ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Μάρτη 2015
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Ζητά πλήρη κατάργηση των πρότυπων - ελιτίστικων σχολείων

Την κατάργηση τώρα όλων των πρότυπων σχολείων και ενιαία μόρφωση και σχολείο για όλα τα παιδιά ζητά η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, σε ανακοίνωσή της σχετικά με τις εξελίξεις στο θέμα.

«Τελικά, ο απαράδεκτος θεσμός των Πρότυπων σχολείων διατηρείται και από τη νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Διατηρείται, δηλαδή, ο θεσμός των ελιτίστικων σχολείων, που θα έχουν σαν στόχο την εκπαίδευση "άριστων" και "χαρισματικών" μαθητών, των σχολείων που καταδικάστηκαν στη συνείδηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών και που νομιμοποιούν και εντείνουν την κοινωνική ανισότητα στην εκπαίδευση», διαπιστώνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καθώς το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι διατηρούνται 5 Πρότυπα σχολεία (ουσιαστικά 9, γιατί πρόκειται για Γυμνάσια και Λύκεια), «με τη φτηνή δικαιολογία ότι αυτά αποτελούν κληροδοτήματα».

Παράλληλα, το ΠΑΜΕ αναφέρεται και σε εγκύκλιο του υπουργείου που καλεί να συνεδριάσουν τα Σχολικά Συμβούλια, οι Σύλλογοι Διδασκόντων και το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο για τα Πρότυπα, προκειμένου να εισηγηθούν τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών σε αυτά τα σχολεία.

«Η διαδικασία αυτή είναι πρωτοφανής και απαράδεκτη! Από τη μία "πετάει το μπαλάκι" στα σχολεία και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο διενέργειας ακόμα και εξετάσεων για την εισαγωγή των μαθητών, όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Από την άλλη, καθιερώνει απαράδεκτες διαδικασίες, προωθώντας ουσιαστικά την περιβόητη αυτονομία και διαφοροποίηση της σχολικής μονάδας. Από πού και ως πού το κάθε σχολείο θα εισηγείται το πώς θα δέχεται τους μαθητές; Αυτό αποτελεί κεντρική ευθύνη της πολιτείας και όχι του κάθε σχολείου. Αλίμονο αν ανοίξουν τέτοιοι δρόμοι στην εκπαίδευση, το κάθε σχολείο να καθορίζει, ή έστω να "εισηγείται" τέτοια ζητήματα», σημειώνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, τονίζοντας ότι έτσι «προωθείται στην πράξη η στρατηγική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για διαφοροποίηση και αυτονομία της σχολικής μονάδας».

Στο μεταξύ, την ίδια στιγμή που η νέα συγκυβέρνηση διατηρεί το θεσμό των Πρότυπων σχολείων, ταυτόχρονα πραγματοποίησε εγκαίνια, μέσα στο Φλεβάρη, σε 4 Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), που θα λειτουργήσουν φέτος πειραματικά (Πειραιάς, Αργολίδα κ.α.), παρά τις προγραμματικές εξαγγελίες για κατάργηση των ΣΕΚ.

«Από τη μία Πρότυπα και από την άλλη ΣΕΚ. Η ταξικότητα της Εκπαίδευσης σε όλο της το μεγαλείο! Πρόκειται για αίσχος!», σχολιάζει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και καλεί τις ΕΛΜΕ να απαιτήσουν την πλήρη κατάργηση του νόμου 3966/2011 και του θεσμού των Πρότυπων σχολείων. Να απαιτήσουν τη διασφάλιση των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών στα Πειραματικά σχολεία.

«Το Πειραματικό σχολείο όχι μόνο θα πρέπει να συνεχίσει να δέχεται μαθητές με κλήρωση, αλλά και γεωγραφικά μπορεί να εναλλάσσεται και σε κάθε περίπτωση να βρίσκεται σε ομαλή σύνδεση και επικοινωνία με τα υπόλοιπα γειτονικά σχολεία, προκειμένου να δοκιμάζει, πριν γενικευτούν στην εκπαίδευση, τις πιο αποτελεσματικές προοδευτικές μεθόδους διδασκαλίας, λειτουργία που προϋποθέτει τις κανονικές παιδαγωγικές συνθήκες του ενιαίου σχολείου για όλα τα παιδιά», σημειώνει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, που ήδη έθεσε το θέμα στο ΔΣ της ΟΛΜΕ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Να μη γίνει ο διαγωνισμός PISA

Να σταματήσει το διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ ζητούν από το υπουργείο Παιδείας μια σειρά ΕΛΜΕ και το ΔΣ της ΟΛΜΕ. Το PISA είναι διεθνές πρόγραμμα για την αξιολόγηση των μαθητών, Εκπαιδευτική Ερευνα που κάνει κάθε τρία χρόνια ο ΟΟΣΑ με τη συνεργασία διαφόρων χωρών, με στόχο να αξιολογήσει τις δεξιότητες των 15χρονων μαθητών αλλά και την «αποτελεσματικότητα» των εκπαιδευτικών συστημάτων. Στην Ελλάδα, η πρόβλεψη είναι να συμμετάσχουν 231 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία και ο διαγωνισμός να γίνει από 2 Μάρτη έως 3 Απρίλη.

«Φαίνεται παράδοξο το γεγονός ο ΟΟΣΑ, ένας οργανισμός που αποτελεί οικονομικό στρατηγείο του διεθνούς καπιταλιστικού συστήματος και κατευθύνει οικονομικές πολιτικές των κρατών, να πραγματοποιεί παγκόσμιους διαγωνισμούς στην Εκπαίδευση. Μέσω όμως αυτών των εξετάσεων επιδιώκει να ελέγξει τις εκπαιδευτικές πολιτικές και να επιβάλει το νέο σχολείο της αγοράς, έναν τύπο σχολείου στραμμένο στην κατάρτιση δεξιοτήτων. Αυτό σημαίνει πως η εκπαίδευση του μαθητή θα πρέπει να είναι στραμμένη σε στενές, χρηστικές κι επικοινωνιακές δεξιότητες για την καθημερινή και επαγγελματική του ζωή, σε βάρος της γενικής μόρφωσης και της ανάπτυξης της προσωπικότητας», σημειώνει μεταξύ άλλων η ΕΛΜΕ Πειραιά, τονίζοντας ότι οι εξετάσεις τύπου PISA στηρίζονται σε μια αντίληψη που ευνοεί, εξετάζει κι αξιολογεί κυρίως δεξιότητες, λιγότερο ικανότητες, ελάχιστα γνώσεις και ότι υπάρχει πλήθος επικριτικών επιστημονικών δημοσιεύσεων (βιβλίων, μελετών, άρθρων) από ειδικούς που αμφισβητούν τη βαρύτητα αυτών των εξετάσεων για την ποιότητα της εκπαίδευσης και αποκαλύπτουν τη σκοπιμότητα του διαγωνισμού.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, πέρα από το περιεχόμενο του διαγωνισμού αναφέρεται και στο κόστος του, καθώς για να διατηρεί η χώρα μας το δικαίωμα συμμετοχής σ' αυτόν τον, ανά τριετία, διαγωνισμό, πληρώνει περίπου 90.000 ευρώ το χρόνο (στοιχεία του 2009), συν 130.000 ευρώ επιπλέον τη χρονιά της διεξαγωγής.

ΞΑΝΘΗ
Σοβαρά κτιριακά προβλήματα στην Αρχιτεκτονική Σχολή

Σε λίμνες μετατράπηκαν αίθουσες της σχολής
Σε λίμνες μετατράπηκαν αίθουσες της σχολής
Οι φοιτητές του Τμήματος Αρχιτεκτόνων - Μηχανικών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), στην Ξάνθη, για πολλοστή φορά έρχονται αντιμέτωποι με τις συνέπειες της άθλιας κατάστασης του κτιρίου όπου στεγάζεται η σχολή τους. Ετσι, την περασμένη Δευτέρα, λόγω της πλημμύρας, βραχυκύκλωσαν ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις. Δεν είναι λίγες οι φορές που τα τελευταία χρόνια η σχολή πλημμυρίζει, πέφτουν οι ψευδοροφές την ώρα του μαθήματος, στάζει το δώμα της σχολής κ.λπ. Σημειώνουμε ότι το κτίριο προοριζόταν για τη Βιβλιοθήκη της Πολυτεχνικής Σχολής στην Ξάνθη και δεν πληροί τις προϋποθέσεις για τα μαθήματα της Αρχιτεκτονικής Σχολής (εργαστηριακά, διπλωματικές κ.λπ.).

Η Επιτροπή Αγώνα φοιτητών Αρχιτεκτονικής του ΜΑΣ καταγγέλλει ότι δεν γίνεται συντήρηση του κτιρίου, που κατ' εξακολούθηση θέτει σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα των φοιτητών. Σημειώνει ότι και αυτό συμπεριλαμβάνεται στα αποτελέσματα της πολιτικής υποχρηματοδότησης της Παιδείας, στο πλαίσιο των κατευθύνσεων της ΕΕ, στις οποίες δεσμεύεται και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Για το κτιριακό πρόβλημα της Αρχιτεκτονικής Σχολής Ξάνθης, κατέθεσε επίσης Ερώτηση το ΚΚΕ στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας. Οι βουλευτές του Κόμματος Σάκης Βαρδαλής και Ελένη Γερασιμίδου, που υπογράφουν την Ερώτηση, ζητούν την ικανοποίηση των αιτημάτων των φοιτητών και συγκεκριμένα:

  • Να λυθεί οριστικά το κτιριακό πρόβλημα της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, με την ανέγερση νέου κτιρίου που να καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των μαθημάτων της Σχολής και των φοιτητών.
  • Να υπάρξει πλήρης αποκατάσταση των ζημιών στο κτίριο με προοπτική τη χρήση του ως Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης.
  • Να μετεγκατασταθεί προσωρινά η Αρχιτεκτονική Σχολή σε άλλο κτίριο του ΔΠΘ μέχρι την υλοποίηση των παραπάνω μέτρων.
Διαμαρτυρία για τα δικαιώματα των αναπληρωτών

Αντιμέτωποι με καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων και ωραρίου και απλήρωτοι είναι πολλοί αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

Αυτήν την περίοδο διεξάγονται για τους εκπαιδευτικούς της Παράλληλης στήριξης προγράμματα επιμόρφωσης, τα οποία πραγματοποιούνται τα Σαββατοκύριακα ή τα απογεύματα των υπόλοιπων ημερών, χωρίς απαλλαγή από τα εργασιακά καθήκοντα, εκτός ωραρίου. Την ίδια ώρα, αρκετοί αναπληρωτές παραμένουν απλήρωτοι (για το Φλεβάρη), παρά τις «δεσμεύσεις» του υπουργείου για καταβολή των δεδουλευμένων μέχρι την Παρασκευή 6/3.

Σε ταυτόχρονες παραστάσεις διαμαρτυρίας σε όλη τη χώρα για τα παραπάνω καλεί τη Δευτέρα στις 2.30 μ.μ. η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ. Στην Αθήνα στο υπουργείο Παιδείας και στην υπόλοιπη χώρα στις κατά τόπους Περιφέρειες και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΜΑΣ
Παράσταση διαμαρτυρίας στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Παράσταση διαμαρτυρίας στη διοίκηση του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν την Τρίτη οι Επιτροπές Αγώνα του ΜΑΣ στο ΤΕΙ, με αφορμή την ανακοίνωση για ενδεχόμενο σχέδιο «Αθηνά 2» που έγινε κατά τη διάρκεια της συνάντησης των προέδρων των ΤΕΙ με τον υπουργό Παιδείας, Α. Μπαλτά. Οπως σημειώνουν, το υπουργείο παίρνει τη σκυτάλη από εκεί που την άφησε η προηγούμενη κυβέρνηση! Συνεχίζει στην ίδια αντιλαϊκή ρότα, καθώς φαίνεται ξεκάθαρα ότι ετοιμάζουν τεράστιες αναδιαρθρώσεις, την ίδια στιγμή που τα ΤΕΙ φυτοζωούν.

Στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα, όπου μεταξύ άλλων προβλημάτων, τόσο η Εστία όσο και όλο το ΤΕΙ παραμένουν χωρίς θέρμανση εδώ και δύο χρόνια. Μάλιστα, το Συμβούλιο του ΤΕΙ, αντί να διεκδικήσει λύση, αποφάσισε να αναστείλει τη λειτουργία των Εστιών και να διώξει τους 210 φοιτητές που διαμένουν εκεί, καθώς υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς από τα θερμαντικά σώματα που χρησιμοποιούν.

Οι Επιτροπές Αγώνα του ΜΑΣ καλούν να δυναμώσει η πάλη για Δημόσια Δωρεάν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση. Και τονίζουν ότι δε θα δεχτούν καμία συγχώνευση ή κατάργηση Τμημάτων.

Καλούν τους σπουδαστές να πάρουν θέση στον αγώνα και να παλέψουν για:

  • Να μην καταργηθούν κανένα Τμήμα και Σχολή. Να μην εφαρμοστεί νέο σχέδιο «Αθηνά»!
  • Καμιά εξίσωση ΤΕΙ με ΙΕΚ και κολέγια.
  • Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Παιδεία. Εξω οι εταιρείες από τις Σχολές.
  • Δωρεάν σίτιση, στέγαση, αναλώσιμα, βιβλία, μετακινήσεις.
  • Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ