Ανακοίνωση με αφορμή τα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που γίνονται αυτή την περίοδο
Eurokinissi |
Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ με βάση την πείρα από προηγούμενα αντίστοιχα σεμινάρια που έχουν γίνει αλλά και από το τι σημαίνει «νέο σχολείο» στην πράξη, σημειώνει ότι αυτή η «επιμόρφωση» δεν έχει καμιά σχέση με τη λαϊκή ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά». Αντίθετα, όπως τονίζει στην ανακοίνωσή της:
«Ολο το περιεχόμενο της πιλοτικής επιμόρφωσης συνιστά προπαγάνδα για το "Νέο Σχολείο", στυγνή ιδεολογική χειραγώγηση του εκπαιδευτικού!
Το περιεχόμενο της πιλοτικής επιμόρφωσης στρέφεται ενάντια στο δικαίωμα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας να μορφώνονται ολόπλευρα. Στρέφεται ενάντια στον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού και τον μετατρέπει σε παπαγαλάκι των κατευθύνσεων της κυβέρνησης, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ».
Το ΠΑΜΕ επισημαίνει ακόμα στους εκπαιδευτικούς ότι «τα "κίνητρα συμμετοχής" και η μοριοδότηση που δίνει το υπουργείο είναι το καρότο για να προωθηθεί η επίθεση στα ίδια τα δικαιώματά μας, στον παιδαγωγικό ρόλο μας, στο εισόδημά μας, στην ίδια τη ζωή μας».
Κάλεσμα σε κοινό αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, για δημόσια και δωρεάν Παιδεία απευθύνει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Οικοδόμων Ελλάδας στους εργαζόμενους του κλάδου, σε κάθε γονιό κι εργάτη.
Αναφερόμενη στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η Ομοσπονδία σημειώνει: «Αυξάνουν οι οικογένειες που θα δυσκολευτούν να αγοράσουν τα απαραίτητα για να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο. Αυξάνουν οι οικογένειες που δε θα στείλουν τα παιδιά τους στις επαρχιακές σχολές που πέρασαν και όσοι θα πάνε θα υποστεί σοβαρή στέρηση η οικογένεια για να τα βγάλει πέρα».
Με ξεκάθαρη την απαίτηση για: «Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλα τα παιδιά. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στην εκπαίδευση. Το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση επαγγέλματος», η Ομοσπονδία τονίζει ότι «το πρόβλημα της Παιδείας είναι υπόθεση πρώτα απ' όλα της εργατικής τάξης και των συνδικάτων της. Είναι προς το συμφέρον το δικό μας, των παιδιών μας, των εκπαιδευτικών, η ανάπτυξη δράσης που θα κοντράρει την κυρίαρχη πολιτική στην Παιδεία, που θέλει τα παιδιά μας μισομορφωμένα, άνεργα, κακοπληρωμένα χωρίς συλλογικές συμβάσεις, χωρίς σύνταξη, χωρίς άδειες, δηλαδή, έρμαια στη σκλαβιά του κεφαλαίου».
Και καταλήγει: «Καλούμε σε συστράτευση και κοινό αγώνα κάθε εργάτη και εργάτρια, κάθε γονιό, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, για να βάλουμε φρένο στην ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, για να μη μας μείνουν τα παιδιά μας αγράμματα, για να διεκδικήσουμε δημόσια και δωρεάν Παιδεία.
Απαιτούμε:
Πρόταση ψηφίσματος σχετικά με τα πολλά και οξυμένα προβλήματα με τα οποία ξεκινά η νέα σχολική χρονιά κατέθεσαν στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Καρδίτσας οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» - Χρ. Τέγος, Γ. Γιοβάνης, Μ. Τσίπρας, Θ. Μακροστέργιος - στο οποίο επισημαίνουν ότι κανείς δεν πρέπει να παραιτηθεί από το δικαίωμα στη δωρεάν μόρφωση, στην αξιοπρεπή εργασία, στη ζωή με δικαιώματα.
Στο ψήφισμα στηλιτεύουν την υποχρηματοδότηση που επιβάλλει η κυβέρνηση και αναφέρουν ότι στο Δήμο Καρδίτσας η κυβέρνηση μέσα στο 2011 δεν έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ για τη συντήρηση των σχολικών μονάδων, με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται χρόνια προβλήματα στις κτιριακές υποδομές που εγκυμονούν κινδύνους ακόμη και για την ασφάλεια των μαθητών.
Και υπογραμμίζουν: «Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει χωρίς να εξασφαλίζεται η μεταφορά των μαθητών στα νέα τους σχολεία. Το πρόβλημα γίνεται πιο εκρηκτικό λόγω των πολλών συμπτύξεων και συγχωνεύσεων σχολείων - λέγεται ότι θα επιχειρηθούν κι άλλες φέτος - που οδηγεί μεγάλο αριθμό μαθητών στην καθημερινή μετακίνηση ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις και επικίνδυνες διαδρομές. Κι από αυτό το πρόβλημα θα χαθούν εκατοντάδες ώρες διδασκαλίας, αφού οι συμβάσεις που θα υπογράψουν οι δήμοι θα ισχύουν από το νέο έτος.
Το σύνθημα της κυβέρνησης "Πρώτα ο μαθητής" σήμερα κατάντησε να σημαίνει: Ο μαθητής που δεν θα έχει βιβλία, που θα στοιβάζεται σε τμήματα 30-35 ατόμων, που δεν θα έχει τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς, που θα πληρώνει για τη μετακίνησή του, τη θέρμανση και άλλα έξοδα του σχολείου του και τελικά θα κατατάσσεται σε κάποια κατηγορία ανάλογα με το πόσο βαθιά βάζει το χέρι στην τσέπη η οικογένειά του.
Κανένας μαθητής, γονιός, εκπαιδευτικός δεν πρέπει να συμβιβαστεί με αυτή την άθλια κατάσταση», τονίζουν απαιτώντας «να καλυφθούν τώρα από το κράτος όλες οι ανάγκες των σχολείων. Την κρίση να πληρώσουν αυτοί που έχουν τον πλούτο στα χέρια τους κι όχι η λαϊκή οικογένεια».
Σε ανακοίνωσή του, το Εργατικό Κέντρο Λάρισας επισημαίνει ότι η νέα σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά που ξεκινά σε λίγες μέρες βρίσκει τις εργατικές - λαϊκές οικογένειες και τα παιδιά τους που συμμετέχουν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αντιμέτωπους με την ταξική αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και στην Εκπαίδευση, που υποβαθμίζει το περιεχόμενο της γνώσης και τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, ΑΕΙ, ΤΕΙ, εντείνοντας παράλληλα την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες, μειώνοντας σημαντικά τις κρατικές δαπάνες για την Παιδεία, ζητώντας από τους γονείς να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, όχι μόνο για την παραπαιδεία, αλλά και για τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, ΑΕΙ, ΤΕΙ.
Και υπογραμμίζει ότι το ΕΚΛ αντιπαλεύει αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική, απαιτεί το δικαίωμα στη μόρφωση, στις σπουδές, στη δουλειά, στη ζωή για όλα τα παιδιά Ελλήνων και μεταναστών και διεκδικεί αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης.