Δεν ικανοποιεί βασικές λαϊκές ανάγκες με το επιχείρημα ότι έχουν περιοριστεί τα οικονομικά του Δήμου, υλοποιεί τους υφιστάμενους αντιλαϊκούς νόμους, γιατί όπως λέει δε θέλει να παρανομεί. Περιορίζει την όποια κριτική της προς την κυβέρνηση, στα λόγια. Θεωρεί τις αντιδραστικές αλλαγές του «Καλλικράτη» δεδομένες, ενώ τηρεί εχθρική στάση απέναντι στις διεκδικήσεις των εργαζομένων.
Ο δήμαρχος Πατρέων Γιάννης Δημαράς μαζί με τους Αθηναίων Γιώργο Καμίνη, Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, Βόλου Πάνο Σκοτινιώτη και Ιωαννιτών Φίλιππο Φίλιο, έχουν στήσει την περιλάλητη «πρωτοβουλία των πέντε» που στοχεύουν σε μια τοπική διοίκηση ακόμα αντιδραστικότερη και αντιλαϊκή. Αυτοπροβαλλόμενοι ως «ανεξάρτητο», «ακομμάτιστοι», «αριστεροί», «δημοκράτες» ή «αντιφασίστες» (για να υφαρπάξουν την ψήφο του λαού) διεκδικούν παραπέρα αρμοδιότητες, αποδεχόμενοι όμως τις συνεχείς δραστικές περικοπές στην κρατική επιχορήγηση προς τους δήμους. Η «οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια» που ζητούν σημαίνει δυνατότητα να επιβάλλουν και να διαχειρίζονται μόνοι τους νέους φόρους, τέλη, παράβολα, πρόστιμα, πρόσθετη φορομπηξία σε βάρος του λαού.
Μέσα από μια ακτινογραφία όσων συμβαίνουν στο δήμο Πατρέων, αναδεικνύονται οι βαθιά αντιλαϊκοί προσανατολισμοί της παρούσας δημοτικής αρχής όπως και όσων την αντιπολιτεύονται στα λόγια, επιδιώκοντας εάν εκλεγούν να ακολουθήσουν τις ίδιες κατευθύνσεις.
Και σ' αυτόν το δήμο, ακριβώς λόγω των αντιλαϊκών πολιτικών κυβερνήσεων και δημοτικών αρχών δεν υπάρχει ένα πλήρες και αναπτυγμένο δίκτυο παιδικών σταθμών που να καλύπτει τις ανάγκες όλων των νέων ζευγαριών. Εξ ου και κάθε χρόνο μένουν εκτός δημοτικών παιδικών σταθμών δεκάδες ή και εκατοντάδες παιδιά. Ενδεικτικά το 2012, δεν έγιναν δεκτά 391 βρέφη και νήπια. Σημειωτέον ότι, λόγω των κριτηρίων που τίθενται για να υποβληθούν αιτήσεις, πολλοί γονείς αποθαρρύνονται να καταθέσουν καν τέτοια αίτηση, άρα τα παιδιά που στερούνται την προσχολική αγωγή στο δήμο Πατρέων είναι περισσότερα.
Επιβάρυνση έρχεται και από τα ισχύοντα στο δημοτικό ωδείο, όπου οι συνδρομές φτάνουν έως 60 ευρώ το μήνα. Ζητήματα με τις υποδομές υπάρχουν και για τους χώρους του Αθλητισμού, αφού υπάρχουν ελάχιστα (συγκριτικά με το μέγεθος της πόλης) γήπεδα κυρίως για μπάσκετ, ενώ και οι παιδικές χαρές είναι χωρίς επαρκή συντήρηση.
Για όλα αυτά, βέβαια, οι εργαζόμενοι έχουν ήδη πληρώσει, μέσω της άμεσης και έμμεσης φορολογίας, μέσω και της φορολογίας που επιβάλλει η δημοτική αρχή. Πιθανά, για το 2013 η δημοτική αρχή να επαίρεται ότι τα τέλη ύδρευσης - αποχέτευσης έμειναν σταθερά, ότι τα τέλη για τα τραπεζοκαθίσματα μειώθηκαν, και τα ανταποδοτικά τέλη έμειναν σταθερά. Ομως, όλα αυτά τα χρόνια το λαϊκό εισόδημα κατακρημνίστηκε...
Για το Κοινωνικό Φαρμακείο να σημειωθεί και το εξής: Λειτουργούσε με μια εργαζόμενη αμειβόμενη μέσω προγράμματος. Το πρόγραμμα έληξε τον Ιούνη και πλέον συνεχίζει να πηγαίνει το απόγευμα για μια - δυο ώρες «αμειβόμενη» με 150 - 200 ευρώ το μήνα, από τη συμμετοχή (πέντε με δέκα ευρώ το μήνα) των φαρμακοποιών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα λειτουργίας του Κοινωνικού Φαρμακείου.
Παραπέρα, στα τρία ΚΑΠΗ της πόλης λειτουργούν μεν Δημοτικά Ιατρεία, αλλά με περιορισμένο ωράριο και κύριο αντικείμενο τη συνταγογράφηση φαρμάκων στα μέλη των ΚΑΠΗ. Δε γίνονται εμβολιασμοί. Δεν καλύπτουν ανασφάλιστους. Επίσης, υπάρχει ένα Κοινωνικό Ιατρείο με περιορισμένη όμως προσφορά, καθώς λειτουργεί ελάχιστες ώρες τη βδομάδα και δε λύνει ουσιαστικά προβλήματα. Οι γιατροί που πηγαίνουν εκεί έρχονται από τα Κέντρα Υγείας της περιοχής.
Ουσιαστικά, το Κοινωνικό Παντοπωλείο, το Κοινωνικό Φαρμακείο, τα Δημοτικά Ιατρεία και το Κοινωνικό Ιατρείο χρησιμοποιούνται από τη Δημοτική Αρχή για επικοινωνιακούς σκοπούς, ενώ η προσφορά τους είναι ελάχιστη έως ανύπαρκτη μπροστά στα οξυμένα αυτά ζητήματα των δημοτών. Για επικοινωνιακούς σκοπούς δείχνει να στήθηκε και η Επιτροπή Μεταναστών που ουσιαστικά δε λειτουργεί. Δεν ασχολείται με τα προβλήματα των μεταναστών, αντίθετα αφήνεται το πεδίο ελεύθερο να αλωνίσουν ΜΚΟ.
Η ένδεια των υποδομών σε ό,τι αφορά την υποστήριξη των λεγόμενων ευπαθών ομάδων φαίνεται από το γεγονός ότι υπάρχει δομή για φιλοξενία μόλις τριών αστέγων. Απέναντι δε στα ναρκωτικά η δημοτική αρχή απλά χρηματοδοτεί το Κέντρο Πρόληψης «Πρόταση» και δεν αναπτύσσει καμιά άλλη δράση.
Παραπέρα, στο δήμο με τις επεκτάσεις του Σχεδίου Πόλης χάνονται 600 στρέμματα ελεύθερων χώρων. Δεκάδες χώροι δεσμευμένοι για κοινωφελείς χρήσεις έχουν αποχαρακτηριστεί λόγου μη απαλλοτρίωσης τους με τα δικαστήρια να τους αποχαρακτηρίζουν στην πορεία των χρόνων. Το κέντρο χαρακτηρίζεται από πυκνή δόμηση, χωρίς πράσινο και δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Σημειώνεται έλλειψη πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων. Δρόμοι μένουν αδιάνοικτοι αν και προβλέπονται στο ΓΠΣ. Ελλείψεις παρατηρούνται και στο δίκτυο και τις υποδομές των δημόσιων συγκοινωνιών πλην της καλύτερης εικόνας που δίνει το προαστιακό τρένο, χωρίς όμως και εκεί να υπάρχει επάρκεια στην πυκνότητα των δρομολογίων.
Μείζον θέμα αποτελεί και η αντισεισμική θωράκιση, καθώς η περιοχή πλήττεται διαρκώς από σεισμούς και κανένα μέτρο δε λαμβάνεται όσον αφορά τα σχολεία, τους παιδικούς σταθμούς, τα υπόλοιπα Δημόσια κτίρια. Ενδεικτική η εικόνα με τα νοσοκομεία της πόλης:
Το νοσοκομείο του Ρίου είναι σχετικά νέο και θεωρείται επαρκές. Από τα κτίρια του νοσοκομείου του Αγ. Ανδρέα υπάρχει ένα νέο κτίριο με βάση τον νέο αντισεισμικό, ένα παλαιότερο με βάση τον παλαιό και ένα παλαιότερο που έχει ενισχυθεί με βάση τον νέο αντισεισμικό. Το νοσοκομείο «409» είναι παλαιό και δεν καλύπτεται από τον νέο αντισεισμικό κανονισμό. Το νοσοκομείο «Καραμανδάνειο» επίσης δεν καλύπτεται από τον νέο αντισεισμικό σχεδιασμό.
Γενικά υπάρχουν ερωτήματα όσον αφορά όλα τα παλαιά κτίρια. Πολλά έχουν ελεγχθεί από το ΤΕΕ μόνο μακροσκοπικά. Ταυτόχρονα υπάρχουν μεγάλα προβλήματα διάβρωσης του οπλισμού των παλαιών οικοδομών (ιδιαίτερα πολυκατοικιών) λόγω και του παραθαλάσσιου χαρακτήρα της πόλης. Λείπει ένα συνολικό, κεντρικό σχέδιο αντιμετώπισης των επιπτώσεων ενός μεγάλου σεισμού, υπάρχει απόλυτη έλλειψη χώρων για να καταφύγει εκεί ο κόσμος σε περίπτωση καταστρεπτικού σεισμού.
Σχετικά με την αντιπλημμυρική προστασία σημειώνονται προβλήματα σε λαϊκές γειτονίες (Εβραιομνήματα, Εγλυκάδα, Ψαροφάι, Ιτιές κλπ) γιατί απουσιάζει επαρκές δίκτυο ομβρίων. Προβλήματα εκτεταμένα σημειώνονται και σε πρώην Δήμους π.χ. στην παραλία του Ρίου που χρειάζεται διευθέτηση χειμάρρων.
Σημειωτέον βέβαια ότι και όποια έργα έχουν γίνει ή προγραμματίζεται να γίνουν, η δημοτική αρχή επιδιώκει την εκτέλεσή τους με ΣΔΙΤ (π.χ. στην Λιμενική Ζώνη, στο εργοστάσιο επεξεργασίας απορριμμάτων στην θέση «Φλόκα»). Γενικά όλα τα έργα εκτελούνται από εργολήπτες, από τη συντήρηση και τα νέα έργα στο δίκτυο ύδρευσης - αποχέτευσης μέχρι την καθαριότητα των παιδικών σταθμών, δίνοντας έτσι ζεστό παρά στους κάθε λογής επιχειρηματίες, επιβάλλοντας και προωθώντας την ιδιωτικοποίηση και την ανταποδοτικότητα σε βάρος της τσέπης του λαού.
Αντίθετα, η δημοτική αρχή βρίσκεται σε ευθεία αντιπαράθεση με τις δυνάμεις του ΚΚΕ, τηρώντας εχθρική στάση απέναντι στους δημοτικούς συμβούλους του Κόμματος, επιχειρώντας να εμποδίσει τη δράση των Κομμουνιστών για επίλυση των λαϊκών προβλημάτων, των προβλημάτων των εργαζομένων του Δήμου, για το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων, τις εργατικές κινητοποιήσεις και την εφαρμοζόμενη αντιλαϊκή πολιτική, την υδροδότηση, τα τέλη, τα προβλήματα στις λαϊκές γειτονιές, στους παιδικούς σταθμούς, την κατάσταση των σχολείων.