ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 29 Αυγούστου 2001
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Προετοιμάζεται η παραπέρα χειραγώγησή τους

Το επόμενο διάστημα στη Βουλή το νέο νομοθετικό τερατούργημα

Από παλιότερη κινητοποίηση του συντονιστικού ΕΛΜΕ και Διδασκαλικών Συλλόγων ενάντια στην κυβερνητική επίθεση στην παιδεία
Από παλιότερη κινητοποίηση του συντονιστικού ΕΛΜΕ και Διδασκαλικών Συλλόγων ενάντια στην κυβερνητική επίθεση στην παιδεία
Διορία μέχρι τα τέλη του Αυγούστου έχει δώσει το υπουργείο Παιδείας στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες για να καταθέσουν τις προτάσεις τους πάνω στο νέο νομοθετικό τερατούργημα που προωθεί και αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Σε μία εποχή που οι εκπαιδευτικοί δεν είναι δυνατό να ενημερωθούν και να αποφασίσουν, το υπουργείο Παιδείας για μια ακόμα φορά επιστρατεύει την τακτική του προσχηματικού διαλόγου για να περάσει την «Οργάνωση των Περιφερειακών υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».

Με το νομοσχέδιο επιχειρείται μια νέα επίθεση στο δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς, υλοποιώντας σταδιακά τις γνωστές κατευθύνσεις της «Λευκής Βίβλου» για την παιδεία, για πλήρη υποταγή των εκπαιδευτικών, μέσα από την αξιολόγηση, τα κριτήρια και οι στόχοι της οποίας έχουν εκπονηθεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση και το μεγάλο κεφάλαιο. Το αυστηρά επιλεγμένο και διορισμένο επιτελείο στελεχών - αξιολογητών, αναλαμβάνει συγκεκριμένες ευθύνες υλοποίησης ενός αντιεκπαιδευτικού σχεδιασμού που υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς και υποτάσσει το εκπαιδευτικό σύστημα στις βραχυπρόθεσμες ανάγκες της αγοράς και τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου. Και επειδή η αντιεκπαιδευτική πολιτική είναι ενιαία, πρέπει να υπενθυμιστεί και το τελικό σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για τον «αναπροσδιορισμό» των προσόντων και κριτηρίων επιλογής των στελεχών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που το ΥΠΕΠΘ είχε κοινοποιήσει στις Ομοσπονδίες Δασκάλων και Καθηγητών και το οποίο κινούνταν σε αντιδραστικότερη κατεύθυνση απ' το προηγούμενο Π.Δ. 398. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ είχε επιμείνει τότε στην απαίτηση για επιλογή στελεχών με 100% αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια, καθώς και στο ότι έπρεπε άμεσα να ξεκαθαριστεί πώς θα επιλέγονται - όχι φυσικά να διορίζονται - και τι αρμοδιότητες θα έχουν.

«Η αξιολόγηση στην οποία ρόλο - "κλειδί" έχουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίοι διορίζονται και παύονται με απόφαση του υπουργού Παιδείας), δρομολογεί τις αναγκαίες αλλαγές που απαιτούσε η εφαρμογή της "μεταρρύθμισης", αλλαγές που έχουν να κάνουν με τον τρόπο πρόσληψης, τη σύνδεση μισθού - βαθμού - "αξιολόγησης", τη σταδιακή κατάργηση της μονιμότητας μέσα από την αξιολόγηση και την πολιτικοϊδεολογική χειραγώγηση του εκπαιδευτικού», σημειώνει στο «Ρ» ο Κ. Παπλωματάς, πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ελλη Αλεξίου», στέλεχος της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, σε μία πρώτη προσέγγιση στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου.

Σε ό,τι αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, αυτή δεν αναβαθμίζεται ποιοτικά μέσα από τις ρυθμίσεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου οι οποίες προβλέπουν τη σύσταση Οργανισμού Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ) - Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. «Η σημασία της διαρκούς επιμόρφωσης είναι καθοριστική για το έργο του δασκάλου. Η απόκτηση σύγχρονων γνώσεων μέσα από τις εξελισσόμενες επιστήμες της αγωγής, απαιτεί υποχρεωτική και περιοδική επιμόρφωση, δυνατή για όλους, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα», σημειώνει ο Κ. Παπλωματάς, επαναλαμβάνοντας το αίτημα για επιμόρφωση με ευθύνη πανεπιστημιακών παιδαγωγικών σχολών, που είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν και να αναλάβουν το έργο της πανεπιστημιακής μόρφωσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. «Η απομάκρυνση της επιμόρφωσης από τα Πανεπιστήμια και η ανάθεσή της σε κάποιον οργανισμό ή την υπηρεσία, υποβαθμίζει συνολικά το επιστημονικό περιεχόμενο της εκπαίδευσης», σημειώνει το στέλεχος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ, υπενθυμίζοντας ότι βασικός χρηματοδότης του ΟΕΠΕΚ θα είναι τα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον προσανατολισμό και τους στόχους της «επιμόρφωσης».


Ανούσια δικομματική κόντρα στη Βουλή

Αποσύρθηκε τελικά από το υπουργείο Παιδείας η τροπολογία που αφορούσε τις απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών

Δείγμα του τι σημαίνει δικομματικός καβγάς, όχι βέβαια για την ουσία, αλλά για τη διαδικασία έδωσαν προχτές το βράδυ στη Βουλή ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, όπου συζητιόταν το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που αφορά στις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και στην πρόσληψη καθηγητών Φυσικής Αγωγής στο πρόγραμμα «Ολυμπιακή Εκπαίδευση». Συγκεκριμένα ο υπουργός Παιδείας έφερε δύο τροπολογίες που μετά από την απειλή της ΝΔ ότι θα ζητήσει ονομαστική ψηφοφορία ώστε να παραταθεί η συζήτηση, απείλησε με τη σειρά του ότι θα τις αποσύρει. Ετσι έγιναν «μπαλάκι» στα μικροπολιτικά του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, τόσο οι μαθητές όσο και ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί τους οποίους αφορούσαν οι τροπολογίες. Ειδικότερα η μια αφορούσε στην καθιέρωση του θεσμού των μετεξεταστέων μαθητών της Β' τάξης Ημερήσιου Ενιαίου Λυκείου και Γ' τάξης Εσπερινού Ενιαίου Λυκείου, που θα ισχύει διαπαντός από φέτος. Η δεύτερη αφορούσε το νομικό καθεστώς που διέπει τις προσλήψεις και τις απολύσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Τελικά αργά το βράδυ, η πρώτη τροπολογία, μετά από συνεννόηση με τον πρόεδρο της Βουλής, συζητήθηκε και εγκρίθηκε, ενώ η δεύτερη τροπολογία προτάθηκε να μη συζητηθεί και παραπέμφθηκε για επόμενο νομοσχέδιο. Η τροπολογία αυτή, όπως σημειώναμε και χτες, δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να απολύουν αναίτια ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και μάλιστα προσδιορίζεται το όριο σε 30% των εκπαιδευτικών που έχουν συμπληρώσει την τετραετία. Ωστόσο η τροπολογία αυτή είχε συμφωνηθεί με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας και το υπουργείο και γι' αυτό η ΟΙΕΛΕ μετά τη χτεσινή εξέλιξη εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της και καλεί το υπουργείο να τη φέρει ξανά προς ψήφιση.

Βέβαια το ζήτημα της ανεργίας δε λύνεται με ημίμετρα, αλλά με ουσιαστική ενίσχυση της εκπαίδευσης με την καθιέρωση του ενιαίου 12χρονου δημόσιου και δωρεάν υποχρεωτικού σχολείου, με την εξασφάλιση και αναβάθμιση και εργασιακού καθεστώτος των λειτουργών της παιδείας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ