ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 25 Νοέμβρη 1999
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ
Σημαντικές ενισχύσεις προς «τρίτους»

Ο προϋπολογισμός της Εστίας για το 2000 αντιφάσκει με τις πρόσφατες κυβερνητικές εξαγγελίες

Η χτεσινή συζήτηση στη συνεδρίαση της διοίκησης του Οργανισμού Εργατικής Εστίας για τον προϋπολογισμό του 2000ανέτρεψε θεαματικά τις πρόσφατες εξαγγελίες της διοίκησης και του υπουργού Εργασίας, περί αύξησης των κονδυλίων του Οργανισμού για τις παροχές του προς τους δικαιούχους εργαζόμενους.

Ειδικότερα, η δαπάνη για τον κοινωνικό τουρισμό προβλέπεται σε 4,7 δισ. δραχμές, ενώ η εξαγγελία προέβλεπε 7,2 δισ. δραχμές! Το 1999, η δαπάνη για τον κοινωνικό τουρισμό είχε υπολογιστεί - και εξαγγελθεί - στα 6 δισ. δραχμές! Για τα εκδρομικά προγράμματα προβλέπεται δαπάνη 4,4 δισ. δραχμών. Για το γαμήλιο επίδομα 3,2 δισ. δραχμές. Περίπου 2 δισ. δραχμές θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση του Ταμείου εργατοπατέρων, του ΕΚΕΠΙΣ του υπουργείου Εργασίας, του ΕΙΕ, του ΟΜΕΔ κλπ., σύμφωνα με την πάγια τακτική που στερεί πολύτιμους πόρους από τις παροχές προς τους δικαιούχους.

Το συνολικό μέγεθος του προϋπολογισμού της Εστίας φτάνει τα 31 δισ. δραχμές περίπου, ενώ προηγούμενη εμπειρία δείχνει ότι στα ταμεία του Οργανισμού μπαίνουν από τις εισφορές περίπου 18 - 20 δισ. δραχμές το χρόνο. Αν επαναληφθεί αυτό, τότε όλα τα προγράμματά του θα υποστούν αντίστοιχες περικοπές!

Παρ' όλα αυτά, ο προϋπολογισμός υπερψηφίστηκε από το ΔΣ του Οργανισμού με μόνη διαφοροποίηση αυτή του Γ. Σταυρόπουλου, που είναι εκπρόσωπος της ΓΣΕΕ και στέλεχος της ΕΣΑΚ. Ο συνδικαλιστής καταψήφισε τον προϋπολογισμό, σημειώνοντας ότι οι δαπάνες για τις παροχές πρέπει να είναι μεγαλύτερες, να μη χρηματοδοτούνται διάφορα ιδρύματα του υπουργείου Εργασίας και να ενισχυθούν παράλληλα τα πρωτοβάθμια σωματεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού, ο Οργανισμός χρωστάει στο ΙΚΑ 23 δισ. δραχμές από το 1997 και στο Ταμείο «εργατικών στελεχών» 12,5 δισ. δραχμές! Την ίδια στιγμή, ο ΟΑΕΔ οφείλει στον ΟΕΕ 15 δισ. δραχμές. Εντύπωση προκαλεί ότι οι δαπάνες για τη λειτουργία του Οργανισμού ξεπερνούν τα 6,5 δισ. δραχμές. Αν σε αυτό το ποσό προστεθούν και τα 2 δισ. που πάνε για άλλους σκοπούς, προκύπτει ότι το μισό περίπου ποσό που αναμένεται να εισρεύσει στα ταμεία της Εστίας, δε θα πάει στους δικαιούχους!

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Εξαντλήσαμε τις δυνατότητές μας»!

Τίποτα δεν προτίθεται να κάνει για την ανεργία στους ναυτεργάτες και στη Ζώνη η κυβέρνηση

Ανεργοι ναυτεργάτες έξω από το ΓΕΝΕ
Ανεργοι ναυτεργάτες έξω από το ΓΕΝΕ
Την ίδια στιγμή που η ανεργία «θερίζει» στον κλάδο των ναυτεργατών και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, ανεβάζοντας τα γενικά ποσοστά ανεργίας στην περιοχή του Πειραιά πάνω από το20%, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρος Σουμάκης, δηλώνει ευθαρσώς ότι δεν πρόκειται να ληφθεί έστω και κάποιο «ανάπηρο» μέτρο για τον περιορισμό της «μάστιγας»! Αυτό το έκανε σαφές χτες στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες σημειώνοντας: « Βεβαίως υπάρχει ποσοστό ανεργίας. Ομως εμείς έχουμε εξαντλήσει πια τις δυνατότητές μας»!

Να σημειωθεί ότι εδώ και ένα χρόνο η ανεργία στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη έχει φτάσει το τραγικό ποσοστό του 80%! Ενώ σε ό,τι αφορά το ναυτεργατικό κλάδο, το πλέον προκλητικό είναι ότι με τις ευλογίες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, όσο αυξάνονται τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών τόσο μειώνονται οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών σε αυτά και αυξάνεται η ανεργία..

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Ναυτιλιακής Επιτροπής Ελληνικής Συνεργασίας του Λονδίνου ΚΟΜΙΤΙ, το Μάρτη του 1999 τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών (άνω των 1.000 κοχ) έφτασαν τα 3.424 από 2.487 που αριθμούσαν μέχρι το Μάρτη του 1998! Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να φτάσουν τις 4.000! Από την άλλη πλευρά ακόμα και τα αναξιόπιστα στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας δείχνουν συνεχή αύξηση στα ποσοστά ανεργίας στους ναυτεργάτες.

Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα Οκτώβρη οι εγγεγραμμένοι άνεργοι ήταν 2.580 δηλαδή αυξήθηκαν κατά 269 από αυτούς που είχαν γραφτεί στους καταλόγους του ΓΕΝΕ το μήνα Σεπτέμβρη οπότε και ήταν 2.311. Τον περασμένο Αύγουστο οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στους καταλόγους του ΓΕΝΕ ήταν 2.256. Τα στοιχεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας μιλούσαν τον περασμένο Μάη για πάνω από 5.000 άνεργους ναυτεργάτες. Επιπλέον από το 1997, οπότε και εφαρμόστηκαν τα αντιναυτεργατικά μέτρα του ΥΕΝ (μείωσαν τον αριθμό των Ελλήνων ναυτεργατών από την οργανική σύνθεση των ποντοπόρων πλοίων τουλάχιστον κατά 50%), μέχρι και τις αρχές του 1999, σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού του ΝΑΤ για το 1999, οι Ελληνες ναυτεργάτες έχασαν περίπου 7.500 θέσεις εργασίας!

Στον «αέρα» 20.000 θέσεις εργασίας

Συναγερμός έχει ήδη σημάνει και για τις 20.000 θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι στα πλοία της ακτοπλοΐας. Το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα, που τινάζει στον αέρα τις θέσεις των Ελλήνων ναυτεργατών, όπως επισήμανε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, προετοιμάζεται πυρετωδώς. Την επόμενη βδομάδα αναμένεται να γίνει δεύτερη συνάντηση μεταξύ της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλόων και υπουργού γι' αυτή την υπόθεση. Να σημειωθεί ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο, που σύμφωνα με τον υπουργό θα έχει νομοθετηθεί μέχρι τις αρχές του 2000, αποτελεί την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις απαιτήσεις του διαλυτικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος σπάει το καμποτάζ και παραδίδει τις ελληνικές θάλασσες στις ορέξεις των πολυεθνικών.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Υπεκφυγές και νέα ... προγράμματα

Πρόγραμμα δήθεν εκπαίδευσης ανέργων μεταφέρει την ευθύνη φύλαξης των σχολείων στους δήμους

Η «ευχή» του υπουργού Εργασίας Μ. Παπαϊωάννου, για ...αύξηση της εγγεγραμμένης ανεργίας, συνόδευσε χτες την εξαγγελία ενός νέου προγράμματος απόκτησης «εργασιακής εμπειρίας» για 2.700 άνεργους, οι οποίοι θα «εκπαιδευτούν» σαν ...φύλακες σχολείων!

Το σχόλιο του υπουργού Εργασίας, ότι «θέλουμε να αυξηθεί περισσότερο η εγγεγραμμένη ανεργία, διότι θα είμαστε ευτυχείς, όταν θα φτάσει την πραγματική», έτσι ώστε να υπάρξει εξισορρόπηση στα στοιχεία για την ανεργία, έγινε, όταν ρωτήθηκε για ποιο λόγο στα στοιχεία του ΟΑΕΔ για την ανεργία τον Οκτώβρη, δεν αναφερόταν ποσοστό. Ωστόσο, η ερώτηση αυτή δεν απαντήθηκε.

Σχετικά με το πρόγραμμα για τους φύλακες των σχολείων, προβλέπεται η 11μηνη απασχόληση των άνεργων, οι οποίοι πρέπει να είναι απόφοιτοι Λυκείου και ηλικίας 25 - 64 ετών. Στη συνέχεια, θα επιδοτηθεί η απασχόλησή τους για άλλους 13 μήνες. Το πρόγραμμα αυτό εντάσσεται στη φιλοσοφία των Τοπικών Συμφώνων Απασχόλησης. Ουσιαστικά, επιδοτείται η μεταφορά της ευθύνης για τη φύλαξη των σχολικών κτιρίων, από το κράτος στην Τοπική Αυτοδιοίκηση!

Το πρόγραμμα θα στοιχίσει 17,3 δισ. δραχμές. Τα 8,65 δισ. θα τα δώσει ο ΟΑΕΔ και τα υπόλοιπα 8,65 δισ. θα τα δώσει το υπουργείο Εσωτερικών και Δημόσιας Διοίκησης. Οι άνεργοι θα αμείβονται τους πρώτους 11 μήνες με 12.000 δραχμές για 22 μέρες το μήνα, στη συνέχεια, όμως, θα μειωθεί η αμοιβή τους. Δε διευκρινίστηκε τι θα ακολουθήσει μετά το τέλος του προγράμματος, φαίνεται όμως σίγουρο ότι το κόστος της φύλαξης των σχολικών κτιρίων θα βαρύνει αποκλειστικά τους δήμους.

Μια τέτοια κατάληξη θα έχει σαν συνέπεια να σταματήσει η φύλαξη, ή να κληθούν να τη χρηματοδοτήσουν άμεσα οι γονείς των μαθητών, καθώς κάτι τέτοιο έχει προταθεί στα πλαίσια εφαρμογής των ΤΣΑ!!!

Κινητοποιήσεις στο ΙΚΑ

 

Σε 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση προχωρούν την Τρίτη 14 του Δεκέμβρη οι εργαζόμενοι του ΙΚΑ, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων ΙΚΑ. Οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν με 4ωρες στάσεις εργασίας σε κάθε εργάσιμη βδομάδα. Οι εργαζόμενοι του ΙΚΑ διεκδικούν την πρόσληψη προσωπικού καθώς και τη λύση διαφόρων οικονομικών αιτημάτων τους.

Δύο ναυτικά ατυχήματα σε 24 ώρες

 

Δύο ναυτικά ατυχήματα καταγράφτηκαν μέσα σε 24 ώρες σε δύο πλοία Ελλήνων εφοπλιστών, τα οποία φέρουν σημαίες «ευκαιρίας».

Στο φορτηγό πλοίο «MATTHEOS» με σημαία ...Ονδούρας, χτες τραυματίστηκαν σοβαρά δύο αλλοδαποί ναυτεργάτες, όταν έσπασε ο κάβος της πλώρης, στη διάρκεια χειρισμών που γίνονταν για να πλευρίσει το πλοίο στο λιμάνι της Καλαμάτας. Τα ονόματα των δύο ναυτεργατών είναι Hamad Omar Fadhil και Ahmed Labibi Mohamed Abd El Kader. Αρχικά, οι δύο τραυματίες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Καλαμάτας, όμως, λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής τους, στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στο Γενικό Κρατικό Αθηνών.

Προχτές το απόγευμα παρουσίασε εισροή υδάτων το ελληνόκτητο πλοίο « UNITY 11» με σημαία ...Α γίου Βικεντίου, καθώς έπλεε χωρίς φορτίο ανατολικά της Αταλάντης. Από την εισροή υδάτων, το πλοίο παρουσίασε κλίση περίπου 15 μοιρών. Στο πλοίο έσπευσε ναυαγοσωστικό του Λιμενικού Σώματος. Το «UNITY» ερχόταν από την Ελευσίνα. Το πλήρωμά του αποτελείται από 9 ναυτεργάτες και συγκεκριμένα από έναν Ελληνα και 8 Ουκρανούς. Ο Ελληνας είναι ο Ανδρέας Βαρβατέας γ` μηχανικός.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ