαιο που λυμαίνεται τους σιδηροδρόμους, στο όνομα της αναβάθμισης και της διασφάλισης των δρομολογίων.

Αναφερόμενος εκτενώς στις «πλημμέλειες» που έγιναν το μοιραίο βράδυ «σε τρία επίπεδα ασφαλείας», ακόμη, όπως είπε, και «εκ μέρους της ίδιας της αμαξοστοιχίας», ο Γ. Γεραπετρίτης ανερυθρίαστα υποστήριξε ότι ο σιδηρόδρομος «υφίστατο διαχρονική υποβάθμιση που είχε να κάνει και με τη συντήρηση και με την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υποδομών. Επί 50 χρόνια λειτουργούσε με χειροκίνητα συστήματα ασφαλείας», χωρίς να πει κουβέντα για το ότι το έγκλημα φέρει την υπογραφή της σημερινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων που υλοποίησαν την πολιτική της «απελευθέρωσης» και εμπορευματοποίησης για τα κέρδη του κεφαλαίου. Ενώ επανέλαβε και τα περί καθυστερήσεων στην υλοποίηση συμβάσεων, που είχαν ως αποτέλεσμα να μη λειτουργούν τα συστήματα ελέγχου, αφήνοντας φυσικά στο απυρόβλητο το γεγονός ότι και αυτές είναι αποτέλεσμα της πολυδιάσπασης, των ανταγωνισμών ανάμεσα στους ομίλους, του γεγονότος ότι η ασφάλεια του λαού μπαίνει τελευταία στο ζύγι του «κόστους - οφέλους» για το κεφάλαιο.

Επιπλέον, είπε απολύτως ψευδώς ότι «δεν υπήρξε καμία αγνόηση οποιασδήποτε ενημέρωσης ή έγκαιρης προειδοποίησης». Και το είπε αυτό όταν είναι γνωστό ότι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ με δύο επιστολές, στις 24 Γενάρη και τις 7 Φλεβάρη, καλούσε την κυβέρνηση να πάρει άμεσα μέτρα ασφαλείας αλλά και για προσλήψεις προσωπικού για να μη θρηνήσουμε νεκρούς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Γ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε και στις ελλείψεις προσωπικού παρουσιάζοντάς τες ως αποτέλεσμα της «υπαγωγής της χώρας σε περιοριστικούς κανόνες προσλήψεων», αλλά και του «μεγάλου κύματος συνταξιοδοτήσεων», ενώ ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση επιχείρησε να καλύψει τα κενά προσλαμβάνοντας 200 άτομα... με μπλοκάκι και προκηρύσσοντας διαγωνισμούς για πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, που ούτε με το κιάλι δεν βλέπουν τις πραγματικές ανάγκες.

Αναφερόμενος στην «επόμενη μέρα» των σιδηροδρόμων, ο νέος υπουργός Μεταφορών, αφού ξεκαθάρισε ότι «η σύμβαση που έχει υπογραφεί με τη "Hellenic Train" πρέπει να τηρείται», εξήγγειλε μέτρα, όπως η υποχρεωτική ύπαρξη δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό, «ακόμη και αν αυτό σημαίνει λιγότερα δρομολόγια», και η λήψη μέτρων για την ολοκλήρωση της σύμβασης αναβάθμισης.

Παράλληλα, ο Γ. Γεραπετρίτης εξήγγειλε νέο «ζεστό» χρήμα στους ιδιώτες που λυμαίνονται τον σιδηρόδρομο, λέγοντας ότι η κυβέρνηση θα αυξήσει τη χρηματοδότηση με τουλάχιστον 75 εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό και με 185 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης. Επίσης εξήγγειλε την αλλαγή του τρόπου εκπαίδευσης του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ, αλλά και την αυστηροποίηση του πλαισίου για φθορές, κλοπές και δολιοφθορές στο δίκτυο των σιδηροδρόμων.

Κατόπιν όλων αυτών, που προαναγγέλλουν και τα νέα εγκλήματα σε βάρος του λαού και της ασφάλειάς του, αποφάνθηκε από πάνω ότι... «δυστυχήματα υπάρχουν και θα υπάρχουν παντού» (!), επικαλούμενος γι' αυτό και την πείρα από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπου βέβαια υλοποιείται η ίδια πολιτική σε βάρος των λαών και για τα κέρδη του κεφαλαίου.

Εξάλλου, χτες το απόγευμα, ο Κυρ. Μητσοτάκης συναντήθηκε στο Μαξίμου με τον Kristian Schmidt, διευθυντή αρμόδιο για τις χερσαίες μετακινήσεις στη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τον εκτελεστικό διευθυντή του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, Josef Doppelbauer, την Elzbieta Lukaniuk, μέλος του επιτελείου της Επιτρόπου Μεταφορών Adina Valean, και την αναπληρώτρια επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Ελένη Παλαιολόγου. Επισήμως, τα μέλη της ευρωενωσιακής αποστολής παρουσίασαν στον πρωθυπουργό «τις πρώτες σκέψεις, οι οποίες θα διαμορφωθούν σε συγκεκριμένες προτάσεις».

Είναι αυτό που λέμε «ο λύκος να φυλάξει τα πρόβατα», αφού η στρατηγική της ΕΕ που υλοποιείται από τις κυβερνήσεις είναι αυτή που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στο να παραμένει απροστάτευτος ο λαός από τα δυστυχήματα, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της διαφύλαξης των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων.

Στο μεταξύ, συνεδριάζει σήμερα το υπουργικό συμβούλιο για το ζήτημα των σιδηρόδρομων.

Κατάπτυστη απόφαση άρνησης για απεργία από την ΕΣΗΕΑ

Απέρριψαν την πρόταση της «Δημοσιογραφικής Συνεργασίας»

Την άρνηση κάθε συμμετοχής των δημοσιογράφων στον απεργιακό ξεσηκωμό που επικρατούσε χτες απ' άκρη σ' άκρη σε ολόκληρη τη χώρα αποφάσισαν οι «Ενωμένοι Δημοσιογράφοι» (ΝΔ), από κοινού με τη «Συσπείρωση Δημοσιογράφων - Δούρειος Τύπος» (ΣΥΡΙΖΑ), κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΣΗΕΑ προχτές 7 Μάρτη, απορρίπτοντας την πρόταση της «Δημοσιογραφικής Συνεργασίας» (συσπειρώνεται στο ΠΑΜΕ Τύπου και ΜΜΕ) να αποφασιστεί για χτες 24ωρη απεργία!

Την κατάπτυστη αυτή απόφαση καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η «Δημοσιογραφική Συνεργασία». Και αναδεικνύει ότι τη μέρα που χιλιάδες και χιλιάδες εργαζόμενοι από όλους τους κλάδους στεριάς και θάλασσας, νέοι και νέες, έδιναν την απεργιακή μάχη για να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα στα Τέμπη, οι παρατάξεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ στην ΕΣΗΕΑ έσπευδαν να δώσουν τα «ρέστα» τους στη στήριξη των συμφερόντων των επιχειρηματικών ομίλων των ΜΜΕ και της ΕΕ, όπως κάνουν και η κυβέρνηση της ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα.

Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση, το πρόσχημα που επικαλέστηκαν ήταν ότι «δεν πρέπει να διακοπεί η ενημέρωση»! «Είναι ο φερετζές για να καλύψουν ότι αυτό που επιδιώκουν είναι η σιωπή των εργαζομένων στα ΜΜΕ, η υπονόμευση κάθε αγωνιστικής τους διάθεσης, η απρόσκοπτη συνέχιση της "ενημέρωσης" από τα αφεντικά, τα διευθυντικά τους στελέχη, τους μεγαλοδημοσιογράφους, την οποία κόβουν και ράβουν εργοδότες, κυβέρνηση, ΣΥΡΙΖΑ και οι υπόλοιποι συνοδοιπόροι τους, με στόχο να αποπροσανατολίσουν, να "θάψουν" τις πραγματικές αιτίες και τους πραγματικούς υπεύθυνους, να ξεπλύνουν τους ενόχους του εγκλήματος, ρίχνοντας τις ευθύνες στο "ανθρώπινο λάθος"».

Η «Δημοσιογραφική Συνεργασία» καλεί τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ «να γυρίσουμε την πλάτη στους συνδικαλιστές που είναι με τα αφεντικά και τις κυβερνήσεις τους, να συμμετέχουμε μαζικά σε όλες τις κινητοποιήσεις που διοργανώνουν συνδικάτα και φορείς για το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη και όχι μόνο» και μέσα από συλλογικές διαδικασίες, επιτροπές αγώνα και όποιες άλλες μορφές οργάνωσης επιλέξουν, να συντονιστούν με όλους τους εργαζόμενους, «βάζοντας μπροστά επιτέλους τις δικές μας ανάγκες, όπως το δικαίωμά μας να γυρίζουμε από τη δουλειά στις οικογένειές μας σώοι και υγιείς, η υπογραφή ικανοποιητικής ΣΣΕ».

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΛΑΡΙΣΑΣ
Η πόλη έχει πληρώσει πολύ βαρύ φόρο αίματος για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων

Με ανακοίνωσή της, η «Λαϊκή Συσπείρωση» Λάρισας εκφράζει τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στις οικογένειες των 57 θυμάτων του θανατηφόρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος - εγκλήματος στον Ευαγγελισμό και απαιτεί να μη συγκαλυφθεί τίποτε.

Πιο ειδικά για την περιοχή της Λάρισας αναφέρει: «Μερικές περιοχές όπως η διάβαση στην οδό Κάρλας δίπλα ακριβώς από το 4ο ΕΠΑΛ, στο ΑΤΑ όπου τη διασχίζουν καθημερινά εκατοντάδες μαθητές, το αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στο Μεζούρλο, όπου πριν από λίγα χρόνια κεραυνοβολήθηκε από 10.000 βολτ, 15χρονος μαθητής, στα "νταμάρια" της Ν. Σμύρνης όπου και εκεί το 2017 παρασύρθηκε ένα 10χρονο παιδί χάνοντας τη ζωή του, είναι μερικά μόνο παραδείγματα αυτής της εγκληματικής πολιτικής που έχει για "θεό" τη λογική κόστους - οφέλους.

Αν δεν υπάρξουν βελτιώσεις των υπαρχουσών διαβάσεων - ισόπεδων, υπόγειων και υπέργειων - που είναι σε κακά χάλια και δεν κατασκευαστούν νέες όπου χρειάζονται, δεν πρόκειται να εξασφαλιστεί η εύκολη και ασφαλής διέλευση πεζών και τροχοφόρων. Διότι, όπως καλά γνωρίζουν όσοι αναγκάζονται να περνούν από κει, υπάρχουν υπόγειες διαβάσεις που είναι αδιάβατες όταν βρέχει κι όταν νυχτώνει (π.χ. στη Νέα Σμύρνη, στον σταθμό κι αλλού), υπέργειες που είναι σχεδόν αδύνατο να τις ανεβούν οι ηλικιωμένοι και οι έχοντες κινητικά προβλήματα (π.χ. στο τέρμα της Υψηλάντου) και ισόπεδες που ενέχουν κινδύνους για πεζούς και τροχοφόρα.

Φυσικά, ως "Λαϊκή Συσπείρωση" Λάρισας πιστεύουμε ότι ουσιαστική και μόνιμη λύση του προβλήματος θα υπάρξει με την υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου που διέρχεται από το κέντρο της πόλης».

Αφού αναφέρουν τις ευθύνες και των τοπικών αρχών, καταλήγουν:

«Η "Λαϊκή Συσπείρωση" Λάρισας καλεί τους εργαζόμενους, τη νεολαία και τα λαϊκά στρώματα της πόλης να καταδικάσουν τις προσπάθειες εμπαιγμού όλα αυτά τα χρόνια από τις κυβερνήσεις, τη διοίκηση του ΟΣΕ και τη δημοτική αρχή και να αγωνιστούν μαζί με τους μαζικούς φορείς της πόλης για:

- Την κατασκευή όλων των έργων που θα διευκολύνουν και θα καθιστούν ασφαλή τη διέλευση πεζών και τροχοφόρων από τις σιδηροδρομικές γραμμές.

- Την υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται από το κέντρο της πόλης».

Επίσης, ζητά να συγκληθεί άμεσα τις επόμενες μέρες το Δημοτικό Συμβούλιο της Λάρισας, για να παρθούν αποφάσεις για το μείζον θέμα της υπογείωσης των σιδηροδρομικών γραμμών.

Ταυτοποίηση ενός ακόμα θύματος

Ταυτοποιήθηκε χτες το μεσημέρι ακόμα μία σορός από το πολύνεκρο δυστύχημα - προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη. Σύμφωνα με την Ελληνική Αστυνομία, ανήκει σε Σύρο επιβάτη της μοιραίας αμαξοστοιχίας. Η ταυτοποίηση έγινε από δείγμα DNA συγγενή του, καθώς και από προσωπικό αντικείμενό του. Σημειώνεται ότι οι ταυτοποιημένες σοροί ανέρχονται πλέον σε 56, ενώ υπάρχει μια αγνοούμενη φοιτήτρια που δεν έχει εντοπιστεί.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ