ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 21 Ιούλη 2001
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΑΤ και κατά των απεργών στα διόδια

Με την προσφιλή της πια μέθοδο, της καταστολής ενάντια σε ό,τι κινείται, προσπάθησε και χτες η κυβέρνηση, στα διόδια της Ελευσίνας, με τις κλούβες και τα ΜΑΤ, να «ικανοποιήσει τα αιτήματα» των εργαζομένων, μόνιμων και συμβασιούχων, του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας. Τρεις κλούβες, σπρωξιές μέχρι να πέσουν κάτω οι εργαζόμενοι, «η λύση» στα ζητήματα τους. Οι συμβασιούχοι κάνουν 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από την περασμένη Τετάρτη, ενώ οι μόνιμοι από χτες απεργούν με 24ωρες, μέχρι και την Κυριακή. Αγανακτισμένοι πια και αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους, γιατί, όπως δήλωσε στο «Ρ» ο Β. Γρυλλής, πρόεδρος του σωματείου των μονίμων, «με ειδικές ομάδες και ΜΑΤ» δε λύνονται τα προβλήματα.

Οι εργαζόμενοι ζητούν τη μετατροπή των συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε αορίστου και τη μετάταξη των μονίμων, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου της μετατροπής του ΤΕΟ σε ανώνυμη εταιρία, για τη διασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων. Η κυβέρνηση δε δεσμεύτηκε στη Βουλή για τη λύση των προβλημάτων τους, ενώ ο αρμόδιος υφυπουργός Α. Αλευράς κατηγορεί τους εργαζόμενους ότι διαλύουν την εταιρία!

Στον ΟΑΕΔ

Εικοσιτετράωρη απεργιακή κινητοποίηση τη Δευτέρα 23 Ιούλη, κήρυξαν οι εργαζόμενοι του ΟΑΕΔ, ενάντια στο σχέδιο τριχοτόμησης του Οργανισμού. Σε ανακοίνωσή της, η ΑΔΕΔΥ αναφέρει ότι στηρίζει την απεργία των εργαζομένων και καλεί την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας ν' αποσύρει κάθε σκέψη και σχέδιο για αιφνιδιαστική κατάθεση νομοσχεδίου με το γνωστό θερινό τρόπο και επιλογή του χρόνου. Επιπλέον, όπως σημειώνεται, «το σχέδιο τριχοτόμησης του Οργανισμού εκχωρεί σε νεφελώδη (απροσδιόριστα προς το παρόν) σχήματα ιδιωτών βασικές λειτουργίες στην εκπαίδευση και τη διαχείριση του προβλήματος της ανεργίας».

ΔΙΚΗ ΝΑΥΑΓΙΟΥ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Δεν έπρεπε να ταξιδεύει!

«Φωτιά» για την εγκληματική «ομάδα» εφοπλιστών - «Ελληνικού Νηογνώμονα» αποτέλεσαν τα όσα κατέθεσε χτες στο Τριμελές Εφετείο Πειραιά, όπου διεξάγεται η δίκη για το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», ο πραγματογνώμονας Μανώλης Μανιός, ο οποίος συμμετείχε στην ομάδα των ερευνών για τα αίτια του ναυαγίου. Ο πραγματογνώμονας έκανε σαφές ότι το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» βούλιαξε στις 3 Σεπτέμβρη 1994 στον Ατλαντικό Ωκεανό μαζί με το 24μελές του πλήρωμα, επειδή οι πλοιοκτήτες αδελφοί Ηλιόπουλοι αρνήθηκαν να εκτελέσουν ακόμα και τις στοιχειώδεις επισκευαστικές εργασίες που απαιτούσε η ασφάλεια του πλοίου. Συνεργό στο προδιαγεγραμμένο έγκλημά τους βρήκαν οι πλοιοκτήτες όταν «χτύπησαν την πόρτα» του «Ελληνικού Νηογνώμονα», από τον οποίο εκδόθηκαν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε αυτό το σαπάκι.

Ο πραγματογνώμονας αναφέρθηκε στα έγγραφα του Γαλλικού Νηογνώμονα, ο οποίος «κάλυπτε» το πλοίο πριν το αναλάβει ο «Ελληνικός» και σημείωσε ότι και μόνο με βάση αυτά ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» δεν έπρεπε να εκδώσει πιστοποιητικά. Μάλιστα, αναφερόμενος στον μοναδικό κατηγορούμενο, τον τότε γενικό τεχνικό διευθυντή του «Ελληνικού Νηογνώμονα», Δ. Μελισσηνό, είπε: «Πάντως, αν εγώ ήμουν στη θέση του κατηγορουμένου δε θα εξέδιδα πιστοποιητικά». Ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» προσφέρθηκε να εκδώσει πιστοποιητικά, ενώ γνώριζε ότι το πλοίο είχε διωχτεί από το Γαλλικό Νηογνώμονα ως επικίνδυνο, για να εισπράξει 23.500 δολάρια και για να διευκολύνει την πλοιοκτήτρια εταιρία ΣΙ ΚΟΡΑΛ, ώστε να μη χάσει το ναύλο του ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» εξέδωσε τα πιστοποιητικά, ενώ γνώριζε ότι η ΣΙ ΚΟΡΑΛ είχε ήδη πουλήσει το πλοίο για παλιοσίδερα.

Να σημειωθεί ότι η χτεσινή διαδικασία διεξήχθη υπό άλλο «αέρα», καθώς αποτέλεσε μομφή για το Εφετείο η προχτεσινή αίτηση του αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Β. Παπαδάκη να αναιρεθεί η απόφαση της παραγραφής των κατηγοριών του πλοιοκτήτη Α. Ηλιόπουλου για το ναυάγιο στον οποίο πρωτόδικα είχε επιβληθεί η ποινή της 5ετούς φυλάκισης. Η απόφαση αυτή, η οποία είχε προκαλέσει μια σειρά αντιδράσεις, καθώς είχε χαρακτηριστεί ως δικαστικό σκάνδαλο, είχε εκδοθεί από το Εφετείο πριν την έναρξη της ακροαματικής διαδικασίας. Παράλληλα, η αίτηση του αντιεισαγγελέα ήρθε να προστεθεί στα μέχρι τώρα συνταρακτικά στοιχεία που έχουν προκύψει στην αίθουσα του Εφετείου και να αποδείξει το μέγεθος του εγκλήματος που συντελέστηκε σε βάρος των 24 ναυτεργατών του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ».

ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ
Επαναλαμβανόμενες απεργίες από την Τρίτη

Εξι 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, από την Τρίτη 24 Ιούλη, ανακοίνωσε χτες η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας εργαζομένων στα πετρελαιοειδή διυλιστήρια και χημική βιομηχανία. Οι απεργίες, για την παραγωγή στα εργοστάσια (βιομηχανικό συγκρότημα Ασπροπύργου και Θεσσαλονίκης) θα ξεκινήσει, ανάλογα με το χρόνο που απαιτείται, σύμφωνα με τη διαδικασία σταματήματος του κάθε εργοστασίου, με στόχο την έβδομη μέρα να είναι όλα τα εργοστάσια σταματημένα. Ετσι, από αυτή τη μέρα και μετά θ' απεργήσουν και όλοι οι εργαζόμενοι στα ΕΛΠΕ και στις θυγατρικές. Στη συνέχεια θα συνεδριάσει εκ νέου η Ολομέλεια, για την παραπέρα πορεία του αγώνα, ανάλογα με τις εξελίξεις.

To ΔΣ της Ενωσης Εργατοϋπαλλήλων Ελληνικών Πετρελαίων με χτεσινή ομόφωνη απόφασή του, σε έκτακτη συνεδρίαση στη Θεσσαλονίκη, συμμετέχει στην απεργία που προκήρυξε η Πανελλαδική Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Πετρελαιοειδή Διυλιστήρια και Χημική Βιομηχανία, για τη ματαίωση του επιχειρούμενου ξεπουλήματος των ΕΛΠΕ.

Το πρόγραμμα της απεργίας στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στη Θεσσαλονίκη είναι: Από 07:00 π.μ. της Τρίτης 24/7/01 στους ΣΦΒΑ Ιωνίας και Καλοχωρίου και στη Νησίδα. Από 07:00 π.μ. του Σαββάτου 28/7/01 στο διυλιστήριο. Από 07:00 π.μ. της Δευτέρας 30/7/01 στα χημικά εργοστάσια. Από 07:00 π.μ. της Τρίτης 31/7/01 όλο το προσωπικό των Β.Ε.Θ. Η απεργία θα ολοκληρωθεί στις 07:00 το πρωί της Κυριακής 5/8/01.

Οπως ανακοίνωσε το Σωματείο στη διάρκεια της απεργίας θα εξυπηρετούνται μόνο οι αναγκαίες φορτοεκφορτώσεις για την αντιμετώπιση των στοιχειωδών αναγκών του κοινωνικού συνόλου. Θα διακοπούν, επίσης, οι διακινήσεις από και προς κάθε τρίτο μέσω ανοιχτού ή κλειστού κυκλώματος ή φορτηγών, βυτίων, πλοίων κλπ. (π.χ. υγραέρια, ατμός κλπ.). Το Σωματείο διακηρύττει ότι η διατήρηση του ελέγχου του ενεργειακού τομέα είναι κυρίαρχο ζήτημα Στρατηγικής και Εθνικής σημασίας και αφορά όλη την ελληνική κοινωνία.


«ΒΩΞΙΤΑΙ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ»
Καταπάτηση κάθε δικαιώματος

Στα «παλαιότερα των υποδημάτων του» γράφει τη νομοθεσία και τις υποδείξεις του αρμόδιου υπαλλήλου του υπουργείου Ανάπτυξης, ο ιδιοκτήτης των μεταλλείων «ΑΕΜ Βωξίται Παρνασσού» και πρόεδρος του ΣΕΒ Θ. Κυριακόπουλος.

Ενεργώντας κατά το δοκούν - και ελέω αντεργατικής κυβερνητικής πολιτικής - ασυδοτεί κατά κόρον, χρησιμοποιώντας εργολάβους, που καταπατούν κάθε έννοια εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας, καθώς και τον Κώδικα Μεταλλευτικών και Λατομικών Εργασιών (ΚΜΛΕ). Πρόσφατα, σε επιθεώρηση που έγινε στην επιχείρηση, διαπιστώθηκε ότι σε υπόγειες εργασίες, δουλεύουν διπλές βάρδιες (16 ώρες) εργαζόμενοι, ενώ η νομοθεσία δεν προβλέπει ούτε υπερωρία. Σ' αυτούς τους εργαζόμενους δεν επικολλούνταν ένσημα, ενώ υπήρχαν και συνταξιούχοι.

Σε εργολάβους που χρησιμοποιεί η επιχείρηση, με την επίβλεψή της και τις ευλογίες της, έχει καταπατηθεί κάθε έννοια εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας. Δουλιά τα Σαββατοκύριακα, διπλοβάρδιες, αλλοδαποί εργαζόμενοι με μισθό πέντε χιλιάδες δραχμές, χωρίς ένσημα, χωρίς υγιεινή και ασφάλεια, χωρίς τις απαιτούμενες άδειες για χειρισμό μηχανημάτων. Αυτή η «μεσαιωνική» κατάσταση, έχει καταγγελθεί πρόσφατα από το Σωματείο Εργαζομένων στον εισαγγελέα Αμφισσας με γραπτή κοινοποίηση και στην Επιθεώρηση Μεταλλείων Ν. Ελλάδας.

Σύμφωνα με την καταγγελία, στις 4 -5/4/2001, πραγματοποιήθηκε επιθεώρηση στη μεταλλευτική επιχείρηση «ΑΕΕ Αργυρομεταλλευμάτων και Βαρυτίνης» (πρώην «ΑΕΜ Βωξίται Παρνασσού»), από υπάλληλο του υπουργείου Ανάπτυξης, σύμφωνα με τον Κώδικα Μεταλλευτικών και Λατομικών Εργασιών. Κατά την επιθεώρηση, διαπιστώθηκαν σοβαρές παραβιάσεις του Κώδικα, αλλά και της εργατικής νομοθεσίας.

Συγκεκριμένα, σε υπόγειες εργασίες, εργαζόμενοι δούλευαν επί 16 ώρες, που, σαφώς, απαγορεύεται από τον ΚΜΛΕ (άρθρο 11 παρ. 4). Χωρίς, μάλιστα, να αναγράφονται στο βιβλίο που προβλέπει ο Κώδικας (άρθρο 59 παρ. 2 α.β).

Οι εργαζόμενοι πιστοποίησαν ότι πράγματι δούλευαν δυο βάρδιες, παρουσία των δύο μηχανικών της επιχείρησης, που, νωρίτερα, απέκρυπταν το γεγονός. Οι εργαζόμενοι αυτοί είναι υπάλληλοι της εργολαβικής επιχείρησης «Βιέννας - Γενάτος και ΣΙΑ ΟΕ», ενώ την επίβλεψη των εργασιών έχει η μεταλλευτική επιχείρηση.

Το γεγονός αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία από την άποψη ότι τυχόν εργατικό ατύχημα (λόγω και της επικινδυνότητας της εργασίας) δε θα γινόταν αντιληπτό, επειδή δεν υπήρχε επίβλεψη, αλλά δεν ήταν και γραμμένοι στο βιβλίο.

Το Σωματείο Εργαζομένων, θεωρώντας ότι «η συγκεκριμένη δράση των εργολάβων, με την ανοχή και στήριξη της επιχείρησης, αλλά και λόγω της αντιμετώπισης από την Επιθεώρηση Μεταλλείων θα συνεχιστεί, ζητάει την άμεση παρέμβαση του εισαγγελέα, αφού «η παράβαση του ΚΜΛΕ και της εργατικής νομοθεσίας έχουν επιπτώσεις στις εργασιακές σχέσεις, στην αντιμετώπιση της ανεργίας, στην οικονομία, στα ασφαλιστικά ταμεία».

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
48ωρη απεργία από τη Δευτέρα

Με 48ωρη απεργία από τη Δευτέρα 23 του μήνα οι εργατοτεχνίτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης κλιμακώνουν τον αγώνα τους ενάντια στο καθεστώς της άγριας εκμετάλλευσης και της τρομοκρατίας που επιχειρούν να επιβάλουν σε βάρος τους εργολάβοι και Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Την απεργία κήρυξε χτες το Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά για τους εργατοτεχνίτες των συνεργείων, στα οποία το ναυπηγείο έχει αναθέσει τις μετασκευές των βαγονιών του ΟΣΕ και των ΗΣΑΠ. Οι εργατοτεχνίτες απαιτούν την πλήρη εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας τους και την ανάκληση της τρομοκρατικής απόλυσης του συναδέλφου τους Σπ. Σκανιακού, που συναποφάσισαν ο εργολάβος Δ. Λαγόγιαννης με τη διοίκηση του ναυπηγείου, επειδή διεκδίκησε το δίκιο του.

Οι εργατοτεχνίτες των συνεργείων του ναυπηγείου βρίσκονται επί ποδός εδώ και τρεις βδομάδες, με στάσεις εργασίας και απεργία, για να «κόψουν» τη φόρα των εργολάβων και της διοίκησης του Ναυπηγείου σε βάρος κάθε εργασιακού τους δικαιώματος. Είναι χαρακτηριστικά τα όσα συμβαίνουν στο συνεργείο του εργολάβου Λαγόγιαννη. Κολλάει στους εργατοτεχνίτες απλά ένσημα, τους δίνει μισό μεροκάματο από αυτό που προβλέπει η Συλλογική Σύμβαση, ενώ ένα μέρος των εργατοτεχνιτών είναι ανασφάλιστοι! Ο συνδικαλιστής Σπ. Σκανιακός, ο οποίος δούλευε στο συνεργείο του Λαγόγιαννη απολύθηκε από τον εργολάβο με προτροπή της διοίκησης του ναυπηγείου, επειδή από κοινού με το Συνδικάτο Μετάλλου διεκδίκησε την εφαρμογή της νομοθεσίας.

Το Συνδικάτο από την περασμένη Τρίτη έχει ζητήσει συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ναυπηγείου κ. Εμμανουήλ και τον εργολάβο Λαγόγιαννη για την ανάκληση της απόλυσης του εργατοτεχνίτη, όμως μέχρι και χτες δεν είχε λάβει καμία απάντηση. Οπως αποφάσισε το Συνδικάτο, οι απεργιακές κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν μέχρι να καμφθεί η αδιαλλαξία της εργοδοσίας.

ΑΠΕΡΓΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
Συμπαράσταση από βουλευτές του ΚΚΕ

Τους απεργούς του υπουργείου Αιγαίου επισκέφτηκαν χτες ο ευρωβουλευτής και μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, Στρατής Κόρακας κι ο βουλευτής Λέσβου του Κόμματος, Σταύρος Σκοπελίτης.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ενημέρωσαν τους βουλευτές του ΚΚΕ για τα δίκαια αιτήματά τους, όπως εφαρμογή της Συλλογικής Σύμβασης που υπογράφτηκε τον Αύγουστο του 2000, προσαρμογή των επιδομάτων εκτός έδρας, ίση μισθολογική αύξηση με τους άλλους εργαζόμενους και κατά τη συζήτηση που ακολούθησε καταγγέλθηκε ο συνεχής εμπαιγμός της κυβέρνησης απέναντί τους με τις συνεχείς ανεκπλήρωτες υποσχέσεις αλλά και προτάσεις εκμαυλισμού συνειδήσεων, όπως πλασματικές υπερωρίες που θα στοιχίσουν πιο ακριβά από την ικανοποίηση των νόμιμων αιτημάτων τους.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ τόνισαν στους απεργούς υπαλλήλους του υπουργείου Αιγαίου τη συμπαράσταση και αλληλεγγύη στον αγώνα τους και δήλωσαν ότι θα στηρίξουν κάθε δίκαιο αίτημά τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ