ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 11 Ιούνη 2010
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΑΕ»
Εχουν σκυλιάσει, γιατί νοιάζονται για τα κέρδη τους

«Σαλπάροντας από Ιαπωνία με την 100στή Ελληνική Σημαία. Σε αποστολή ευοίωνη, ευχάριστη και στο χρώμα της γαλανόλευκης με προορισμό τη μακρινή αλλά πάντα φιλική, προοδευτική Ιαπωνία ξεκινά ομάδα επισήμων, καλεσμένη του κ. Αριστείδη Ι. Αλαφούζου, για την καθέλκυση του 100ού πλοίου του Ομίλου Αριστείδη και Ιωάννη Α. Αλαφούζου, που θα γίνει στα Ναυπηγεία της ΝKK στην πόλη Τσου, νοτιοανατολικά του Τόκιο.

Πρόκειται για το νέο δεξαμενόπλοιο 150.000 τόννων που το ελληνικότατο και συνεπές με την ιστορία της ναυτικής οικογένειας των πλοιοκτητών όνομά του δεν θα το αποκαλύψουμε τώρα.

Νονά του είναι η κ. Ολγα Θ. Kαρατζά, ενώ χρηματοδότες του πλοίου, που φέρει την ελληνική σημαία, είναι δυο μεγάλες ελληνικές τράπεζες, η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος και η Εμπορική Τράπεζα της Ελλάδος, οι οποίες εκπροσωπούνται από τον διοικητή της ΕΤΕ κ. Θεόδωρο Β. Kαρατζά και από τον αντιπρόεδρο και γενικό διευθυντή της Εμπορικής κ. Γεώργιο Μιχελή.

Τους συνοδεύουν ο πλοιοκτήτης και πρόεδρος της "Kαθημερινής ΑΕ" κ. Αριστείδης Αλαφούζος με οικογενειακή και φιλική σύνθεση, ενώ θα παραστούν στην τελετή καθέλκυσης και στελέχη της "Kαθημερινής". Γιατί και η εφημερίδα "Kαθημερινή" σαλπάρει σε ανοιχτές θάλασσες προόδου και ευημερίας...»

Από την εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 20.5.2001

* * *

Το συγκεκριμένο απόσπασμα της εφημερίδας του Αλαφούζου είναι ίσως το πιο ενδεικτικό για το τι εστί εφοπλιστικό κεφάλαιο. Δημιούργημα από την πιο άγρια εκμετάλλευση (το εφοπλιστικό κεφάλαιο είναι το πλέον ασύδοτο, αφού φτάνει ακόμη και να πνίγει ναυτεργάτες σε ναυάγια, αρκεί να αυγαταίνουν τα κέρδη του), το αίμα και τον ιδρώτα των ναυτεργατών. Ακριβώς γι' αυτό το λόγο, με αφορμή τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των ναυτεργατών στα λιμάνια, έχουν «σκυλιάσει», μέσω και των ΜΜΕ που διαθέτουν, σε μια προσπάθεια να κάμψουν τον αγώνα των εργατών. Και δήθεν λέει πως κόπτεται ο όμιλος Αλαφούζου για την «πρόοδο της χώρας», αγοράζοντας και πουλώντας πλοία, με ελληνική ή με ξένη σημαία δεν έχει σημασία. Ενδιαφέρονται μόνο για τα κέρδη τους...

Εχουν δε και το ανάλογο νομικό - εταιρικό καθεστώς που τους επιτρέπει να εμφανίζουν ή να κρύβουν ιδιοκτησία σε πλοία κατά το δοκούν. Είναι απαραίτητη αυτή η διευκρίνιση γιατί, για παράδειγμα, αυτή τη στιγμή ο όμιλος Αλαφούζου, όπως είπε χτες στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο Γιάννης Αλαφούζος που εμφανίζεται να έχει μόνο 3 πλοία. Για λύπηση ο καημένος... Αλλά έχουν πολλές και διάφορες ναυτιλιακές εταιρείες...

Ας πάρουμε όμως μια πρώτη γεύση για το τι συμβαίνει με τους εφοπλιστές της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ και τις μπίζνες τους που απαιτούν καταστολή των εργατών που αγωνίζονται ενώ οι ίδιοι όπως και το σινάφι τους το εφοπλιστικό κεφάλαιο δε λογαριάζουν τη ζωή των εργατών, τον ιδρώτα και το αίμα τους γιατί τους δίνουν πλούτη. Παράσιτα και κηφήνες καπιταλιστές...

Ο όμιλος

Ο όμιλος της «Καθημερινή ΑΕ» συμφερόντων οικογένειας Αλαφούζου, με επίσημη «δραστηριότητα» την «έκδοση ημερήσιων εφημερίδων πρωινών και απογευματινών, περιοδικών, ειδικών εφημερίδων και κάθε είδους έντυπο γενικού ή ειδικού περιεχομένου.

Επίσης, η εκμετάλλευση τυπογραφείων, πιεστηρίων κλπ. εμφανίζεται να έχει ως θυγατρικές, τη ναυτιλιακή εταιρεία «Αργοναύτης», το ραδιοφωνικό σταθμό «Μελωδία ΑΕ», την «ΑΝΩΝΥΜΟ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΡΓΩΝ», τις «ENTYΠEΣ & ΔIKTYAKEΣ EKΔOΣEIΣ ΑΕ», την «EΞEPEYNHTHΣ - EXPLORER AEEEE», την «INTEPNAΣIONAΛ XEPAΛNT TPIMΠIOYN - KAΘHMEPINH AEE», την «MAISON ΕΚΔΟΤΙΚΗ AE», τον ραδιοτηλεοπτικό σταθμό «ΣΚΑΪ».

Οι ναυτιλιακές εταιρείες

Στον τομέα της ναυτιλίας ο όμιλος «Καθημερινή» έχει ως θυγατρική την «Αργοναύτης Εταιρεία Επενδύσεων στην Ποντοπόρο Ναυτιλία, Μητρική εταιρεία» που έχει ελεγχθεί φορολογικά μέχρι το 2003. Στη διοίκηση της εταιρείας, πρόεδρος είναι ο Αριστείδης Αλαφούζος (το ποσοστό του στην εταιρεία υπολογίζεται σε 40,75%), ο υιός Θεμιστοκλής ως μη εκτελεστικός σύμβουλος (με υπολογιζόμενο ποσοστό 21,79%), ενώ ποσοστό 12,4% φέρεται να κατέχει και η σύζυγος Ελένη Αλαφούζου.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες ιδιοκτησίας Αλαφούζου είναι συνολικά 6. Η ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ (μητρική), οι θυγατρικές της «Sea Shell Enterprises Ltd», «Sea Pearl Enterprises Ltd», «Zenith Maritime» και «Corporation Bigal Shipping Corporation» όλες με χώρα βάσης τη Λιβερία. Και η «Kyklades Maritime Corporation» που είναι διαχειρίστρια εταιρεία της μητρικής.

Η ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ όπως αναφέρεται στις «Ετήσιες Οικονομικές Καταστάσεις» της για το 2009 «προσφέρει διεθνώς υπηρεσίες θαλασσίων μεταφορών, μέσω της εκμετάλλευσης πλοίων των θυγατρικών της εταιρειών». Επιπλέον, αναφέρεται ότι αποκλειστικός σκοπός της εταιρείας είναι η πραγματοποίηση επενδύσεων σε μετοχές πλοιοκτητριών εταιρειών ποντοπόρων πλοίων ή σε μετοχές εταιρειών χαρτοφυλακίου πλοιοκτητριών εταιρειών ποντοπόρων πλοίων ή σε μετοχές διαχειριστριών εταιρειών».

Για το 2009, το σύνολο του ενεργητικού του ομίλου ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ ήταν 68,6 εκατομμύρια ευρώ έναντι 78,8 εκατ. ευρώ το 2008.

Η Sea Shell εμφανίζεται να είναι ιδιοκτήτρια του πλοίου «Ωκεανίς» με έτος κατασκευής το 1997. Τον Ιούνη του 2009 ο οίκος «H. Clarkson» εκτίμησε την αξία του συγκεκριμένου πλοίου στα 32 εκατ. δολάρια.

Ανανέωση του στόλου

Σε μια πιο πρόσφατη εξέλιξη επί των ναυτιλιακών ενασχολήσεών της, η οικογένεια, μέσω της εταιρείας της «Αργοναύτης», υλοποιώντας το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της, παρήγγειλε στα ναυπηγεία «SAMSUNG HEAVY INDUSTRIES CO LTD» της Νοτίου Κορέας την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου. Τα πλοία είναι μεταφορικής ικανότητας 115.000 τόνων. Η παράδοση έχει πρoγραμματιστεί για τον Ιούνη και Αύγουστο του 2012. Σύμφωνα με τον ιστότοπο της εφημερίδας «Ημερησία» (26/4/10) το τίμημά τους ανέρχεται σε 108,9 εκατ. δολάρια.

Το 2005, ο όμιλος ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ αποκόμισε έσοδα της τάξης των 41,5 εκατ. δολαρίων από την πώληση τού υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου «Νήσος Χριστίνα». Το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο ήταν ιδιοκτησίας της εταιρείας Zenith Maritime Corp. Επιπλέον, όπως τότε είχε ανακοινώσει η ίδια η εταιρεία Αλαφούζου υπήρχε συμφωνία για την πώληση του δεξαμενόπλοιου «Νηρηίς», ιδιοκτησίας της Bigal Shipping Corp. (θυγατρική της Αργοναύτης), έναντι τιμήματος 52,276 εκ. δολαρίων.

Παραγγελίες στην Κορέα

Ο δε ιστότοπος «Capital.gr (7/5/10) επισημαίνει το γεγονός ότι η οικογένεια επανέρχεται στις ναυπηγήσεις πλοίων «μετά από απουσία επτά ετών». Οτι «ο Γιάννης Αλαφούζος επενδύει και πάλι στη ναυτιλία σε μία περίοδο που η αγορά αρχίζει να συνέρχεται από την κρίση, εμφανίζοντας έντονα σημάδια ανάκαμψης. Η τελευταία μάλιστα παραγγελία τριών πλοίων με την υπογραφή Αλαφούζου είχε δοθεί το 2003 στα ιαπωνικά ναυπηγεία Universal και αφορούσε τότε στην κατασκευή τριών μεγάλων δεξαμενόπλοιων». Αλλες πληροφορίες από το Λονδίνο για το ίδιο θέμα αναφέρουν ότι επρόκειτο για 3 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας το καθένα 160.000 τόνων και το καθένα κόστισε από 55 - 60 εκατ. δολάρια.

Στο μεταξύ, υπάρχουν πληροφορίες ότι η συνολική τωρινή παραγγελία, στα ναυπηγεία Samsung της Κορέας, δεν «περιορίζεται σε αυτά τα δύο δεξαμενόπλοια. Οτι αφορά τουλάχιστον έξι, με προοπτική («option») ναυπήγησης άλλων τριών και το συνολικό κόστος κατασκευής που επωμίζονται οι Αλαφούζοι είναι μισό δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Λονδίνο και το ξένο ειδησεογραφικό - ναυτιλιακό ιστότοπο «Tradewinds.no», η παραγγελία μπορεί να ανέβει ακόμα και στα 12 τάνκερ.

Επίσης, αναφέρουν ότι ο Αρ. Αλαφούζος ελέγχει σήμερα άλλα τρία τάνκερ μεταφορικής ικανότητας 150.000 τόνων, ναυπηγημένα τα έτη 1999, 2000 και 2001, όπως και το τάνκερ «Ωκεανίς» χωρητικότητας 106.000 τόνων, ναυπηγημένο το 1997.

Η βρωμιά δεν έχει όρια

Η βρωμιά τους δεν έχει όρια. Στην πρεμούρα τους, να χτυπήσουν το ταξικό κίνημα και τους εργατικούς αγώνες δε διστάζουν μπροστά σε τίποτα. Χτες, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, το γνωστό εμετικό ντουέτο Πορτοσάλτε - Παπαδημητρίου, διέκοψαν τη ροή της εκπομπής τους για να φιλοξενήσουν τηλεφωνικά τον Τέλλογλου. Ο οποίος τι είπε; Οτι σύμφωνα με το «ρεπορτάζ» (!) που έκανε, η ναυτεργατική κινητοποίηση στην Κόρινθο, γίνεται για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα ανταγωνιστικής γραμμής, στην οποία δραστηριοποιείται άλλη εταιρεία! Χωρίς ντροπή και χωρίς ίχνος δεοντολογίας (πού να τη βρει, άλλωστε...), προσπάθησε να συνδέσει το ψέμα του με το ΚΚΕ, για να πει ότι το Κόμμα αγωνίζεται υπέρ του ενός ή του άλλου επιχειρηματία, νομίζοντας ότι είναι σαν τα μούτρα τους και τα μούτρα των αφεντικών τους. Επικαλέστηκε, μάλιστα, και «μαρτυρία» (!) «ανώνυμου» (!) «ναυτεργάτη» (!) για να δώσει αληθοφάνεια στην αθλιότητα. Τέτοια άτιμη δημοσιογραφία, ο άθλιος. Αλήθεια πού την έμαθε, στη Γερμανία;

Κατά την προσφιλή τους τακτική, οι θρασύδειλοι του Αλαφούζου προσπάθησαν να τα μαζέψουν, όταν παρενέβη τηλεφωνικά ο Π. Μεντρέκας, εκ μέρους του ΚΚΕ. Και έβγαλαν τον ίδιο τον Αλαφούζο να υπερασπιστεί τη χυδαιότητά τους, αναμασώντας κι αυτός το τροπάρι ότι είναι ένας «φτωχός πλην τίμιος» επιχειρηματίας και πως το ΚΚΕ δε δίνει στη δημοσιότητα στοιχεία για τα οικονομικά του! Προβοκάτορας και ο εφοπλιστής, όπως η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ και ο Γ. Καρατζαφέρης, αναμασώντας τα ξοφλημένα ψέματα και τις συκοφαντίες του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑ.Ο.Σ. Καμιά εντύπωση δεν προκαλούν τα δημοσιογραφικά πρωτοπαλίκαρα του Αλαφούζου. Αλλωστε, για να μην ξεχνάμε, ο Τέλλογλου είναι ο δημοσιογράφος εκείνος που τις προάλλες έγραφε στο διαδίκτυο: «(...) ορισμένα άρθρα του συντάγματος πρέπει να βγουν "εκτός" ή να ερμηνευτούν ανάλογα. Εκδηλώσεις σαν κι εκείνες του ΠΑΜΕ στον Πειραιά πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να κηρύσσονται αμέσως παράνομες με διαδικασίες αυτοφώρου, πρέπει να περιοριστεί το δικαίωμα της απεργίας αλλά και της διαμαρτυρίας σε ευαίσθητους τομείς». Αλήθεια, εκτός από τα νιάτα του που ήθελε να δείχνει πως ήταν άλλος, πού έχει θητεύσει αυτό το «παιδί»;

Τι ζητάει ο ίδιος και ο ΣΚΑΪ για λογαριασμό της τάξης που υπηρετούν; Να μπουν τα εργατικά λαϊκά δικαιώματα στο γύψο. Γιατί; Για να κρασοπίνουν οι κάθε είδους Αλαφούζοι πάνω από το κουφάρι των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων και να γεμίζουν τα σεντούκια τους. Είναι γελασμένοι αν νομίζουν πως θα το καταφέρουν. Οσες γραφίδες κι αν επιστρατεύσουν, όσα ψέματα κι αν πουν, όσο κι αν βραχνιάσουν, οι δύστυχοι, βρίζοντας ένα λαό και ένα κίνημα που τους τρομάζει.


Π.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ