ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 29 Σεπτέμβρη 2004
Σελ. /40
Μην κλαις

Κινδυνεύουν τα κέρδη

Του Στάθη από την «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»
Του Στάθη από την «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»
Λοιπόν, Δημήτρη, δεν πήγες τζάμπα. Ηδη έχουν στήσει χορό γύρω από τα δισ. που θα κερδίσουν οι εταιρίες που «αναπτύσσουν» την Ελλάδα. Ξέρεις, παιδί μου, πόσες περιουσίες έχουν ήδη φτιαχτεί πριν πεθάνεις, για να πεθάνεις; Ξέρεις τώρα πόσο θα φτάσει η τιμή κατασκευής του κάθε χιλιομέτρου στο «πέταλο»; Ξέρεις πόσες καριέρες χτίστηκαν με νεκρούς σαν κι εσένα και πόσες ακόμα θα πάρουν μπόι δείχνοντας με το δάχτυλο το μνήμα σου; Δεν πήγες τζάμπα, παιδί μου. Τόσοι κερδίζουν απ' το θάνατό σου.

Και συ, Χαράλαμπε, μην κλαις. Ο Γιάννης πήγε υπέρ πατρίδος. Κοίτα το πρωτοσέλιδο: «Υποχωρεί η ανάπτυξη»! Η πατρίδα, δηλαδή ο Μπόμπολας, ο Σαραντόπουλος, ο Εμφιετζόγλου και οι υπόλοιποι του σιναφιού, μας καλούν. Να στείλουμε κι άλλα παιδιά στο σφαγείο. Για λίπασμα στα κέρδη τους. Γιατί ...υποχωρεί η ανάπτυξη!

Μην το κάνεις, Αχιλλέα. Κρύψ' το, κράτα το για τις μπεκάτσες. Μην το γεμίζεις. Δε θα 'ρθει πίσω η Κατερίνα άμα γεμίσεις κουμπότρυπες τον αλιτήριο που ήρθε να σου πει συλλυπητήρια. Ακου με μια φορά. Αλλού πονάνε. Στην τσέπη. Ελα να βρούμε τρόπους να τους αδειάσουμε την τσέπη. Γι' αυτήν σκοτώνουν. Εκεί πρέπει να τους χτυπήσουμε. Ακου με μια φορά. Κάνε την καρδιά πέτρα. Χώσε τα νύχια μέσα στη χούφτα. Δάγκωσε τα χείλη, σπάσε τα δόντια. Μην τους κάνεις τη χάρη.

Εβελίνα, ήσουν μικρή όταν σμίγανε τα τρακτέρ έξω απ' το Ζάρκο. Τότε ακόμα μόλις που φούντωνε η συζήτηση για την «ανάπτυξη». Που κάτι αγροίκοι γεωργοί από το χωριό σου την εμποδίζανε με τα μπλόκα τους. Ξέρεις, ο δρόμος που σκοτώθηκες ανήκει στα «διευρωπαϊκά δίκτυα». Είναι φτιαγμένος για να κινούνται γρήγορα οι νταλίκες. Ετσι που να αυξάνεται η «ανταγωνιστικότητα» της οικονομίας. Πενήντα χιλιόμετρα μείνανε ακόμα. Θα τελειώσει κάποτε. Θα τα βρουν οι εργολάβοι. Και στο σχολείο τα παιδιά θα μαθαίνουν πως έγινε τρανή η πατρίδα. Μόνο που, όπως και στους «Ολυμπιακούς», κανείς δε μιλάει για τους νεκρούς.

Εμείς θα μιλήσουμε!


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
Θανάσης ΛΕΚΑΤΗΣ


ΕΝΟΧΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ

ΕΧΟΥΝ ΟΝΟΜΑ: «Από το 1994 που ο άξονας ΠΑΘΕ εντάχθηκε στα διευρωπαϊκά δίκτυα, ακολουθήθηκε τακτική κατακερματισμού των εργολαβιών σε μικρά και εύκολα τμήματα. Μόλις τον Ιούλιο του 2003 ενώ η χώρα έμπαινε σε προεκλογική τροχιά, οι εκπρόσωποι της τότε κυβέρνησης ανακοίνωσαν την έγκριση πίστωσης ύψους 109.757.000 ευρώ για τη δημοπράτηση και κατασκευή τεσσάρων τμημάτων αυτοκινητοδρόμου. Το τμήμα παράκαμψης Αγίου Κωνσταντίνου - Καμένων Βούρλων ανατέθηκε στην εταιρία "Ακτωρ ΑΤΕ", όπως επίσης το τμήμα Καμένα Βούρλα - Σκάρφεια στην εταιρία "ΑΕΓΕΚ ΑΕ". Το τμήμα Σκάρφεια - Θερμοπύλες βρίσκεται ακόμα στις μελέτες. Το κρίσιμο τμήμα Θερμοπύλες - Αγία Μαρίνα (Στυλίδα) περισσότερο από ένα χρόνο παραμένει μπλοκαρισμένο και εκκρεμούν προσφυγές από την πλευρά της εταιρίας ΜΗΧΑΝΙΚΗ. Οι εργολάβοι πρόκειται να κατασκευάσουν τα ημιτελή και ανολοκλήρωτα τμήματα και να εκμεταλλεύονται τα νέα μαζί με τα ακριβοπληρωμένα από εγχώριους και κοινοτικούς πόρους ήδη ολοκληρωμένα τμήματα των εθνικών αξόνων, θέτοντας ολόκληρη τη χώρα σε κλοιό ακριβών διοδίων για τις επόμενες δεκαετίες» (το ρεπορτάζ του Αργύρη Δεμερτζή στον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ).

ΧΟΝΤΡΟ ΨΕΜΑ: «Παράταση, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2007, παίρνει το καθημερινό παιχνίδι... με τον θάνατο των οδηγών που κινούνται στο πολυαίμακτο Πέταλο του Μαλιακού. Τότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου που θα αντικαταστήσει τον υπάρχοντα άκρως επικίνδυνο άξονα. Εφόσον, φυσικά, οι δεσμεύσεις που δημόσια ανέλαβε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ τηρηθούν και δεν προστεθούν - απλώς - στη λίστα των χρονοδιαγραμμάτων που ανακοινώνονται για να ξεχαστούν» (το ρεπορτάζ του Γ. Τερζή στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).

ΤΑ ...ΕΞΑΣΤΗΛΑ

ΗΜΕΡΗΣΙΑ: Υποχωρεί η ανάπτυξη

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: ΝΕΟ ΕΓΚΛΗΜΑ στο πέταλο του θανάτου

ΤΑ ΝΕΑ: Εγκλημα διαρκείας

ΕΘΝΟΣ: ΕΓΚΛΗΜΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ

ΤΟ ΒΗΜΑ: Εθνική Νεκροταφείου

Η ΝΙΚΗ: Νέα τραγωδία στην άσφαλτο

Ο ΛΟΓΟΣ: ΤΡΑΓΩΔΙΑ με 7 μαθητές νεκρούς

Η ΑΥΓΗ: Επτά νέα «γιατί»...

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: 500 ΝΕΚΡΟΙ ζητούν ένοχο

Η ΧΩΡΑ: 7 ΑΓΓΕΛΟΥΔΙΑ ΘΥΣΙΑ ΣΤΟ ΜΙΝΩΤΑΥΡΟ ΤΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ΩΣ ΕΔΩ! Οχι άλλες «θυσίες» στους εργολάβους

Η ΒΡΑΔΥΝΗ: ΔΙΑΡΚΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑ

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Το «πέταλο» του θανάτου

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ (Ρίζου): ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΑΙΜΑ στο «πέταλο του θανάτου»

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: ΘΡΗΝΟΣ

ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ (Μήτση): Γιατί ξανά;

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ: ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ «ΔΙΕΣΩΣΕ» ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ

ΑΥΡΙΑΝΗ: ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΓΙΑ ΜΙΖΕΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

ΑΠΟΦΑΣΗ: ΣΤΟ ΣΚΑΜΝΙ ΑΚΗΣ - ΓΙΑΝΝΟΣ

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ΕΓΚΛΗΜΑ εκ προμελέτης

ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
Με δέκα χρόνια καθαρίζεις

«Περισσότερο αυστηρές γίνονται οι ποινές για τους υπευθύνους σοβαρών πολλαπλών δυστυχημάτων, θανατηφόρων ή μη, όπως είναι το χθεσινό τροχαίο δυστύχημα, το ναυάγιο του Σάμινα και η κατάρρευση του κτιρίου της Ρικομέξ, έτσι ώστε το ανώτατο όριο ποινής να φθάνει σε κάθειρξη δέκα ετών» (το ρεπορτάζ στο «ΒΗΜΑ»).

Θέλουν και μπράβο;

«Χτες, μετά την τραγωδία, υπήρξε πράγματι μια εντυπωσιακή κινητοποίηση των αρμοδίων που έδειξε ότι αν θέλουμε μπορούμε να ανταποκριθούμε και στα δύσκολα» (το κύριο άρθρο στον «ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ»)

Να οι ένοχοι!

«Η ζεύξη του Κόλπου ανακοινώθηκε το 1993. Από τότε Αριστεροί, οικολόγοι και τοπικοί παράγοντες εναντιώθηκαν και κατάφεραν 11 χρόνια μετά να θρηνούμε δεκαπεντάχρονα παιδιά. Στο χρονικό των προαναγγελθέντων θανάτων συνοψίζονται οι αγκυλώσεις της ελληνικής κοινωνίας» (ο Πάσχος Μανδραβέλης στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ»).

Εκοψαν λάσπη...

«Εντεκα χρόνια "ασκήσεις επί χάρτου" και καθυστερήσεις λόγω αλλεπάλληλων προσφυγών μετρούν οι παρεμβάσεις στο φονικό "πέταλο" του Μαλιακού (...) η "Ε" απευθύνθηκε στους προηγούμενους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ. Η Βάσω Παπανδρέου βρίσκεται από χτες στο εξωτερικό, ενώ ο Κώστας Λαλιώτης αναφέρθηκε στις δικές του πρωτοβουλίες σημειώνοντας ότι αποχώρησε από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ πριν από τρία χρόνια» (η Χαρά Τζαναβάρα στην «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ]).

Χωρίς Τσίπα

«Αποτελεί ντροπή για το ελληνικό κράτος το ότι ένα κομμάτι εθνικού δρόμου που δεν ξεπερνά σε μήκος τα 50 χιλιόμετρα δεν μπορεί εδώ και πολλές δεκαετίες να διαπλατυνθεί και να βελτιωθεί» (το κύριο άρθρο στα «ΝΕΑ»).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ