ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Αυγούστου 2006
Σελ. /24
Η «ΚΑΤΑΛΗΨΗ» ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΗ ΥΠΟΘΕΣΗ!

Ενεκα της γενικής ακαταστασίας του καλοκαιριού είδα μόνον δυο, από τις έξι νέες ταινίες της εβδομάδας: Το ενδιαφέρον - για την υπόθεση τη δική μας, την υπόθεση του εργατικού κινήματος - ντοκιμαντέρ «Η κατάληψη», του Καναδού δημοσιογράφου Aβι Λιούις, που, όμως, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, και την πειρατική, και κακόγουστη, θα έλεγα, περιπέτεια του Γκορ Βερμπίνσκι, «Οι πειρατές της Καραϊβικής - Το σεντούκι του νεκρού».

Οι υπόλοιπες ταινίες που, κάποιες από αυτές, μας επιφυλάσσουν εκπλήξεις είναι οι παρακάτω: α) Με άλφα, όμως κεφαλαίο, οι «Σταυρωμένοι εραστές», του Κέντζι Μιζογκούτσι, η επίσης γιαπωνέζικη και, μάλλον, ενδιαφέρουσα σάτιρα - κωμωδία του ηθοποιού - σκηνοθέτη Τακέσι Κιτάνο «Takeshis», το «μαφιόζικο» με καλλιτεχνικές, όμως, διαθέσεις «Romanzo Criminale», του Μισέλ Πλασίντο και, τέλος, η γαλλική κωμωδία, ας την πούμε έτσι, του Φρανσίς Βεμπέρ «Κατά λάθος εραστής.

Πιο ολοκληρωμένη δουλιά, σε σχέση με την κριτική, μετά τις 15 του Σεπτέμβρη. Μέχρι τότε ελπίζω να μη χαλάσει ο κόσμος, αν και αυτό θα «έδινε μια, κάποια λύση», όπως λέει (παραποιημένος) ο ποιητής. Γιατί, μεταξύ μας, δεν είναι κόσμος αυτός που ζούμε! Δεν μπορώ να μετράω άλλες δολοφονίες παιδιών!

ΑΒΙ ΛΙΟΥΙΣ
Η κατάληψη

Κάτι συμβαίνει στην Αργεντινή. Κάτι που πρέπει να το πάρουμε σοβαρά υπόψη μας και να λάβουμε τα μέτρα μας. Γιατί, το κίνημα καταλήψεων των χρεοκοπημένων εργοστασίων, που δραστηριοποιείται εκεί, βρίσκει θιασώτες και σε άλλα μέρη του κόσμου. Τείνει να γίνει πολιτική εναλλακτική πρόταση! Η απελπισία των απολυμένων εργατών, δεν είναι καλός σύμβουλος για σωστές πολιτικές αποφάσεις. Χρειάζεται «αποστασιοποίηση» από το πρόβλημα, για να υπάρξει σωστή πολιτική σκέψη!

Ο αποπροσανατολισμός του παγκόσμιου εργατικού κινήματος έχει πολλά ποδάρια. Πολλές φορές μπορεί να περπατάει, το σωστότερο να φαίνεται ότι περπατάει, με τα πόδια των εργατών, και να οδηγείται στην αγκαλιά των καπιταλιστών από άλλη διαδρομή ή και στην ουτοπία, που είναι το πίσω μέρος της αγκαλιάς του καπιταλισμού. Στον τόπο, δηλαδή, που δεν έχει επιστροφή! Που, ενώ φαντάζει δροσερός και ωραίος, στο τέλος σε γεμίζει απογοήτευση και σε αποστρατεύει!

«Η Κατάληψη» του Καναδού δημοσιογράφου Αβι Λιούις, που με αυτή την ταινία περνάει και στη σκηνοθεσία (είχε προηγηθεί ένα μικρού μήκους, επίσης πολιτικό ντοκιμαντέρ), παρακολουθεί το «κίνημα καταλήψεων» στην Αργεντινή. Το παρακολουθεί και, τελικά, ταυτίζεται μαζί του. Γίνεται και πρόταση της ταινίας η πρόταση του κινήματος, δίπλα στα εργοστάσια των εργοστασιαρχών να λειτουργούν και τα εργοστάσια των εργατών! Τα χρεοκοπημένα εργοστάσια. Αυτά που εγκατέλειψαν, αφού πρώτα τα χρεοκόπησαν, οι ιδιοκτήτες τους! Μάλιστα, τόσο η ταινία όσο, δυστυχώς, και το συγκεκριμένο κίνημα, πιστεύουν πως τα «εργοστάσια» των εργατών θα βγουν κερδισμένα από τον ανταγωνισμό. Καθώς αυτοί, οι εργάτες, θα κάνουν σωστότερη διαχείριση, θα μειώσουν το κόστος, αφού δε θα έχουν κλεψιές και διαφυγή των κερδών στην Ελβετία!

Βλέποντας την ταινία, από τη μια ευχαριστιόμουν όλον αυτόν τον εργατικό ενθουσιασμό. Μου άρεσε που έβλεπα τους εργάτες «να παίρνουν τα πράγματα στα χέρια τους». Να ανακαλύπτουν και οι ίδιοι πως μπορούν. Και από την άλλη, την ίδια στιγμή, με ζώνανε τα φίδια! Το «κίνημα των καταλήψεων» δε βάζει ζήτημα κατάληψης της εξουσίας. Δεν προτείνει αλλαγή των οικονομικών δομών της κοινωνίας. Αφήνει στο απυρόβλητο το δοσμένο κοινωνικό σύστημα. Ο,τι σκέφτεται να πράξει, θα το πράξει, λέει, μέσα στις δομές και στις λειτουργίες του καπιταλιστικού συστήματος. Με τον ίδιο τρόπο και τις ίδιες τακτικές. Μέσα στην αγκαλιά της «ελεύθερης» αγοράς. Συνύπαρξη, δηλαδή! Το αθώο αρνί με τον αχόρταγο και λυσσασμένο λύκο στην ίδια βάρκα!

Σχεδόν με πήραν τα δάκρυα όταν άκουσα μια εργάτρια να λέει, «αφού μπορούμε να λειτουργούμε μόνοι μας το εργοστάσιο, γιατί, τάχα, δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε και τη χώρα»! Αυτό το όμορφο ερώτημα, δυστυχώς, δεν υπάρχει στο σκεπτικό της ταινίας, ούτε, δυστυχώς, στο «κίνημα των καταλήψεων». Ακούστηκε μια φορά και έφυγε. Ετσι, σαν άλλοθι. Να υπάρχει, ίσως, και η άλλη άποψη. Να μην κατηγορηθούν οι δημιουργοί της ταινίας, για λογοκρισία. Να μη φανεί ότι το κίνημα δε συμπεριλαμβάνει και αυτές τις απόψεις.

Δεν ξέρω, μπορεί η ταινία να είναι αθώα. Μπορεί οι μικροαστισμός των Καναδών δημοσιογράφων να ενθουσιάστηκε από τη θερμοκρασία, το πάθος και την αγωνιστικότητα των Λατινοαμερικανών. Ο φακός τους δεν έκρυψε τη συγκίνησή του όταν κινηματογραφούσε άδεια πιάτα, άδεια μάτια, άδεια σπίτια, άδειες καρδιές. Οταν κινηματογραφούσε απολυμένους εργάτες. Τα παιδιά των απολυμένων εργατών. Οι «καταληψίες», όμως, οι αρχηγοί των «καταληψιών», αλλά και οι εργάτες, δεν μπορεί να είναι αθώοι. Δεν επιτρέπεται να είναι αθώοι. Ούτε να συγκινούνται επιτρέπεται. Αυτοί αγωνίζονται για την επιβίωση, για το μέλλον τους και για το μέλλον του κόσμου. Αλλά και η Λατινική Αμερική, ο τόπος τους, δεν είναι αθώος. Η Αργεντινή ξέρει από εργατικούς αγώνες, γνωρίζει πώς αλλάζει ο κόσμος. Ο Τσε Γκεβάρα δικό της παιδί είναι!..

Θεωρώ, πως όσοι νοιαζόμαστε για το πέρασμα στο σοσιαλισμό (και από εκεί στο άπειρο), πρέπει να δούμε την ταινία! Οχι για να μάθουμε τον εναλλακτικό τρόπο, που προτείνει, όσο για να μαζέψουμε επιχειρήματα, για να τον πολεμήσουμε. Φυσικά και δεν είναι καινούρια η πρόταση. Παρόμοιες «εναλλακτικές» προτάσεις ακούστηκαν από «εναλλακτικές» στον κομμουνισμό ιδεολογίες. Ετούτη, σε σύγκριση με εκείνες, φαντάζει απολιτική. Και γι' αυτό είναι, ίσως, πιο επικίνδυνη. Μοιάζει με «πλατιά» συσπείρωση, για έναν και μόνο «συγκεκριμένο» σκοπό. Να μην μείνουν άνεργοι οι απολυμένοι εργάτες! Να καλυφθεί το κενό...

Αυτό το αίτημα, ιδιαίτερα όταν ακούγεται από αυτιά απολυμένων, από αυτιά ανέργων, από ανθρώπους που τους λείπει το τσιγάρο, από άδειες κατσαρόλες, από κομμένα φώτα και βρύσες στεγνές, φοβάμαι πως δίνει ελπίδες. Πως παρασύρει τους πνιγμένους να πιαστούν από τα μαλλιά τους. Πως καλλιεργεί ψευδαισθήσεις. Φοβάμαι πως εμποδίζει να ακουστεί καθαρά η φωνή του εργοστασιάρχη, που κυνικά δηλώνει στην ταινία: «Ασ' τους να το πάρουν! Ασ' τους να το λειτουργήσουν. Ετσι, τι να το κάνω; Οταν το στρώσουν θα πάω στην κυβέρνηση και θα μου το δώσει πίσω»!

Θυμίζουμε, για να τελειώνουμε όπως αρχίσαμε το σημείωμά μας, την επισήμανση πως απαιτούν την προσοχή μας και το ενδιαφέρον μας αυτά που συμβαίνουν στην Αργεντινή και δείχνει η ταινία. Οτι, δηλαδή, η κυβέρνηση της Αργεντινής, το 2001, στα πρόθυρα της οικονομικής κατάρρευσης της χώρας, κάτω από το βάρος των εκατοντάδων χιλιάδων απολύσεων και τον εκβιασμό των εργοστασιαρχών, που έκλειναν το ένα μετά το άλλο τα εργοστάσια και τις επιχειρήσεις, αναγκάστηκε και έδωσε προσωρινή άδεια να λειτουργήσουν αυτά τα εργοστάσια με ευθύνη των απολυμένων. Διακόσια και παραπάνω εργοστάσια λειτούργησαν όλα αυτά τα χρόνια. Οι εργάτες, στο μεταξύ, έφτιαξαν ένα συντονιστικό όργανο και ζητάνε την απαλλοτρίωση αυτών των εργοστασίων. Η κυβέρνηση, βέβαια, αρνείται! Οι εργάτες είναι μέσα στα εργοστάσια, έχουν την ευθύνη της λειτουργίας. Η κυβέρνηση αποφασίζει για τους νόμους, έχει το στρατό, την αστυνομία. Η στιγμή είναι ιδιαίτερη! Η εξέλιξη, επίσης! Θα υπάρξει σύγκρουση, και προς ποια κατεύθυνση;

Να γιατί προτείνω να δείτε την ταινία. Γιατί βάζει πολιτικά ζητήματα για συζήτηση. Και αυτό, δυστυχώς, δε συμβαίνει κάθε μέρα στον κινηματογράφο. «Η κατάληψη» είναι μια ευκαιρία να φρεσκάρουμε τις θεωρητικές γνώσεις μας. Ο Λένιν στο «Κράτος και Επανάσταση», δέχεται πως το «μηχανισμό», τα εργοστάσια στην προκειμένη περίπτωση (εκείνος μιλούσε για το ταχυδρομείο), μπορεί «θαυμάσια να τον βάλουν σε κίνηση οι ίδιοι οι ενωμένοι εργάτες». Ομως, έβαλε μια προϋπόθεση, για να μπορεί να συμβεί αυτό: «να ανατρέψουμε τους κεφαλαιοκράτες, να συντρίψουμε με το σιδερένιο χέρι των ένοπλων εργατών, την αντίσταση (αυτών) των εκμεταλλευτών, να τσακίσουμε τη γραφειοκρατική μηχανή του σύγχρονου (καπιταλιστικού) κράτους».

Στην ταινία εμφανίζονται οι επικεφαλής του «Κινήματος Καταλήψεων Εργοστασίων» της Αργεντινής και «διάφοροι» άλλοι.

Εμφανίζονται: Μπιλ Κλίντον, Γκουστάβο Κορντέρα, Κάρλος Σαούλ Μένεν, Φρέντι Εσπινόζα, Νέστορ Κίρχνερ, Χουάν Ντομίγκο Περόν, Λουίς Ζάνον κ.ά.

ΓΚΟΡ ΒΕΡΜΠΙΝΣΚΙ
Οι πειρατές της Καραϊβικής - το σεντούκι του νεκρού

Οταν ήμουν μικρός έβλεπα κάτι κουρσάρους, ο «Κόκκινος Κουρσάρος», ο «Μαύρος Κουρσάρος», να γλείφεις τα δάχτυλά σου. Περιπέτεια, χαρά, απρόοπτα, τοπία, ξιφομαχίες, έρωτες! Οι «Πειρατές της Καραϊβικής», τελικά, δεν είναι για παιδιά, και για μεγάλους, που θέλουν να νιώθουν παιδιά. Είναι για τους φανατικούς των θρίλερ, των ταινιών φρίκης και των ταινιών επιστημονικής φαντασίας. Ούτε το τοπίο της Καραϊβικής, δε λυπήθηκαν! Ούτε ένας τουρίστας δεν πρόκειται να πάει κατά εκείνα τα μέρη...

Θα μου πείτε, άλλαξαν οι καιροί! Ναι, δε λέω! Ομως, ήταν ανάγκη, μια χαριτωμένη θαλασσινή, και γι' αυτό το λόγο καλοκαιρινή περιπέτεια, να την «ντύσουν» με κακόγουστες μάσκες, με φρικιαστικά κοστούμια, με σκοτεινά χρώματα και σκοτεινή φωτογραφία; Μια ταινία, δηλαδή, που αντί να αγαλλιάζει, να σου πλακώνει την ψυχή.

Και να πεις πως δεν ξοδεύτηκε χρήμα; Ξοδεύτηκε! Και να πεις πως δεν είχε καλούς ηθοποιούς; Είχε! Στη θέση του Μπαρτ Λάγκαστερ, ο επίσης εξαιρετικός Τζόνι Ντεπ. Και δεν απαλλάσσονται οι δημιουργοί, με τις, δήθεν, «ιστορικές» πληροφορίες που μας προσφέρουν. Η ταινία δεν είναι ελκυστική. Την παρακολουθείς με αδιαφορία και σε κάποιες στιγμές με ανησυχία, αφού η οθόνη γεμίζει γλοιώδη τέρατα, που δήθεν είναι ζωντανά του βυθού και ο βυθός ο ίδιος.

Πάντως, εγώ επιμένω στην άποψή μου κι ας έχω μπροστά μου τα νούμερα των θεατών. (Χαλασμός στα ταμεία, όπου παίχτηκε). Αν έχω εγώ λάθος, καλώς! Αν, όμως, είναι κοινωνικό σύμπτωμα, πρέπει να ψαχτούμε!

Παίζουν: Τζόνι Ντεπ, Ουρλάντο Μπλουμ, Κίρα Κάιτλι, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Τζακ Ντάβενπορτ, Τζόναθαν Πράις, Μπιλ Νάι.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΚΕΝΤΖΙ ΜΙΖΟΓΚΟΥΤΣΙ
Σταυρωμένοι εραστές

Στο περασμένο φύλλο της εφημερίδας μας μιλήσαμε για τον καλό γιαπωνέζικο κινηματογράφο. Επίσης, μιλήσαμε για τον ίδιον τον Κέντζι Μιζογκούτσι και τις ταινίες του. Οι «Σταυρωμένοι εραστές», είναι μια δική του ταινία. Μια ταινία που απέσπασε, και αυτή, τον Αργυρό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας.

Η υπόθεση: Στο Κιότο του 17ου αιώνα, η Οσάν, γόνος μιας ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας, έχει παντρευτεί για λόγους συμφέροντος τον Ισούν, έναν εύπορο και φιλοχρήματο άνδρα μεγαλύτερης ηλικίας. Ο Μοχέι, ένας από τους υπαλλήλους του άνδρα της, είναι κρυφά ερωτευμένος μαζί της. Οταν η Οσάν κατηγορείται ψευδώς ότι είναι ερωμένη του, αναγκάζονται να το σκάσουν μαζί και γρήγορα αποκαλύπτουν ο ένας τον έρωτά του για τον άλλο. Στο μεταξύ, ο Ισούν διατάζει τους άνδρες του να βρουν τους δύο εραστές και να τους χωρίσουν, για να αποφύγει το δημόσιο εξευτελισμό. Το τέλος των δύο εραστών θα είναι τραγικό: θα σταυρωθούν δημόσια, αφού αυτή είναι η τιμωρία που επιβάλλεται στους μοιχούς.

Θα δανειστώ μια παράγραφο από την κριτική του Βασίλη Ραφαηλίδη, που είχε δει την ταινία. (Με την ευκαιρία θέλω να του ζητήσω συγνώμη, που με πρόλαβε ο θάνατός του και δεν μπόρεσα να του εγχειρίσω μια φωτογραφία, που τράβηξα γι' αυτόν και τον αφορούσε): «...Προσέξτε τις παραμέτρους που κάνουν αυτή την ταινία, όπως και όλες τις ταινίες του Μιζογκούτσι, "άφατη": κάθε φορά που θα προσπαθήσεις να μιλήσεις γι' αυτήν σου κόβεται η μιλιά, κι ένα τραγούδι ή ένας λυγμός κρέμεται στα χείλια σου. Δεν υπάρχει μετάφραση για την τέχνη του Μιζογκούτσι».

Παίζουν: Καζούο Χασεγκάουα, Κιόκο Καγκάουα, Εϊτάρο Σίντο, Σακάε Οζάουα, Γιόκο Μιναμίντα, Χαρούο Τανάκα, Τσιέκο Μαμιαούα, Ιτσίρο Σουγκάι.

ΤΑΚΕΣΙ ΚΙΤΑΝΟ
Takeshis

Γιαπωνέζικη και αυτή η ταινία. Νεότερος και πολύ διαφορετικός ο δημιουργός της. Και αυτή, όμως, συμμετείχε στο φεστιβάλ της Βενετίας (2005). Ο Τακέσι Κιτάνο, γεννήθηκε στο Τόκιο το 1947, μπήκε στο χώρο του θεάματος σαν κωμικός! Είναι συγγραφέας, δημοσιογράφος, ηθοποιός, ζωγράφος και σκηνοθέτης. Εχει γυρίσει άλλες 11 ταινίες.

«Ο Beat Takeshi ζει στους φρενήρεις και, μερικές φορές σουρεαλιστικούς, ρυθμούς που έχει η ζωή ενός showbiz celebrity. Ο ξανθός του σωσίας, ο Κιτάνο, ένας ντροπαλός ταμίας σε μαγαζί με ψιλικά, παραμένει άσημος, πλην φιλόδοξος, ηθοποιός. Αφού οι δρόμοι του με τον Beat συναντηθούν και έχοντας περάσει από μία σειρά οντισιόν - σκέτη απογοήτευση, ο Κιτάνο θα χαθεί σε μία μυστήρια και φανταστική νοητική κατάσταση με βασικά χαρακτηριστικά της αποσπάσματα τόσο από την αληθινή ζωή του Beat, όσο και από τη βίαιη προσωπικότητα που ενσαρκώνει στον κινηματογράφο».

Η παραπάνω «υπόθεση» πρέπει να ιδωθεί σε συνδυασμό με το ιδιότυπο χιούμορ του δημιουργού της ταινίας, Τακέσι Κιτάνο. Και, επίσης, το γεγονός ότι η ταινία εμπεριέχει πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία του. Η ταινία μπορεί να ιδωθεί σαν μια «αυτοσύσταση»: Από εδώ είμαι εγώ. Ο κ. Τακέσι Κιτάνο...

Αν αρέσκεστε στις γνωριμίες, και στις κωμωδίες, γιατί όχι! Η φόρμα της ταινίας, πάντως, υπόσχεται, ανατροπές και εκπλήξεις. Και, επίσης, μια γνωριμία με τη διαδικασία του γυρίσματος μιας ταινίας.

«Ηθελα να χρησιμοποιήσω τον εαυτό μου με τον ίδιο τρόπο που θα χρησιμοποιούσα μαριονέτες», εξηγεί για τη δουλιά του ο ίδιος ο σκηνοθέτης. «Κατά τη διάρκεια της κινηματογραφικής μου καριέρας, έχω κάνει πολλές ταινίες. Αυτή θα μπορούσε να θεωρηθεί ένα τελικό κομμάτι. Είναι σαν να βίδωσα όλες τις βίδες και να έραψα όλες τις κλωστές. Πλέον μπορώ να ξαναξεκινήσω». Ιδωμεν!

Παίζουν: Τακέσι Κιτάνο, Κοτόμιο Κιόνο, Καγιόκο Κασιμότο.

ΜΙΣΕΛ ΠΛΑΣΙΝΤΟ
Romanzo criminale

Από το Φεστιβάλ του Βερολίνου αυτή η ταινία (2006). Υποψήφια για τη «Χρυσή Αρκτο». Στηρίζεται σε ελεύθερη διασκευή από το βραβευμένο ομώνυμο μυθιστόρημα του Τζιανκάρλο Ντε Κατάλντο. Αφηγείται την αληθινή ιστορία της ρωμαϊκής συμμορίας του υποκόσμου, που κατάφερε να καθοδηγεί το οργανωμένο έγκλημα της ιταλικής πρωτεύουσας, από τα τέλη της δεκαετίας του '70 μέχρι και το τέλος του '90.

Ο Λιμπανέζε, ο Φρέντο και ο Ντάνι μεγάλωσαν στους δρόμους της Ρώμης. Μικροκακοποιοί στην αρχή, ανέβαιναν σιγά σιγά, σταδιακά, τα σκαλιά της ιεραρχίας του υποκόσμου. Δεμένοι μεταξύ τους σαν αδέλφια και με τη σύμφωνη γνώμη της σικελικής μαφίας και των μυστικών υπηρεσιών της ιταλικής κυβέρνησης, πραγματοποίησαν μία σειρά από «στρατηγικούς» φόνους και ανέλαβαν τα ηνία της παράνομης Ρώμης αποκτώντας υψηλές διασυνδέσεις τόσο με την κυβέρνηση όσο και με την «τρομοκρατία» που τότε ζούσε το ζενίθ των ημερών της.

O αστυνομικός επιθεωρητής Σκιολόια, που όλα αυτά τα χρόνια τους καταδιώκει, αποκτά και προσωπική συναισθηματική εμπλοκή, όταν ερωτεύεται την Πατρίτσια, ένα διάσημο και όμορφο go-go girl της Ρώμης, που όμως είναι από χρόνια ερωμένη του Ντάνι.

Δεν πρόκειται για μία ακόμα γκανγκστερική ταινία, λένε οι δημιουργοί της. Πρόκειται για μία ιστορία παιδικής αθώας και απόλυτης φιλίας που εξελίσσεται όπως και οι πολυσύνθετοι χαρακτήρες των ηρώων και το ακόμα πιο πολυσύνθετο και αντιφατικό περιβάλλον τους.

Παίζουν: Κιμ Ρόσι Στούαρτ, Αννα Μουγκλάλις, Πιερφραντζέσκο Φαβίνο, Κλαούντιο Σανταμαρία, Στέφανο Ακόρντι, Ρικάρντο Σκαμάρσιο, Τζασμίν Τρίνκα.

ΦΡΑΝΣΙΣ ΒΕΜΠΕΡ
Κατά λάθος εραστής

Μια κωμωδία που κινείται στην «υψηλή» κοινωνία. Πλούτος, συζυγικές και άλλες απάτες, μικροκαβγάδες, μικροεκβιασμοί, αστειάκια. Ο κόσμος καίγεται και οι Γάλλοι χτενίζονται! Συμμετέχουν, ωστόσο, πολύ καλοί ηθοποιοί!

Ο δημιουργός της ταινίας είναι πρότυπο για τους Αμερικάνους, οι οποίοι ξαναγύρισαν τρεις από τις ταινίες του στα «καθ' αυτούς». Το ίδιο, ίσως, κάνουν και για τον «Doublure», όπως «ακούει» στα γαλλικά η ταινία. Τα υπόλοιπα, δικά σας!

Παίζουν: Ντανιέλ Οτέιγ, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Βιρζινί Λεν Τουαγιέν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ