ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Γενάρη 2016
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Μέτρα για να ολοκληρωθούν οι μετεγγραφές των φοιτητών

.Τις μετεγγραφές των φοιτητών αφορά η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες στη Βουλή το ΚΚΕ προς τον υπουργό Παιδείας.

Στην Ερώτηση που υπογράφει ο βουλευτής του Κόμματος Γιάννης Δελής, αναφέρεται:

«Ηδη από την αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς, 9.710 παιδιά που έχουν κάνει αίτηση μετεγγραφής βρίσκονται για μήνες κυριολεκτικά στον αέρα. Μολονότι πληρούν τα οικονομικά και λοιπά ειδικά κριτήρια, ωστόσο γίνονται "μπαλάκι" από το υπουργείο Παιδείας στο υπουργείο Οικονομικών, με συνεχείς ελέγχους, που καθυστερούν μέχρι και σήμερα την τελική λίστα με τα ονόματα των μετεγγραφόμενων. Την ίδια στιγμή, δε δικαιούνται ούτε συγγράμματα, ούτε κάρτες σίτισης ή δωμάτια στις εστίες, δεν μπορούν να κάνουν δηλώσεις μαθημάτων ή να παρακολουθήσουν εργαστήρια στα σχετικά Τμήματα των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Σε πρόσφατη μάλιστα κινητοποίησή τους στο υπουργείο Παιδείας, τους ανακοινώθηκε - εν ψυχρώ - ότι θα χάσουν το εξάμηνο, λόγω της καθυστέρησης των δύο υπουργείων να ολοκληρώσουν τους ελέγχους των δικαιολογητικών.

Η κατάσταση αυτή είναι απαράδεκτη. Η καθυστέρηση της ανακοίνωσης της λίστας εκφράζει τη συνέχιση υλοποίησης της αντιλαϊκής πολιτικής και στην Ανώτατη Εκπαίδευση από τη σημερινή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που θέλει τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων να προσανατολίζονται προς φτηνές καταρτίσεις και πιστοποιητικά. Για άλλη μια φορά, την πληρώνουν τα παιδιά που περισσότερο δυσκολεύονται να σπουδάσουν, που δεν έχουν να πληρώσουν την ακριβή Ανώτατη Εκπαίδευση, για τα συγγράμματα, τη φοιτητική μέριμνα, τις μετακινήσεις τους.

Πολύ περισσότερο, ο εμπαιγμός και η ταλαιπωρία 9.710 φοιτητών και σπουδαστών έρχεται να προστεθεί σε μια ήδη διαμορφωμένη κατάσταση που προέκυψε από την άρνηση, ένα χρόνο πριν, του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ και της Σχολής Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ να δεχτούν τους περσινούς μετεγγραφόμενους, που είχε ως συνέπεια να χάσουν αυτά τα παιδιά έναν ολόκληρο χρόνο από τις σπουδές τους, καθώς και να μην πάρουν τελικά όλοι τις μετεγγραφές, μολονότι πληρούσαν τα κριτήρια. Και σ' εκείνη την περίπτωση, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είχε πάρει θέση υπεράσπισης των διοικήσεων των δύο πανεπιστημιακών Τμημάτων, βάζοντας στο στόχαστρο για άλλη μια φορά τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Φαινόμενα όπως αυτά των περσινών μετεγγραφόμενων στις Αρχιτεκτονικές Σχολές δεν μπορούν να επαναληφθούν», καταλήγει η Ερώτηση.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε:

  • να ολοκληρωθούν άμεσα οι διαδικασίες ελέγχου των δικαιολογητικών των μετεγγραφόμενων, να μην τεθούν περαιτέρω εμπόδια στη διαδικασία των αιτήσεων,
  • να μη χαθεί το εξάμηνο για κανένα μετεγγραφόμενο φοιτητή και σπουδαστή, να εξασφαλιστούν άμεσα όλες οι παροχές της φοιτητικής ιδιότητας (σίτιση, στέγαση, συγγράμματα, πάσο) για όλους τους μετεγγραφόμενους μέσα από ειδικές λίστες.
ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΝΕ
Θεατρική παράσταση από παιδιά για παιδιά

Με πολύ μεγάλη συμμετοχή γονιών και παιδιών παρουσιάστηκε την Κυριακή η θεατρική παράσταση «Ορνιθοσκαλίσματα» παιγμένη από μικρά παιδιά. Το έργο είναι μια διασκευή του βιβλίου «Κοτοαποστολή» της συγγραφέως παιδικών βιβλίων Εύης Κοντόρα. Την εκδήλωση οργάνωσαν η Τομεακή Επιτροπή Πόλης Καρδίτσας του ΚΚΕ και η Τομεακή Οργάνωση Καρδίτσας της ΚΝΕ.

Η Γραμματέας της ΤΟ Καρδίτσας της ΚΝΕ, Χρυσούλα Καραΐσκου, καλωσόρισε γονείς και παιδιά σε μια εκδήλωση, που σκοπό είχε να προσφέρει στιγμές ξεγνοιασιάς, δημιουργίας, συλλογικότητας και χαράς στα παιδιά και στους μεγάλους. Και τόνισε: «Επιδιώκουμε και μέσα από τέτοιες εκδηλώσεις να αναδείξουμε τόσο τα διαχρονικά μηνύματα της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης, αλλά κυρίως να συμβάλουμε στην καλλιέργεια του αντιπολεμικού πνεύματος στα παιδιά, να μπορέσουν να προσεγγίσουν μέσα από την τέχνη και την κίνηση, το κείμενο και, βεβαίως, με την κατάλληλη παιδαγωγική στήριξη, ιδέες που στην εποχή μας είτε αποσιωπώνται είτε αφυδατώνονται από τις δομές της επίσημης ταξικής πολιτείας. Επιδιώκουμε, επίσης, τέτοιου είδους πρωτοβουλίες να αγκαλιαστούν όχι μόνο από τους κομμουνιστές, αλλά από τον καθένα που βιώνει τη σαπίλα της δαπανηρής ψυχαγωγίας που του προσφέρεται από τους εμπόρους των κενών πολιτιστικών αξιών. Θέλουμε να αναδείξουμε πως είναι εφικτό και επιβεβλημένο, οι γονείς να απαιτήσουν για τα παιδιά τους ποιοτική ψυχαγωγία που δε θα κοστίζει. Ως ΚΚΕ διεκδικούμε ολοκληρωμένα μέτρα και υποδομές, που ανατρέπουν τα αντικειμενικά εμπόδια, που υπάρχουν σήμερα στα νέα ζευγάρια να οργανώσουν τη δική τους ζωή, με βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις. Οι νέοι και οι νέες πρέπει να αποφασίζουν ελεύθερα πότε θα αποκτήσουν οικογένεια, σε ποια ηλικία θα την αποκτήσουν, πότε και πόσα παιδιά θα κάνουν. Απαιτούνται μέτρα που στηρίζουν την οικογένεια».

Στη συνέχεια, ο Στέλιος Σαριδάκης, μέλος της ΤΕ Πόλης Καρδίτσας του ΚΚΕ, ενημέρωσε για το νέο αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο και τα σημεία του που διαλύουν τα όποια δικαιώματα είχαν μείνει για τους νέους, καλώντας τους νέους γονείς να παλέψουν, για να μη γίνει νόμος αυτό το έκτρωμα και να συνταχτούν με το ΠΑΜΕ στις αγωνιστικές κινήσεις που ετοιμάζει.

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΕΥΒΟΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΝΕ
Να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα των μαθητών

Να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των μαθητών του 1ου ΕΠΑΛ Χαλκίδας και να σταματήσει τώρα ο αυταρχισμός και η καταστολή ζητούν οι Οργανώσεις Εύβοιας του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, που καταδικάζουν την παρέμβαση του εισαγγελέα στην κατάληψη του σχολείου.

«Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση καλεί σε "εθνικό διάλογο" για την Παιδεία, ο εισαγγελέας καλεί τους μαθητές που αγωνίζονται να "απολογηθούν", στέλνοντας την Αστυνομία στο σχολείο. Παρόμοιο "διάλογο" έκαναν τα ΜΑΤ με εργαζόμενους και συνταξιούχους στο Σύνταγμα, στην κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στις 8/1 ενάντια στο αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο. Καλούμε το λαό να προβληματιστεί για το περιεχόμενο και το στόχο αυτού του "διαλόγου"», σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.

«Ο αγώνας των μαθητών είναι δίκαιος. Η άθλια κατάσταση των κτιριακών υποδομών δυσκολεύει την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς κινδυνεύει η σωματική ακεραιότητα μαθητών και καθηγητών. Το πρόβλημα της θέρμανσης λύθηκε λίγες μέρες πριν, έπειτα από την πίεση που άσκησαν οι κινητοποιήσεις των μαθητών. Τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό μόλις καλύφθηκαν στο συγκεκριμένο σχολείο, ενώ δεν έχουν δοθεί ακόμα όλα τα βιβλία. Οι συνθήκες υγιεινής είναι εξίσου επικίνδυνες, ενώ δεν παρέχεται ούτε πόσιμο νερό. Ταυτόχρονα, οι μαθητές καταδικάζουν το γεγονός ότι η μόρφωσή τους εξαρτάται από τη δυνατότητα των γονιών τους να πληρώνουν φροντιστήρια.

Είναι φανερό ότι η αιτία για όλα τα προβλήματα των σχολείων είναι οι πολιτικές που διαχρονικά στρέφονται ενάντια στον αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της Εκπαίδευσης, ενάντια στην αποκλειστική ευθύνη του κράτους να μορφώνει τους νέους», τονίζουν ΚΚΕ και ΚΝΕ. Σημειώνουν, επίσης, πως το 1ο ΕΠΑΛ Χαλκίδας δεν είναι το μοναδικό σχολείο στην περιοχή με τέτοια προβλήματα. «Οι ευθύνες για την άθλια και επικίνδυνη κατάσταση των σχολείων βαραίνει την κυβέρνηση και την πολιτική της. Τα προβλήματα της Εκπαίδευσης αφορούν όλους τους εργαζόμενους, όπως και τα προβλήματα των εργαζομένων αφορούν τη νεολαία. Τόσο τα αντιεκπαιδευτικά όσο και τα αντιασφαλιστικά μέτρα πρέπει να βρουν απέναντί τους ενωμένους εργαζόμενους και νεολαία. Η καταδίκη της κυβερνητικής πολιτικής αλλά και η ανατροπή της προϋποθέτει μαζικό οργανωμένο αγώνα και συμμαχία εργαζόμενων γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών», σημειώνουν μεταξύ άλλων, καλώντας καθηγητές και γονείς να στηρίξουν αυτόν τον αγώνα.

ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό και Βυζαντινό Μουσείο

ΑΕπίσκεψη στο αρχαιολογικό και Βυζαντινό Μουσείο πραγματοποίησαν οι Μαθητικές Οργανώσεις Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ, με θέμα «Πώς κινείται η ιστορία, πώς αλλάζουν οι κοινωνίες».

Αρχικά, οι μαθητές επισκέφτηκαν το αρχαιολογικό μουσείο της πόλης, όπου ο Κώστας Τζιάρας, ιστορικός, στέλεχος του ΚΚΕ, απάντησε σε ερωτήσεις μαθητών και εξήγησε το λόγο και το περιεχόμενο της επίσκεψης. Ενδεικτική ήταν η αναφορά του στη δουλοκτησία, που ίσχυε στην κοινωνία της αρχαίας Ελλάδας και όπως είπε «ήταν η πρώτη ταξική κοινωνία. Ο δουλοκτήτης κατείχε μέσα παραγωγής και δούλους, οι οποίοι θεωρούνταν "ομιλούντα εργαλεία" για τον κάτοχό τους. Για παράδειγμα, στην αρχαία Ελλάδα έθαβαν στον τάφο "επιφανών" αντρών και κάποιους δούλους τους, στην ίδια λογική που τοποθετούσαν και αγαπημένα αντικείμενα. Συχνά, οι νικητές ενός πολέμου κέρδιζαν και δούλους». Οι μαθητές, στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στο βυζαντινό μουσείο, από την Κατερίνα Βλαντώνη, ζωγράφο, στέλεχος του ΚΚΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ