ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 17 Μάρτη 2015
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα στους παιδικούς σταθμούς

Από παλιότερη κινητοποίηση του Συνδικάτου ΟΤΑ Αττικής για τους παιδικούς σταθμούς
Από παλιότερη κινητοποίηση του Συνδικάτου ΟΤΑ Αττικής για τους παιδικούς σταθμούς
Την άμεση επαναφορά του ωραρίου εργασίας του προσωπικού στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων και την πρόσληψη εργαζομένων για να καλυφθούν οι ελλείψεις, ζητά από τον υπουργό Εσωτερικών, Ν. Βούτση, το ΚΚΕ, με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή και υπογράφουν οι βουλευτές Θανάσης Παφίλης, Χρήστος Κατσώτης, Σάκης Βαρδαλής, Λιάνα Κανέλλη, Νίκος Καραθανασόπουλος, Γιώργος Λαμπρούλης, Διαμάντω Μανωλάκου, Γιώργος Μαρίνος, Νίκος Μωραΐτης, Μανώλης Συντυχάκης και Σταύρος Τάσσος.

Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:

«Σύμφωνα με το άρθρο 41 του Ν.3979/2011, ενός ακόμη μνημονιακού νόμου, επιβλήθηκε αύξηση δύο ωρών ημερησίως στο ωράριο εργασίας του παιδαγωγικού προσωπικού των δημοτικών παιδικών σταθμών. Το μειωμένο ωράριο που δούλευε μέχρι και πριν από τρία χρόνια το παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό είχε κατακτηθεί με αγώνες και κινητοποιήσεις τη δεκαετία του '80 και δεν προστάτευε στενά εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις των εργαζομένων. Αφορούσε και αναντίρρητα είναι συνδεδεμένο με την καρδιά του έργου φροντίδας και παιδαγωγικής που συντελείται εκεί και έχει αποδέκτη το παιδί και την οικογένεια. Οι παιδικοί σταθμοί είναι ο χώρος που πραγματώνεται όχι μόνο η φροντίδα για την ομαλή νοητική, σωματική ανάπτυξη βρεφών και νηπίων αλλά και χώρος αγωγής και κοινωνικοποίησης του παιδιού. Με αυτή την έννοια το προσωπικό στους παιδικούς σταθμούς, παιδαγωγικό και βοηθητικό, είναι από τις σημαντικότερες και κρίσιμες παραμέτρους για την καθαυτό λειτουργία και τους στόχους που εξυπηρετεί.

Σήμερα, εξοντωμένο ψυχικά και σωματικά το προσωπικό τους αδυνατεί να προσφέρει παιδαγωγικό έργο και έργο φροντίδας ολοκληρωμένο στο παιδί, να στηρίξει την οικογένεια, αφού επιβαρύνεται από το εξαντλητικό ωράριο, τις μεγάλες ελλείψεις στη στελέχωσή τους χρόνια τώρα, από την ανασφάλεια των εργασιακών σχέσεων, μια και πάνω από το 50% του προσωπικού σήμερα είναι συμβασιούχοι. Το κράτος ενιαία, κεντρικά και τοπικά, φορτώνει το κρίσιμο έργο της εξυπηρέτησης των αναγκών του παιδιού σε εργαζόμενους και στην οικογένεια.

Η συνεχιζόμενη επιβάρυνση και εξάντληση των εργαζομένων θέτει σε κίνδυνο τη σωματική και ψυχική ακεραιότητα κύρια των παιδιών αλλά και των ίδιων. Η στήριξη του προσωπικού με ευθύνη του κράτους, με επαναφορά του ωραρίου για παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό, με προσδιορισμένες επιστημονικά αναλογίες παιδιών / προσωπικού, με διαρκή επιτέλους επιμόρφωση με ευθύνη του κράτους και η μονιμοποίηση των συμβασιούχων είναι από τα στοιχειώδη άμεσα μέτρα για να αποσοβηθούν εκρηκτικά επικίνδυνες καταστάσεις στους παιδικούς σταθμούς σήμερα και να ανακουφιστούν παιδιά, γονείς και εργαζόμενοι. Η κυβέρνηση οφείλει να παρέμβει άμεσα γνωρίζοντας ότι η μείωση στο ωράριο εργασίας του προσωπικού δεν επηρεάζει το ωράριο λειτουργίας των παιδικών σταθμών.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός:

  • Εάν θα καταργήσει το άρθρο 41 του Ν. 3979/2011 που προβλέπει την αύξηση του ωραρίου εργασίας των εργαζόμενων παιδαγωγών στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και θα επαναφέρει το 6ωρο για τους παιδαγωγούς και το 7,30ωρο για το βοηθητικό προσωπικό.
  • Εάν θα προχωρήσει στη μονιμοποίηση των συμβασιούχων (π.χ. ΕΣΠΑ - δικαστικές αποφάσεις) και στην πρόσληψη επιπλέον μόνιμου παιδαγωγικού και βοηθητικού προσωπικού προκειμένου να καλυφτούν οι ελλείψεις στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς».
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ
Παρέμβαση για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Τη λήψη άμεσων μέτρων, ώστε να μη διακοπεί η σύνδεση της Ικαρίας και των Φούρνων με τον Πειραιά, αλλά και να εξασφαλιστεί η τακτική σύνδεση με τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη σε πάγια βάση, ανεξαρτήτως των σχεδιασμών των ακτοπλοϊκών εταιρειών, τονίζει, μεταξύ άλλων, σε επιστολή του ο δήμαρχος του νησιού Στέλιος Σταμούλος προς τον υπουργό Οικονομίας και τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας.

Στο κείμενο επισημαίνεται, ανάμεσα σε άλλα, πως: «Η κατάσταση στα ακτοπλοϊκά δεδομένα για τον τόπο μας βρίσκεται για μια ακόμα φορά σε αδιέξοδο λόγω της πολιτικής που ακολουθείται εδώ και χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις» και ότι «επαναλαμβάνεται το συνηθισμένο έργο των τελευταίων χρόνων, του αποκλεισμού των λιμανιών των νησιών μας τους χειμερινούς μήνες. Αυτό θα γίνει, αφού η εταιρεία στην οποία έχει ανατεθεί η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στα νησιά μας σύμφωνα με το πρόγραμμα που εξέδωσε δε σχεδιάζει προσεγγίσεις σε αυτά τα λιμάνια για το επόμενο διάστημα, λόγω της αναγκαίας συντήρησης του "Νήσος Μύκονος", χωρίς όμως να υπάρχει πρόβλεψη για αντικατάστασή του από άλλο πλοίο της εταιρείας για τις τρεις προσεγγίσεις στα νησιά μας».

Μάλιστα, αυτό «σε συνδυασμό με την ακινησία του πλοίου "Μυτιλήνη" της ΝΕΛ, μετά από σοβαρή βλάβη από τις 5 Φεβρουαρίου δημιουργεί σοβαρά προβλήματα τόσο στη μετακίνηση των συμπατριωτών μας όσο και στην εμπορευματική κίνηση των προϊόντων που εφοδιάζουν την αγορά». Ο Σ. Σταμούλος τονίζει, μάλιστα, πως είναι ευτύχημα που η βλάβη δε συνέβη μία μέρα αργότερα, οπότε έπνεαν άνεμοι έντασης έως και 10 μποφόρ και πως το γεγονός «αναδεικνύει για μια ακόμα φορά το ζήτημα της αξιοπιστίας των ελεγκτικών μηχανισμών που πιστοποιούν την αξιοπλοΐα των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της χώρας μας».

Εκφράζει, παράλληλα, την αμέριστη στήριξη στους εργαζόμενους του πλοίου «Μυτιλήνη», «δηλώνουμε ότι στηρίζουμε τον αγώνα που κάνουν οι ναυτεργάτες για δουλειά με δικαιώματα και για να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους», καθώς από τις 5 Φλεβάρη βρίσκεται στο λιμάνι Καρλοβάσου, δεμένο λόγω βλάβης, με την κατάσταση για το πλήρωμα να είναι οριακή, καθώς είναι απλήρωτο για πέντε και πλέον μήνες, πρόβλημα το οποίο υπάρχει σε όλα τα πλοία της εταιρείας ΝΕΛ.

Τονίζει, επίσης, ότι η πολιτική που αφήνει τα νησιά μας χωρίς πλοία είναι ίδια με αυτήν που αφήνει τους ναυτεργάτες χωρίς μισθούς και δουλειά, μια πολιτική που εξυπηρετεί τα κέρδη των εφοπλιστών και όχι τις ανάγκες νησιωτών και ναυτεργατών. Και κάνει λόγο για ανάγκη ενός αποκλειστικά δημόσιου Εθνικού Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που θα διασφαλίζουν «απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών μας με τον Πειραιά και μεταξύ τους χειμώνα - καλοκαίρι, ναύλα προσιτά στους επιβάτες που θα συμβαδίζουν με τις αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις της πλειονότητας των Ελλήνων εργαζομένων και ασφαλή και γρήγορα ταξίδια με σύγχρονα και ασφαλή πλοία».

ΑΓΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ
Απειλές για διακοπές στο νερό

Aπειλητικές ανακοινώσεις για διακοπές της παροχής νερού σε όσους έχουν χρέος και δεν φρόντισαν να το ρυθμίσουν μέχρι την Παρασκευή 13 Μάρτη, με ελάχιστη δόση 40 ευρώ το μήνα, εξέδωσε η ΔΕΥΑ Αγιάς Λάρισας, αποδεικνύοντας, για μια ακόμα φορά, ότι η διοίκησή της, όπως και η δημοτική αρχή Αγιάς δεν θέλουν να σταθούν δίπλα στο λαό και τα προβλήματά του.

Σε ανακοίνωσή της, η «Λαϊκή Συσπείρωση» Αγιάς τονίζει ότι θα την βρουν απέναντί τους σε οποιαδήποτε απόπειρα διακοπής νερού σε λαϊκή οικογένεια και καλεί τους λαϊκούς φορείς της περιοχής σε επαγρύπνηση ώστε να αντιδράσουν όλοι μαζί στην άσκηση αυτής της πολιτικής. Και συνεχίζοντας επισημαίνει ότι παραμένει και το πρόβλημα του Κέντρου Υγείας Αγιάς, καθώς δεν έχει πετρέλαιο θέρμανσης, υπάρχει μόνο μια μαία, λείπει σταθερός παιδίατρος, οδηγοί ασθενοφόρων, νοσηλευτικό προσωπικό, κ.ά.

ΒΟΛΟΣ
Αντιπαράθεση για να κρυφτεί η αύξηση του νερού

Αλληλοκατηγορίες εκτοξεύουν μεταξύ τους ο δήμαρχος Βόλου, Αχ. Μπέος, και η τοπική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή τα γεγονότα που έλαβαν χώρα έξω από τα γραφεία της ΔΕΥΑΜΒ, την περασμένη Παρασκευή, όταν δυνάμεις των ΜΑΤ, μαζί με άνδρες εταιρείας «σεκιούριτι» εμπόδισαν, χρησιμοποιώντας βία, συγκεντρωμένους πολίτες να μπουν στο κτίριο για να παρακολουθήσουν τη συνεδρίαση, στην οποία θα γινόταν συζήτηση για το νέο κανονισμό άρδευσης.

Σε ανακοίνωσή της η ΤΕ Βόλου του ΚΚΕ επισημαίνει, ανάμεσα σε άλλα, ότι πίσω από την αντιπαράθεση ανάμεσα στο δήμαρχο Μπέο και τον ΣΥΡΙΖΑ γίνεται προσπάθεια να κρυφτεί ότι θέλουν ο λαός να συνεχίζει να πληρώνει ακριβά για το νερό. Και ότι και οι δύο επιδιώκουν το βάθεμα της επιχειρηματικής δράσης της ΔΕΥΑΜΒ, άσχετα πώς το βαφτίζει ο καθένας τους, ή ποιο δρόμο έχει επιλέξει για να το προωθήσει. Θυμίζουμε ότι την προηγούμενη βδομάδα στο Δημοτικό Συμβούλιο η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ υπερψήφισε την εισήγηση Μπέου να κόβεται το νερό σε οικογένεια που έχει χρέος έστω και 81 ευρώ.

Στο μεταξύ, με εντολή του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Γ. Πανούση, διατάχθηκε από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας η διενέργεια ΕΔΕ, σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες προκλήθηκαν επεισόδια στον περιβάλλοντα χώρο του κτιρίου της ΔΕΥΑΜΒ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ