ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 5 Αυγούστου 2000
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΣΔΚΝΑ
Εγκαλεί κυβέρνηση και νομαρχία για τα σκουπίδια

Ο Ενιαίος Σύνδεσμος Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής (ΕΣΔΚΝΑ), με χτεσινή του ανακοίνωση, τονίζει ότι υπάρχει επιτακτική ανάγκη να χωροθετηθούν νέοι χώροι για τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής. Ταυτόχρονα, εγκαλεί για το τέλμα στο οποίο έχει περιπέσει η όλη υπόθεση, τόσο την κυβέρνηση και το αρμόδιο ΥΠΕΧΩΔΕ, όσο και τη Νομαρχία της Ανατολικής Αττικής, καλώντας τους να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Ο ΕΣΔΚΝΑ, συγκεκριμένα, επισημαίνει ότι δεν υπάρχει καμιά συγκεκριμένη δέσμευση από τη Νομαρχία Ανατολικής Αττικής - παρότι έληξε η νέα προθεσμία που είχε θέσει το ΥΠΕΧΩΔΕ και που, όπως είναι γνωστό, ήταν η 31η Ιούλη - για τη χωροθέτηση μίας τουλάχιστον εγκατάστασης στερεών αποβλήτων (μονάδα ανακύκλωσης και μονάδα υγειονομικής ταφής) στην περιοχή δυναμικότητας περί τους 100 τόνους απορριμμάτων την ημέρα. «Αντίθετα - επισημαίνει - διαβάσαμε στον Τύπο αόριστα επιχειρήματα της νομαρχίας Ανατ. Αττικής για τα διαδικαστικά θέματα, που απλώς φαίνονται προφάσεις για να παρέλκει ο διάλογος και να παραμένει ανοιχτό το πρόβλημα ως το "απώτερο μέλλον". Στο μεταξύ, οι ανεξέλεγκτες χωματερές θα θέτουν σε κίνδυνο και θα υποβαθμίζουν το περιβάλλον και την υγεία όλων των κατοίκων της Αττικής».

Το πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι ότι ο ΕΣΔΚΝΑ στη συνέχεια εγκαλεί και την κυβέρνηση. Συγκεκριμένα, τονίζει: «Είναι καιρός να αναλάβουν ΟΛΟΙ τις ευθύνες τους. Η πολιτεία πρέπει να προχωρήσει στην υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης των απορριμμάτων, αντιμετωπίζοντας την Αττική ως ενιαία περιφέρεια. Νομιμοποιείται να το πράξει και πολιτικά, νομικά και κυρίως ηθικά».

Η στάση, βέβαια, αυτή του ΕΣΔΚΝΑ είναι απολύτως δικαιολογημένη, καθώς με κύρια ευθύνη του ΥΠΕΧΩΔΕ ο σχεδιασμός του Συνδέσμου - ο οποίος εκκρεμεί από το 1984! - έχει ουσιαστικά τιναχτεί στον αέρα. Πιο συγκεκριμένα, ο ΕΣΚΔΝΑ αντιμετωπίζοντας την Αττική ως ενιαία περιφέρεια - όπως τονίζει και στην ανακοίνωση - είχε προτείνει τη χωροθέτηση τριών Ολοκληρωμένων Εγκαταστάσεων Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΕΔΑ) στις τρεις διαφορετικές γεωγραφικές ενότητες. Αντί όλων αυτών, όμως, όλα τα απορρίμματα της Αττικής οδεύουν στα Ανω Λιόσια, με αποτέλεσμα, εάν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, ο ΧΥΤΑ της περιοχής να κινδυνεύει να εξαντληθεί το καλοκαίρι του 2004!

Το πρόβλημα, επομένως, είναι πολύ σοβαρό και δε λύνεται ούτε με «τελεσίγραφα» του ΥΠΕΧΩΔΕ προς τις νομαρχίες, ούτε με δηλώσεις και ακατάσχετες εξαγγελίες ή ευχολόγια...

ΠΙΣ - ΠΟΕΔΗΝ
Βρίσκουν θετικούς τους ανθυγιεινούς άξονες

Προσέρχονται και στο διάλογο

Την προσέλευσή τους στο διάλογο για τη διαβόητη «μεταρρύθμιση του ΕΣΥ» ανακοίνωσαν χτες οι ηγεσίες του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ) και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ).

Μια βδομάδα μετά την παρουσίαση των αξόνων, ο μεν ΠΙΣ βρίσκει θετικές ρυθμίσεις, ενώ η ΠΟΕΔΗΝ δηλώνει ότι συμφωνεί με τους άξονες παρότι οδηγούν στη διάλυση του εναπομείναντος δημόσιου συστήματος υγείας, με ταυτόχρονη εκχώρηση βασικών τομέων στην επιχειρηματική δραστηριότητα.

Πρώτα ανακοίνωση μετά η συνεδρίαση

Ο ΠΙΣ με την ανακοίνωσή του θύμισε την πρακτική της κυβέρνησης που ανακοίνωσε τους άξονες, κάλεσε σε προσχηματικό διάλογο, ενώ ο υπουργός διαμηνύει ότι η μεταρρύθμιση θα γίνει ο κόσμος να έρθει πάνω - κάτω.

Ετσι λοιπόν και ο ΠΙΣ έστειλε πρώτα την ανακοίνωση, ενώ χτες το απόγευμα συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιό του με θέμα τους άξονες της μεταρρύθμισης. Ο ΠΙΣ εμφανίζεται ιδιαίτερα κολακευμένος για την αναγνώριση - στα λόγια ακόμα - του θεσμικού ρόλου του και θεωρεί ουσιαστικής σημασίας το γεγονός ότι ο υπουργός παραδέχτηκε δημοσίως την αποτυχία του ΕΣΥ.

Κατά τον ΠΙΣ «το πρόβλημα της χρηματοδότητης παραμένει ασαφές» και ζητά να αντιμετωπιστεί με ξεκάθαρο και ικανοποιητικό τρόπο, τη στιγμή που στους άξονες φαίνεται καθαρά ότι θα στηριχτεί κυρίως στα ασφαλιστικά ταμεία και στην εξοικονόμηση πόρων από τις περικοπές και τη σύνθλιψη των μονάδων. Επίσης επισημαίνει ότι τα νέα μέτρα αφήνουν μετέωρους χιλιάδες γιατρούς των ασφαλιστικών ταμείων και ελευθεροεπαγγελματίες της μαχόμενης ιατρικής.

Τέλος, ο ΠΙΣ διαπιστώνει ότι τα μέτρα δίνουν ιδιαίτερα μεγάλο μέρος στην αποδοτικότητα του συστήματος υγείας και πολύ λιγότερο στην ισότητα της πρόσβασης όλων των πολιτών σε αυτό.

Η ΠΟΕΔΗΝ

Η ΠΟΕΔΗΝ με την ανακοίνωσή της ούτε λίγο ούτε πολύ «μαλώνει» την κυβέρνηση που δεν εφάρμοσε το νόμο 2519/97, καθώς σε αυτό το νόμο περιέχεται μεγάλο «μέρος της μεταρρύθμισης και σε ποσοστό 60%».

Οι μόνες συγκεκριμένες «κριτικές» που περιέχει η ανακοίνωση της ΠΟΕΔΗΝ είναι ότι «στον άξονα ανθρώπινο δυναμικό, το σύστημα στηρίζεται στους 8.000 γιατρούς και όχι στους 70.000 εργαζόμενους» (!) και ότι «η λογική της κυβέρνησης να εφαρμόσει τη μεταρρύθμιση με πόρους που θα προκύψουν αποκλειστικά από την περιστολή της σπατάλης... θυμίζει την τακτική να τοποθετείται το κάρο μπροστά από το άλογο» (!!)

Η ΠΟΕΔΗΝ κάνει στην κυριολεξία «γαργάρα» το γεγονός ότι με τη συγκρότηση των Περιφερειακών Συστημάτων Υγείας (ΠεΣΥ) τα «νοσοκομεία παύουν να αποτελούν νομικά πρόσωπα» -όπως αναφέρεται στους άξονες- παρότι παλιότερα διακήρυττε ότι η αλλαγή του καθεστώτος των νοσοκομείων αποτελεί «αιτία πολέμου». Τώρα σιωπά, «καταπίνοντας» στην κυριολεξία τη σύσταση από τα ΠεΣΥ Ανωνύμων Εταιριών με σκοπό τη διαχείριση των προμηθειών ή Ανωνύμων Τεχνικών Εταιριών για την «ανάπτυξη και συντήρηση κτιριακών υποδομών».

Κι ύστερα απ' όλα αυτά η ΠΟΕΔΗΝ δεν παραλείπει να διακηρύξει ότι θα «εξακολουθήσει αγωνιστικά να διεκδικεί την αναγκαία αναβάθμιση του δημόσιου συστήματος υγείας».

Παραδόθηκε το πόρισμα για το «Φάλκον»

Το πόρισμα για το δυστύχημα του αεροσκάφους τύπου «Φάλκον» στις 14 Σεπτέμβρη 1999, που στοίχισε τη ζωή σε επτά άτομα, μεταξύ των οποίων και του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών Γ. Κρανιδιώτη, δόθηκε χτες στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας από εκπροσώπους της Ρουμανικής Αρχής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων.

Σύμφωνα με το πόρισμα, το δυστύχημα αποδίδεται σε τεχνική βλάβη του αεροσκάφους και λανθασμένη πλοήγηση. Συγκεκριμένα, τέσσερις είναι οι κυριότερες αιτίες:

1. Η λανθασμένη εκτίμηση του κινδύνου από τη βλάβη στο σύστημα πηδαλίου ανόδου-καθόδου.

2. Η παρέμβαση του πληρώματος στον αυτόματο πιλότο.

3. Οι λανθασμένες εντολές σε περίπτωση μεγάλων ταχυτήτων και η βλάβη του αντισταθμιστή, που είχαν ως αποτέλεσμα να εμφανιστούν οι ταλαντεύσεις.

4. Η μη χρήση από τους επιβάτες των ζωνών ασφαλείας, κατά τη διάρκεια των ταλαντεύσεων.

Στο πόρισμα της επιτροπής (αποτελούνταν από εμπειρογνώμονες από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία), το δυστύχημα περιγράφεται ως εξής: «Σε υψόμετρο 5.000 μέτρων περίπου και για 24 δευτερόλεπτα περίπου, το ελληνικό αεροσκάφος είχε δέκα κάθετες ταλαντεύσεις, οι οποίες υπερέβησαν τα όρια χειρισμού του αεροσκάφους. Η πρόσκρουση των επιβατών χωρίς ζώνες ασφαλείας στα τοιχώματα και τα αντικείμενα του αεροσκάφους, λόγω των επιταχύνσεων που εμφανίστηκαν ως συνέπεια των ταλαντεύσεων, οδήγησε στο θάνατο επτά επιβατών».

Το πόρισμα έχει σταλεί από τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρ. Βερελή στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών και στο Ανακριτικό Συμβούλιο Αεροπορικών Ατυχημάτων, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία διερεύνησης, ενώ αντίγραφο του πορίσματος επιδόθηκε και στις οικογένειες των θυμάτων.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το πόρισμα των εισαγγελικών εμπειρογνωμόνων Ακριβού Τσολάκη και Αλ. Φίσερ, το δυστύχημα ήταν αποτέλεσμα ανθρώπινων λαθών, τόσο κατά τη διάρκεια της πτήσης όσο και στο πλαίσιο συντήρησης του αεροσκάφους. Οι εμπειρογνώμονες είχαν αποδώσει το δυστύχημα σε τρεις κυρίως παράγοντες. Στη μεγάλη ταχύτητα που είχε κατά την κάθοδό του (330 κόμβους αντί 260), στις ανωμαλίες του συστήματος πηδαλίου ανόδου-καθόδου, καθώς η βίαιη κίνηση του χειριστηρίου προς την αντίθετη φορά, ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν σε τροχιά καθόδου και, τέλος, στο γεγονός ότι οι επιβάτες δε φορούσαν τις ζώνες ασφαλείας, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους από την πρόσκρουσή τους στα τοιχώματα του αεροσκάφους.

Για προκλητική αδιαφορία κατήγγειλε την κυβέρνηση ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ, Α. Σπηλιωτόπουλος, επειδή ενώ ήταν γνωστό ότι χτες θα επιδιδόταν το σχετικό πόρισμα, ούτε ο αρμόδιος υπουργός ούτε ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης «είχαν την ευαισθησία να παρουσιάσουν το πόρισμα για το τραγικό δυστύχημα».

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΥΣ
Παραδόθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης

Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού που διεξάγει ο Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος για την κατασκευή των δύο νέων ιπποδρόμων σε Μαρκόπουλο και Θεσσαλονίκη, του Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου στο Μαρκόπουλο και τη χρηματοδότηση και κατασκευή Ολυμπιακών εγκαταστάσεων στο Φαληρικό Ιππόδρομο. Προχτές παραδόθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης στις πέντε προεπιλεγείσες, από την πρώτη φάση του διαγωνισμού, κοινοπραξίες. Μέχρι τις 30 Οκτώβρη 2000 οι κοινοπραξίες θα πρέπει να καταθέσουν τις οικονομικές και τεχνικές προσφορές και αμέσως μετά θα ξεκινήσει η διαδικασία επιλογής μίας εκ των πέντε.

Οι πέντε κοινοπραξίες είναι οι εξής: «Δρομέας» (συμμετέχουν ΓΕΚ, ΔΙΕΚΑΤ, ΤΕΡΝΑ, France Cheval, PMC, CPM, Prime Bank Πειραιώς), «Πήγασος» (ΑΤΤΙΚΑΤ, ΑΘΗΝΑ, ΕΤΑΝΕ, ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ, ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ και ξένες εταιρίες), « Ομιλος επιχειρήσεων» (ΓΕΚΑΤ, ΓΝΩΜΩΝ, IMPREGILO, TRACWISE και SUMITOMO BANK), «Κένταυρος» (ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ, ΙΝΤΡΑΛΟΤ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ ΑΒΑΞ, TEB, J&P ATE), «Ελληνικές Ιπποδρομίες» (ΑΛΤΕ, «Μυτιληναίος», «Τρίτων», Bank of Tokyo Mitsubishi LtD, International Reis, Builk και Moultiplex).

  • Πιστώσεις ύψους 3,5 δισ. δρχ. εγκρίθηκαν από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ για την εκπόνηση μελετών σχεδιασμού και ανάπτυξης για την κατασκευή των Ολυμπιακών αθλητικών εγκαταστάσεων στο Ελληνικό (σοφτ μπολ, μπέιζμπολ, χόκεϊ, μπάντμινγκτον και τοξοβολία) και το Φαληρικό Ορμο (μπιτς βόλεϊ και έργα ανάπλασης). Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, οι περιληπτικές διακηρύξεις έχουν σταλεί για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης προκειμένου τα μελετητικά γραφεία να υποβάλουν αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ