Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, πάντως, γνωμοδότησε υπέρ της εισήγησης που κατέθεσε η Εφορεία για την «απελευθέρωση» των νησίδων Αγίου Λουκά Κύθνου, Καρδιάς Σερίφου, Κάβας Πλακωτού Σερίφου, Δίψας και Αρκιών Ευβοϊκού και σε μία περιοχή στο δήμο Μεγίστης (Καστελόριζο), όπου στο εξής θα επιτρέπονται οι καταδύσεις.
Οι παραπάνω περιοχές ελέγχθηκαν από την αρμόδια Εφορεία και βγήκαν «καθαρές» από αρχαιότητες. Ωστόσο, επιφυλάξεις υπήρξαν στο ΚΑΣ για την περιοχή του Καστελόριζου, η οποία είναι γνωστό ότι βρίθει εναλίων αρχαιοτήτων. Το γεγονός αυτό, ωστόσο, δεν εμπόδισε το δήμο Μεγίστης για αποδέσμευση περιοχών υπέρ των καταδύσεων, ακόμη και για δημιουργία καταδυτικού κέντρου.
Τον περασμένο Ιούλη, η Εφορία Εναλίων έλεγξε την περιοχή και, όπως αναμενόταν, βρήκε «πυκνότητα» εναλίων αρχαιοτήτων, εκτός από μία συγκεκριμένη περιοχή όπου δε βρέθηκαν και εισηγήθηκε την αποδέσμευσή της. Μέλος του ΚΑΣ επέμεινε ότι είναι αδύνατον να ελεγχθεί ένας δύτης που θα θελήσει να περάσει τα νοητά υποθαλάσσια «σύνορα» στην περιοχή και τελικά μειοψήφησε.
Να σημειωθεί ότι οι όροι για την υποβρύχια δραστηριότητα περιλαμβάνονται σε κοινή απόφαση των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας και Πολιτισμού από το 2003. Μεταξύ άλλων, η ΚΥΑ προβλέπει πως σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων πρέπει να ειδοποιείται αμέσως η αρμόδια Εφορεία, απαγορεύεται η χρήση ανιχνευτών μετάλλων κ.ά. Με την ΚΥΑ ορίζονταν 128 περιοχές που είχαν ελεγχθεί και επιτράπηκε η υποβρύχια δραστηριότητα, ενώ προβλεπόταν η σταδιακή αποδέσμευση περιοχών ανάλογα με τα αποτελέσματα των ερευνών της Εφορείας Εναλίων.
Στο πλαίσιο αυτής της πρόβλεψης αποδεσμεύτηκαν οι νέες περιοχές, ωστόσο το γεγονός ότι η Εφορεία Εναλίων εξαρτάται από τρίτους για να κάνει τη δουλιά της, δεν αποτελεί μόνο απόδειξη του «ενδιαφέροντος» των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ για την πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και ένα συνεχές «καμπανάκι» κινδύνου γι' αυτήν.
«Η ανθρώπινη φωνή» σημειώνει ο συνθέτης «και συγκεκριμένα η Μαρία Φαραντούρη με το βαθύ και εκφραστικό ηχόχρωμά της είναι ο άξονας πάνω στον οποίο χτίζεται η μουσική και δραματουργική πλοκή του έργου». Οι στίχοι, τα κείμενα και η σκηνοθεσία είναι του Χριστόφορου Χριστοφή, τα σκηνικά της Αννας Μαχαιριανάκη, η χορογραφία της Ερσης Πήττα, οι φωτισμοί του Νίκου Καββουκίδη. Συμπράττουν η Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Βόρειας Γερμανίας υπό τη διεύθυνση του Νίκου Τσούχλου και η Χορωδία του Φεστιβάλ Αθηνών (Δ/ντής Αντώνης Κοντογεωργίου). Σολίστ Αντιγόνη Γκόνη (κιθάρα). Επιμέλεια και ενορχήστρωση Jazz-Fusion ορχήστρας: Γ. Φακανάς. Συμμετέχει το «Γιώργος Φακανάς group».
Παίζουν: Δήμος Δημητριάδης - τενόρο, σοπράνο σαξόφωνο - φλάουτο. Βασίλης Τζιατζιάς - ηλεκτρική κιθάρα. Χρήστος Ραφαηλίδης - βιμπράφωνο. Γιώργος Φακανάς - ηλεκτρικό μπάσο. Νίκος Καπηλίδης - ντραμς. Συμμετέχει ο Νίκος Σπανός (κόντρα τενόρος). Αφηγητής ο Λάκης Λαζόπουλος.
To Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κρήτης συνεχίζει την περιοδεία του με ένα από τα σημαντικότερα έργα του Κρητικού Θεάτρου, την «Ερωφίλη» του Γεωργίου Χορτάτση. Σήμερα η παράσταση θα δοθεί στην Ηλιδα, αύριο στους Δελφούς και στις 23/8 στην Πάτρα. Η σκηνοθεσία -δραματουργική επεξεργασία είναι του Βασίλη Νικολαΐδη, τα σκηνικά - κοστούμια του Νίκου Σαριδάκη, η μουσική του Λουδοβίκου των Ανωγείων, οι χορογραφίες της Ερσης Πήττα, η μουσική διδασκαλία - χορωδιακή επεξεργασία της Χριστιάνας Πλατανιά, οι φωτισμοί του Παντελή Πετράκη. Παίζουν: Γιώργος Παρτσαλάκης, Μέμος Μπεγνής, Αννα Κουτσαφτίκη, Ρίκα Σηφάκη, κ.ά.
Η «Δωδέκατη Νύχτα» είναι μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές ρομαντικές κωμωδίες του Σαίξπηρ και, ίσως, η πιο δημοφιλής του Βρετανού βάρδου. Γράφτηκε το 1601 και η πρώτη παρουσίασή της έγινε το 1602. Ο τίτλος του έργου είναι συμβολικός. Δωδέκατη Νύχτα μετά τα Χριστούγεννα, νύχτα διασκέδασης και μεταμφιέσεων, όπου άλλοι έρωτες φουντώνουν και άλλοι αδρανούν, πάντα όμως οι ευτράπελες καταστάσεις οδηγούν σε αίσιο τέλος. Το έργο αυτό του Σαίξπηρ, κάτι μεταξύ παραμυθιού και κοινωνικής σάτιρας, καταγράφει με μοναδική οξυδέρκεια τα ήθη της ελισαβετιανής εποχής, ενώ, ταυτόχρονα, τα μηνύματά του ξεπερνούν τη συγκεκριμένη εποχή και φτάνουν στις μέρες μας γεμάτα σοφία. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, αν συγκριθεί με άλλες κωμωδίες του Σαίξπηρ αφήνει πιο έντονα στον θεατή μια γλυκόπικρη γεύση, μια ηδονική μελαγχολία. Θεματολογικά, το έργο φλερτάρει με το μελόδραμα, αφού όλα όσα συμβαίνουν εκεί μέσα, είτε θλιβερά είτε ευχάριστα, χαρακτηρίζονται από μια λεπτή αίσθηση χιούμορ και ευγένειας.
Τη μετάφραση υπογράφει ο Ερρίκος Μπελιές, τα σκηνικά η Αριάδνη Βοζάνη, τα κοστούμια η Πηνελόπη Συρογιάννη, τη μουσική ο Μιχάλης Χριστοδουλίδης. Παίζουν: Χρήστος Βαλαβανίδης, Γιώργος Λέφας, Τάσος Παλαντζίδης, Πάνος Σκουρολιάκος, κ.ά.
Οι εκδηλώσεις «Καλοκαιράκι 2005» που οργανώνει ο Πολιτισμικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων στο Αττικό Θέατρο, το οποίο παραχώρησε η Υπερνομαρχία Αθηνών - Πειραιώς δωρεάν για τους καλοκαιρινούς μήνες, φτάνουν στο τέλος τους. Ετσι από 22 έως 31 Αυγούστου το πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:
Τη Δευτέρα θα δοθεί η συναυλία της Πόπης Αστεριάδη, στις 23 Αυγούστου η συναυλία του Βασίλη Καζούλλη, στις 24 Αυγούστου η παράσταση «Ενα κορίτσι που το έλεγαν Ευρώπη» από την Παιδική Σκηνή του θεάτρου «Πρόβα» σε σκηνοθεσία Μαίρης Ραζή, στις 25 Αυγούστου «Ανάβοντας τα φώτα στη σκηνή» - Μουσικό ταξίδι με τη δωδεκαμελή ορχήστρα «ΝΑΣΤΡΑ».
Στις 26 Αυγούστου τη σκυτάλη παίρνει ο Λουκιανός Κηλαηδόνης, στις 27 Αυγούστου η Μαρία Δημητριάδη, ενώ στις 28 Αυγούστου θα δοθεί η συναυλία του συγκροτήματος «Palyria». Τέλος στις 29, 30 και 31 Αυγούστου, τρεις βραδιές Μουσικής με την Ενωση Μουσικών Ελλάδος. Ωρα έναρξης: 9 μ.μ. Η είσοδος είναι ελεύθερη. Τηλέφωνο πληροφοριών για το κοινό: 210 36 21 601.