Κατατέθηκε χτες από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κόμματος προς τον αρμόδιο υπουργό
Πιο συγκεκριμένα:
Το αντιλαϊκό τοπίο συμπληρώνει η πολιτική μιας συντριπτικής υποχρηματοδότησης των σχολείων, η αναίρεση στην πράξη του δικαιώματος της δωρεάν και ασφαλούς μεταφοράς των μαθητών, ειδικά στην περιφέρεια της χώρας όπου χιλιάδες μαθητές ακόμα και Δημοτικού πρέπει να καλύπτουν κάθε μέρα χιλιόμετρα για να πάνε σχολείο. Για τους μαθητές των Μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων καταργήθηκε η δωρεάν σίτιση. Οι σχολικές επιτροπές που διαχειρίζονται τα πενιχρά οικονομικά, όταν δεν παροτρύνουν την οικονομική συμμετοχή των γονιών στα λειτουργικά έξοδα, ανοίγουν με όχημα τον εθελοντισμό την πόρτα του σχολείου σε ΜΚΟ και επιχειρηματίες ακόμη και για ζητήματα συντήρησης - ασφάλειας κτιρίων, αποτέλεσμα της καλλικρατικής διοικητικής αναδιάρθρωσης και δρόμος επικίνδυνος για το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου. Μπροστά στο χειμώνα, τα σχολεία δε θα μπορούν και πάλι να ζεστάνουν τους μαθητές μια και οι Δήμοι παραμένουν γυμνοί σε χρηματοδότηση.
Η κατάσταση στην Προσχολική αγωγή είναι εξίσου οξυμένη. Χιλιάδες προνήπια εκτός Νηπιαγωγείων και Παιδικών Σταθμών και στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς η λαϊκή οικογένεια καλείται να πληρώσει ένα μεγάλο ποσό για υλικά.
Ξεχωρίζουμε επίσης το γεγονός ότι στα σχολεία, ιδιαίτερα των λαϊκών συνοικιών, πληθαίνουν τα φαινόμενα υποσιτισμού των μαθητών, με την οξύτητα που παίρνει η ανεργία και η φτώχεια.
Στην έναρξη της σχολικής χρονιάς σοβαρότατο είναι το πρόβλημα με τα απαραίτητα πιστοποιητικά υγείας που πρέπει να προσκομίσει η άνεργη οικογένεια που δεν έχει ασφαλιστική κάλυψη είτε για την εγγραφή στο σχολείο είτε για να πάρει μέρος το παιδί στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και λύση δεν δίνεται από τις αρμόδιες αρχές.
Η κατάσταση που υπάρχει στις δημόσιες μονάδες υγείας, όπου για να εξεταστούν τα παιδιά από τους γιατρούς ειδικοτήτων που είναι απαραίτητες, τα ραντεβού κλείνονται μέχρι και πέρα από τον Οκτώβρη με αποτέλεσμα οι γονείς και οι μαθητές να βιώνουν μια αφάνταστη ταλαιπωρία.
Στο χώρο της ειδικής αγωγής οι εκπαιδευτικοί λείπουν, οι ελλείψεις σε ειδικό επιστημονικό προσωπικό ακόμη μεγαλύτερες, το βοηθητικό προσωπικό τείνει να εκλείψει! Γονείς και παιδιά ενημερώνονται ότι λόγω της έλλειψης σε εκπαιδευτικούς και άλλο ειδικό και βοηθητικό προσωπικό θα πρέπει να παραμείνουν στα σπίτια τους "μέχρι νεοτέρας" ή ότι οφείλουν οι γονείς με δική τους ευθύνη να φέρουν τα παιδιά στο σχολείο λόγω της σχεδόν παντελούς έλλειψης οδηγών και συνοδών για να κινήσουν τα σχολικά οχήματα. Τα ειδικά σχολεία, σχεδόν στο σύνολό τους, δεν μπορούν να λειτουργήσουν είτε λειτουργούν με "εκ περιτροπής" μάθημα για τα παιδιά, που λήγει στις 11.30 π.μ.!
Ηδη πολλοί φοιτητές και σπουδαστές παρατούν τις σπουδές τους, πολύ περισσότερα παιδιά - από κάθε άλλη χρονιά - που πέτυχαν στις πανελλήνιες, δεν θα γραφτούν γιατί οι λαϊκές οικογένειες δεν τα βγάζουν πέρα.
Η μίζερη φοιτητική μέριμνα που υπήρχε γκρεμίζεται και παραδίδεται σε ιδιώτες. Οι εστίες αφήνονται να ρημάζουν, οδηγούνται στο να βάλουν νοίκια, τα διαθέσιμα δωμάτια δεν αρκούν για τους χιλιάδες φοιτητές που έχουν ανάγκη από δωρεάν στέγαση. Λέσχες σίτισης οδηγούνται σε κλείσιμο, θα καλεστούν να πληρώσουν ξανά από την τσέπη τους οι φοιτητές βιβλία - αναλώσιμα.
Στα ΤΕΙ το μισό πρόγραμμα σπουδών δε θα διδάσκεται. Απολύουν σχεδόν όλους τους έκτακτους. Το αποτέλεσμα θα είναι να μείνουν χιλιάδες σπουδαστές έξω από εργαστήρια, κλινικές και πρακτικές, δεδομένου ότι θα προσληφθούν μόλις 150 έκτακτοι διδάσκοντες. Ως απόρροια της πολιτικής σας, θα παραταθεί βίαια ο χρόνος σπουδών.
Ηδη τα λεγόμενα συμβούλια Διοίκησης με ανθρώπους των επιχειρήσεων στους κόλπους τους μιλάνε για εξορθολογισμό δαπανών και σπατάλη, ετοιμάζονται δηλαδή νέες περικοπές στη φοιτητική μέριμνα (κλείσιμο εστιατορίων όπως στο κτίριο Σαρακάκη στη ΣΕΥΠ που κάλυπτε 4.000 σπουδαστές!!!), κατάργηση δωρεάν συγγραμμάτων, εργαστηριακού εξοπλισμού και πολλά άλλα.
Εχουν ανοίξει οι «ασκοί του Αιόλου» για υποχρεωτικές μετακινήσεις, έχει δρομολογηθεί η διαθεσιμότητα - κινητικότητα - απόλυση για χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Ο νέος νόμος για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εκ των πραγμάτων ανοίγει το δρόμο σε νέες ανατροπές στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών, νέες απολύσεις. Η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η επερχόμενη "αξιολόγηση των εκπαιδευτικών", δημιουργούν όρους πιο ασφυκτικού αντιδραστικού ελέγχου στην εκπαιδευτική λειτουργία. Ο νέος εκπαιδευτικός περιδιαβαίνει τους νομούς της χώρας με εισαγωγικό μισθό 680 ευρώ χωρίς στήριξη για αυτόν και την οικογένειά του.
Παράλληλα οι απολύσεις σχολικών φυλάκων, το γεγονός ότι οι καθαρίστριες θα έχουν σύμβαση μέχρι το 2015 προσθέτουν νέα προβλήματα στην καθημερινή ομαλή λειτουργία των σχολείων.
Στα ΑΕΙ 1.500 περίπου διοικητικοί υπάλληλοι τίθενται σε διαθεσιμότητα. Η εξέλιξη αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα να τιναχθούν στον αέρα μια σειρά λειτουργίες των ιδρυμάτων (φοιτητική μέριμνα, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γραμματείες, οικονομικές - διοικητικές υπηρεσίες).
Τα κόμματα που υποστηρίζουν την ΕΕ και τη στρατηγική της είναι εκτιθέμενα.
Oι ανατροπές στο σχολείο έρχονται από παλιά με τη σφραγίδα της ΕΕ και βρίσκουν τη συνέχειά τους και στο νέο νόμο για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αποτελεί αντιδραστική απάντηση στις απαιτήσεις των καιρών για ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Φτιάχνουν ένα σχολείο ακόμα πιο ταξικό, επιλεκτικό, με έντονη τη σφραγίδα της κοινωνικής διαφοροποίησης σε προγράμματα - μαθήματα και λειτουργίες. Παράλληλα οξύνει την πίεση στα παιδιά της λαϊκής οικογένειας να παρατήσουν την όποια γενική μόρφωση και να στραφούν πρώιμα στην κατάρτιση, τη μαθητεία - τζάμπα εργασία.
Αντίστοιχα, στα ΑΕΙ, με την εφαρμογή του νόμου πλαίσιο και του σχεδίου «Αθηνά»οι φοιτητές μετατρέπονται σε πελάτες που θα αγοράζουν -αν φυσικά μπορούν- πανάκριβα γνώση και δεξιότητες που θα πουλάει το Πανεπιστήμιο ΑΕ. Η έρευνα υποτάσσεται πλήρως στις μονοπωλιακές επιχειρήσεις, υποβαθμίζεται η επιστημονική γνώση. Εχει ήδη ανοίξει ο δρόμος για ένταση της καταστολής των αγώνων των φοιτητών.
Η αντίληψη του ΚΚΕ για την Εκπαίδευση εδράζεται στο αντικειμενικό γεγονός ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις, υπάρχει συσσωρευμένη γνώση και πλούτος προκειμένου κεντρικά και σχεδιασμένα να ικανοποιούνται οι λαϊκές ανάγκες για ολόπλευρη μόρφωση. Ο κεντρικός σχεδιασμός με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες μπορεί να εγγυηθεί, για κάθε νέο και νέα, πριν τελειώσει το σχολείο, την επαγγελματική σχολή ή το πανεπιστήμιο, να ξέρει πού θα βρει δουλειά, να έχει κατοχυρωμένο το δικαίωμα στο επάγγελμα και στην εργασία. Στη βάση αυτή:
Τα επιστημονικά επιτεύγματα που εντάσσονται στην παραγωγή καθιστούν αναγκαίο ο εργαζόμενος να έχει γνώση της επιστήμης (δηλαδή των βασικών νόμων κίνησης και οργάνωσης) που βρίσκεται πίσω από τα νέα μέσα παραγωγής. Οι εξελίξεις στην παραγωγή δίνουν τη δυνατότητα να παράγεται ολοένα και περισσότερος πλούτος από την εργαζόμενη ανθρωπότητα, με λιγότερο χρόνο εργασίας, με λιγότερο κόπο και ιδρώτα από την εργατική τάξη. Αυτοί οι δυο παράγοντες καθιστούν αντικειμενική την επέκταση της παροχής ολόπλευρης μόρφωσης και διαπαιδαγώγησης και πιο συγκεκριμένα.
Παρέχεται σε όλα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δημόσια και δωρεάν Προσχολική Αγωγή και εξασφαλίζεται αποκλειστικά δημόσια δωρεάν γενική δωδεκάχρονη εκπαίδευση υποχρεωτική για όλους μέσα από έναν τύπο σχολείου με ενιαία δομή, πρόγραμμα, διοίκηση και λειτουργία, υλικοτεχνική υποδομή, ενιαία εκπαιδευμένο εξειδικευμένο προσωπικό.
Εξασφαλίζεται αποκλειστικά δημόσια δωρεάν επαγγελματική εκπαίδευση μετά από τη γενική (βασική) υποχρεωτική εκπαίδευση. Μέσα από ένα σύστημα ενιαίας ανώτατης, αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης, διαμορφώνεται επιστημονικό δυναμικό κατάλληλο να ασκήσει τη διδασκαλία στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, να στελεχώσει ως υψηλά ειδικευμένο δυναμικό τους τομείς της έρευνας, την κοινωνικοποιημένη παραγωγή, τις κρατικές υπηρεσίες.
Ο ρόλος του σχολείου υπηρετεί συνολικά το στόχο της ολόπλευρης διαπαιδαγώγησης των νέων ανθρώπων, στην κατεύθυνση της ολόπλευρα ανεπτυγμένης προσωπικότητας.
Η διαμόρφωση υψηλού επιπέδου νοημοσύνης αποτελεί ένα σημαντικό, όχι όμως το μοναδικό παράγοντα για την ολόπλευρη διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων ανθρώπων, που εκτός από τη γνώση πρέπει να διαθέτουν οντότητα, ανθρωπιά και συνείδηση των συμφερόντων τους στην κοινωνία. Και αυτό απαιτεί τη μεθοδική και ισόρροπη καλλιέργεια όλων των πλευρών του ανθρώπινου ψυχισμού, της νόησης, του συναισθήματος και της βούλησης.
Για την Ειδική Αγωγή
Κανένα παιδί εκτός Εκπαίδευσης, κανένα παιδί της λαϊκής οικογένειας χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Αμεσα ζητήματα για τους εργαζόμενους στην Εκπαίδευση
Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Επερωτάται η κυβέρνηση για την πολιτική της στην Εκπαίδευση που επιδεινώνει τη ζωή της λαϊκής οικογένειας».
Κάλεσμα του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών για συνέχιση και κλιμάκωση. Γενική συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ σήμερα
Χτες, δεύτερη μέρα της 48ωρης απεργίας των δασκάλων - νηπιαγωγών και τέταρτη της πενθήμερης απεργίας των καθηγητών, έγιναν γενικές συνελεύσεις στις ΕΛΜΕ και στους συλλόγους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Στις συνελεύσεις αυτές οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ τόνισαν ότι η μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις απεργίες έδειξε τις αγωνιστικές διαθέσεις και ανοίγει το δρόμο για συνέχιση και κλιμάκωση, σημειώνοντας παράλληλα: «Η αντιλαϊκή αυτή πολιτική πρέπει να παρεμποδιστεί, πρέπει να ανατραπεί, γι' αυτό στην ενιαία επίθεση κυβέρνησης, κεφαλαίου, ΕΕ πρέπει να απαντήσουμε με ενιαία λαϊκή αντεπίθεση με συντονισμένο αγώνα όλων των εργαζομένων, όλων των κλάδων σε Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα».
Το ΠΑΜΕ καλεί: Να ανατρέψουμε την αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης - πλουτοκρατίας - ΕΕ. Δε δεχόμαστε ούτε μία απόλυση, ούτε μία διαθεσιμότητα. Το νομοσχέδιο που τσακίζει τη μόρφωση των παιδιών να μείνει στα χαρτιά - Ενα σχολείο για όλα τα παιδιά. Ν' αποσυρθεί τώρα η εγκύκλιος που προωθεί 28άρια τμήματα, κλείνει ολοήμερα, οδηγεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην κινητικότητα.
Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ κάλεσαν σε «ενιαία πάλη κι όλοι μαζί ενάντια στις απολύσεις, στις ανατροπές των μισθολογικών, εργασιακών, μορφωτικών μας δικαιωμάτων, ενάντια στο αυταρχικό κράτος της πλουτοκρατίας. Ενιαία πάλη κι όλοι μαζί εργάτες, υπάλληλοι, αυτοαπασχολούμενοι, φτωχοί αγρότες, γυναίκες, νέοι και νέες, γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί για να εμποδίσουμε, να αποτρέψουμε την αντιλαϊκή επίθεση, για μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας από τις συνέπειες της καπιταλιστικής κρίσης. Για αξιοπρεπείς μισθούς, για μια ζωή με δικαιώματα για μας και τα παιδιά μας, για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες, απαλλαγμένο από τα δεσμά των μονοπωλίων και της ΕΕ και το λαό αφέντη στον πλούτο που παράγει.
Τέτοιους αγώνες, αυτό το δρόμο, αυτή την ενότητα, αυτή την προοπτική πρέπει να υπηρετήσουν οι αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων και το περιεχόμενο της απεργίας μας», τονίστηκε.
Το πρόγραμμα δράσης που πρότεινε το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών στις γενικές συνελεύσεις συνίσταται στα εξής:
-- Συνέχιση και κλιμάκωση του απεργιακού αγώνα, με τη μορφή των 48ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιών από 23 - 24 Σεπτέμβρη, με αγωνιστικές δραστηριότητες την πρώτη μέρα και κάθε δεύτερη μέρα της 48ωρης απεργίας Γενική Συνέλευση, έτσι ώστε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να συζητούν, να αποφασίζουν, να παίρνουν την υπόθεση της οργάνωσης και της κλιμάκωσης του αγώνα στα χέρια τους, παίρνοντας υπόψη: τη συμμετοχή στην απεργία και τις Γενικές Συνελεύσεις, την κοινή δράση και τη συμμαχία με τους άλλους κλάδους, τη συμπόρευση και τον κοινό αγώνα με τους γονείς.
-- Καθημερινό πρόγραμμα αγωνιστικών δραστηριοτήτων από κάθε Σύλλογο και ΕΛΜΕ, από κάθε απεργιακή επιτροπή, με συγκεντρώσεις, συλλαλητήρια, καταλήψεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας, συναυλίες κ.ά.
-- Συσκέψεις με γονείς και μαθητές σε κάθε σχολείο, σε κάθε Δήμο, κοινή αγωνιστική δράση. Ενημέρωση για το νομοσχέδιο της σφαγής των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών.
-- Να δώσουν οι εκπαιδευτικοί μάθημα αγώνα στους μαθητές. Από κοινού και χέρι χέρι σε κάθε αγωνιστική προσπάθεια των μαθητών.
-- Συμμετοχή στις 5 Οκτώβρη στα πανελλαδικά συλλαλητήρια που καλεί το ΠΑΜΕ για την υπεράσπιση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, της δημόσιας Κοινωνικής Ασφάλισης, τα ασφαλιστικά ταμεία, τις συντάξεις, ενάντια στη φοροληστεία και σ' όλα τα χαράτσια, ενάντια στους πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας από τις τράπεζες.
-- Προετοιμασία όλων των κλάδων μαζί, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, για νέα προειδοποιητική πανελλαδική, πανεργατική απεργία μέσα στον Οκτώβρη.
-- Καταδίκη, με αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων, της δολοφονικής συμμορίας της Χρυσής Αυγής που δολοφόνησε ένα νέο άνθρωπο στο Κερατσίνι, που οργάνωσαν δολοφονική επίθεση ενάντια σε στελέχη και μέλη του ΚΚΕ.
Οπως σημειώνει μεταξύ άλλων το ΠΑΜΕ στην πρότασή του προς τις Γενικές Συνελεύσεις, «το ζήτημα είναι να απαλλαγούμε από την αντιλαϊκή πολιτική. Για το λόγο αυτό, δεν μπορεί το κίνημα να παλεύει για να φύγει αυτή η κυβέρνηση και να έρθει στη θέση της μία άλλη, η οποία, έστω και με διαφορετικό μείγμα διαχείρισης, θα εφαρμόσει την ίδια αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ. Εννοείται ότι όσο πιο γρήγορα απαλλαγούμε από αυτή την κυβέρνηση τόσο το καλύτερο. Κάνουμε όμως καθαρό προς πάσα κατεύθυνση πως δεν πρόκειται να συναινέσουμε σε ένα λαϊκό κίνημα που θα βάζει πλάτες στις επιδιώξεις του ΣΥΡΙΖΑ, για να γίνει "χαλίφης στη θέση του χαλίφη" και να μας φέρει το ΠΑΣΟΚ "από την πίσω πόρτα"».
«Για να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας και οι ανάγκες μας χρειάζεται σύγκρουση με την ΕΕ και την εξουσία του μεγάλου κεφαλαίου, χρειάζεται άλλος δρόμος ανάπτυξης. Και τέτοια γραμμή δεν έχει ο ΣΥΡΙΖΑ, ούτε οι δυνάμεις του στο συνδικαλιστικό κίνημα. Η νέα σοσιαλδημοκρατία δεν ενδιαφέρεται για ένα τέτοιο κίνημα. Θέλει ένα κίνημα που να στηρίζει τον ευρωμονόδρομο και τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης, να στηρίζει ένα διαφορετικό μείγμα διαχείρισης της καπιταλιστικής κρίσης, αυτό που προκρίνει ο ΣΥΡΙΖΑ», σημειώνει μεταξύ άλλων το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.