ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Μάρτη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Επιβραβεύονται οι εργολάβοι για την... καθυστέρηση!

Τα νέα "πανωπροίκια" μπορεί να φτάσουν και τα 69 δισ. δραχμές σύμφωνα με ομολογία του ίδιου του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, ενώ επιπλέον το κόστος της 25μηνης καθυστέρησης στη λειτουργία του έργου υπολογίζεται ότι φτάνει τα 175 δισ.

Με νέα "πανωπροίκια", που θα κυμαίνονται ούτε λίγο ούτε πολύ από 45 έως και 69 δισ. δραχμές είναι έτοιμη να... επιβραβεύσει η κυβέρνηση τους εργολάβους του μετρό της Αθήνας για τη δίχρονη και πλέον καθυστέρηση στην κατασκευή του έργου! Κι αυτό μόνο και μόνο με αντάλλαγμα να παραδώσουν ένα τμήμα του έργου (Πεντάγωνο - Σύνταγμα - Σεπόλια) στο τέλος του 1999, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στους κυβερνητικούς αξιωματούχους να διοργανώσουν φιέστες και να κόψουν κάποιες προεκλογικές κορδέλες...

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΥΠΕΧΩΔΕ, κάθε μήνας που δε λειτουργεί το μετρό στοιχίζει στην εθνική οικονομία 7 δισ. δραχμές. Δηλαδή, πέρα από τα "πανωπροίκια" δεκάδων δισ. για τους 25 μήνες από το Νοέμβρη του 1997 που έπρεπε να παραδοθεί σύμφωνα με την αρχική σύμβαση μέχρι το Δεκέμβρη του 1999, που θα λειτουργήσει, έστω και μερικώς, έχουν χαθεί συνολικά, εξαιτίας της μη λειτουργίας του άλλα 175 δισ. δραχμές Οι επίσημοι αριθμοί μιλούν μόνοι τους για το μεγάλο σκάνδαλο: η κακή διαχείριση του έργου και η υποχωρητικότητα της κυβέρνησης έναντι των εργολάβων έγιναν αιτία να χαθούν στις "τρύπες" του μετρό της Αθήνας κονδύλια, που θα έφταναν, αν όχι για άλλο ένα μετρό, τουλάχιστον για την κατασκευή όλων των επεκτάσεων που ήδη βρίσκονται στις μελέτες!

Απροκάλυπτες ομολογίες

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, ενημερώνοντας χτες τους δημοσιογράφους προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, επιβεβαιώνοντας, όμως, όλα όσα έγραψε πρώτος ο "Ρ" από τον περασμένο Νοέμβρη.Η ενημέρωση αυτή του υπουργού κατέληξε, όπως είναι φυσικό, σε απολογία καθώς ομολόγησε πως μετά το 1994, που υποτίθεται ότι με τη συμπληρωματική σύμβαση, με την οποία δόθηκαν πρόσθετες αμοιβές στους εργολάβους 64 δισ.,και θα έκλειναν όλες οι "τρύπες" της σύμβασης, όχι μόνο δεν έγινε αυτό, αλλά οι απαιτήσεις των εργολάβων μεγάλωσαν. Δεν έκρυψε μάλιστα ότι οι οικονομικές απαιτήσεις τους έφτασαν κάποια στιγμή τα 150 δισ. δραχμές. Εκανε, μάλιστα, γνωστό ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να τους δώσει:

  • 8 δισ. δραχμές για συμπληρωματικά έργα και βελτιώσεις του συστήματος, που δεν προβλεπόταν από τις δύο συμβάσεις.
  • 10 δισ. δραχμές με πρόσχημα πρόσθετα μέτρα ασφαλείας (μέσα σ' αυτά περιλαμβάνεται η μεταφορά και αλλαγή κεφαλής του ενός "μετροπόντικα").
  • 6,5 δισ. δραχμές για... μέτρα επιτάχυνσης με πρόσχημα τις καθυστερήσεις των αρχαιολογικών ανασκαφών.
  • 4 δισ. δραχμές για να λειτουργήσουν μερικώς (το Δεκέμβρη του 1999) ένα τμήμα του έργου (Πεντάγνωνο - Σύνταγμα - Σεπόλια), ενώ το τμήμα Σύνταγμα - Δάφνη υπολογίζεται να το ολοκληρώσουν τον Οκτώβρη του 2000.
  • 11,5 δισ. δραχμές (68 εκατ. μάρκα) είναι διατεθειμένη να τους δώσει για απρόβλεπτες γεωλογικές συνθήκες, που αντιμετώπισαν στη διάνοιξη της σήραγγας, αρκεί οι εργολάβοι να αποσύρουν τις 360 προσφυγές που έχουν καταθέσει. Οι εργολάβοι, όμως, αντιστέκονται, περιμένοντας κάποια ακόμη μεγαλύτερα ανταλλάγματα (ίσως την ανάθεση των επεκτάσεων), επισείοντας ως όπλο απόφαση της διεθνούς διαιτησίας πραγματογνωμόνων που εδρεύει στο Παρίσι και η οποία τούς αναγνώρισε αποζημιώσεις σε βάρος του ελληνικού δημοσίου ύψους 200 εκατ. μάρκων (35 δισ. δραχμές) και μάλιστα μόνο για μια προσφυγή τους, αυτή που αναφερόταν στα προβλήματα της οδού Αγίου Κωνσταντίνου!
  • Στους εργολάβους θα ανατεθεί και πάλι το τμήμα Σύνταγμα - Μοναστηράκι, το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2001 και θα στοιχίσει γύρω στα 18 δισ. δραχμές.Να σημειωθεί ότι το 1997 είχε περικοπεί (για... τιμωρία στους εργολάβους) το τμήμα Σύνταγμα - Κεραμεικός, το οποίο είχε προϋπολογισμό 11 δισ. Τώρα, και με πρόσχημα ότι το τμήμα αυτό της σήραγγας, που είναι σαφώς μικρότερο, θα διανοιγεί με άλλη μέθοδο θα κοστίσει γύρω στα 6 δισ. δραχμές τουλάχιστον παραπάνω!

Και το κυριότερο: όλα αυτά τα "πανωπροίκια" και οι κατά δόσεις παράδοση του έργου έχουν συμφωνηθεί "κάτω από το τραπέζι" και δε θα περιληφθούν σε κάποια νέα συμπληρωματική σύμβαση που θα έπρεπε να κατατεθεί για κύρωση από τη Βουλή...

Γιατί καθυστερεί το μετρό;

Καίρια ερωτήματα προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ θέτουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης και Μ. Κωστόπουλος

Τα χρόνια συσσωρευμένα προβλήματα του μετρό της Αθήνας, έχουν φέρει το έργο σε αδιέξοδα, με ανυπολόγιστες επιπτώσεις στο κόστος και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του.

Με τη φράση αυτή οι βουλευτές του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης και Μήτσος Κωστόπουλος, εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για την πορεία του έργου που καρκινοβατεί, σε Ερώτηση που απευθύνουν στον αρμόδιο υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, τον οποίο θέτουν ενώπιον των ευθυνών του, ζητώντας του να πάρει συγκεκριμένα μέτρα.

"Οπως καταγγέλλουν και οι εργαζόμενοι του μετρό της Αθήνας, η στάση της κυβέρνησης και του υπουργείου έχει αρνητικά αποτελέσματα στην ολοκλήρωση του έργου - επισημαίνουν οι βουλευτές -, αφού τμήματά του έχουν "παγώσει" για περισσότερο από δύο χρόνια. Η όλη κατάσταση ευνοεί την κοινοπραξία "Ολυμπιακό Μετρό", η οποία, προκειμένου να αποσπάσει και άλλα πανωπροίκια, χρησιμοποιεί ως μοχλό πίεσης τους εργαζόμενους, τους οποίους απειλεί με απόλυση. Αυτό δείχνει η ανακοίνωσή της για 900 απολύσεις μέχρι το τέλος του χρόνου".

"Οι εργαζόμενοι - τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - δηλώνουν αποφασισμένοι να αγωνιστούν για να μην περάσουν οι εκβιασμοί της κοινοπραξίας "Ολυμπιακό Μετρό" και απαιτούν να σταματήσει τις ομαδικές απολύσεις και να παρθούν μέτρα, ώστε να προχωρήσει η εκτέλεση του υπόλοιπου έργου".

Και στη συνέχεια οι δύο βουλευτές θέτουν τα εξής καίρια ερωτήματα προς τον υπουργό:

  • Πότε επιτέλους η κυβέρνηση θα πάρει μέτρα για να αντιμετωπιστούν τα χρόνια συσσωρευμένα προβλήματα του έργου, ώστε να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί χωρίς να υπάρξουν νέες αρνητικές επιπτώσεις στο κόστος και στο χρονοδιάγραμμά του;
  • Πότε θα βρεθούν λύσεις με τη Μητρόπολη Αθηνών, τους αρχαιολόγους και τη Γεωπονική Σχολή, ώστε να ξεκινήσει το έργο που σήμερα έχει "παγώσει";
  • Μέχρι πότε η αμερικανική "Μπέχτελ", Τεχνικός Σύμβουλος του Δημοσίου, θα φέρνει δυσκολίες, δε θα δίνει άμεσες λύσεις και θα αδιαφορεί ουσιαστικά για την ομαλή και συνεχή πορεία των εργασιών, εισπράττοντας κάθε μήνα δεκάδες εκατομμύρια;
Τα αγροτικά εισοδήματα σήμερα στη δημοσιότητα

Τους αναλυτικούς πίνακες με τα ελάχιστα εισοδήματα βάσει των οποίων θα φορολογηθούν φέτος οι αγρότες που υπάγονται στο γνωστό σύστημα των "αντικειμενικών" κριτηρίων, δίνει κατά πάσα πιθανότητα σήμερα στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ελάχιστα ποσά αγροτικού εισοδήματος που διαμορφώνονται ανάλογα με το είδος της καλλιέργειας, θα είναι φέτος αυξημένα κατά 5% σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αρχικά η πλειοψηφία των μελών της αρμόδιας επιτροπής που επεξεργάζεται και διαμορφώνει τους σχετικούς πίνακες, εισηγήθηκε να μην επιβληθεί καμία αύξηση στα εισοδήματα που αφορούν 17 βασικά αγροτικά προϊόντα (βαμβάκι, ελιές, καπνά, πατάτα, αμπέλι, πορτοκάλια, λεμόνια, μήλα, αχλάδια, ροδάκινα και άλλα οπωροφόρα). Ωστόσο, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών υπό το πρίσμα της εισπρακτικής της λογικής, έκανε δεκτή την εισήγηση της μειοψηφίας της επιτροπής, με αποτέλεσμα να επιβληθούν οι αντίστοιχες αυξήσεις και στα εισοδήματα που αποκτώνται από τις παραπάνω καλλιέργειες.

ΝΕΟΣ ΟΓΑ
"Διαδοχική" αδικία

Να ισχύσει η διαδοχική ασφάλιση για όλους τους αγρότες ζητά το ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή

Την τροποποίηση του Ν. 2458/97, έτσι ώστε να υπαχθούν στο καθεστώς της διαδοχικής ασφάλισης και οι αγρότες που έχουν γεννηθεί πριν το 1933 και έχουν κατά καιρούς ασφαλιστεί σε άλλα ασφαλιστικά ταμεία, ζητούν με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, προς τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, οι βουλευτές του ΚΚΕ Αποστόλης Τασούλας,Βαγγέλης Μπούτας και Σταύρος Παναγιώτου.

Συγκεκριμένα, με το άρθρο 13 του Ν. 2458/1997 θεσμοθετήθηκε η διαδοχική ασφάλιση και στους αγρότες, γεγονός που αποτελούσε δίκαιο αίτημα του αγροτικού κινήματος, καθώς πολλοί αγρότες κατά καιρούς είχαν ασφαλιστεί και σε άλλα ασφαλιστικά ταμεία.

Ο τρόπος όμως με τον οποίο θεσμοθετήθηκε η διαδοχική ασφάλιση είναι επιλεκτικός και άδικος, όπως τονίζουν οι βουλευτές του Κόμματος. Και αυτό γιατί αφορά μόνο αυτούς που έχουν γεννηθεί μετά το 1933 - δηλαδή αυτούς που θα συνταξιοδοτηθούν μετά την ψήφιση και εφαρμογή του Ν. 2458 - και δεν αφορά τους αγρότες που είναι ήδη συνταξιούχοι (είχαν γεννηθεί πριν το 1933) και κατά καιρούς είχαν ασφαλιστεί σε άλλα ασφαλιστικά ταμεία. Αποτέλεσμα είναι να μη βελτιώνεται ανάλογα η σύνταξη των τελευταίων και οι ασφαλιστικές τους εισφορές να δωρίζονται στα ταμεία που ήταν ασφαλισμένοι. Με την αυθαίρετη αυτή ρύθμιση, υπογραμμίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, είναι κατάφωρη η αδικία σε βάρος των αγροτών που γεννήθηκαν πριν το 1933 και έχουν καταβάλλει όλες τις προβλεπόμενες εισφορές στα ταμεία από τα οποία ζητούν αναλογική σύνταξη, ενώ παράλληλα οι συντάξεις που παίρνουν οι αγρότες αυτοί είναι συντάξεις πείνας ή ελάχιστα μεγαλύτερες από την προνοιακή σύνταξη του ΟΓΑ.

ΝΟΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ
Καθυστερούν οι αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Σοβαρά οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των οικισμών Ευκαρπίας, Τραγίλου και Νέων Κερδυλίων του νομού Σερρών, καθώς ο ΕΛΓΑ καθυστερεί οχτώμισι μήνες τώρα την καταβολή των αποζημιώσεών τους, για τις ζημιές που υπέστησαν από την ισχυρή χαλαζόπτωση τον περασμένο Ιούνη.

Με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Παναγιώτου και Μαρία Μπόσκου,επισημαίνουν τη σοβαρότητα του προβλήματος ενόψει του Πάσχα και λίγο πριν την έναρξη της νέας καλλιεργητικής περιόδου, καθώς η ισχυρή χαλαζόπτωση στις 24/6/98 έπληξε πάνω από 5.000 στρέμματα και προκάλεσε καταστροφές έως 80% σε καλλιέργειες με βαμβάκια, βιομηχανική τομάτα, καλαμπόκια κλπ.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ τονίζουν πως οι κάτοικοι των οικισμών αυτών - κυρίως της Ευκαρπίας όπου το πλήγμα ήταν μεγαλύτερο - εκφράζουν την ανησυχία τους και την έντονη δυσαρέσκειά τους για την καθυστέρηση της καταβολής των αποζημιώσεων και καταλήγοντας ερωτούν τον υπουργό Γεωργίας για ποιο λόγο καθυστερεί οχτώμισι μήνες τώρα η καταβολή των αποζημιώσεων και τι μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε άμεσα να αποζημιωθούν από τον ΕΛΓΑ οι παραγωγοί που έπαθαν ζημιές.

Το μετρό αποδεικνύεται... καζίνο για τους εργολάβους!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ