ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 8 Σεπτέμβρη 2006
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Σχεδιάζουν νέους φόρους για το ΙΧ

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γ. Τούσσας καταψήφισε στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικό ψήφισμα που στρώνει το έδαφος για νέα φορολογικά βάρη στα επιβατικά αυτοκίνητα, προς όφελος των αυτοκινητοβιομηχανιών

Νέα φορολογικά μέτρα επιχειρεί να επιβάλει η ΕΕ με αφορμή - αυτή τη φορά - το ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, για τα επιβατηγά αυτοκίνητα, το οποίο καταψήφισε το ΚΚΕ, με το σκεπτικό ότι γίνεται μια ακόμη προσπάθεια να πληγούν οι φορολογούμενοι και να αυξηθούν τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών. Παρεμβαίνοντας στη διάρκεια συζήτησης του σχετικού ψηφίσματος στην Ολομέλεια του Σώματος, στο Στρασβούργο, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας, κατήγγειλε την προσπάθεια, σημειώνοντας: «Η πρόταση της Επιτροπής για κατάργηση των τελών ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων και αντικατάστασή τους με αυξημένα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι σε βάρος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων και εξυπηρετεί αποκλειστικά τα συμφέροντα και την αύξηση των κερδών της αυτοκινητοβιομηχανίας, την ενιαία εσωτερική αγορά και την αύξηση των αντιλαϊκών έμμεσων φόρων που επιβάλλουν ΕΕ και κυβερνήσεις με άλλοθι τις εκπομπές ρύπων και του πρωτοκόλλου του Κιότο».

Οι δεκάδες χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων και η μετεγκατάσταση των μονάδων παραγωγής δεν ικανοποιούν τις αδηφάγες ανάγκες για την αύξηση των κερδών του στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές των τελευταίων χρόνων αποτελούν το υπόβαθρο της πρότασης της Επιτροπής της ΕΕ για κατάργηση των Τελών Ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων και ολοκλήρωση της Ενιαίας Εσωτερικής Αγοράς.

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπογράμμισε ότι «οι ψευδεπίγραφες μειώσεις των αρχικών τιμών πώλησης θα εξουδετερωθούν από τη διαφοροποίηση της τιμολογιακής πολιτικής των αυτοκινητοβιομηχανιών και τις διακυμάνσεις του ΦΠΑ, ενώ ταυτόχρονα τα κράτη - μέλη θα αντικαταστήσουν τα έσοδά τους από τα τέλη ταξινόμησης από αυξημένα ετήσια τέλη κυκλοφορίας».

Με πρόφαση τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θα μπει νέο ετήσιο χαράτσι στα αυτοκίνητα που δεν πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές ρύπων, σαν μέσο εκβιασμού για ανανέωση του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων, νέα αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων και κερδών των επιχειρήσεων. Οπως ανέφερε και ο ευρωβουλευτής Γιώργος Τούσσας στην παρέμβασή του: «Το νέο φορομπηχτικό μέτρο σε βάρος των εργαζομένων έρχεται ταυτόχρονα να επιβάλει την αρχή της φορολογίας των ρύπων, αφού κριτήριο για την ετήσια φορολόγηση των επιβατικών θα είναι η εκπομπή τους σε ρύπους. Το μέτρο αυτό, ενώ είναι προφανώς αναποτελεσματικό για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, θα οδηγήσει άμεσα στην αύξηση των φορολογικών εσόδων και των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων προς αντικατάσταση των παλαιών που θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τις λαϊκές οικογένειες».

Ο Γ. Τούσσας, αιτιολογώντας την ψήφο του ΚΚΕ, υπογράμμισε: «Καταψηφίζουμε την έκθεση γιατί τα προτεινόμενα μέτρα αντί να προστατεύουν τους καταναλωτές, ενισχύουν τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών, αντί να προστατεύουν το περιβάλλον το επιβαρύνουν με αυξημένο αριθμό οχημάτων, αντί να προστατεύουν το λαϊκό εισόδημα στηρίζουν την αφαίμαξή του στο βωμό του Συμφώνου Σταθερότητας της Ενιαίας Εσωτερικής Αγοράς και της στρατηγικής της Λισαβόνας».

ΜΕΤΑΠΟΙΗΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Ανάκαμψη 1,6% στο 7μηνο

Ανοδικά κινήθηκε στο 6μηνο και η οικοδομική δραστηριότητα

Ανάκαμψη σε ποσοστό 1,6% εμφανίζει το 2006 ο όγκος παραγωγής από τις μεταποιητικές βιομηχανίες της χώρας στο επτάμηνο Γενάρη - Ιούλη 2006, συγκριτικά με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2005. Στο ίδιο διάστημα, ο γενικός δείκτης βιομηχανικής παραγωγής (ορυχεία - λατομεία, μεταποιητικές βιομηχανίες, ηλεκτρισμός - φυσικό αέριο - νερό) ανέκαμψε σε ποσοστό 0,9%. Παρά την εμφανιζόμενη βελτίωση, ο όγκος της παραγωγής - όπως αποτυπώνονται στα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ) - βρίσκεται σε επίπεδα χαμηλότερα από το 2004.

Σύμφωνα με την ΕΣΥΕ, ο όγκος των παραγόμενων εμπορευμάτων στο 7μηνο Γενάρη - Ιούλη 2006 παρουσίασε τις ακόλουθες μεταβολές:

  • Αυξήθηκε 1,6% στις μεταποιητικές βιομηχανίες, έναντι πτώσης 2,9% στην αντίστοιχη σύγκριση των ετών 2005 με 2004. Από τους 23 επιμέρους κλάδους, οι 14 καταγράφουν αύξηση έναντι 9 που υποχωρούν. Σε τροχιά ραγδαίας επιδείνωσης συνεχίζει η παραγωγή στις κλωστοϋφαντουργικές ύλες (-18,4), είδη ενδυμασίας (-14,9%). Ο κλάδος τρόφιμα - ποτά ανακάμπτει σε ποσοστό 1,6%.
  • Μειώθηκε 1% στον ηλεκτρισμό - φυσικό αέριο - νερό, έναντι αύξησης 2,1% πέρσι.
  • Μειώθηκε 1,4% στα ορυχεία - λατομεία, έναντι υποχώρησης 10,8% πέρσι.

Σε ό,τι αφορά την ταξινόμηση κατά «κύριες ομάδες βιομηχανικών κλάδων», σε άνοδο βρίσκονται η ενέργεια (2,5%), τα κεφαλαιουχικά αγαθά (3,4%) και τα ενδιάμεσα αγαθά (1,3%), ενώ πτώση καταγράφεται στα διαρκή καταναλωτικά αγαθά (1,8%) και τα μη διαρκή καταναλωτικά αγαθά (1,6%).

Η οικοδομική δραστηριότητα

Με εντατικότερους ρυθμούς συνεχίζεται φέτος η οικοδομική δραστηριότητα. Σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία, στο 6μηνο Γενάρη - Ιούνη 2006, ο αριθμός των νέων αδειών που εγκρίθηκαν από τις Πολεοδομίες της χώρας αυξήθηκε σε ποσοστό 6,3%, ενώ η επιφάνεια των υπό ανέγερση οικοδομών αυξήθηκε κατά 10,4%.

Από τα αναλυτικά στοιχεία της ΕΣΥΕ, προκύπτει ότι η μεγαλύτερη αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας καταγράφηκε στο Ν. Αιγαίο (33,6%), στην Πελοπόννησο (23,9%) και στο νομό Αττικής (14,9%), ενώ πτώση εμφανίζεται στη Δ. Μακεδονία (17,8%) και στο Β. Αιγαίο (15,9%).

ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΚΟΦΙΝ
Το Ενεργειακό στο επίκεντρο

Η ενεργειακή πολιτική της Ενωσης, καθώς και η επικείμενη σύνοδος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Παγκόσμιας Τράπεζας στη Σιγκαπούρη, περιλαμβάνονται μεταξύ των θεμάτων που θα συζητηθούν σήμερα και αύριο στις συνόδους ΕΚΟΦΙΝ και ΓΙΟΥΡΟΓΚΡΟΥΠ στο Ελσίνκι της Φινλανδίας.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, για το θέμα της ενεργειακής πολιτικής, θα συνεχιστεί η συζήτηση για τα μέτρα αντιμετώπισης της αύξησης των τιμών του πετρελαίου, με βάση τις νεότερες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που στόχο έχουν την εξοικονόμηση ενέργειας.

Στην ατζέντα των προς συζήτηση θεμάτων, περιλαμβάνονται, ακόμη, η αναβάθμιση των ευρωμεσογειακών συνόδων, η ανταγωνιστικότητα, η καινοτομία, η παραγωγικότητα, η διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος στη Γερμανία, η τρέχουσα οικονομική κατάσταση και διαχείριση χρηματοοικονομικών κρίσεων.

ΦΠΑ αγροτών

Παντελώς ανέξοδες «διευκολύνσεις» για τους αγρότες μοιράζει η κυβέρνηση, ενόψει και των πρωθυπουργικών εξαγγελιών στη ΔΕΘ. Με εγκύκλιο του υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών Αντ. Μπέζα, που στάλθηκε στις Εφορίες, δίνονται διευκρινίσεις για την αντιμετώπιση προβλημάτων που παρατηρούνται στην επιστροφή ΦΠΑ, για τα οποία, όπως παραδέχεται και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, δεν έχουν καμία ευθύνη. Με άλλη απόφαση, η υποβολή αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ στους αγρότες (έτους 2005) παρατείνεται μέχρι και τις 27 Οκτώβρη 2006.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ