ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Απρίλη 2020
Σελ. /20
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Πράξη εχθρική και εκδικητική προς τον κόσμο της Εκπαίδευσης!

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος για την πρόθεση της κυβέρνησης να προωθήσει το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Συνεχίζονται τις τελευταίες μέρες οι διαρροές και τα δημοσιεύματα για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το Λύκειο, το εξεταστικό και άλλες διατάξεις, που σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να δώσει άμεσα στη δημοσιότητα. Το ΚΚΕ χαρακτηρίζει «πράξη εχθρική και εκδικητική προς τον κόσμο της Εκπαίδευσης» την προώθηση του νομοσχεδίου σε τέτοιες συνθήκες. Σε σχετική ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος σημειώνεται:

«Η απόφαση της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσουν, Μ. Τετάρτη, και ειδικά σε αυτές τις συνθήκες, στην κατάθεση νομοσχεδίου, που αφορά αλλαγές στα προγράμματα σπουδών των Δημοτικών και Γυμνασίων, αλλά και αλλαγές στο Λύκειο, την προώθηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στα Πανεπιστήμια κ.ά., όταν όλοι οι εκπαιδευτικοί φορείς υποστηρίζουν το αντίθετο, συνιστά πράξη εχθρική προς τον κόσμο της Εκπαίδευσης.

Δεν πρωτοτυπεί η κυβέρνηση της ΝΔ. Παρόμοια τακτική είχε ακολουθήσει και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, καταθέτοντας αντίστοιχο νομοσχέδιο, πέρυσι, Μεγάλη Εβδομάδα.

Αλλες είναι οι ανάγκες των νέων, των εκπαιδευτικών και των γονιών και οπωσδήποτε αυτές δεν αφορούν την αγωνία της κυβέρνησης να φτιάξει ένα σχολείο - εξεταστικό κέντρο, ένα σχολείο ακόμα πιο στενά προσαρμοσμένο στις ρηχές δεξιότητες που έχει ανάγκη το κεφάλαιο.

Αλλες είναι οι ανάγκες των Πανεπιστημίων και όχι να μετατραπούν σε επιχειρήσεις που αναπτύσσουν επιστημονική και ερευνητική δραστηριότητα η οποία θα δεσμεύεται ακόμα περισσότερο από τον παράγοντα κέρδος. Γεγονός που στις μέρες μας αποκαλύπτεται με τραγικό τρόπο.

Τη στιγμή που χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, φοιτητές δίνουν μάχη καθημερινά για να τα βγάλουν πέρα στις συνθήκες καραντίνας...

Τη στιγμή που το υπουργείο Παιδείας, με βάση και τα στοιχεία που έδωσε, δεν εξασφαλίζει ισότιμη πρόσβαση στη μόρφωση σε όλους τους νέους...

Τη στιγμή που εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν μαζικές διαδικασίες στους χώρους της Εκπαίδευσης, ενώ το σύνολο των φορέων της Εκπαίδευσης έχουν τοποθετηθεί αρνητικά στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης...

Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, έστω και την τελευταία στιγμή, να μην προχωρήσουν στην κατάθεση του νομοσχεδίου για διαβούλευση».

Με δανεισμό και πολύ πίσω από τις ανάγκες η προμήθεια ηλεκτρονικών μέσων για τους μαθητές

RIZOSPASTIS

Μετά τις παλινωδίες, τις ασφυκτικές προθεσμίες και τις άκρως αντικρουόμενες οδηγίες του υπουργείου Παιδείας προς τα σχολεία για να καταγράψουν τις ανάγκες των μαθητών τους σε τεχνολογικό εξοπλισμό για την τηλεκπαίδευση, το υπουργείο τελικά νομοθέτησε τη δυνατότητα δανεισμού φορητών τεχνολογικών μέσων σε μαθητές, μέσα από μια διαδικασία όμως που γεννά ερωτήματα και σίγουρα δεν προβλέπεται να καλύψει το σύνολο των μεγάλων αναγκών που υπάρχουν.

Θυμίζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας την προηγούμενη βδομάδα είχε ζητήσει από τους διευθυντές των σχολείων να καταγράψουν μέσα σε δύο μέρες πόσοι μαθητές τους δεν έχουν τα τεχνολογικά μέσα για να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση. Αμέσως μετά, όμως, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έστελναν νέες οδηγίες, «διευκρινίζοντας» πως η καταγραφή δεν αφορά τελικά την παροχή τεχνολογικών μέσων για την τηλεκπαίδευση! Εκπαιδευτικοί και γονείς μέσα από τα σωματεία και τους φορείς τους είχαν καταγγείλει τον εμπαιγμό της κυβέρνησης, προτάσσοντας το μόνο αίτημα που μπορεί να δώσει ουσιαστική λύση, δηλαδή κάθε μαθητής να προμηθευτεί ένα δωρεάν τάμπλετ και δωρεάν ίντερνετ. Κι αυτό γιατί είναι γνωστό ότι προβλήματα δεν παρουσιάζονται μόνο στους μαθητές που δεν έχουν στο σπίτι τους ηλεκτρονική συσκευή για τηλεκπαίδευση, αλλά και σε χιλιάδες οικογένειες που διαθέτουν μία ή δύο συσκευές και μέσα από αυτές καλούνται να δουλεύουν οι γονείς από το σπίτι και ταυτόχρονα να κάνουν μάθημα τα παιδιά...

Το υπουργείο προχώρησε σε μια μεσοβέζικη λύση (που είναι αμφίβολο αν θα καλύψει αυτές τις ανάγκες, αφού την περίοδο που γινόταν η καταγραφή των αναγκών ούτε οι διευθυντές ούτε οι γονείς γνώριζαν καλά καλά τι τους ζητείται), σύμφωνα με την οποία: Οι Σχολικές Επιτροπές των δήμων μπορούν να προμηθεύονται κατάλληλο εξοπλισμό (laptops, notebooks, netbooks ή tablets και συνδέσεις διαδικτύου) και να τις διαθέσουν στα σχολεία μετά από αιτιολογημένο αίτημα των διευθυντών των σχολικών μονάδων. Η κυβέρνηση ορίζει ότι «τα προμηθευόμενα είδη αποτελούν εξοπλισμό του σχολείου και, με μέριμνα των οικείων διευθυντών, παραδίδονται προς προσωρινή χρήση στους δικαιούχους μαθητές με ονομαστικά πρωτόκολλα παράδοσης - παραλαβής, για όσο διάστημα αυτό απαιτείται». Η προμήθεια του εξοπλισμού από τις Σχολικές Επιτροπές θα γίνει από τις αδιάθετες πιστώσεις που προκύπτουν από την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων τους και σε περίπτωση που αυτές δεν επαρκούν, οι δήμοι και οι Περιφέρειες μπορούν να επιχορηγούν εκτάκτως τις Σχολικές Επιτροπές με το απαιτούμενο υπόλοιπο.

Ημερολόγιο μιας δασκάλας σε καραντίνα - 29η Ημέρα

«

Αγάπες μου, πόσο μου λείπετε»! Με αυτά τα λόγια χαιρέτησε χτες η φιλόλογος του γιου μου τους μαθητές της, στο πρώτο μάθημα σύγχρονης εκπαίδευσης.

«Αγάπες μου, πόσο μου λείπετε», αυτό σκέφτεται, λέει ή θα ήθελε να πει ο κάθε δάσκαλος.

Ναι, μας λείπουν τα παιδιά μας.

Το πρωινό κουδούνι και συγκέντρωση στην αυλή, οι καλημέρες τους, οι φωνές τους, η ζωντάνια τους, η δυναμική τους. Αλήθεια, πόσες καλημέρες προλαβαίνουμε να πούμε μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.

Η πρώτη ώρα, που πριν καν την ανοίξουμε την αίθουσα, μας έχουν κυκλώσει μιλώντας όλα μαζί, λέγοντας ξανά καλημέρα για να αρχίσουν να λένε τα νέα τους. Δεν έχει σημασία που πολλές φορές δεν καταλαβαίνουμε τι λένε γιατί μιλούν όλα μαζί. Καθώς η πόρτα κλείνει με έναν μαγικό τρόπο όλα τα προβλήματα μένουν απ' έξω. Δεν υπάρχει άλλωστε χρόνος να σκεφτείς οτιδήποτε δικό σου. Η πόρτα κλείνει και ένας άλλος κόσμος ανοίγει, πέρα για πέρα αληθινός και καθάριος.

Μας λείπει το μάθημα, η δημιουργία, η ικανοποίηση, η αυτοπραγμάτωση. Η επιβεβαίωση όταν πήγε αλλά και η ένταση όταν δεν πήγε. Εμείς να δείχνουμε το δρόμο προς τη γνώση, εκείνα να μας δείχνουν το δρόμο προς τη ζωή. Να μας γεμίζουν εμπειρία, να διορθώνουμε τα λάθη μας. Να είναι η ίδια η ζωή.

Μας λείπουν τα γέλια τους, τα παιχνίδια τους, τα πειράγματά τους, η μεγαλοψυχία τους. Οι στιγμές που έχουν την ανάγκη να μας εκμυστηρευτούν τα μικρά ή μεγάλα προβλήματά τους και τις αγωνίες τους.

Μας λείπουν οι καθημερινές εικόνες που φτιάχνουν. Το κουδούνι για διάλειμμα που κάνει τις πόρτες από τις αίθουσες να ανοίγουν μία μία και τα παιδιά να ξεχύνονται όλα μαζί στις σκάλες κι έπειτα στην αυλή. Η αυλή που γεμίζει και το παιχνίδι που αρχίζει, αγκαλιές, φωνές, ο ένας να ανεβαίνει στην πλάτη του άλλου και μεις να κάνουμε τους κακούς επιτηρητές, αλλά πολλές φορές να γελάμε κρυφά.

Μας λείπει να τα παρατηρούμε την ώρα της γυμναστικής να τρέχουν γρήγορα, να παίζουν δυνατά, να επιδιώκουν τη νίκη, να γκρινιάζουν και να κατσουφιάζουν για την ήττα. Να ρίχνουν ευθύνες ο ένας στον άλλον. Να τσακώνονται και λίγα λεπτά μετά να είναι φίλοι ξανά, σαν να μη μάλωσαν ποτέ.

Μας λείπει η Αννα, η Βάλια, ο Κωστής, ο Ανδρέας, ο Γιώργος, η Σοφία, η Κωνσταντίνα, ο Ορέστης, η Μαρία, ο Κριστιάν, ο Μουαγιάτ, η Νεφέλη, ο Βασίλης που δεν είναι κωδικοί και usernames. Είναι απλά κι αληθινά τα παιδιά μας. Αντέχουμε και περιμένουμε τη στιγμή που θα ξαναβρεθούμε όλοι μαζί και δε θα λείπει κανείς και θα είναι σαν να μπαίνει η άνοιξη ξανά, κι αυτή τη φορά στ' αλήθεια.

Μαζί τους «μπορούμε να μάθουμε τους άλλους να αγωνίζονται για τους ανθρώπους και κάθε μέρα λίγο πιο βαθιά, λίγο πιο ωραία ΝΑ ΑΓΑΠΑΝΕ!» (Ναζίμ Χικμέτ).

Για να συνεχίσει ο Μ. Λουντέμης: «Ελα... Ο,τι κι αν είναι θα τελειώσει γρήγορα. Μάζεψε την ψυχή σου και όρμα»!

  • Το κείμενο είναι αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα www.alt.gr

Ρούλα ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
Εκπαιδευτικός

ΑΣΓΜΕ
Αποδομεί με στοιχεία την ειδυλλιακή εικόνα του υπουργείου Παιδείας

Απέναντι στα πανηγύρια του υπουργείου Παιδείας για την τηλεκπαίδευση και τα επικοινωνιακά σόου του πρωθυπουργού, ο οποίος συνδέθηκε με μια σχολική τάξη στη Μυτιλήνη για να δείξει πως όλα βαίνουν «ρολόι», η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), με στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα, αποκαλύπτει την πραγματική εικόνα η οποία απέχει πολύ από αυτή που θέλει να εμφανίσει η κυβέρνηση.

Απέναντι στα μεγάλα νούμερα που δημοσιεύει καθημερινά σχεδόν το υπουργείο Παιδείας για εντυπωσιασμό, αλλά και με βάση αυτά τα δικά του στοιχεία, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας δείχνει ότι ένα μήνα με κλειστά σχολεία:

  • 250.000 μαθητές παραμένουν ακόμα έξω από κάθε εκπαιδευτική διαδικασία.
  • 20% των μαθητών είναι ακόμα εκτός του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.
  • Χιλιάδες μαθητές παραμένουν χωρίς τα αναγκαία μέσα για τηλεκπαίδευση.
  • Καμιά ουσιαστική μέριμνα δεν υπάρχει για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση η ΑΣΓΜΕ απαιτεί ισότιμη πρόσβαση στη μόρφωση για όλους τους μαθητές και δηλώνει ότι «οι ανάγκες μας δεν μπαίνουν σε καραντίνα».

Διαδικτυακό τουρνουά σκακιού

Η Περιφερειακή Οργάνωση ΑΕΙ Αθήνας της ΚΝΕ διοργανώνει διαδικτυακό τουρνουά σκακιού. Θα πραγματοποιηθούν δύο τουρνουά μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας lichess.org. ως εξής:

-- Αύριο Πέμπτη, 18.00 - 20.00. Εγγραφή στο τουρνουά στο link: https://lichess.org/tournament/ninzqHx4

-- Παρασκευή 17 Απρίλη, 18.00 - 20.00. Εγγραφή στο τουρνουά στο link: https://lichess.org/tournament/6I7A0NMA

Οσοι θέλουν να συμμετέχουν, χρειάζεται να έχουν λογαριασμό στο lichess.org και να κάνουν εγγραφή στο τουρνουά που τους ενδιαφέρει. Η εγγραφή γίνεται πατώντας πάνω στον αντίστοιχο σύνδεσμο και βάζοντας τον κωδικό συμμετοχής.

Για κωδικό συμμετοχής ή διευκρινιστικές ερωτήσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στείλουν email στη διεύθυνση: skakiaei@outlook.com.gr

Οι νικητές των δύο τουρνουά θα βραβευτούν μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ