ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 8 Μάη 2003
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΝΙΔΙ - ΚΑΤΑΥΛΙΣΜΟΣ ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΩΝ
Κορόνα - γράμματα η ζωή τους

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί ο χαμός του 12χρονου κοριτσιού σε αγωγό της ΕΥΔΑΠ

Σε αυτό το σημείο βρέθηκε το πτώμα της 12χρονης

Eurokinissi

Σε αυτό το σημείο βρέθηκε το πτώμα της 12χρονης
Μπροστά στην αναλγησία των κρατικών... υπηρεσιών βρίσκονται για ακόμα μια φορά οι σεισμόπληκτοι κάτοικοι του Μενιδίου. Μετά τον «ξεριζωμό» από τα σπίτια τους, λόγω του σεισμού του 1999 και την εγκατάστασή τους στα «πολυτελή» λυόμενα που τους πρόσφερε το κράτος, τώρα κινδυνεύει ακόμα και η ίδια τους η ζωή. Μόλις προχτές, οι κάτοικοι του Μενιδίου θρήνησαν ένα 12χρονο κορίτσι, την Αικατερίνη Τριανταφυλλίδη, που πνίγηκε όταν έπεσε σε ανοιχτό αγωγό της ΕΥΔΑΠ στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη Ρώσου, κοντά στον καταυλισμό του στρατοπέδου Καποτά.

Αυτό δεν ήταν το πρώτο περιστατικό. Πριν από αρκετό καιρό, ένα αυτοκίνητο βρέθηκε στο ρέμα (δίπλα στο υδάτινο κανάλι που το χειμώνα πλημμυρίζει και γίνεται δεύτερος «αγωγός»). Ο πνιγμός του άτυχου παιδιού έφερε ξανά στην επιφάνεια την οργή και την αγανάκτηση των κατοίκων επειδή αφέθηκαν στο έλεος του θεού, σε ένα δήμο που θέλουν να τον «εκπολιτίσουν» με έργα... πνοής όπως την Αττική Οδό και το Ολυμπιακό Χωριό.

Μετά λοιπόν την τραγωδία, τα μάτια των υπεύθυνων - ανεύθυνων για όσα τραγικά συμβαίνουν σε αυτή τη χώρα - γεμίζουν με «κροκοδείλια» δάκρυα. Μέσα στο ψέλλισμα κάποιων λέξεων από τα χείλη τους, ακούγονται «δικαιολογίες» για ύπαρξη μέτρων προστασίας και προφύλαξη του καναλιού προς αποφυγή ατυχημάτων.

Ετσι, και προχτές, η ΕΥΔΑΠ, με ανακοίνωσή της, λίγο μετά τον πνιγμό του κοριτσιού, έσπευσε να εκφράσει τη θλίψη της για το περιστατικό, τονίζοντας συγχρόνως πως όλα έγιναν «σε σημείο του καναλιού, όπου υπάρχουν μέτρα ασφαλείας (περίφραξη, πινακίδες), με στόχο να εμποδίζεται η πρόσβαση του κοινού». Καταλήγοντας η ανακοίνωση, αναφέρει (σ.σ. για τα μάτια του κόσμου) πως «ξεκίνησε με εντολή της Διοίκησης διοικητική έρευνα για τον εντοπισμό τυχόν ευθυνών και τον καταλογισμό τους».

Κανείς όμως από τους υπεύθυνους που «κινδυνεύει» η θέση τους μετά την έρευνα της Διοίκησης της ΕΥΔΑΠ δεν μπορεί να εξηγήσει το γεγονός πως, όπως είδαμε και καταγγέλλουν οι κάτοικοι της περιοχής, ο αγωγός είναι ανοιχτός σε κατοικημένο σημείο εδώ και περίπου δύο χρόνια. Οπως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως παρά την εμφάνιση της αστυνομίας στο σημείο, δε βοήθησαν το κοριτσάκι που πνιγόταν. Πάντως, για του λόγου το αληθές μπορεί κανείς να πει πως υπάρχουν «μέτρα προστασίας», αν έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί η πινακίδα που υπάρχει στο λεγόμενο υδραγωγείο της περιοχής. Από εκεί δηλαδή που έπεσε το άτυχο παιδί και που αναφέρει πως απαγορεύεται η πρόσβαση στους δρόμους του και πως ο παραβάτης έχει αποκλειστική ευθύνη για οποιοδήποτε ατύχημα συμβεί σε άλλους.

Ο δημοτικός σύμβουλος Θάνος Τραβασάρος, της «Πανδημοκρατικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης Μενιδίου», δήλωσε στο «Ρ» ότι η κυβέρνηση υπερηφανεύεται για τα «μεγάλα έργα» της περιοχής, όπως το Ολυμπιακό Χωριό και την Αττική Οδό, αδιαφορώντας για τα μέτρα προστασίας των πολιτών. Για το επίμαχο περιστατικό και τον αγωγό, επισήμανε πως πρόκειται για ένα αφύλακτο έργο σε καίριο σημείο χωρίς ένα μέτρο ασφάλειας για τους πολίτες. Επίσης τόνισε πως ακόμα και σήμερα (σ.σ. χτες) μετά το ατύχημα δεν υπάρχει ούτε ένας φύλακας ή μία περίφραξη τόσο για τους πολίτες όσο και για το νερό που είναι απροστάτευτο.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
Στρώνει το έδαφος για την καύση η ΚΕΔΚΕ!

Στο χορό των συγχρονισμένων ενεργειών για την προώθηση της καρκινογόνου καύσης από κυβέρνηση, Δήμο Αθηναίων και ΤΕΔΚΝΑ μπαίνει τώρα και η ΚΕΔΚΕ με χτεσινή απόφαση του ΔΣ

Με μαύρες σημαίες και συνθήματα κάτοικοι της Δυτικής Αττικής διαδήλωσαν χτες κατά των κυβερνητικών σχεδιασμών

Eurokinissi

Με μαύρες σημαίες και συνθήματα κάτοικοι της Δυτικής Αττικής διαδήλωσαν χτες κατά των κυβερνητικών σχεδιασμών
Και η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ) στρώνει το έδαφος για την προώθηση της καρκινογόνου καύσης και των παραλλαγών της, μεθόδους διαχείρισης των απορριμμάτων τις οποίες πλασάρουν μεγάλα οικονομικά συμφέροντα εντός και εκτός Ελλάδας. Η απόφαση του χτεσινού Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) της ΚΕΔΚΕ είναι σαφής: «...Θα πρέπει να οργανωθεί ο εθνικός και περιφερειακός σχεδιασμός, δίνοντας τη δυνατότητα εξέτασης και εφαρμογής και άλλων μεθόδων διαχείρισης και διάθεσης των απορριμμάτων, εκτός των Χώρων Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ)».

Ανάλογη απόφαση θυμίζουμε ότι είχε πάρει και η Τοπική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής (ΤΕΔΚΝΑ), η οποία επιπροσθέτως ζητούσε να δοθεί στους δήμους, στο πλαίσιο του περιφερειακού σχεδιασμού, η δυνατότητα να συστήνουν Συνδέσμους και να διαχειρίζονται από μόνοι τους τα απορρίμματά τους, να επιλέγουν κατά συνέπεια και τον τρόπο διάθεσής τους. Αποψη που δεν απέχει από τις προθέσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Κατά τα άλλα, στη χτεσινή του συνεδρίαση, το ΔΣ της ΚΕΔΚΕ έδωσε το «πράσινο φως» ώστε να προχωρήσει ο προγραμματισμός του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη χωροθέτηση νέων ΧΥΤΑ στην Αττική. «Να δοθεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ το δικαίωμα να προχωρήσει», είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ, Π. Κουκουλόπουλος. Παρόντες στη συνεδρίαση ήταν και κάτοικοι της Βορειανατολικής Αττικής, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τους σχεδιασμούς χωροθέτησης ΧΥΤΑ στην περιοχή τους.

Οικονομικό απολογισμό του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής ζήτησε η δήμαρχος Αθηναίων, Ντ. Μπακογιάννη, διαμαρτυρόμενη ότι ο δήμος πληρώνει προς τον Σύνδεσμο πάνω από 4 δισ. δραχμές το χρόνο. Η ίδια ζήτησε να εξεταστούν και άλλες μέθοδοι διαχείρισης των απορριμμάτων, όπως η ανακύκλωση και η πυρόλυση.

Τέλος, η ΚΕΔΚΕ αποφάσισε να συνδιοργανώσει, μαζί με το ΥΠΕΧΩΔΕ, το υπουργείο Εσωτερικών και την Ενωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας, ημερίδα για τις σύγχρονες εξελίξεις στον τομέα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων.

«Ούτε στα Λιόσια ούτε στη Φυλή»

Με κεντρικό σύνθημα «Ούτε στα Λιόσια, ούτε στη Φυλή, έξω απ' το Θριάσιο η χωματερή», κάτοικοι του Ζεφυρίου και των όμορων δήμων έκλεισαν χτες το πρωί και για πάνω από δύο ώρες τη διασταύρωση των οδών Φυλής και Παν. Γρηγορούσης στο Ζεφύρι. Την κινητοποίηση πραγματοποίησαν σε συνεργασία ο Δήμος Ζεφυρίου, η Διαδημοτική Επιτροπή για την απομάκρυνση της χωματερής και η Επιτροπή Αγώνα εναντίον της χωροθέτησης νέων ΧΥΤΑ στη Δυτική Αττική, απαιτώντας την άμεση απομάκρυνση του υπάρχοντος Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων από τα Α. Λιόσια και τη δημιουργία νέων σε μη κατοικημένες περιοχές εκτός Δυτικής Αττικής.

Οι κάτοικοι κατήγγειλαν τις μεθοδεύσεις του δημάρχου Ανω Λιοσίων, Ν. Παπαδήμα, ο οποίος αποσκοπώντας, επί τόσα χρόνια, σε χρηματικά οφέλη, αδιαφορούσε για την υγεία των κατοίκων. Την ίδια στιγμή, ο δήμαρχος, παίζοντας για ακόμη μια φορά το παιχνίδι της κυβέρνησης, ανέστειλε τις τελευταίες κινητοποιήσεις του δήμου, μέχρι τα τέλη Μάη.

Σήμερα, Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι, η Διαδημοτική Επιτροπή θα πραγματοποιήσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ την ίδια ώρα η Επιτροπή Αγώνα της Δυτικής Αττικής θα επιδιώξει συνάντηση με την υπουργό Β. Παπανδρέου. Αύριο, Παρασκευή, και από τη 1 μ.μ. έως τις 3 μ.μ., προγραμματίζεται ο αποκλεισμός της Εθνικής οδού Αθηνών-Κορίνθου, στο ύψος των διυλιστηρίων Ασπροπύργου. Τέλος, τη Δευτέρα στις 7.30 μ.μ., η Διαδημοτική Επιτροπή έχει καλέσει τους βουλευτές Αττικής στο Δημαρχείο Α. Λιοσίων, προκειμένου να εκφέρουν τις απόψεις τους για το θέμα της απομάκρυνσης του ΧΥΤΑ από την περιοχή.

Μια ατέλειωτη καρμανιόλα το εθνικό οδικό δίκτυο

Λαιμητόμοι για τους οδηγούς ακόμη και οι αυτοκινητόδρομοι που μόλις κατασκευάστηκαν, ενώ η κυβέρνηση αρκείται σε ευχολόγια και ανεπαρκείς εξαγγελίες για την οδική ασφάλεια...

Κακοτεχνίες, εγκατάλειψη και κυβερνητική αδιαφορία, οι κύριες αιτίες των χιλιάδων θυμάτων που θρηνεί η χώρα μας κάθε χρόνο από τα τροχαία

Eurokinissi

Κακοτεχνίες, εγκατάλειψη και κυβερνητική αδιαφορία, οι κύριες αιτίες των χιλιάδων θυμάτων που θρηνεί η χώρα μας κάθε χρόνο από τα τροχαία
Σε ένα απέραντο ναρκοπέδιο για τους οδηγούς έχουν μετατραπεί οι εθνικοί και επαρχιακοί δρόμοι της χώρας, αφού -σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ)- έχουν εντοπιστεί 675 επικίνδυνα σημεία - λαιμητόμοι, όπου σημειώνονται πολύ συχνά πολύνεκρα δυστυχήματα. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση αρκείται στις καταγραφές, αλλά και στις εξαγγελίες διαφόρων προγραμμάτων οδικής ασφάλειας, όπως αυτό που ανακοίνωσαν χτες σε κοινή συνέντευξη οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου και Δημόσιας Τάξης Μ. Χρυσοχοΐδης...

Σύμφωνα με τη μελέτη του ΕΜΠ, που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη διετία, 315 σημεία καρμανιόλες εντοπίστηκαν στο σύνολο του εθνικού και επαρχιακού δικτύου της χώρας, άλλα 191 παρόμοια σημεία καταγράφηκαν στην Αττική (140 αφορούν διασταυρώσεις), ενώ άλλα 169 αφορούν το ευρύτερο οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της έρευνας είναι ότι πάνω από 30 επικίνδυνα σημεία έχουν εντοπιστεί σε διάφορα τμήματα των νέων εθνικών οδών, δηλαδή σε τμήματα που μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή τους, γεγονός που επιβεβαιώνει το... μεγαλείο της κακοτεχνίας και της ρεμούλας που επικρατεί στην εκτέλεση των δημοσίων έργων.

«Πρωταθλητές» από πλευράς ατυχημάτων, σύμφωνα με τους πίνακες που διανεμήθηκαν στους δημοσιογράφους αποτελούν τα εξής σημεία: Το 63ο χλμ της Εθνικής οδού Αντιρρίου - Μεσολογγίου - Αρτας, όπου σημειώθηκαν 41 ατυχήματα. Το 69ο χλμ. του ίδιου δρόμου με 34 ατυχήματα. Το 22ο χλμ. της νέας εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου - Πάτρας με 39 ατυχήματα. Το 17ο χλμ. της ίδιας οδού με 34 ατυχήματα. Το 25ο χλμ. Θεσσαλονίκης - Αμφίπολης - Καβάλας με 34 ατυχήματα. Το 7ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Τρίπολης - Καλαμάτας με 33 ατυχήματα. Το 406ο χλμ. της νέας εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας - Λάρισας - Θεσσαλονίκης. Το 20ό χλμ. της οδού Τρικάλων - Ιωαννίνων με 30 ατυχήματα. Το 16ο χλμ. της νέας εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου - Πατρών με 29 ατυχήματα. Το 14ο χλμ. της παλιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Μουδανιώνμε 29 επίσης ατυχήματα.

Ενδεικτικό της εγκατάλειψης από την κυβέρνηση της αναβάθμισης του επαρχιακού δικτύου, προς όφελος του μεγαλοϊδεατισμού της Ολυμπιάδας και των «μεγάλων έργων», είναι ότι πολλοί από τους δρόμους αυτούς έχουν μετατραπεί σε μεγάλο μήκος τους σε κίνδυνο - θάνατο για τους οδηγούς. Τέτοιοι δρόμοι ενδεικτικά είναι: Πάτρα - Πύργος, Τρίπολη - Πύργος, Χάνια - Κροκεές - Μολάοι - Μονεμβασιά, Καστοριά - Φλώρινα, Ξάνθη - Κομοτηνή, Λιβαδειά - Λαμία, Λάρισα - Κοζάνη, Κοζάνη - Φλώρινα, Φάρσαλα - Λάρισα, Κατερίνη - Ελασσόνα, Θεσσαλονίκη - Ιερισσός, Νεάπολη - Ιωάννινα, Αρτα - Τρίκαλα, Βόλος - Πορταριά - Χάνια - Τσαγκαράδα - Μηλιές, Δράμα - Καβάλα, Μυτιλήνη - Μύθημνα, Χανιά - Αγιος Νικόλαος, Αργοστόλι - Σάμη, Χανιά - Ρέθυμνο, Χαλκίδα - Αιδηψός κλπ.

Επίσης σε «λαιμητόμους» έχουν μετατραπεί εδώ και χρόνια δρόμοι όπως το πέρασμα των Τεμπών, το «πέταλο του Μαλιακού» και Κόρινθος - Πάτρα, τους οποίους η κυβέρνηση θέλει να κατασκευάσει με τη ληστρική μέθοδο της λεγόμενης «αυτοχρηματοδότησης».

Η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ εξήγγειλε χτες πρόγραμμα οδικής ασφάλειας που θα περιστρέφεται κυρίως γύρω από τα επικίνδυνα αυτά σημεία, συνολικού - και μάλλον ανεπαρκέστατου - προϋπολογισμού 63 εκατ. ευρώ (21 δισ. δρχ.) με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης έως το 2006. Επίσης ο υπουργός Δημόσιας Τάξης εξήγγειλε την ένταση της αστυνόμευσης και την εγκατάσταση 600 ραντάρ σε διάφορα επικίνδυνα σημεία των δρόμων για «πρόληψη παραβάσεων»... Ενδεικτικό, πάντως, της συμπεριφοράς της κυβέρνησης είναι και το γεγονός ότι τα νομοθετημένα Κέντρα Διοίκησης Αυτοκινητοδρόμων παραπέμπονται και αυτά για υλοποίηση όταν οι εθνικοί δρόμοι περάσουν στα χέρια των ιδιωτών, μέσω της αυτοχρηματοδότησης.

Τέλος, η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανέφερε ότι η γραμμή 1521 έλαβε συνολικά 8.350 κλήσεις για λακκούβες στην Αττική, υποστηρίζοντας ότι το 71% από αυτές έχει ήδη επιδιορθωθεί. Για την επιδιόρθωση το ΥΠΕΧΩΔΕ διέθεσε μέχρι τώρα 5 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον ποσά για τον ίδιο λόγο διέθεσαν και οι δήμοι.

ΠΕΔΙΟΝ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ
Μεθοδεύεται το ξεπούλημα του πάρκου

Αριστερά, φαίνεται το ποσοστό πρασίνου που υπάρχει σήμερα στο Πεδίον του Αρεως. Δεξιά, φαίνεται το πράσινο που θα απομείνει αν υλοποιηθούν τα σχέδια της υπερνομαρχίας...
Αριστερά, φαίνεται το ποσοστό πρασίνου που υπάρχει σήμερα στο Πεδίον του Αρεως. Δεξιά, φαίνεται το πράσινο που θα απομείνει αν υλοποιηθούν τα σχέδια της υπερνομαρχίας...
Οι μεθοδεύσεις της υπερνομαρχίας Αθηνών - Πειραιώς που έχει ήδη δρομολογήσει σχέδιο το οποίο οδηγεί στην καταστροφή του Πεδίου του Αρεως και την κερδοσκοπική εκμετάλλευσή του από ιδιώτες, αποκαλύφθηκαν στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η Επιτροπή για την Προστασία του πάρκου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χτες η επιτροπή, αποδεικνύεται ότι μεθοδεύεται η εγκατάλειψη και η παράδοση του πάρκου σε ιδιώτες. Το προσχέδιο υπαγορεύει το μεγαλύτερο περιορισμό της χλωρίδας, καθώς θα προστεθούν νέες καφετερίες. Επιπλέον, οι εγκαταστάσεις του Πανελληνίου που αυθαίρετα έχει χτίσει ο ιδιοκτήτης του Μ. Κυριακού, με την ανοχή του Δήμου της Αθήνας, αντί να κατεδαφιστούν, θα επεκταθούν, και οι είσοδοι στο πάρκο μειώνονται από 15 σε 7. Η καγκελόφραξη του χώρου όχι μόνο δε θα σταματήσει, αλλά θα μετατοπίσει 10 μέτρα πιο μέσα τα όρια του πάρκου, ενώ η εμπορευματοποίηση του Πεδίου με την καθιέρωση εκθέσεων θα μονιμοποιηθεί. Την ίδια στιγμή η υπερνομάρχης Φ. Γεννηματά σε επιστολή της προς την Επιτροπή, επιμένει πως οι προτάσεις που της έγιναν «βρήκαν αποδέκτες»...

Οι εκπρόσωποι της επιτροπής ξεκαθάρισαν ότι αυτό που χρειάζεται το Πεδίον του Αρεως είναι η μέριμνα της πολιτείας για τη συντήρησή του, ενώ τα 700 εκατομμύρια που ακούγεται ότι θα δαπανηθούν για την περιβόητη «ανάπλαση», θα έπρεπε να διατεθούν για το φωτισμό και την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού που θα φροντίζει το πάρκο. Είναι χαρακτηριστικό πως από τους 85 υπαλλήλους του 1960, σήμερα αυτοί που φροντίζουν το Πάρκο είναι μόλις 6! Η ανάγκη να παραμείνει το Πάρκο ένας χώρος ανοιχτός και προσιτός σε όλο το λαό, περιλαμβάνει και την αποκατάσταση του Πανελλήνιου ως χώρου για μαζικό και λαϊκό αθλητισμό, για να σταματήσει έτσι ο αποκλεισμός της νεολαίας χάριν της ανάπτυξης του πρωταθλητισμού και της απρόσκοπτης επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Νομική σύμβουλος της υπερνομάρχου που παρευρέθηκε κάλεσε την Επιτροπή σε διάλογο μέσα στο Μάη. Ωστόσο, μέλη της Επιτροπής καυτηρίασαν τη στάση της Φ. Γεννηματά, αφού στην τελευταία συνάντηση (μια μέρα πριν την ανακοίνωση των προθέσεων της υπερνομαρχίας) τους 8 εκπροσώπους της επιτροπής περίμεναν στην είσοδο του κτιρίου 50 άνδρες των ΜΑΤ!

Τέλος, σημειώνεται ότι μέσα στις επόμενες μέρες η επιτροπή θα ανακοινώσει την ακριβή ημερομηνία εκδήλωσης που θα γίνει στο άλσος, συνεχίζοντας έτσι τον αγώνα για τη διάσωση του Πεδίου του Αρεως.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ