ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 11 Αυγούστου 2010
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Απλήρωτοι οι εργαζόμενοι στο Δήμο

Να διεκδικήσουν να πληρωθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι μέσω δανεισμού που θα φέρει νέα χαράτσια

Ο «Καλλικράτης» μεθοδεύει αντεργατικές ανατροπές, που λειτουργούν σε βάρος και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών
Ο «Καλλικράτης» μεθοδεύει αντεργατικές ανατροπές, που λειτουργούν σε βάρος και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών
Για πολλοστή φορά είναι απλήρωτοι οι εργαζόμενοι στο Δήμο Ζακυνθίων, όπως συμβαίνει και με τους εργαζόμενους στους παιδικούς σταθμούς και άλλους εργαζομένους στους ΟΤΑ της χώρας. Οπως καταγγέλλει το Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου, «η κυβέρνηση αντί να καταβάλει τις οφειλές της προς τους ΟΤΑ, με ρύθμιση οδηγεί σε νέο δανεισμό τους δήμους για να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες των δήμων καθώς και η πληρωμή των εργαζομένων».

«Οι δήμαρχοι του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, αφού για χρόνια στήριξαν όλες τις γαλαζοπράσινες αντιλαϊκές κυβερνητικές πολιτικές, σήμερα στηρίζουν με τη στάση τους και επί της ουσίας τον "Καλλικράτη", με τον οποίο ενισχύεται η κερδοφορία του κεφαλαίου. Η μεταφορά στους δήμους αρμοδιοτήτων στους τομείς Παιδείας - Υγείας - Πρόνοιας, δηλαδή τομείς που την ευθύνη για τη χρηματοδότηση και υλοποίησή τους θα έπρεπε να την έχει το κράτος, οδηγεί στην παραπέρα αποδιάρθρωση του ενιαίου, δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα τους, στην ιδιωτικοποίηση και παραπέρα εμπορευματοποίησή τους».

Μέσα από τον «Καλλικράτη» και τη λεγόμενη εξυγίανση των οικονομικών των δήμων που αποτελεί προτεραιότητα και για την τρόικα, όχι μόνο χιλιάδες εργαζόμενοι στους ΟΤΑ θα χάσουν τη δουλειά τους, αλλά και υπηρεσίες κρίσιμες για την ποιότητα ζωής των λαϊκών οικογενειών (που μεταφέρονται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και δεν αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους) όπως η Υγεία και η Πρόνοια θα υποβαθμιστούν ή και θα κλείσουν σχετικές υπηρεσίες. Τραγικό και αποκαλυπτικό είναι το παράδειγμα των παιδικών σταθμών, που κλείνουν ο ένας μετά τον άλλο λόγω έλλειψης προσωπικού.

Καλεί τους εργαζόμενους του νησιού να απαιτήσουν αποφασιστικά από τη δημοτική αρχή να διεκδικήσει από το κράτος την πληρωμή των εργαζομένων και να μην μπουν λόγω δανεισμού νέα χαράτσια στο λαό της Ζακύνθου. Να δράσουν για τη μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων χωρίς όρους και προϋποθέσεις και την πρόσληψη νέων μονίμων για την κάλυψη αναγκών που υπάρχουν. Να υπερασπιστούν το εισόδημά τους, που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να το μειώσει εκ νέου στο όνομα της σύνδεσης μισθού - παραγωγικότητας. Να οργανωθούν στο ταξικό τους σωματείο και συνολικά στο ΠΑΜΕ.

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΘΗΝΑΣ
Πρωτοστατεί στη συκοφάντηση των κινητοποιήσεων

Για τη μονοπώληση της αγοράς από τις πολυεθνικές και την κατάργηση της σταθερής εργασίας δε λέει τίποτα, σχολιάζει το ΠΑΜΕ

Την επιχείρηση συκοφάντησης των διαδηλώσεων των εργαζομένων και αποπροσανατολισμού του λαού, στην οποία επιδίδεται ο δήμαρχος Αθήνας, Νικήτας Κακλαμάνης, με αφορμή έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) για τα κλειστά καταστήματα σε εμπορικούς δρόμους της Αθήνας, καταδικάζει η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ.

Στην ίδια κατεύθυνση προσανατόλιζε και ο σχολιασμός της ίδιας της ΕΣΕΕ, σε μια περίοδο που ενώ η επιθετικότητα των μονοπωλίων τσακίζει τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων και πολλαπλασιάζει τα «λουκέτα» στα μικρομάγαζα, επιβεβαιώνεται η ανάγκη να δυναμώσει ο αγωνιστικός συντονισμός μισθωτών και αυτοαπασχολούμενων.

Σε σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΠΑΜΕ τονίζεται ότι «ο δήμαρχος Αθηναίων και εκ νέου υποψήφιος για το δήμο περιδιαβαίνοντας τα ΜΜΕ συκοφαντεί και αποπροσανατολίζει το λαό, λέγοντας ότι για το κλείσιμο των καταστημάτων φταίνε οι διαδηλώσεις των εργαζομένων». «Ο δήμαρχος φαίνεται ότι δεν άκουσε τίποτα για τη δραστική μείωση των μισθών και των μεροκάματων που επέβαλαν κυβέρνηση, ΕΕ, μεγάλο κεφάλαιο με τη στήριξη ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ. και της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ. Δε βλέπει τη μονοπώληση της αγοράς από τις μεγάλες εμπορικές μονάδες, τις πολυεθνικές που αφανίζουν τους αυτοαπασχολούμενους. Δε βλέπει τις εκατοντάδες απολύσεις εργαζομένων με πλήρη και σταθερή δουλειά και την αντικατάστασή τους με απασχολήσιμους των δύο και τριών ωρών», υπογραμμίζει το ΠΑΜΕ.

Ενώ καταλήγει: «Ο δήμαρχος Αθηναίων προκαλεί και αποπροσανατολίζει. Καλούμε τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους να εντείνουν τους αγώνες και τις κινητοποιήσεις ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική. Να τιμωρήσουν μπροστά και στις επικείμενες τοπικές εκλογές το δήμαρχο της Αθήνας, αλλά και όλους εκείνους τους υποψήφιους ΠΑΣΟΚ και ΛΑ.Ο.Σ. που στάθηκαν εναντίον των συμφερόντων και της ζωής της εργατικής τάξης και των αυτοαπασχολούμενων».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ
Πεντάωρη στάση εργασίας σήμερα

Από τις 5 π.μ. μέχρι τις 10 π.μ.

Σε πεντάωρη στάση εργασίας προχωρούν σήμερα οι εργαζόμενοι του Μετρό, από την έναρξη της βάρδιας, στις 5 π.μ., μέχρι και τις 10 π.μ., αντιδρώντας και απαιτώντας να μην υπάρξει καμιά απόλυση συμβασιούχων, όπως προγραμματίζει η διοίκηση της Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ).

Η διοίκηση του Μετρό προχωρά στη σταδιακή απόλυση των 250 εργαζομένων συμβασιούχων, τη στιγμή που όπως σημειώνει το Σωματείο Εργαζομένων «καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες». Ηδη, από τις αρχές Μάη μέχρι και σήμερα, έχουν απολυθεί 40 συμβασιούχοι, με τη γνωστή τακτική της μη ανανέωσης σύμβασης. Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν, δε, πως με τις δρομολογούμενες απολύσεις και τη συνεπαγόμενη συρρίκνωση του προσωπικού, δε θα υπάρξει μόνο υποβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών, αλλά και «έκπτωση σε όλα τα επίπεδα ασφαλείας επιβατών και απαξίωση του Μετρό», όπως αναφέρουν σε σχετική ανακοίνωσή τους. Ταυτόχρονα, οι εργαζόμενοι του Μετρό σχεδιάζουν παραπέρα κλιμάκωση των κινητοποιήσεων και συντονισμό με τους άλλους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Δουλεύουν για να επιταχυνθεί το ξεπούλημα

«Ενίσχυση και εξορθολογισμός των δαπανών». «Ενίσχυση και εξορθολογισμός των δρομολογίων». «Ανάπτυξη δραστηριοτήτων με στόχο την αύξηση των εσόδων. Αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στα πλαίσια του ανταγωνισμού και των ευρωπαϊκών κρατών». «Πρόσληψη με τους ίδιους όρους για μείωση του κόστους». Οχι. Οι παραπάνω προτάσεις, που αφορούν τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας, δεν είναι απόσπασμα ομιλίας από ημερίδα για το πώς πρέπει να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Ακόμα και αν θυμίζει μέχρι σημείου αντιγραφής το σχέδιο ανασυγκρότησης του ΟΣΕ που παρουσιάστηκε το Δεκέμβρη του 2009 και με βάση το οποίο προχωρά ολοταχώς η πλήρης παράδοση του σιδηρόδρομου σε ιδιώτες (βλέπε σελίδα 11 του «Ρ»). Αποτελούν απόσπασμα από επιστολή που ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) στέλνει στην κυβέρνηση για να εξηγήσει τι αποτελεί εξυγίανση «για εμάς τους εργαζόμενους» και να πει ότι η ΠΟΣ θα υπερασπιστεί «το Δημόσιο και κοινωνικό σιδηρόδρομο».

* * *

Η ηγεσία (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) της ΠΟΣ ισχυρίζεται δηλαδή ότι αν αυξηθούν τα έσοδα του ΟΣΕ θα προστατευτούν τα δικαιώματα και οι ανάγκες των εργαζομένων και των επιβατών. Η πραγματικότητα όμως τη διαψεύδει. Μόνο σε μία χρονιά, από τον περσινό Αύγουστο, η αύξηση στα εισιτήρια φτάνει το 33%. Ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις αρμοδίων, όταν ολοκληρωθούν τα σχέδια για τον ΟΣΕ, οι αυξήσεις μπορεί να φτάσουν ακόμα και το 100%! Την ίδια στιγμή, καταργούνται δρομολόγια, επειδή δεν αποφέρουν τα προσδοκώμενα στον Οργανισμό έσοδα. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις συνέπειες που μετρά ο λαός μας από την πολιτική που οδηγεί τον ΟΣΕ να λειτουργεί με τους νόμους της αγοράς. Και μια επιχείρηση, ανεξάρτητα από το αν είναι «ιδιωτική» ή «δημόσια», δεν παύει να αναζητά το μέγιστο δυνατό κέρδος.

***

Οποιος ισχυρίζεται ότι τα έσοδα της επιχείρησης με την επωνυμία «ΟΣΕ» και ο δημόσιος χαρακτήρας των σιδηροδρόμων μπορούν ταυτόχρονα να ενισχύονται, ή κάνει τον ανήξερο αλλά συνειδητά στηρίζει τις αντιλαϊκές μεθοδεύσεις, ή ...είναι αφελής. Ωστόσο, και στη μία και στην άλλη περίπτωση, οδηγείται να υποστηρίζει όσα συμφέρουν τους επιχειρηματίες, στην προκειμένη περίπτωση όσους προσδοκούν καλό μερίδιο από το μοίρασμα της αγοράς στις μεταφορές. Καθόλου τυχαία, ένα από τα αιτήματα στην επιστολή είναι η «καταβολή επιδοτήσεων εισιτηρίων και άγονων γραμμών». Δηλαδή, όχι μόνο δεν είναι αυτονόητο ότι το τρένο θα φτάνει παντού όπου έχει ανάγκη ο λαός, αλλά και για να εξυπηρετηθούν οι περιοχές που δεν έχουν υψηλή κίνηση (όταν λένε «άγονες» εννοούν «άγονες» για τα κέρδη των ιδιωτών), πρέπει να επιδοτηθούν οι εκάστοτε επιχειρηματίες. Οπως και να 'χει, αυτός είναι ο «δημόσιος» σιδηρόδρομος που οραματίζεται η πλειοψηφία της ΠΟΣ: κομμένος και ραμμένος στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των επιχειρηματιών.


Α. Μ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ