ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Γενάρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εκτροχιάζεται στην εγκατάλειψη ο ΟΣΕ
  • Ορατά πλέον τα προβλήματα της αντισιδηροδρομικής πολιτικής των κυβερνήσεων και της υποχρηματοδότησης
  • Στο διάστημα 1992 - 1997 έχουν σημειωθεί 123 εκτροχιασμοί και 33 πυρκαγιές στα τρένα

Καμπανάκι κινδύνου έχει χτυπήσει τα τελευταία χρόνια για την ασφάλεια των δρομολογίων του ΟΣΕ, απόρροια της πολιτικής εγκατάλειψης των ελληνικών σιδηροδρόμων απ' όλες τις κυβερνήσεις.

Τα στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού, που έχουν τεθεί υπόψη της κυβέρνησης, είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά, αλλά οι αρμόδιοι κωφεύουν. Σύμφωνα μ' αυτά, από το 1992 μέχρι το τέλος του 1997, έχουν καταγραφεί 123 εκτροχιασμοί αμαξοστοιχιών και 33 πυρκαγιές στα τρένα. Σίγουρα, η στατιστική αύξηση των σιδηροδρομικών ατυχημάτων το τελευταίο διάστημα, δεν είναι τυχαία. Κατά κύριο λόγο οφείλεται στο "γερασμένο" τροχαίο υλικό, στη δυσμενή χάραξη της γραμμής σε πολλά τμήματα του δικτύου και στην έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού για τη συντήρηση της γραμμής και του τροχαίου υλικού. Αν αναλογιστεί, μάλιστα, κανείς ότι τα σιδηροδρομικά ατυχήματα δεν περιορίζονται μόνο στο παλιό δίκτυο, αλλά και στο νέο, καθώς, επίσης, ότι δε συμβαίνουν μόνο στα παλιά τρένα, αλλά και στις σύγχρονες αμαξοστοιχίες, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτή η τεράστια ευθύνη των αρμοδίων, που έχουν εγκαταλείψει στην τύχη του τον ΟΣΕ.

Σημειώνεται ότι λίγες μέρες μετά τον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας "Ερμής" στο σταθμό της Σίνδου, στις 24 Οκτώβρη 1997, η διοίκηση του ΟΣΕ απέστειλε επιστολή στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, στην οποία, μεταξύ άλλων, επισημαίνονται τα σοβαρά προβλήματα που παρατηρούνται σε πολλά τμήματα του δικτύου, αλλά και στο τροχαίο υλικό, καθώς και οι λόγοι στους οποίους οφείλεται η ανησυχητική αύξηση των σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Στην επιστολή σημειώνεται ότι, αν δεν εξασφαλιστούν άμεσα τα αναγκαία κονδύλια για τις επενδύσεις που έχουν ζητηθεί σε έργα υποδομής και τροχαίο υλικό, τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο ΟΣΕ, δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι στιγμής, παρά τις εξαγγελίες των αρμοδίων ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με τα κονδύλια του ΟΣΕ και όσον αφορά τη συντήρηση του δικτύου, αλλά και τη σύναψη προγραμματικών συμφωνιών για την ανανέωση του τροχαίου υλικού, στον προϋπολογισμό του 1998, προβλέπονται 54 δισ. δρχ. δάνειο για την κάλυψη των λειτουργικών ελλειμμάτων και άλλα 40 δισ. δρχ. επιδότηση, η οποία είναι αμφίβολο αν θα καταβληθεί. Οσον αφορά στα έργα συντήρησης, μόνο στα επικίνδυνα σημεία του δικτύου, απαιτούνται περίπου 50 δισ. δρχ., τα οποία αναζητούνται.

Το καμπανάκι, λοιπόν, για τον ΟΣΕ έχει χτυπήσει. Η λύση είναι μια και οι αρμόδιοι της κυβέρνησης τη γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλο: Ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ απαιτεί κονδύλια για έργα υποδομής και συντήρησης του δικτύου, ανανέωση του τροχαίου υλικού και επαρκές εξειδικευμένο προσωπικό. Κάθε ολιγωρία προς αυτή την κατεύθυνση είναι ασυγχώρητη.

Οι Ολυμπιακοί και το "δικαίωμα στην πόλη"

Σε σύσκεψη στις 9 Φλεβάρη καλεί η "Πρωτοβουλία Πολιτών ενάντια στη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα"

Σε συγκρότηση οργανωτικής επιτροπής, με στόχο τη διοργάνωση συνάντησης με θέμα "οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 και το "δικαίωμα στην πόλη"" καλεί με ανακοίνωσή της η "Πρωτοβουλία Πολιτών ενάντια στη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα". Η συνάντηση αυτή θα πραγματοποιηθεί στις 9 του Φλεβάρη.

"Η ολομέτωπη επίθεση που δέχεται η Αττική από μεγάλα, οργανωμένα και διαπλεκόμενα συμφέροντα", αναφέρει ανακοίνωση της Πρωτοβουλίας, "βρίσκεται σε παράλληλη διαδρομή με την επίθεση ενάντια στους εργαζόμενους, με τις στρατιές των ανέργων, κυρίως νέων που αναζητούν εναγωνίως μια θέση εργασίας, με τη λεγόμενη "μεταρρύθμιση" στο χώρο της εκπαίδευσης κλπ. Γίνεται, πλέον, σήμερα εμφανές ότι, στο βαθμό που το σύνολο των κοινωνικών και πολιτικών δικαιωμάτων συρρικνώνεται, το "δικαίωμα στην πόλη" ουσιαστικά έχει εξαφανιστεί".

Οι μέχρι σήμερα αντιστάσεις που αναπτύσσονται σε τοπικό επίπεδο, με αφορμή κάποια μεγάλα οδικά έργα που προωθούνται (λεωφόρος Ελευσίνας - Σπάτων, περιφερειακή λεωφόρος Υμηττού, λεωφόρος Κηφισού, επέκταση της λεωφόρου Ποσειδώνος στον Πειραιά), αλλά και αυτές για την προστασία του παραλιακού χώρου του Σαρωνικού, από Ν. Φάληρο μέχρι τη Βούλα, όπως και όσοι παλεύουν για τη διαφύλαξη των τελευταίων ελεύθερων ή δασικών χώρων, που απομένουν στην Αθήνα και στην Αττική, "μπορούν να συναντηθούν, να ανταλλάξουν τις εμπειρίες τους και να προγραμματίσουν κοινές δράσεις". Μαζί τους μπορούν να συναντηθούν όσοι αντιστέκονται σε χώρους όπως της εκπαίδευσης, της νεολαίας, των εργαζομένων, των ανέργων.

Η "Πρωτοβουλία Πολιτών" έχει επισημάνει ότι η διεκδίκηση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 συνδέεται με την προώθηση των επιλογών της ανταγωνιστικότητας μιας "δυναμικής μητροπολιτικής περιοχής" (Αττική) και με την υποβάθμιση του ενδιαφέροντος για τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας. Επίσης, ότι οι ολυμπιακοί αγώνες συνδέονται με την εγκατάλειψη των στόχων, και την ουσία, με την ανατροπή του Ρυθμιστικού σχεδίου Αθήνας του 1985, το οποίο αποτελεί το κύριο θεσμικό πλαίσιο για τη διαχείριση του χώρου και την προστασία του περιβάλλοντος στην Αττική.

Οι πρόσφατες εξαγγελίες για τη μεταφορά του Ιπποδρόμου στο Τατόι, σε δασικό χώρο, και τα σχέδια που εμφανίζονται για εμπορευματοποίηση του χώρου του αεροδρομίου του Ελληνικού (κατοικίες, συνεδριακά, εκθεσιακά και εμπορικά κέντρα, ξενοδοχεία κλπ.), αποδεικνύουν ότι το μεγάλο φαγοπότι στην Αττική βρίσκεται προ των πυλών...

ΠΑΛΑΜΑΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Δημοτική Κίνηση κόντρα στον "Καποδίστρια"

Δημοτική Κίνηση με κέντρο αναφοράς ένα πλαίσιο αιτημάτων κόντρα στις πολιτικές επιδιώξεις του νόμου, που προέκυψε από το σχέδιο "Καποδίστριας", συγκροτήθηκε στο χωριό Παλαμάς του Νομού Καρδίτσας. Σε σχετική πλατιά σύσκεψη με θέμα: "Οι εξελίξεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και οι δημοτικές εκλογές", πήραν μέρος κάτοικοι των κοινοτήτων και του Δήμου Παλαμά που απαρτίζουν το νέο Δήμο Παλαμά, σύμφωνα με το νόμο για τις αναγκαστικές συνενώσεις. Από τη σύσκεψη εκλέχθηκε προσωρινή Συντονιστική Επιτροπή με σκοπό να προβάλλει στους δημότες τις θέσεις και τις απόψεις της κίνησης για την Αυτοδιοίκηση, αλλά και να έρθει σε επαφή με κοινωνικές δυνάμεις και άτομα της περιοχής, όπου θα εξεταστεί η δυνατότητα συνεργασιών με στόχο τη συγκρότηση ψηφοδελτίου, που θα διεκδικήσει στις επόμενες δημοτικές εκλογές την ψήφο των κατοίκων της περιοχής.

Οι συγκεντρωμένοι τόνισαν την ανάγκη να προκύψει από τις δημοτικές εκλογές δημοτική αρχή, η οποία θα είναι εστία αντίστασης στην πολιτική που προωθείται σήμερα μέσα και από την Αυτοδιοίκηση. Ο νέος δήμος, τονίστηκε, χρειάζεται δήμαρχο και Δημοτικό Συμβούλιο, που μέσα και μαζί με το κίνημα θα απαιτήσει λύσεις προς όφελος των μικρών και μεσαίων αγροτών, της νεολαίας, των επιστημόνων, των γυναικών.

Στη σύσκεψη εκφράστηκε η έντονη ανησυχία και αντίθεση για τις πολιτικές εξελίξεις, για το μέλλον της αγροτιάς και ιδιαίτερα για την κατάσταση στην Αυτοδιοίκηση, ύστερα και από την εφαρμογή του νόμου για τις αναγκαστικές συνενώσεις. Υπογραμμίστηκε ότι οι αναγκαστικές συνενώσεις δε θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη και στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών, αλλά στην υποβάθμιση και τη συρρίκνωση της ΤΑ. Εκτιμήθηκε ότι μέσα από τις αναγκαστικές συνενώσεις επιδιώκεται οι δήμοι να μετατραπούν σε διοικητικούς μηχανισμούς, που θα αποδέχονται και θα διοχετεύουν ευκολότερα τις εκάστοτε κυβερνητικές κατευθύνσεις. Επιδιώκουν, τονίστηκε για την κυβέρνηση, μέσω των συνενώσεων να περάσουν τους στόχους για τις ιδιωτικοποιήσεις και την ανταποδοτικότητα όπως και τη μείωση του αγροτικού πληθυσμού. Παράλληλα αφαιρείται από τους κατοίκους των κοινοτήτων το δικαίωμα να αποφασίζουν και να επιλύουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα χωριά τους.

Στη σύσκεψη έγινε ευρεία αναφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του νέου δήμου, που είναι κυρίως αγρότες, λόγω της κυβερνητικής πολιτικής, η οποία αποδέχεται και εφαρμόζει πιστά τις κατευθύνσεις και οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οπως αναφέρθηκε, οι περιορισμοί στην παραγωγή, οι χαμηλές τιμές στα αγροτικά προϊόντα, οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής, οι καθυστερήσεις των αντιπλημμυρικών έργων, είναι παράγοντες που οδηγούν στη φτώχεια και το ξεκλήρισμα του μικρού και μεσαίου αγρότη.

Κυκλοφοριακές αλλαγές σε Πανόρμου και Μεσογείων

Κανονικά θα διεξάγεται από σήμερα η κυκλοφορία στην οδό Πανόρμου,μετά την κυκλοφοριακή αποκατάσταση του σταθμού του μετρό στην περιοχή. Ετσι, στο τμήμα μεταξύ των οδών Λ. Ριανκούρ και Λαρίσης η κυκλοφορία θα διεξάγεται όπως και πριν, δηλαδή σε τρεις λωρίδες, ενώ παράλληλα ολοκληρώθηκε και η αποκατάσταση των πεζοδρόμων γύρω από τις εισόδους και εξόδους του σταθμού, επί της Πανόρμου.

Στο μεταξύ, χτες δόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα της λεωφόρου Μεσογείων,μεταξύ των οδών Χαριτωνίδου και Ξενοπούλου,αφού και εκεί ολοκληρώθηκαν οι απαιτούμενες εργασίες. Σύμφωνα, τέλος, με ανακοίνωση της "Αττικό Μετρό" σε δύο μέρες η Μεσογείων θα διαθέτει ξανά τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

ΑΥΛΩΝΑΣ

Την Κυριακή 11 Γενάρη 1998 και ώρα 11 το πρωί στο Δημαρχείο του Δήμου Αυλώνα, η Επιτροπή Πρωτοβουλίας για τη δημιουγία Δημοτικής Κίνησης θα συνεδριάσει με θέμα την εκλογή Γραμματείας.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
"Κόβει" κερδοφόρα δρομολόγια

Σε περιστολές κερδοφόρων δρομολογίων οδηγείται η "Ολυμπιακή Αεροπορία" από τον ερχόμενο μήνα, λόγω έλλειψης αεροσκαφών και ιπτάμενου προσωπικού.

Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση της Ενωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΧΠΑ), οι περιστολές που αποφάσισε η διοίκηση της ΟΑ για τον ερχόμενο Φλεβάρη αφορούν στις πτήσεις για Φραγκφούρτη και Ρώμη. Οι πιλότοι επισημαίνουν ότι πρόκειται για δύο παραδοσιακά και κερδοφόρα δρομολόγια του εθνικού αερομεταφορέα και καταγγέλλουν ότι με την περικοπή των πτήσεων που αποφάσισαν οι αρμόδιοι, στην ουσία, προσφέρουν την πελατεία της ΟΑ σε άλλες αεροπορικές εταιρίες.

Η ΕΧΠΑ καταγγέλλει για ανικανότητα και ανευθυνότητα τις διοικήσεις των τελευταίων χρόνων, επισημαίνοντας ότι, εκμεταλλευόμενες την αδιαφορία ή και την ανοχή των πολιτικών προϊσταμένων τους, δεν υλοποίησαν ούτε καν τις "εμβαλωματικές" διατάξεις του νόμου περί "εξυγίανσης", δε νοικοκύρεψαν τα διοικητικά και οικονομικά της εταιρίας, δεν έλυσαν το πρόβλημα του στόλου και δεν εξασφάλισαν το αναγκαίο για τη λειτουργία της ΟΑ προσωπικό, στις κρίσιμες ειδικότητες των ιπταμένων και των τεχνικών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ