ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Μάη 2013
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΛΜΕ
Συζήτηση για απεργία στις εξετάσεις...

Σε αγωνιστική απάντηση στο σύνολο της αντιλαϊκής - αντιεκπαιδευτικής πολιτικής μαζί με γονείς, εργαζόμενους μαθητές καλεί το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών

Την ανάγκη να δοθεί από τους εκπαιδευτικούς αγωνιστική απάντηση στην πολιτική της κυβέρνησης, μαζί με γονείς, εργαζόμενους, μαθητές επισήμανε το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών στο ΔΣ της ΟΛΜΕ το οποίο συνεδρίασε την Τρίτη 30 Απρίλη.

Οι παρατάξεις ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ συνέκλιναν σε απεργία διαρκείας στις πανελλαδικές εξετάσεις με μοναδικό ουσιαστικά αίτημα να μην εφαρμοστεί η διάταξη του πολυνομοσχεδίου για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά δύο ώρες τη βδομάδα. Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στην ίδια συνεδρίαση, πρότειναν να προκηρυχτεί 48ωρη Απεργία στις 14 και 15 Μάη, με Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ τη δεύτερη μέρα της απεργίας και γενική συνέλευση προέδρων στις 18 Μάη για να εκτιμηθεί η κατάσταση και να καθοριστεί η μορφή και η κλιμάκωση του αγώνα. Τελικά, το ΔΣ της ΟΛΜΕ δεν κατέληξε σε απόφαση, παρά το ότι οι τέσσερις παρατάξεις δήλωναν υπέρ της απεργίας στις εξετάσεις.

Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν είναι αντίθετες με καμία μορφή πάλης αρκεί να συνδέεται με προϋποθέσεις επιτυχίας του αγώνα, δηλαδή με οργάνωση και αιτήματα και στόχους πάλης που να ενώνουν όλο τον κλάδο και να αποτελέσουν το υπόβαθρό κοινής δράσης με τους άλλους κλάδους των εργαζομένων, με γονείς, μαθητές, γενικά με το λαϊκό κίνημα. Απέναντι στις επισημάνσεις αυτές, οι άλλες δυνάμεις στο ΔΣ της ΟΛΜΕ έδειξαν ότι προχωρούν σε μία πρόταση για απεργία χωρίς οργάνωση, σχεδιασμό και συντονισμό με γονείς και μαθητές ώστε να γίνει η απεργία υπόθεση όλων.

Η δε ΔΑΚΕ, για να στηρίξει την απεργία στις εξετάσεις, έθεσε ως προϋπόθεση να στηθεί κάλπη που θα παραμένει ανοιχτή πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη Γενική Συνέλευση στις ΕΛΜΕ, να ψηφίζει όποιος εκπαιδευτικός θέλει, ακόμα και αν δεν παραβρέθηκε στη Γενική Συνέλευση. Από την πλευρά του ΠΑΜΕ τονίστηκε ότι πρόκειται για εφαρμογή στο συνδικαλιστικό κίνημα του νέου νόμου που ετοιμάζει η κυβέρνηση, του λεγόμενου «νόμου Βρούτση». Πάντως, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ και ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ αποδέχτηκαν τον όρο της ΔΑΚΕ, με την πρώτη να δηλώνει ότι συμφωνεί να στηθούν κάλπες μετά το τέλος των Γενικών Συνελεύσεων, ώστε να ψηφίσουν όσοι δεν ήταν παρόντες στη Γενική Συνέλευση, τις δε ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ να θέτουν ως όρο η κάλπη να ενταχθεί στα μέτρα για την στήριξη της απεργίας και να είναι προαιρετική για όσες ΕΛΜΕ το επιθυμούν.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών τονίζει ότι πρέπει να γίνουν άμεσα Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ για να αποφασίσει ο κλάδος και από την πλευρά του θα προτείνει συγκεκριμένο απεργιακό πρόγραμμα.

Ερωτηματικά προκαλεί το πρόγραμμα Ε.Υ.Ζ.Η.Ν. στα σχολεία

Παρέμβαση του ΚΚΕ στη Βουλή

Tο πρόγραμμα Ε.Υ.Ζ.Η.Ν. που υλοποιείται στα σχολεία της χώρας, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας, Χρήστος Κατσώτης, Ελένη Γερασιμίδου, Διαμάντω Μανωλάκου και Νίκος Καραθανασόπουλος. Οι βουλευτές εξηγούν ότι:

«Στα τέλη του Μάρτη, το υπουργείο Παιδείας καλούσε σε σχετική εγκύκλιο όλα τα σχολεία της χώρας να υλοποιήσουν το πρόγραμμα Ε.Υ.Ζ.Η.Ν., που διεξάγεται από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Ενα πρόγραμμα σύμφωνα με το οποίο "καλούνται οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής των Δημοτικών Σχολείων και οι Νηπιαγωγοί, να διενεργήσουν σε πρώτη φάση τις μετρήσεις σωματικής διάπλασης και φυσικής κατάστασης και να καταγράψουν τα αποτελέσματα. Στη δεύτερη φάση, θα διεξαχθεί η αξιολόγηση των συνηθειών διατροφής και φυσικής δραστηριότητας των μαθητών, μέσω της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης ερωτηματολογίου στο οποίο θα εισαχθούν και τα δεδομένα των μετρήσεων της α' φάσης (σωματική διάπλαση και φυσική κατάσταση των μαθητών). Μετά την ολοκλήρωση της εισαγωγής του συνόλου των μετρήσεων κάθε παιδιού θα γίνεται αυτόματη επεξεργασία των δεδομένων και θα δημιουργείται Ατομική Αναφορά για κάθε μαθητή".

Η συντριπτική πλειοψηφία τόσο των εκπαιδευτικών συλλόγων όσο και των συλλόγων γονέων απέρριψαν την ειλικρίνεια της επιστημονικής βάσης του προγράμματος με δεδομένο ότι ενώ μιλάει για την ανάγκη της φυσικής αγωγής προτρέπει σε απώλειες ωρών γυμναστικής από το αναλυτικό πρόγραμμα, παρότι οι καθηγητές φυσικής αγωγής θεωρούν ακατάλληλες τις συνθήκες υλοποίησης και αντιεπιστημονικό το περιεχόμενο του προγράμματος με βάση την ηλικιακή ποικιλότητα των μαθητών.

Επίσης, καταγράφονται έντονες διαμαρτυρίες για την υποκρισία των σκοπών του προγράμματος καθώς σε περίοδο κρίσης όχι μόνο ζητά από τα σχολεία να αγοράσουν τα απαραίτητα όργανα αλλά και γιατί κλείνουν τα μάτια στο ζήτημα του υποσιτισμού και της κακής διατροφής των νέων ανθρώπων, στο γεγονός ότι ο αθλητισμός στοιχίζει πανάκριβα στη λαϊκή οικογένεια, και ότι στα σχολεία δεν έχουμε καμία υποδομή για την προώθηση της διατροφικής αγωγής, ενώ τα κυλικεία λειτουργούν με όρους εμπορίου.

Τέλος, καταδεικνύεται τόσο από τη διασύνδεση του προγράμματος με ιδιωτικές εταιρείες, η εμπορευματοποίηση του θέματος της φυσικής αγωγής σε συνδυασμό με την παραπομπή της λύσης του προβλήματος σε ιδιωτικές δομές υγείας - πρόληψης, παραβιάζοντας και τη μυστικότητα των στοιχείων που θα συλλεχθούν.

Πρόσφατα, κατά την υλοποίηση της πρώτης φάσης του προγράμματος σε δημοτικό σχολείου στην Πετρούπολη, καταγράφηκε και η επικινδυνότητά του, καθώς δύο μαθητές κατά την πραγματοποίηση των ασκήσεων επίδοσης λιποθύμησαν»!

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό:

1. Πόσα σχολεία αποδέχτηκαν το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ποιο είναι το συνολικό του κόστος και γιατί αυτό δε δόθηκε για την υποστήριξη των δομών σίτισης στα δημόσια σχολεία;

2. Τι μέτρα έχουν παρθεί για την ύπαρξη υγειονομικής υποστήριξης κατά την πρώτη φάση του προγράμματος;

3. Τέλος, ποιος φορέας θα επεξεργαστεί τα στοιχεία που θα συλλεχθούν;

Στον αέρα και πάλι η μεταφορά των μαθητών

Πέτροβας Σπύρος

Σοβαρό πρόβλημα αναμένεται να υπάρξει στη μεταφορά των μαθητών την επόμενη σχολική χρονιά 2013 - 2014, καθώς από τη μία δεν έχουν δοθεί στις Περιφέρειες οι αναγκαίες πιστώσεις και από την άλλη εκκρεμεί η υπουργική απόφαση που καθορίζει τις διαδικασίες του διαγωνισμού για τους μεταφορείς.

Ο κίνδυνος να μείνουν στον αέρα περίπου 200.000 μαθητές επισημάνθηκε στη διάρκεια της πρόσφατης συνεδρίασης της Ενωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), χωρίς ωστόσο να «στηλιτευθεί» η «πηγή» του κακού, που είναι η λειψή χρηματοδότηση για την κάλυψη των αναγκών. Ανάγκες οι οποίες από την επόμενη σχολική χρονιά αναμένονται αυξημένες, καθώς προβλέπονται συγχωνεύσεις σχολείων που θα αυξήσουν τις αποστάσεις και θα επιβάλουν τη μεταφορά. Την ίδια ώρα μειώνεται κατά 40 εκατομμύρια ευρώ το ποσό που διατίθονταν σε ετήσια βάση για τη μεταφορά μαθητών και μέχρι και το 2016 προβλέπεται να αποδίδονται 140 εκατομμύρια ευρώ.

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, η ΕΝΠΕ εφιστά την προσοχή στην έκδοση της υπουργικής απόφασης που θα καθορίζει τις διαδικασίες του διαγωνισμού, κάνοντας την πάπια για το μείζον οικονομικό ζήτημα.

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Νίκος Καραθανασόπουλος, υπογράμμισε πως η όλη διαδικασία θα είναι αναποτελεσματική με συνέπειες να μείνουν εκτός μεταφοράς αρκετά παιδιά. Ο ίδιος τόνισε ότι θα πρέπει το ίδιο το κράτος να διασφαλίσει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη μεταφορά όλων των μαθητών στα σχολεία τους.

Να σταματήσουν οι διώξεις των εκπαιδευτικών

Δεκάδες πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών αντιδρούν στις διώξεις που έχουν σημειωθεί το τελευταίο διάστημα απέναντι σε συναδέλφους τους που με βάση τον άκρως αντιδραστικό νόμο 4093/12 αντιμετωπίζουν τις κατηγορίες της επιορκίας, τίθενται σε «αυτοδίκαιη αργία», βλέπουν στην προοπτική ακόμα και τον κίνδυνο της απόλυσης.

Ειδικότερα, η ΟΛΜΕ καθώς και πολλές ΕΛΜΕ και σύλλογοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εκφράζουν τη συμπαράστασή τους και ζητούν να παύσει η δίωξη της Σοφίας Ποταμιάνου, συνδικαλίστριας εκπαιδευτικού στην Κεφαλονιά, αιρετής στο ΠΥΣΔΕ, που στις τελευταίες κρίσεις διευθυντών αρνήθηκε να συμμετάσχει στην αξιολόγηση και να βάλει βαθμό στη συνέντευξη των υποψήφιων και έβαλε παύλα, υλοποιώντας την απόφαση που είχε πάρει η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης. Ψηφίσματα συμπαράστασης για την εκπαιδευτικό έχουν βγάζει μεταξύ άλλων οι: Α' και Β' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, ΕΛΜΕ Πειραιά, Ζακύνθου, Λευκάδας, Χανίων, Θήρας, Φθιώτιδας, Ξάνθης, Κιλκίς καθώς και οι σύλλογοι πρωτοβάθμιας «Ε. Αλεξίου», «Γ. Σεφέρης», «Μιχάλης Παπαμαύρος», «Ρήγας Φεραίος» κ.ά.

Αντίστοιχα, δεκάδες είναι τα ψηφίσματα των σωματείων που απαιτούν να σταματήσουν οι διώξεις του Δ. Αχείμαστου, εκπαιδευτικού από την Ηλεία, που τέθηκε σε «αυτοδίκαιη αργία» επειδή κάποιος του έκανε μήνυση για οικονομικές διαφορές, καθώς και του Στ. Γκουλιώνη, δασκάλου στη Λάρισα, που διώκεται για συμμετοχή του σε πολιτική κινητοποίηση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ