ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 27 Φλεβάρη 2025
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Καραδοκούν τα «Τέμπη» του αέρα

Συνάντηση αντιπροσωπείας του ΚΚΕ με εκπροσώπους του Συλλόγου Υπαλλήλων Πληροφοριών Πτήσεων

Αντιπροσωπεία του ΚΚΕ αποτελούμενη από τον Μανώλη Συντυχάκη, βουλευτή Ηρακλείου, και τον Μανώλη Μυλωνά, στέλεχος του Κόμματος και μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων στη «Swissport» στο αεροδρόμιο της Αθήνας, συναντήθηκε στα γραφεία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κόμματος στη Βουλή με εκπροσώπους του Συλλόγου Υπαλλήλων Πληροφοριών Πτήσεων (AFISO) και συγκεκριμένα με τον πρόεδρο του Συλλόγου, Γιώργο Κωνσταντινάκη, και την γενική γραμματέα Μαρία Σταματοπούλου.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην προετοιμασία της αυριανής 24ωρης πανελλαδικής πανεργατικής απεργίας, στην οποία οι εργαζόμενοι στους Πύργους Παροχής Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου στα μικρότερα αεροδρόμια της χώρας συμμετέχουν δυναμικά, με συνθήματα «'Η τα κέρδη τους ή οι ζωές μας», «Καμία συγκάλυψη για το έγκλημα στα Τέμπη» και «Να αποδοθούν οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες». Οπως μάλιστα ειπώθηκε χαρακτηριστικά, «εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι παρόλο το εθνικό τραύμα που έχει προκαλέσει το δυστύχημα των Τεμπών, εντούτοις δεν διστάζουν να υποβαθμίζουν την ασφάλεια των πτήσεων, τοποθετώντας τη σε δεύτερη μοίρα». Γι' αυτό, στη συνάντηση οι εκπρόσωποι του Συλλόγου εξέφρασαν την ανησυχία τους για τα κενά ασφάλειας των πτήσεων, ως αποτέλεσμα υποστελέχωσης της υπηρεσίας. Αφορά ελλείψεις προσωπικού που παρατηρούνται κυρίως σε 15 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, στον κλάδο των τηλεπικοινωνιακών υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με την εντατικοποίηση, και φέρνουν κινδύνους ενός παρόμοιου περιστατικού τύπου «Τεμπών». Σε αυτά τα αεροδρόμια η εξυπηρέτηση των πτήσεων, η διαχείριση της αεροπορικής κίνησης και η στελέχωση των πύργων ελέγχου γίνονται αποκλειστικά από υπαλλήλους της AFISO. Σε ορισμένα από αυτά τα 15 αεροδρόμια δεν υπηρετεί κανένας υπάλληλος σε μόνιμη βάση (!), όπως στο Καστελόριζο, και σε κάποια υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος, ενώ χρειάζονται περισσότεροι. Τα κενά λοιπόν καλύπτονται με μετακινήσεις προσωπικού από το ένα αεροδρόμιο στο άλλο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Τη συνάντηση απασχόλησε ακόμα η αντίθεση του κλάδου στις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και της διοίκησης της ΥΠΑ, οι οποίες θα δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα ασφάλειας αντί να τα λύνουν. Αφορούν την αλλαγή του ΠΔ 304/1996, που θα προβλέπει τη μείωση των ημερών εκπαίδευσης στην Οργανική Μονάδα AFIS (Πύργο Αεροδρομίου), με σκοπό να καλύψουν τα σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης, καθώς και τη μετατροπή του μηνιαίου επιδόματος του Eurocontrol της Υπηρεσίας AFIS σε «κίνητρο», με πρόσχημα την κάλυψη προβλημάτων στελέχωσης των αεροδρομίων AFIS, εκβιάζοντας εργαζόμενους με μέσο όρο ηλικίας 60 ετών και άνω σε μετακινήσεις, για να καλύψουν μέρος της «χασούρας» από το μειωμένο εισόδημα, σε συνάρτηση με τη μείωση των ημερών εκπαίδευσης.

Η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ εξέφρασε τη στήριξή της στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων και την πλήρη αντίθεσή της στην πολιτική της ΕΕ για τον «Ευρωπαϊκό Ουρανό» και στο Eurocontrol, απέναντι στα υπόλοιπα κόμματα, που είναι υπέρμαχοι της «απελευθέρωσης» των αερομεταφορών, με κεντρικό πυρήνα τους «Ανοιχτούς Ουρανούς». Εξέφρασε ακόμα την υποστήριξη του Κόμματος στον αγώνα των εργαζομένων ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων και της αεροναυτιλίας και στη διάλυση της ΥΠΑ, για την αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες των αεροδρομίων (μικρών και μεγάλων) και του μόνιμου προσωπικού, για την εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των εργαζομένων συνολικά. Η θέση του ΚΚΕ είναι ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας πρέπει να είναι ενιαία και δημόσια, με όλα τα αεροδρόμια κρατικά, συμπεριλαμβανομένου αυτού των Σπάτων, όπως και της αεροναυτιλίας, και φυσικά να είναι ενταγμένη σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών, που να ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες.

ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Νέα «δωράκια» για το κεφάλαιο

Νέα «δωράκια» για το κεφάλαιο είχε η ατζέντα του Υπουργικού Συμβουλίου που συνεδρίασε χτες στο Μαξίμου υπό τον Κυρ. Μητσοτάκη.

Χαρακτηριστικά, παρουσιάστηκαν «νομοθετικές πρωτοβουλίες» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη «Δέσμευση, μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα», την «Οργάνωση της αγοράς παραγωγής υδρογόνου», όπως και «Πλαίσιο για την προώθηση του βιομεθανίου».

«Μέχρι τον Ιούνιο του 2026 θα έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις, ύψους 390 εκατ. ευρώ, σε CCS (τεχνολογίες της δέσμευσης και αποθήκευσης του άνθρακα) και υδρογόνο», ενώ «συνολικά οι επενδύσεις σε CCS θα φτάσουν τα 2 δισ. ευρώ έως το 2030, με απορρόφηση πολύ μεγάλων ευρωπαϊκών κονδυλίων», όπως λένε από το Μαξίμου. Προσθέτουν για το CCS ότι «αποτελεί κρίσιμη τεχνολογία για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της εγχώριας βιομηχανίας, όπως τα διυλιστήρια και η τσιμεντοβιομηχανία, ενώ συμβάλλει στην αντιστάθμιση του κινδύνου από τις υψηλές τιμές του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS)», φορτώνοντας τα «πράσινα» χαράτσια από άλλον δρόμο στον λαό.

Οσο για το πανάκριβο υδρογόνο, θα το πληρώνει και πάλι ο λαός, με την κυβέρνηση να λέει ότι «η εγχώρια παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή ανανεώσιμων ναυτιλιακών και αεροπορικών καυσίμων (SAF), με αποτέλεσμα την υπερκάλυψη της ανάγκης εισαγωγών και τη δυνατότητα εξαγωγών στην περιφερειακή αγορά». Σε αυτό το πλαίσιο, το προτεινόμενο νομοσχέδιο ρυθμίζει ζητήματα σχετικά με την αδειοδότηση και λειτουργία μονάδων παραγωγής ανανεώσιμου και χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών υδρογόνου, προβλέπει τη «δυνατότητα στήριξης των παραγωγών» και «βελτιστοποιεί τις διαδικασίες αδειοδότησης».

Παραπέρα, με το νομοσχέδιο για το βιομεθάνιο ρυθμίζουν την αδειοδότηση των μονάδων παραγωγής του, την έγχυσή του στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς ή στα Δίκτυα Διανομής Φυσικού Αερίου και την έκδοση Πιστοποιητικών Ανανεώσιμου Αερίου. «Τα νομοσχέδια του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το Υδρογόνο, το Βιομεθάνιο και το CCS αποτελούν κρίσιμα μεταρρυθμιστικά ορόσημα και είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την επιτυχημένη απορρόφηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», λένε από το Μαξίμου, στην πρεμούρα τους να εξασφαλίσουν και το τελευταίο ευρώ για τους επιχειρηματικούς ομίλους του κλάδου, την ώρα που ο λαός θα συνεχίσει να βυθίζεται στην ενεργειακή φτώχεια.

Με φιλολαϊκό προσωπείο, στο μεταξύ, ήταν η παρουσίαση του νομοσχεδίου για τη λεγόμενη κοινωνική αντιπαροχή.

Στην πράξη, αφορά παράδοση ακινήτων του Δημοσίου μέσω ΣΔΙΤ σε μεγαλοκατασκευαστικές εταιρείες, προκειμένου να ανεγείρουν κτίρια με δικά τους έξοδα, αποκτώντας ταυτόχρονα το δικαίωμα να τα εκμεταλλεύονται για όσο διάστημα διαρκέσει η σύμβαση, έως και 50 χρόνια. Στις πολυκατοικίες που θα ανεγείρουν, ένα ποσοστό των διαμερισμάτων (30% έως 60%) θα προσφέρεται για ενοικίαση ως «κοινωνική κατοικία» με χαμηλότερο αντίτιμο σε νέους έως 39 ετών, με κοινωνικοοικονομικά κριτήρια. Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση πουλάει υποτίθεται «στεγαστική πολιτική» και τάχα λύση στο πρόβλημα των πανάκριβων ενοικίων που έχουν γονατίσει τα λαϊκά στρώματα, την ώρα που δίνει «πακέτο» τζάμπα γη και «πελατεία» σε μεγαλοκατασκευαστές, τράπεζες και λοιπούς επιχειρηματικούς ομίλους.

Συναντήσεις σε ΗΑΕ και ΗΠΑ για μπίζνες και εμπλοκή

Στο Αμπου Ντάμπι βρίσκεται σήμερα ο Κυρ. Μητσοτάκης, για συνάντηση με τον σεΐχη Mohammed bin Zayed Al Nahyan, Πρόεδρο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ενώ ο υπουργός Εξωτερικών Γ. Γεραπετρίτης μεταβαίνει στην Ουάσιγκτον. Ολα στην προσπάθεια της κυβέρνησης να βρει τις νέες συνδέσεις της στις αναπροσαρμογές του κεφαλαίου και των λυκοσυμμαχιών του, έχοντας ως σταθερά τη μεγαλύτερη εμπλοκή στα ευρωατλαντικά σχέδια στην προσπάθεια γεωστρατηγικής αναβάθμισης της ντόπιας αστικής τάξης.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η επίσκεψη του πρωθυπουργού στα ΗΑΕ σηματοδοτεί «την επαναβεβαίωση της ισχυρής διμερούς στρατηγικής εταιρικής σχέσης και της περαιτέρω εμβάθυνσης μιας συνεργασίας που ήδη αποδίδει επενδυτικούς και οικονομικούς καρπούς».

Οι ίδιοι παράγοντες προσθέτουν πως είναι η πρώτη επίσκεψη Μητσοτάκη στα ΗΑΕ «σε μια συγκυρία ευρύτερων γεωπολιτικών ανακατατάξεων στην περιοχή και όχι μόνο, και αναμένεται να επιβεβαιώσει τις εξαιρετικές οικονομικές, πολιτικές και αμυντικές σχέσεις» (πρόσφατα άλλωστε έδεσε εκεί η φρεγάτα «Υδρα», η οποία συμμετέχει στην επιχείρηση της ΕΕ «ΑΣΠΙΔΕΣ», ενάντια στους Χούθι και άλλους «δρώντες» στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Αντεν).

Καθώς, εξάλλου, πρόκειται για την τέταρτη, συνολικά, επίσκεψη του πρωθυπουργού στα ΗΑΕ, από το Μαξίμου εστιάζουν στη «βούληση των δύο χωρών να εμβαθύνουν τις σχέσεις και τον στρατηγικό χαρακτήρα τους, αλλά και τη δυναμική μιας σχέσης που εξελίσσεται», επιμένοντας - στον ευρύτερο ευρωατλαντικό σχεδιασμό και καταμερισμό - ότι «η Ελλάδα, άλλωστε, μπορεί να αποτελέσει τη γέφυρα της Μέσης Ανατολής με την Ευρώπη και μέσω του εγχειρήματος του Οικονομικού Διαδρόμου IMEC», Ευρώπης - Ινδίας, προς παράκαμψη του κινεζικού «One Belt - One Road».

Δίνουν, παραπέρα, το στοιχείο ότι η διμερής «επενδυτική πρωτοβουλία», που είχε υπογραφεί το 2022 ανάμεσα στο εμιρατινό «επενδυτικό ταμείο» ΑDQ και την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 4 δισ., για τη «διευκόλυνση επενδύσεων» στην ελληνική οικονομία σε τομείς όπως οι υποδομές, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η Υγεία, τα φάρμακα και τα τρόφιμα έχει υπερκαλυφθεί, ενώ συνεχίζεται η «θεσμική συνεργασία» ανάμεσα στο κρατικό επενδυτικό ταμείο Mubadala και την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Επενδύσεων. «Την ίδια ώρα, σημαντική άνοδο σημειώνουν οι επενδύσεις στη φιλοξενία, τα ακίνητα, τα διατροφικά προϊόντα και την τεχνολογία και στόχος της Αθήνας είναι ακόμη περισσότερες εμβληματικές επενδύσεις από τα ΗΑΕ, ιδιαίτερα στους τομείς της Ενέργειας και της συνδεσιμότητας, της ψηφιακής τεχνολογίας και των data centers, των αγροδιατροφικών προϊόντων», καταλήγουν οι ίδιες πηγές.

Στο μεταξύ, ο Γεραπετρίτης μετά τις επαφές που είχε τις προηγούμενες μέρες στη Ν. Υόρκη στο πλαίσιο εργασιών του ΟΗΕ, χτες συναντήθηκε στην αμερικανική πρωτεύουσα με τον πρόεδρο της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας, Jim Risch, και διάφορους άλλους αξιωματούχους των ΗΠΑ.

Αύριο Παρασκευή θα πραγματοποιήσει συνάντηση με τον Αμερικανό ομόλογό του, Μάρκο Ρούμπιο. Στην ατζέντα η παραπέρα ενίσχυση της διμερούς «στρατηγικής εταιρικής σχέσης», καθώς η Ελλάδα ολόκληρη, με τη σύμφωνη γνώμη και των άλλων αστικών κομμάτων και μορφωμάτων, έχει μετατραπεί σε έναν απέραντο ευρωατλαντικό προμαχώνα κόντρα στη διείσδυση άλλων ιμπεριαλιστικών κέντρων στην Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, ενώ παράλληλα η κυβέρνηση υπηρέτησε πιστά τον αμερικανικό σχεδιασμό για αντικατάσταση του ρωσικού καυσίμου στις ευρωπαϊκές αγορές με αμερικανικό LNG. Στη συζήτηση, άλλωστε, θα μπουν και οι «εξελίξεις» στην ευρύτερη περιοχή και πώς η ντόπια αστική τάξη θα παίξει ακόμα πιο ενεργά τον ρόλο του αμερικανοΝΑΤΟικού χωροφύλακα.

ΤΟΜΕΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ
Συλλυπητήριο μήνυμα για τον θάνατο του Μανώλη Βριθιά

Η Τομεακή Επιτροπή Ηρακλείου του ΚΚΕ εκφράζει τη θλίψη της για τον θάνατο του Μανώλη Βριθιά, πιστού φίλου του Κόμματος μέχρι το τέλος της ζωής του.

Ο Μ. Βριθιάς από μικρή ηλικία γοητεύτηκε από τις ανατρεπτικές ιδέες του σοσιαλισμού - κομμουνισμού, από την πρωτοπόρα δράση του Κόμματος.

Δεν έλειψε από καμία μάχη, πάντα πιστός στο ραντεβού του στη διαδήλωση, στον αγώνα, στις εκλογικές μάχες. Ηταν υποψήφιος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» στον δήμο Ηρακλείου.

Πάντα ανήσυχος και με ευαισθησία, αρθρογραφούσε στον τοπικό Τύπο για την επικαιρότητα, για τη σωστή πλευρά της Ιστορίας, ενάντια στις βάσεις του θανάτου. Στήριξε με όλες του τις δυνάμεις την αλληλεγγύη προς τη σοσιαλιστική Κούβα και τον αγώνα ενάντια στο δολοφονικό εμπάργκο.

Το ΚΚΕ τιμά τη μακρόχρονη προσφορά του Μ. Βριθιά και εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στην οικογένεια και στους οικείους του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ