Με εκατοντάδες εκατομμύρια να καταναλώνονται ως απλά χαρτιά στα διάφορα έργα βιτρίνας που εξελίσσονται στο κέντρο της Αθήνας και ενώ ελεύθεροι χώροι εκχωρούνται για να... αξιοποιηθούν από ιδιώτες, παραμένει αμφίβολο αν θα τηρηθεί η δέσμευση του δημάρχου Αθηναίων Δ. Αβραμόπουλου περί αναλυτικής ενημέρωσης του Δημοτικού Συμβουλίου για την οικονομική κατάσταση του δήμου.
Η συζήτηση έχει οριστεί για τις 22 Ιουλίου, ωστόσο αν και απομένουν ελάχιστες πλέον μέρες, κανένας δημοτικός σύμβουλος δεν έχει πάρει στα χέρια του το παραμικρό στοιχείο. Η διοίκηση του δήμου μάλιστα και ο πρόεδρος του ΔΣ Α. Αναπλιώτης επιχείρησαν στην προχτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ να μεταθέσουν την ευθύνη στους εργαζόμενους και τις κατά τομέα αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου υποστηρίζοντας ότι δεν έχουν ακόμη στείλει τα στοιχεία που τους έχουν ζητηθεί. "Επρεπε ήδη να έχουμε τα στοιχεία στα χέρια μας", σημείωσε ο Λεων. Αυδής, επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα" επισημαίνοντας ότι "δεν μπορεί να κατηγορούνται οι εργαζόμενοι, η δημοτική αρχή έχει την απόλυτη ευθύνη για την καθυστέρηση είτε γιατί δε θέλει να δώσει την πραγματική εικόνα της κατάστασης του δήμου είτε γιατί δε φρόντισε να είναι έτοιμες εγκαίρως οι υπηρεσίες". Αντίστοιχες παρεμβάσεις έκαναν και οι άλλες παρατάξεις της μειοψηφίας ενώ πρέπει να σημειώσουμε ότι η δημοτική σύμβουλος της πλειοψηφίας Ηρ. Βαλσαμάκη κατήγγειλε πως τα στοιχεία της ταμειακής υπηρεσίας έχουν ήδη σταλεί και βρίσκονται στα χέρια της διοίκησης του δήμου, γεγονός που επιβεβαιώνει την πρόθεση της δημοτικής αρχής να μην ενημερώσει ουσιαστικά το ΔΣ για την πραγματική οικονομική κατάσταση, η οποία χαρακτηρίζεται τραγική.
Την ίδια στιγμή τα περισσότερα κονδύλια συνεχίζουν να πηγαίνουν σε έργα βιτρίνας, πλάκες στα πεζοδρόμια του κέντρου, κιγκλιδώματα και σιντριβάνια όταν χώροι πράσινου χάνονται. Η πλειοψηφία αποφάσισε να μην χαρακτηριστεί κοινόχρηστος χώρος, ο χώρος της πολυκατοικίας της οδού Ασκληπιού 132 ενώ, όπως κατήγγειλε ο Λεων. Αυδής, τα 120 εκατομμύρια που πηγαίνουν σε νέες εργολαβίες με κάγκελα, επαρκούσαν για τη μετατροπή του χώρου σε πράσινο. Ο επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα", σημείωσε ότι μόνο η κινητοποίηση των κατοίκων μπορεί να σώσει χώρους που σήμερα κινδυνεύουν από τις αποφάσεις της πλειοψηφίας του ΔΣ.
Στο μεταξύ στο κενό έπεσε η προσπάθεια της δημοτικής αρχής για τη μετονομασία της "Ειδικής Υπηρεσίας" σε Δημοτική Αστυνομία, καθώς δεν μπόρεσε να συγκεντρώσει την αυξημένη πλειοψηφία που χρειαζόταν, μετρώντας μάλιστα απώλειες και από την παράταξη του δημάρχου. Αντιδράσεις σημειώθηκαν και για την εκ των υστέρων δικαιολόγηση εξόδων του δημάρχου και συμβούλων του, από ταξίδια στο εξωτερικό για τα οποία ουδέποτε ενημερώθηκε και ενέκρινε να γίνουν το δημοτικό συμβούλιο.
Από αύριο Παρασκευή μέχρι και τις 14 Σεπτέμβρη 1997, τίθεται σε ισχύ το μέτρο της απαγόρευσης κυκλοφορίας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων σε τμήματα των εθνικών οδών για ορισμένες ώρες κάθε Παρασκευή και Κυριακή, με εξαίρεση όσα μεταφέρουν παστεριωμένο γάλα και νωπά ψάρια.
Η απαγόρευση της κυκλοφορίας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων άνω του 1,5 τόνου θα εφαρμόζεται κάθε Παρασκευή από τις 2 μ.μ. μέχρι τις 9 μ.μ. και κάθε Κυριακή από τις 5 μ.μ. μέχρι τις 10 μ.μ.
Τα τμήματα των εθνικών δρόμων στα οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία των φορτηγών κάθε Παρασκευή,είναι:
Στη νέα και την παλιά Εθνική οδό Αθήνας - Κορίνθου, μόνο στο ρεύμα εξόδου, από τον κόμβο της λεωφόρου Κηφισού μέχρι το νέο κόμβο της Τρίπολης (Εξαμίλια). Στην Εθνική οδό Αθήνας - Λαμίας στο ρεύμα εξόδου, από τον κόμβο Τατοϊου (Μεταμόρφωση) μέχρι τον ισόπεδο κόμβο Μπράλου (Θερμοπύλες).
Τις Κυριακές,η απαγόρευση ισχύει στη νέα και την παλιά Εθνική οδό Πάτρας - Κορίνθου - Αθήνας, μόνο στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο του Ρίου. Στην Αθηνών - Λαμίας, μόνο στο ρεύμα εισόδου, από τις Θερμοπύλες μέχρι το Τατόι.
Στους εθνικούς δρόμους Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών (γέφυρα Ρυσίου μέχρι το 34ο χλμ., στο ρεύμα εξόδου κάθε Παρασκευή) και στο ρεύμα εισόδου κάθε Κυριακή και Θεσσαλονίκης - Καβάλας, από τον κόμβο του Καλοχωρίου μέχρι τη γέφυρα Στρυμόνα, στο ρεύμα εξόδου κάθε Παρασκευή και στο ρεύμα εισόδου κάθε Κυριακή τις παραπάνω ώρες.
Σημειώνεται ότι το χρηματικό πρόστιμο για τους παραβάτες, είναι 45.000 δρχ. (άρθρο 52, παράγραφος 5 του ΚΟΚ).
Το πρόστιμο φαίνεται να είναι και ο βασικός λόγος αντίδρασης των ιδιοκτητών φορτηγών που απειλούν με ακινητοποίηση των αυτοκινήτων αν δεν παγώσει η εφαρμογή του μέτρου (σ.σ. οι οδηγοί δηλώνουν ικανοποιημένοι από το μέτρο, καθώς τους εξασφαλίζει κάποιες ώρες ανάπαυσης, έστω και λίγες).
Τη δημιουργία Δικαστικής Αστυνομίας εξήγγειλε χτες ο υπουργός Δημόσιας Τάξης, Γιώργος Ρωμαίος, προκαλώντας τον έντονο προβληματισμό των δημοσιογράφων, αφού για ένα τόσο σοβαρό θέμα, απ' ό,τι φαίνεται, ούτε και το ίδιο το υπουργείο έχει αποφασίσει τι ακριβώς θα γίνει. Ο υπουργός δέχτηκε βροχή ερωτήσεων για τις αρμοδιότητες της νέας υπηρεσίας και για το αν θα λειτουργεί παράλληλα με τις διωκτικές υπηρεσίες της Ασφάλειας, κάτι που ενδεχομένως θα πυροδοτούσε νέες κόντρες μεταξύ των αξιωματικών.
Από τις απαντήσεις που έδωσε φάνηκε ότι στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης αντιμετωπίζουν εντελώς "ερασιτεχνικά" τη σύσταση της Δικαστικής Αστυνομίας, γεγονός που οδήγησε αργότερα τον υπουργό να ανακοινώσει ότι θα προηγηθεί μελέτη από ειδική επιτροπή. Πρόθεση πάντως του υπουργείου είναι να δημιουργηθεί αυτή η υπηρεσία στις έδρες των Πρωτοδικείων Αθήνας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ώστε να ασχολείται μόνο με σοβαρές υποθέσεις εγκληματικότητας (ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, ανεξιχνίαστες υποθέσεις, προστασία εθνικού νομίσματος κλπ., συγκέντρωση προανακριτικού υλικού κλπ.). Δεν αποκλείεται όμως και το ενδεχόμενο στο μέλλον να ιδρυθούν αντίστοιχες υπηρεσίες και σε άλλες έδρες Πρωτοδικών. Η νέα υπηρεσία θα στελεχωθεί με προσωπικό από όλα τα Σώματα Ασφαλείας, χωρίς ωστόσο να θίγονται οι αρμοδιότητες των προανακριτικών τους υπαλλήλων...
Οι αστυνομικοί που κλήθηκαν να σχολιάσουν αυτές τις εξαγγελίες διατηρούν τις επιφυλάξεις τους, υποστηρίζοντας ότι η παράλληλη λειτουργία της νέας αστυνομοδικαστικής υπηρεσίας και των διωκτικών υπηρεσιών της Ασφάλειας θα προκαλέσει τριβές και κωμικοτραγικές καταστάσεις, ανάλογες με αυτές που ζήσαμε πρόσφατα με την κόντρα των ιατροδικαστών σχετικά με τα αίτια θανάτου του στρατιώτη Ρωμιόπουλου.
Ο υπουργός αναμένεται να ενημερώσει σήμερα την Ενωση Αξιωματικών, η οποία είχε ταχθεί κατά του εγχειρήματος το 1991, όταν για πρώτη φορά επιχειρήθηκε η σύσταση της, κατ' όνομα μόνο, Δικαστικής Αστυνομίας. Ορισμένοι πάντως συνδικαλιστές τάσσονται υπέρ της δημιουργίας Δικαστικής Αστυνομίας, αλλά μόνο εφόσον λειτουργήσει σε όλη την επικράτεια και έχει την ευθύνη για τη συγκέντρωση του ανακριτικού και προανακριτικού υλικού σε όλες ανεξαιρέτως τις αξιόποινες πράξεις που διαπράττονται στην Ελλάδα. Η δημιουργία, λένε, μιας "υπηρεσίας ιπποκόμων και κλητήρων" για τις ανάγκες των δικαστηρίων δεν έχει να προσφέρει τίποτε το θετικό.
Μ. Σ.
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλαμβάνει χαιρετισμό του προέδρου του ΣΦΕΑ. Προβολή μαγνητοσκοπημένων ιστορικών στιγμιοτύπων της περιόδου της δικτατορίας. Κατάθεση στεφάνου στην προτομή του Σπ. Μουστακλή. Καλλιτεχνικό πρόγραμμα με απαγγελίες ποιημάτων από τους καλλιτέχνες - ηθοποιούς Ελ. Φωτίου, Βασ. Κολοβό και Στ. Ληναίο, ενώ θα παίξει πιάνο και θα τραγουδήσει ο Βασ. Γαϊτάνος και η Γωγώ Βλάχου, αντίστοιχα.
Αύξηση πέντε δραχμών στα τέλη διασύνδεσης που καταβάλλουν οι δύο εταιρίες κινητής τηλεφωνίας "Πάναφον" και "Τελεστέτ" στον ΟΤΕ, αποφάσισε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών (ΕΕΤ).
Με την αύξηση αυτή, τα τέλη διασύνδεσης καθορίζονται στις 11,5 δρχ. ανά λεπτό, έναντι 6,5 δρχ., που καταβάλλουν μέχρι σήμερα οι δύο εταιρίες. Για το 1996 ο καθορισμός των τελών θα γίνει με βάση παλιά μελέτη πανεπιστημιακής ομάδας, αφού αναπροσαρμοστούν τα στοιχεία, ενώ για τον καθορισμό των τελών του 1997 και των επόμενων χρόνων, προτείνεται η σύσταση ειδικής επιτροπής, στην οποία θα μετέχουν και εκπρόσωποι των δύο εταιριών. Επισημαίνεται ότι η αύξηση των πέντε δραχμών ανά λεπτό υπολείπεται πολύ από το πραγματικό κόστος των 20 δρχ. ανά λεπτό, που στοιχίζουν στον ΟΤΕ. Δηλωτικό και αυτό της ληστρικής σύμβασης που υπέγραψε η κυβέρνηση της ΝΔ το 1992 με τις δύο ιδιωτικές εταιρίες και εξακολουθεί να εφαρμόζει η σημερινή κυβέρνηση, επί ζημία του δημόσιου ΟΤΕ.
Σημειώνεται ότι τα ετήσια κέρδη της "Πάναφον" και της "Τελεστέτ", που καταβάλλουν μέχρι σήμερα "ψίχουλα" στον ΟΤΕ, ενώ οι ίδιες εισπράττουν από 120 δρχ. μέχρι και 350 δρχ. ανά λεπτό, ανέρχονται σε δεκάδες δισ. δραχμές!
Ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε χτες στη 1.06 το μεσημέρι με επίκεντρο το θαλάσσιο χώρο μεταξύ της Σκύρου και της Λέσβου. Οπως ανακοίνωσε το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, η σεισμική δόνηση προερχόταν από απόσταση 180 χιλιομέτρων Βορειοανατολικά της πρωτεύουσας.
Να προσθέσουμε ότι παρότι ο σεισμός έγινε αρκετά αισθητός στα γύρω νησιά, δεν προκάλεσε την παραμικρή ζημιά.